וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לוי חוזר אל החפלה. טור מזרחית

חגי אוזן

17.12.2012 / 0:56

האלבום החדש של ישי לוי נשמע כמו מחווה לפרויקט של רביבו, אבל בעצם נולד הרבה לפניו. וגם – שירים חדשים לאיציק קלה ומאיר אלפי. טור מוזיקה מזרחית

אלבום מוזר מאוד הוציא השבוע ישי לוי. אחרי שלושה אלבומים נפלאים שבהם קבע גבולות גזרה מוזיקליים חדשים, דווקא לוי משחרר את האלבום "השירים שאהבתי", אלבום חפלה שמאוד מזכיר את הפרויקט של רביבו. הוא דומה בצליל הכללי, באווירה, בעיבודים ובעיקר בבחירת השירים. אפילו המפיק המוזיקלי הוא גדי בן מנחם, הקלידן בפרויקט של רביבו והאח של רביב "רביבו" וניר בן מנחם. על פניו, נראה שמישהו נרדם בשמירה - ובמקרה של לוי, זה מוזר עד כדי כך שברור שיש סיפור מאחורי המהלך.

ובכן - הנה הסיפור: כבר בשנת 2002 הקליט לוי שירים ומחרוזות עם רביב בן מנחם. מעריצי לוי כבר התלחשו בינהם על האלבום המעניין שאמור להתכתב עם אלבומי החפלה הגדולים שעשה בתחילת דרכו עם הגיטריסט האגדי משה בן מוש; מקורבים להפקה אפילו זכו לשמוע טעימות והציפיה היתה גדולה. גדעון מלאכי, מנהלו האישי של לוי באותן שנים, השמיע את ההקלטות כמעט לכל מי שביקר בביתו (גם לח"מ) - היו שם שירים מכל הזמנים, לפי מיטב מסורת אלבומי השמח. אלא שמשהו השתבש: בעל האולפן שבו הוקלט האלבום עזב את הארץ ולקח איתו חלק מההקלטות. בהקלטות האלה כלול גם הבית השני של השיר "עננים", שהוקלט בסופו של דבר עם בית אחד בלבד, שחוזר על עצמו פעמיים.

ישי לוי, פסטיבל הפסנתר. נמרוד סונדרס
ממשיך בדרכו. ישי לוי/נמרוד סונדרס

מאוחר יותר, חייו האישיים של ישי לוי קיבלו תפנית דרמטית וכך גם הקריירה שלו. לוי הוציא את אלבום ההופעה "אני שר לך איריס" ואחר כך את "ריקוד רומנטי", ופרויקט החפלה הוקפא - אך לא נגנז. "ישי לוי אוהב את השירים האלה" אומר גורם בהפקה. "הוא מחובר לשירים האלה, הרי הראשון שעשה אלבומים בסגנון הזה היה לוי. 'חפלה עם משה בן מוש והסולן ישי לוי' הוא האלבום הראשון שלו. באינטרנט מסתובבות איזה 360 הקלטות של ישי לוי בהופעה חיה כי הקהל הכי אוהב אותו ככה".

בידי חברת עדן הפקות, שעובדת עם לוי באופן קבוע, נמצאות הקלטות נוספות שלא ברור מתי יראו אור. בעוד כשלושה חודשים אמור לצאת האלבום החדש של לוי, אלבום מקורי שבו ישתף פעולה עם רמי קלינשטיין, ארקדי דוכין, מוש בן ארי, גילי זכאי, דודו מתנה, טל שגב וניסים מרי. מצוות ההפקה נמסר: "אמן עושה את מה שהוא אוהב ולא לפי מה שמכתיבים לו. במיוחד ישי לוי. הוא מאוד אוהב ומעריך את הצלחת הפרויקט של רביבו, אבל בשום אופן זה לא היה שיקול עבורו. הוא הוציא את האלבום בשביל הנשמה שלו, אלה שירים שהוא מאוד מחובר אליהם".

סינגלים חדשים

איציק קלה - קורא אלייך

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קשה לשמוע את שירו של איציק קלה ולא לקשר אותו לפציעה הקשה של אשתו ציונה. השיר, שהוקלט הרבה לפני האירוע הקשה, הופך לעוצמתי יותר, מלא בנשמה. אצל קלה זה לא עניין של מה בכך - הביצועים שלו בכל מקרה תמיד מאופיינים בעוצמה רגשית וחום; העיבוד הנפלא של ציקי זנטי והמהלכים הווקאליים של קלה משלימים את אחד השירים היותר יפים של הזמר.

מאיר אלפי - מחכה לך

יש זמרים עם קסם שמשפיע ישירות על השיר. למאיר אלפי, יוצא העונה השנייה של "אייל גולן קורא לך", יש את הקסם הזה. משהו בו גורם לאוזן להתחבר. הביצוע הוא בגובה העיניים, בלי הרבה דאווין ומניירות, פשוט ומלא בחום. גם אם הלחן בבתים של "מחכה לך" מזכיר מדי את "עינייך מספרות" של אייל גולן, עדיין מדובר בשיר נפלא שמבוצע נהדר.

רעש וסלסולים - כל הטורים

מה דעתכם על החדש של ישי לוי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully