וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר בניון בהופעה ראשונה לאחר הסערה: "עמיר יצא גבר. אמר מה שרוב הישראלים חושבים"

25.11.2014 / 22:21

הזמר עמיר בניון משדר עסקים כרגיל והגיע להופעה בתל אביב שכל הכרטיסים אליה אזלו. בהופעה נכח גם השר אורי אורבך שזכה להקדשה אישית של אחד משיריו של בניון. בניון לא התייחס לסערה התקשורתית

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק
עמיר בניון בהופעה. וואלה, מערכת וואלה!
עמיר בניון בהופעה הערב/מערכת וואלה!, וואלה

בצל הסערה התקשורתית, עמיר בניון הופיע הערב במועדון הזאפה בתל אביב מול קהל של כ-400 איש במופע שכל כרטיסיו נמכרו מראש ושכלל גם רשימת המתנה לדברי מארגני המופע. בניון, שהגיע במונית למועדון, התחמק משאלות העיתונאים שנכחו במקום והקפיד לשמור על שתיקה. התעלמות מופגנת מאירועי היום היתה גם בהופעה. בניון שוחח עם הקהל אולם לא התייחס לסערה התקשורתית והתייעץ עם הקהל בנוגע לבחירת סדר השירים והוסיף בקריצה "הופעה דמוקרטית". בזמן ההופעה ניתן היה לשמוע קריאות "אחמד" ממעריצים שרצו שבניון יבצע את השיר הבעייתי. אורח מפתיע בהופעה היה השר אורי אורבך שהגיע על מנת להפגין תמיכה בבניון. בניון, בתגובה, הקדיש לאורבך את השיר "שמחות קטנות". להקדשה נוספת בהופעה זכתה מדינת ישראל שקיבלה את השיר "כשאת עצובה".

מחוץ למועדון, המתינו מעריציו של בניון. מאי, בת 23 מרמת גן: אמרה לוואלה! תרבות: "עמיר יצא גבר, אמר מה שהוא חושב. זה מה ששמונים אחוז מישראל חושבים" ודינו מלכיאן, בן 23 מתל אביב הוסיף: "התקשורת שמאלנית. זה יהיה השיר בהמתנה שלי. התאכזבתי מהנשיא ריבלין. בנאדם כתב שיר. אם אביב גפן היה כותב שיר נגד המתנחלים הנשיא לא היה מבטל הופעה".

ביום ראשון הוציא בניון את השיר "אחמד אוהב ישראל", אשר מתאר את כוונותיו של סטודנט ערבי לבצע פיגוע וכולל את המילים "מחר אעוף לשמיים, אשלח לגיהנום איזה יהודי או שניים", "זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז". בעקבות הסערה הציבורית שעורר השיר הודיע בית הנשיא לבניון כי הופעתו המתוכננת בבית הנשיא ביום ראשון בטקס לציון גירוש יהודי ערב ואיראן מבוטלת. במכתב ששלח מנכ"ל בית הנשיא הוא ציין כי "אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת הרוחות". בתגובה לביטול הופעתו של בניון בבית הנשיא, הודיע השר אורבך כי יחרים את הטקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקדיש את שמחות קטנות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניון ואורבך מאחורי הקלעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מבין על מה הסערה ואני לא מבין על מה המהומה", אמר אביו של בניון לוואלה! תרבות. "זו מדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית, חשבתי שזה חופש ביטוי. קל וחומר לאמן. אני לא יודע על מה הסערה בכלל. כשחברי כנסת או אישי ציבור ערבים באים עם דגלי אשף וחמאס למגרשים, זה דמוקרטיה, מותר להם. כשמישהו שר שיר תמים, זה הסתה?".

מאז פרסום השיר הספיק בניון לעורר סערה ציבורית נוספת עם הקלטתו של שיר חדש ששמו "אויב המדינה". מילות "אויב המדינה" מרמזות כי בניון סביר שחופש הביטוי שלו נפגע. בניון פונה בשיר למבקריו אשר טענו כי "אחמד אוהב ישראל" הוא שיר גזעני. במקביל למאות השיתופים, הלייקים ועשרות אלפי ההשמעות, לשיר הגיבו גולשים זועמים, שגינו את היצירה של בניון. "טינופת גזענית", "זוועה, מתביישת בשבילך", "שיר דוחה, גזעני ומתנשא". במסגרת הסערה הציבורית, ריאיון של יעל דן עם בניון פוצץ לאחר שהזמר אמר בשידור כי היא, ופרופסור מרדכי קרמינצר, שרואיין בתוכניתה של דן בגלי צה"ל גם כן, הם "רוצחים לא פחות קטנים".

(עדכון אחרון: 25 בנובמבר, 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully