וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של עמיר בניון לוואלה! תרבות בתגובה ראשונה לסערה: "עמיר אדם רגיש. זה שיר תמים"

25.11.2014 / 15:16

מקסים בניון, אביו של עמיר, אומר לוואלה! תרבות בתגובה ראשונה לסערת ביטול הופעת בנו בבית הנשיא: "כנראה שיש פה חופש ביטוי לחלק מאוד מסוים מהמפה הפוליטית והשאר אוי ואבוי, זו הסתה"

מערכת וואלה!

"זה שיר תמים. כנראה שיש פה חופש ביטוי לחלק מאוד מסוים מהמפה הפוליטית", כך אומר לוואלה! תרבות מקסים בניון, אביו של עמיר בניון, בתגובה ראשונה לסערה.

שירו של בניון "אחמד אוהב את ישראל" שיצא ביום ראשון מתאר את כוונותיו של סטודנט ערבי לבצע פיגוע וכולל את המילים "מחר אעוף לשמיים, אשלח לגיהנום איזה יהודי או שניים", "זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז". בתגובה לסערה שעורר השיר, הודיע בית הנשיא לבניון כי הופעתו המתוכננת בבית הנשיא ביום ראשון בטקס לציון גירוש יהודי ערב ואיראן מבוטלת. במכתב ששלח מנכ"ל בית הנשיא הוא ציין כי "אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת הרוחות".

"אני לא מבין על מה הסערה ואני לא מבין על מה המהומה", אמר מקסים בניון לוואלה! תרבות. "זו מדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית, חשבתי שזה חופש ביטוי. קל וחומר לאמן. אני לא יודע על מה הסערה בכלל. כשחברי כנסת או אישי ציבור ערבים באים עם דגלי אשף וחמאס למגרשים, זה דמוקרטיה, מותר להם. כשמישהו שר שיר תמים, זה הסתה?"

ראובן ריבלין ועמיר בניון. אוהד רומנו
חיים צח/לע"מ, עיבוד תמונה
הנשיא ראובן ריבלין ועמיר בניון/עיבוד תמונה, אוהד רומנו חיים צח/לע"מ
מקסים בניון: "האחרון לחשוד בו בהסתה ובגזענות זה עמיר. הוא אדם רגיש. יש לו את הדרך המסויימת שלו לכתוב ולשיר שיר תמים"

- מוזר שאתה מכנה במלה "תמים" שיר שכולל בין השאר את השורות "זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה" ו"יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואני אתקע בך גרזן מושחז, אני אירה בך בגב". תמים זה לא.

"את כל השורות האלה, כמישהו שמנוי על שני עיתונים עשרות שנים, אני קורא את הדברים האלה יום יום. אני הבנתי שחלק מהחבר'ה שמתפללים לא בדיוק התפללו לכיוון הגרזן. הם הפנו לא רק את הגב אלא את כל הגוף".

- רבים הגדירו את מלים אלו שכתב ושר בנך כהסתה וגזענות.

"האחרון לחשוד בו בהסתה ובגזענות זה עמיר. עמיר הוא אדם רגיש. יש לו את הדרך המסויימת שלו לכתוב ולשיר שיר תמים. הוא לא באמת שם קרא להסתה. סך הכל הוא אמר את החדשות שיש אותם ביום יום, שאתה ואני קראנו. אפשר לחשוב שבמדינה שלנו הכל סבבה. הביטחון שלנו טוב, הכללה מצוינת, עובדי הקבלן ושכר המינימום סבבה, ההוא שמקבל מיליון לחודש גם סבבה, הכל חבל הזמן, נשאר רק השיר של עמיר. נפתור את הבעיה עם השיר הזה – זה יסדר לנו את כל המדינה".

- חבר הכנסת עיסאווי פריג' פנה למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וביקש ממנו לפתוח נגד בניון בחקירה פלילית כנגד בנך, בעקבות השיר.

"זכותו. אנחנו בארץ דמוקרטית וזכותו של כל אחד להגיש תלונה אם הוא חושב שהוא נפגע, ואם יש שם מילים שקוראות להסתה. זכותו. אבל יודעים מה חברי כנסת מחפשים – פרסום על גב כזה או אחר. סבבה".

- לאחר ביטול ההופעה של בנך בבית הנשיא בעקבות שירו, נמסר מהם כי "אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת הרוחות".

"אני מכבד את בית הנשיא ומכבד את הנשיא. זכותו. אם הוא חושב כך. עמיר כתב את תחושותיו. בתמימותו הוא מאמין שאנחנו בארץ דמוקרטית, שיש חופש ביטוי. כנראה שיש פה חופש ביטוי לחלק מאוד מסויים מהמפה הפוליטית ולשאר אוי ואבוי, זו הסתה".

עוד באותו נושא

בצל הסערה: עמיר בניון שחרר שיר חדש - "אויב המדינה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בניון, בשירתך היפה למד אותנו אהבה, כי חושך יש כאן די והותר". שי גבסו/מערכת וואלה!, צילום מסך
שי גבסו לבניון: "בוא נדבר אהבה. בוא לא נלהיט את הרוחות ואת ציבור הטוקבקיסטים, שהכעס והשנאה הם הריגוש שלו"

בנוסף לביטול ההופעה בבית הנשיא, בתקשורת וברשתות החברתיות הופיעו תגובות זועמות רבות על בניון שהאשימו אותו בהסתה, בגזענות ובשנאה לאחר. הזמר והיוצר שי גבסו הגיב כך בעמוד הפייסבוק שלו: "מר עמיר בניון, אתה אוהב שהשיח מתנהל בפלטפורמה ציבורית. וגם אני, לכן אני כותב כאן ולא מתקשר אליך. אתה כותב בשיר החדש שלך ש'אחמד לא גדל על אהבה' - אז בוא נלמד אותו אהבה. בוא נדבר אהבה. בוא לא נלהיט את הרוחות ואת ציבור הטוקבקיסטים, שהכעס והשנאה הם הריגוש שלו. בוא נרגש אותם באהבה. בוא נראה להם שכולנו בני האדם באותו הצד, בוא נראה להם פתח אל העולם שבו מנהיגים אמיתיים הם אנשים שרואים מעבר לשם של בן אדם, מעבר לזהות של הבן אדם, מעבר למקום המגורים של אדם, מעבר לדת של הבן אדם. כי רק ככה רואים באמת את האדם שמאחורי העיניים. בוא נראה להם שיש מי שמנסים ללכד אותנו על ידי שנאה לאחר וקוראים לעצמם מנהיגים. לאן שאדם הולך מוליכים אותו. זה סוד שאנשים מתחילים לגלות. אנשים שמאמינים שצריך לדאוג ושמים כסף בצד לשעת הצורך- השעה תבוא. מי שחושב שמלחמה יכולה להתחיל בכל רגע - המלחמה תתחיל. כי לאן שהמחשבות לוקחות אותנו, שם אנחנו נמצאים. אבל מי שלא חושב על מלחמה - זה לא אומר שהוא בבועה, זה לא אומר שהוא מנותק, זה לא אומר שהוא נאיבי. זה אומר שהוא חושב על משהו אחר".

"ועדיף", מוסיף גבסו, "שאדם יחשוב על ארבע אמותיו, כי רק שם נמצאים החיים, רק שם נמצאת החברות לכל אדם מבלי קשר למוצאו, שם נרקמים עולמות ופרחים ללא האינטרסים הזרים שמשפיעים עלינו מי שחושב שהוא יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו. כל בני האדם רוצים אהבה ויש רק כאלה שפשוט לא הבינו את זה. הם אלה שרגילים לשקר ולא לאמת. לציניות ולא לאינטימיות. לקיצורי הדרך ולא לדרך. ואיכשהו הם הגיעו לצמרת- כי הם שיקרו. הם הגיעו למנהיגות והם רוצים את הציבור חיוור מחוסר ידע, נבוך ומתלהם. אבל אנחנו נרים ראש ובשקט בשקט נראה להם שהחכמה שלנו גדולה יותר, אנחנו רואים שהם משקרים, אנחנו רואים שהם עצמם לא יודעים שהם משקרים לפעמים, אנחנו רואים את אלפי הנחילים שזורמים בחברה שלנו, מטונפים מחוסר דיוק, ומהווים סכנה להתפוררות חברתית. להתפוררות הצלם שלנו. אנחנו רואים את זה ובוחרים לא לשקר כמותם. קול אלוהים בדממה דקה. בוא נלמד אהבה. בניון, בשירתך היפה למד אותנו אהבה, כי חושך יש כאן די והותר".

אריאל זילבר והשומר הצעיר.
"מחזק את ידך! אוהב אותך!". אריאל זילבר
אריאל זילבר: "הצביעות חוגגת. וזו תעודת עניות לרובי ריבלין ולבית הפרזידנט, כפי שנהג הרבי מלובביץ' לקרוא למקום"

מכיוון אחר, בניון דווקא זכה לתמיכה. "עמיר בניון, אני איתך!", כתב אריאל זילבר בעמוד הפייסבוק שלו. "כל מה שאתה אומר וכל מה שאתה שר ומוציא לאור אני איתך! אוהב אותך! ובעז"ה לא ניתן שיחריבו אותנו אף פעם. הצביעות חוגגת. וזו תעודת עניות לרובי ריבלין ולבית הפרזידנט, כפי שנהג הרבי מלובביץ' לקרוא למקום. זה בסך הכל פוליטיקה. חזק ואמץ. לדמוקרטיה ולחופש הביטוי במדינת ישראל יש רק כיוון אחד. לגזירת כליון על יהדותנו!!! מחזק את ידך! אוהב אותך! עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully