וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת NBC

אילן קפרוב ועידו ישעיהו

14.5.2015 / 1:00

NBC מוותרת כמעט כליל על הקומדיות לטובת לוח שכל כולו סדרות בטוחות מהז'אנרים שאתם מצפים לראות ברשת שבעה ומשעממת שלא מנסה לחדש. חלק ראשון בסקירת העונה החדשה בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה השחורה + ג'יימי אלכסנדר עירומה = "Blindspot"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע הגיעו לפתחנו שוב ה-Upfronts, שבהם מציגות רשתות הטלוויזיה בארה"ב את התכנים החדשים שלהן בפני המפרסמים ויתר האנושות, וכמדי שנה NBC היא הרשת הראשונה לחשוף את מה שהיא מתכננת. השלל: בעעעע. הרשת שנודעה בזכות השילוב בין חדשנות לבין פנייה לקהל רחב, שהביאה לעולם סדרות פורצות דרך כמו "ER", "בלוז לכחולי המדים", "חופשי על הבר", "משפחת קוסבי", "חברים", "סיינפלד" ועוד רבות אחרות, הולכת הפעם על הכי בטוח שאפשר. שכפולים לשכפולים של שכפולים, סדרות חדשות שנראות בדיוק כמו הצלחות קיימות, היתלות בז'אנרים בנאליים שעל פניהם, ועל סמך הטריילרים, נראה שהם לא מוסיפים דבר.

אפשר להבין מדוע NBC עושה את זה. אמנם את עונת השידורים שמסתיימת בימים אלה היא מסיימת במקום הראשון מקרב כלל רשתות הברודקאסט (בגילאי 18-49, בערך הדבר היחיד שחשוב מבחינת המפרסמים המהווים את יעד המצגות הללו), אבל זה קורה למרות שהייתה לה עונה איומה. מבין כל הסדרות החדשות שהזמינה בשנה שעברה, רק אחת חוזרת לעונה נוספת - "The Mysteries of Laura" האיומה בכיכובה של דברה מסינג, וגם זה קורה למרות נתוני רייטינג חלושים ותוך ניסיון להשיק אותה מחדש עם שינויי קונספט.

יש שתי סיבות לכך ש-NBC בכל זאת תפסה את המקום הראשון: 1. משחקי הפוטבול של יום ראשון, ו-2. "The Voice". הצלחות מדודות אחרות שלה מהוות את התבניות שבצלמן נראות כמעט כל הסדרות החדשות שהיא מציגה. "Blinsdpot" למשל נשמעת כמו "הרשימה השחורה" - אישה החוברת לאיש חוק כדי לתפוס פושעים על סמך מידע שרק היא יודעת (במקרה הזה כי הוא מקועקע על גופה). הצלחת "Chicago Fire" ו-"Chicago P.D" שנולדה ממנה, מביאה לספין אוף שני - "Chicago Med", שכמשתמע משמה תעסוק בצוות בית חולים באותו יקום טלוויזיוני. וזו לא סדרת בית החולים היחידה ש-NBC מהמרת עליה - גם מליסה ג'ורג' תגיע עם "Heartbreaker", ושתי הסדרות הללו יצטרפו ל-"The Night Shift" שכבר חודשה לעונה שלישית (אף אחת מהן, אגב, לא נרכשה לשידור בארץ בשלב זה).

ניל פטריק האריס באוסקר. GettyImages
מעניין אם הוא ישיר וירקוד. ניל פטריק האריס, שיוביל תוכנית וראייטי חדשה/GettyImages

אבל מה שהכי בולט לעין בלוח של NBC הוא היעדרן של הקומדיות. מבין כל הקומדיות שהזמינה NBC בשנה שעברה, אחת בוטלה עוד לפני ששודרה ("Mission Control"), שנייה נשלחה למות בשידורי הקיץ ("Mr. Robinson"), שלישית הועברה לנטפליקס במהלך מפתיע ("Unbreakable Kimmy Schmidt"), שתיים נוספות קרסו ובוטלו ("Marry Me", "One Big Happy") וכמותן "About a Boy" נפחה את נשמתה אחרי שתי עונות.

רק סיטקום אחד חודש לעונה נוספת - "Undateable" של ביל לורנס, איש "סקראבס" ו"קוגר טאון", למרות שגם הנתונים שלו לא הדהימו. חייה החדשים של הסדרה יהיה שונים - במקום סיטקום מולטי-קאמרה שגרתי, היא תהפוך לסיטקום מולטי-קאמרה שגרתי המועבר בשידור חי. כן כן, מעין "זהו זה" של הנוכרים. "Undateable" כבר עשתה את זה ממש לאחרונה במסגרת פרק בעונה השנייה שלה ששודר בשידור ישיר, ו-NBC החליטה לסחוט את הגימיק לטובת ניסיון ליצור אירוע מדי שבוע.

גם אם הוא לא יספק מספרים מדהימים, זה בסדר. "Undateable" נדחקה לימי שישי נטולי הרייטינג והציפיות, ונדמה שהיא שם - לצד קומדיה חדשה אחת בלבד, "Truth Be Told" - רק כדי שלא יטענו של-NBC אין סיטקומים. למרות זאת יש לרשת בקנה עוד ארבע קומדיות תמימות שהציגה ב-Upfronts, כולן יעלו מתישהו במידסיזן, חורף-אביב 2016.

את המחסור בקומדיות במהלך עונת הסתיו אולי ימלא ניל פטריק האריס, שקיבל תוכנית וראייטי משלו - מערכונים, שירים, ספקטקל - קונספט שנעלם מן המסך האמריקאי לפני עשורים וכעת NBC מקווה לעשות איתו קאמבק (וכנ"ל עם מאיה רודולף האהובה מ-"SNL" - השמועות הן ש-NBC מחשבת להזמין סדרת תוכניות וראייטי אחרי ספיישל חד פעמי ומביך בכיכובה בדיוק לפני שנה).

הקו הנוכחי של NBC גורם לה להיראות כמו דינוזאור מיושן ועייף, אבל זהו בדיוק הקונספט ש-CBS משגשגת איתו מזה 15 שנה עם להיטים בלתי כלים כמו "NCIS" לנגזרותיה, זירות פשע ו"מחשבות פליליות". ההצלחה שלהן אמנם נחלשה בשנים האחרונות, אבל עדיין מדובר בתכנים שאמריקה אוהבת, ואלה שעדיין מלבים איזושהי הצדקה לרשתות הברודקאסט.

כל הסדרות החדשות של NBC מפורטות בהמשך. אבל לפני כן, אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ממשיכות הלאה:

גרים
הרשימה השחורה
חוק וסדר: מדור מיוחד
חניבעל
Chicago Fire
Chicago P.D
The Mysteries of Laura
Undateable
The Voice

אינן עמנו עוד:

הורים במשרה מלאה
מחלקת גנים ונוף
מתחתנים (Marry Me)
About a Boy
Allegiance (העיבוד האמריקני ל"תא גורדין")
A To Z
Bad Judge
Constantine
One Big Happy
State of Affairs

הקומדיות

The Carmichael Show

שמחה וצהלה! יש לנו קאסט מלא אפרו-אמריקאים ואף אחד לא יכול להאשים אותנו בגזענות: בואו נעשה קומדיית סטריאוטיפים דוחה. תודה NBC שהחזרת אותנו לאייטיז, היה כל כך כיף אז. ב-NBC לא ממש מתביישים להשוות את הסדרה החדשה שלהם ל"כולם אוהבים את ריימונד". כמו שם, גם כאן מדובר בזוג צעיר שנאלץ להתמודד עם אב שלא שולט על פיו, אם שתלטנית ושמרנית וישו. באמצע יש מלא מבטא דרומי והומור מחתרתי על סקס לפני הנישואין! שמישהו יזמן את הצנזורה, הם עברו את הגבול.

Crowded

בהתאם לרוח התקופה והפרסומים לפיהם בני ה-30 פלוס חוזרים הביתה לגור עם ההורים, מעניקה לנו הקומדיה החדשה של סוזן מרטין ("רשימת הלקוחות", "לוהטות בקליבלנד") מבט על זוג הורים שמתחילים לחיות את החיים השלווים עליהם תמיד חלמו, בדיוק ברגע שבו שתי הבנות הבוגרות שלהם מחליטות לחזור הביתה. השקט נעלם, הבית שוב מלא בדמויות צבעוניות ורעשניות, וכל הרעיון הזה נשמע מרענן כמו הפעם ההיא שברשת FOX צעק מישהו פתאום: "אני יודע! בואו נעשה עונה חדשה של '24'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כי "צער גידול בנות" היה תפוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Truth Be Told (במקור People Are Talking)

תשמעו בדיחה. זאק מ"הצלצול הגואל" (מארק פול-גוסלאר) והחבר-האפרו-אמריקאי-הכי-טוב-לגמרי-פוליטיקלי-קורקט שלו, חולקים ביחד הרפתקאות מחיי הנישואים. זה אומר שהם שורצים אחד בביתו של השני, מדי פעם מחליטים לצאת לדאבל דייט עם הנשים, מזמינים בייביסטר ומתברר שהיא שחקנית פורנו. עכשיו קבלו את הפאנץ': מישהו חשב שהדבר הזה צריך להיות על המסך של מיליוני אמריקאים. בפריים טיים. וזאת רק הרפתקה אחת, מי יודע? אולי בהמשך יעשו בדיחות על פלוצים.

Superstore

ניסינו, באמת שניסינו לצחוק על "Superstore", אבל זה אחד המקרים שבה הכי אפקטיבי זה פשוט לתאר את העלילה. ובכן, מדובר במבט על חייהם של עובדים ברשת כלבו גדולה. זהו. מה, אתם לא הייתם מזמינים דבר כזה? אמריקה פררה חוזרת אל המסך לראשונה מאז ש"בטי" הסתיימה ב-2010, ולצדה יככב בן פלדמן, הוא מייקל גינזברג מ"מד מן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר נראה מסעיר. מתוך "Superstore"/מערכת וואלה!, צילום מסך

Telenovela

הטלנובלות אולי נכחדו מחיינו, אבל זה לא אומר שלא יהיה מעניין לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים שלהן. כלומר ברור שזה לא מעניין, אבל ב-NBC החליטו שזה כן. לא סתם החליטו אגב, הם הזמינו עונה שלמה מראש של הסדרה הזאת. אווה לונגוריה בתפקיד הראשי מגלמת את דמותה של אנה מריה, דיווה וכוכבת ענק בתחום הסבון, שחייה האמיתיים מלאים בדרמות לפחות כמו אלו הפיקטיביים שעל המסך.

אווה לונגוריה. GettyImages
תקראו לי אנה מריה/GettyImages

הדרמות

Blindspot

ג'ייסון בורן מגיע לטלוויזיה ופוגש בדרך את מייקל סקופילד מ"נמלטים", זאת, בערך, הנוסחה של סדרת המתח החדשה של NBC. הסיפור מתחיל כשאישה יפהפייה ואלמונית (ג'יימי אלכסנדר, "ת'ור") נמצאת עירומה בתוך תיק בכיכר טיימס בניו יורק, כשגופה מכוסה כולו בקעקועים. אחד הבולטים שבהם כולל את שמו של סוכן ה-FBI קורט וולר. עד מהרה מתברר שכל אחד מהקעקועים הוא רמז לפשע שעתיד להתרחש ופתרונו עשוי לקרב את פתרון החידה של האישה המסתורית.

Game of Silence

אחרי ש-CSI, סדרת הדגל שיצרה קרול מנדלסון, הלכה לעולמה הטלוויזיוני, הפנתה היוצרת את תשומת הלב לפרויקט החדש שלה. "Game of Silence" עוסקת בסיפורו של עורך דין מצליח שמתאחד עם חברי הילדות שלו, 25 שנים אחרי שנפרד. האיחוד נוצר כתוצאה מסוד אפל שהסתירה החבורה באותם זמנים, אבל חוזר לרדוף אותם בבגרותם. כמובן שהמפגש הזה משנה את יחסי הכוחות בין החברים ומעמיד במבחן את אומץ ליבם, חוסנם הנפשי וכל יתר הדברים שמבטיחים לנו בטריילרים לסרטי חבר'ה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, תספרו את הסוד כדי שכולנו נוכל ללכת הביתה כבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

Heartbreaker

"אז מה חסר לנו בנוף הטלוויזיוני שלנו", שאלו את עצמם ב-NBC ומיד השיבו "דרמות בית חולים כמובן!". הרצון לעשות עוד "אנטומיה" כנראה חזק יותר מכל שיקול אחר, וכך נולדה לה עוד אופרת סבון רפואית. במרכז הסדרה עומדת ד"ר אלכס פנטייר (מליסה ג'ורג', "בטיפול"), מומחית עולמית להשתלות לב, שהעלילה תעקוב אחרי ניסיונותיה לשלב מדי שבוע בין הנאמנות למטופליה, חייה האישיים ויחסיה עם הקולגות. מה שמדהים הוא שזה נראה אפילו יותר גרוע מהתיאור.

Chicago Med

אחרי ש-"Chicago Fire" של דיק וולף הפכה להצלחה, נולדה ממנה "Chicago P.D" שזכתה גם היא להצלחה, ועכשיו וולף, NBC ושיקגו משלימים סריה עם מהדורת בית החולים. אתם כבר מכירים את העניין - צוות הרופאים, רופאות, אחים, אחיות וכל מה שבתווך (בעיקר חולים, יש להניח), עם חייהם המקצועיים והפרטיים. כבונוס, ודאי יהיו כמה וכמה קרוס-אוברים לאורך העונה עם שתי הסדרות האחרות.

Heroes Reborn

אין אלא להיאנח לנוכח הרעיון האידיוטי לתת שוב לטים קרינג את המושכות ל"גיבורים". דרמת גיבורי העל הזו שודרה ב-NBC החל מ-2006, התחילה טוב יצירתית ורייטינגית, ואז במשך ארבע עונות הידרדרה לעומקים שלא ידענו כי הם קיימים. אבל הנה זה בכל זאת קורה, אולי כי NBC התקנאו בחזרתה של "24" כמיני-סדרה ברשת FOX. כזכור, הסדרה עוסקת באנשים רגילים מכל רחבי העולם המגלים שיש להם כוחות מיוחדים, ובמקרה של המיני-סדרה הזו מדובר בדמויות ובסיפורים חדשים.

The Player

בווגאס, כמו בווגאס, תמד ימצאו על מה להמר. "The Player" בכיכובו של ווסלי סנייפס לוקחת את הרציונל הזה לאקסטרים. לוחם לשעבר בצבא האמריקאי ואיש אבטחה פרטי בהווה, נמשך למשחק מסוכן בארגון פשע מחתרתי שמהמר כנגד היכולת שלו לעצור פשעים ענקיים שעומדים לצאת לדרך. אחרי שאשתו נהרגת במהלך אחד מהפשעים, הופכת המשימה ממקור כלכלי לרצון לנקמה בארגון הציני. מי מוכן לשים כסף שהגיבור מת בפרק הראשון? ומה לגבי אי פעם?

Shades of Blue

ג'ניפר לופז חוזרת למסך הקטן לראשונה מאז 1994 בדרמה משטרתית שבה יככב גם ריי ליוטה. לופז מגלמת שוטרת חד הורית שנופלת ברשתם של חבורת שוטרים מושחתים ומשתפת עמם פעולה. בתמורה למעשי השוחד והעבירות על החוק היא מקבלת מספיק כסף כדי להעניק את החיים הטובים ביותר לבתה. מהר מאוד היא מסתבכת עם ה-FBI ונאלצת להפוך לעדה כנגד "אחיה", במהלך שמסכן את כל מה שבנתה לאורך השנים.

סטייל ID – ג'ניפר לופז. AP
מה שחסר לנו זה שחקנית ברמה של ג'ניפר לופז. אף אחד, אף פעם/AP
  • עוד באותו נושא:
  • nbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully