וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד - Upfronts 2014: רשת NBC

14.5.2014 / 0:00

רשתות הטלוויזיה הגדולות החלו לחשוף את לוחות השידורים שלהן לשנה הבאה. איזה סדרות שרדו? מה יהיה הלהיט הטלוויזיוני הבא? פרויקט מיוחד של וואלה! תרבות

שוב מגיע הזמן בשנה שבו מציגות רשתות הטלוויזיה בארה"ב את מרכולתן החדשה בפני המפרסמים, העיתונאים, אלוהים והאדם, כולל הכרזה על לוחות השידורים שלהן לעונה הבאה (שמתחילה תמיד בספטמבר) והסדרות החדשות שרכשו. הראשונה להציג היתה רשת NBC, שלראשונה מזה זמן רב יכולה לטפוח לעצמה על השכם, ובצירוף מקרים סמלי זה קורה בסמוך לציון עשור לנפילתה: ב-6 במאי 2004 שודר הפרק האחרון של "חברים" ב-NBC, אירוע שאחריו לא התאוששה הרשת המצליחה. עד עכשיו.

"חברים" הייתה השריד האחרון ל-"Must See TV", הכתר לראשה של הרשת בשנות השמונים והתשעים. NBC שלטה אז ביד רמה ביום חמישי, החשוב והרווחי ביותר בשבוע מבחינת תעריפי הפרסום, עם להיטים ענקיים כמוה וכמו "משפחת קוסבי", "חופשי על הבר", "סיינפלד", "ER" ורבות אחרות. עם לכתם של רוס, רייצ'ל והיתר, המצב ב-NBC נעשה בכי רע בכל הנוגע לכמות הצופים, הגם שמבחינה יצירתית כוחה המשיך להיות עז. יצירות כמו "רוק 30", "קומיוניטי" ו"מחלקת גנים ונוף" אמנם זכו לרייטינג הנע בין בינוני למחריד, אבל המשיכו בקו של קומדיות חכמות שהרשת, המבקרים ומעניקי הפרסים אהבו מאז ומתמיד. היוצאת מן הכלל היתה "המשרד", שהצליחה בו זמנית להיות אהובה ומצליחה, אבל גם היא לא עזרה כהוא זה לחישוב הכללי של ימי חמישי.

שאר הרשתות זיהו את החולשה והעבירו את התותחים שלהן ליום הזה. "המפץ הגדול" ב-CBS, "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" ב-ABC, נטלו בקלילות מביכה את הבכורה מ-NBC, ולאורך העשור החולף היא נפלה מהמקום הראשון לרביעי ביחס למתחרותיה, ובשנה שעברה אף הידרדרה למקום החמישי, מתחת ל-Univision דוברת הספרדית. הניסיון של NBC בעונה הקודמת להושיע את יום חמישי באמצעות סיטקומים הפונים לכאורה למכנה משותף רחב יותר, כשל נחרצות - הסדרות של מייקל ג'יי פוקס ושון הייז נדחו הן על ידי המבקרים והן על ידי הקהל. בעונה הבאה האתגר יהיה גדול פי כמה, כי CBS רכשה את הזכויות לשידור משחקי הפוטבול בימי חמישי, רכישה שתנפח את הרייטינג שלה בימי חמישי ותאפשר לה פחות שידורים חוזרים לאורך עונת השידורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו זמנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל חרף המצב הגרוע בימי חמישי, NBC מגיעה כעת אל מצגת ה-"Upfronts" שלה כשהיא שוב במקום הראשון. יש מספר סיבות לעלייתה המחודשת, כמו אולימפיאדת החורף ששודרה בה בהצלחה והעובדה שיתר הרשתות שקעו באופן דרסטי, כולל CBS שעד כה דווקא החזיקה מעמד, אבל גם בלעדיהן NBC היא הרשת היחידה שמגיעה אל אפ-פרונטס 2014 כשהיא מתהדרת בצמיחה כללית ברייטינג.

האחראיות לכך הן בעיקר "הרשימה השחורה", הדרמה בכיכובו של ג'יימס ספיידר היא הסדרה החדשה הכי מצליחה מקרב כל הרשתות, ו"דה וויס" שממשיכה להיות תכנית הריאליטי המצליחה ביותר לצד שקיעתן של האחרות, כולל תחרויות שירה כמו "אמריקן איידול" וכמובן "אקס פקטור" שבוטלה. גם הסדרות החדשות של דיק וולף, "Chicago Fire" ו-"Chicago P.D", מצליחות ומתחזקות ונושאות עמן את הרשת למעלה, והימורים כמו שידור חי של המחזמר "צלילי המוזיקה" נשאו פירות ועכשיו גם חיקויים - רשת FOX עובדת על "גריז" בשידור חי לעונה הבאה. NBC עצמה תשדר את המחזמר "איש המוזיקה" באותו מתכון במהלך העונה הבאה.

את ההצלחה הגדולה של "הרשימה השחורה" תנסה NBC למנף בעונה הבאה בשתי דרכים. האחת היא שיבוץ פרק (הראשון משני חלקים) אחרי הסופרבול, האירוע הכי נצפה בטלוויזיה האמריקנית שבשנה הבאה ישודר אצלה. הדרך השנייה היא החל מפברואר, אחרי הסופרבול, לבנות את הלוח של יום חמישי סביב "הרשימה השחורה" - NBC משלבת אותה בלב הפריים טיים של היום הבעייתי מול "האנטומיה של גריי". בכך נשברת מסורת רבת שנים של קומדיות שאיישו את כל המשבצות בין 20:00 ל-22:00 ברשת (מלבד תקופה בעשור הקודם שבה "המתמחה" של דונלד טראמפ שכנה שם), אבל NBC לא יכולה להרשות לעצמה להפקיר את היום הזה. זו גם הסיבה לביטול של "קומיוניטי" ולעובדה ש"מחלקת גנים ונוף" קיבלה עונה שביעית ואחרונה, אבל נעדרת מלוח השידורים שפרסמה NBC עד למידסיזן. במקומן תשודר לפני "הרשימה" העונה החדשה של "יורדים בגדול", שממשיכה להביא נתונים נאים גם אחרי 15 עונות.

מלבד זאת רכשה הרשת 16 סדרות חדשות - שמונה דרמות, שבעה סיטקומים ואחת תיעודית - שאם רוצים לסמן בהן מגמות מובהקות, קשה לא להבחין בשתיים כאלה. האחת: הדרמות ממש מנסות לרכוב על הצלחת "הרשימה השחורה" ורובן ככולן הן דרמות אקשן. השנייה: נשים בחזית. קייט וולש, קריסטן ריטר, דברה מסינג, קתרין הייגל ואחרות ינסו לגרום לסדרות שלהן להפוך להצלחה. בנוסף יש לרשת שתי קומדיות חדשות עם פליטי "המשרד", שתי קומדיות חדשות עם פליטות "הכל לטובה", קומדיה אחת עם שני פליטי "אי אפשר בלי טד", רימייק לדרמה ישראלית ועיבוד לדרמה ספרדית. כל הסדרות החדשות מפורטות בהמשך. אבל לפני כן, אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

ממשיכות הלאה:
"גרים".
"דה וויס".
"הורים במשרה מלאה" (עונה שישית ואחרונה בת 13 פרקים).
"הרשימה השחורה".
"חוק וסדר: מדור מיוחד".
"חניבעל".
"יורדים בגדול".
"מחלקת גנים ונוף" (עונה שביעית ואחרונה בת 13 פרקים, תגיע רק במידסיזן).
"About a Boy".
"Chicago Fire".
"Chicago P.D".

אינן עמנו עוד:
"קומיוניטי".
"דרקולה".
"מייקל" ("The Michael J. Fox Show").
"Revolution".
"Believe".
"Crisis".
"Growing Up Fisher".
"Ironside".
"Sean Saves The World".
"Welcome To The Family".

ואלה כבר הסדרות החדשות:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הקומדיות

"A to Z"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהבה זה הכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כריסטין מיליוטי החמודה עוברת מקומדיה רומנטית אחת לאחרת - היא גילמה את האמא ב"איך פגשתי את אמא" ועכשיו מככבת לצד בן פלדמן (גינזברג מ"מד מן") בסיטקום על חברת שידוכים אונליין, כי זה מה שהנוער רוצה בימינו. לנוכח השימוש הלוקה בחסר במיליוטי ב"איך פגשתי", טוב שהיא לפחות קיבלה מקפצה לתפקידים ראשיים בסדרות אחרות, ועל פי הטריילר כאן, הסדרה הזו יכולה לשגשג ולו בזכות החן הגדול של שני כוכביה.

"Bad Judge"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללא קלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייט וולש ידועה בעיקר מתפקידי הדרמה שלה, בשנים האחרונות בעיקר מ"מרפאה פרטית", אבל כאן היא מככבת בתפקיד קומי פורק עול - אולי התפקיד המלבב שלה כג'ינה הס האלמנה ב"פארגו" הותיר אותה עם חשק לעוד. בסיטקום הזה מגלמת וולש, כמשתמע משם הסדרה, שופטת רעה. "רעה" בעיקר בחייה האישיים ומתירנית מבחינה מינית, מה שלא בדיוק מיישר קו עם תפקידה רב הרושם. בין המפיקים ניתן למנות את וולש עצמה, אן הייש, והכי מרשים - הצמד וויל פארל ואדם מקיי, שאחראים על המוני קומדיות מצליחות, בהן לאחרונה "החדשות בהפרעה". על הנייר הסדרה הזו הייתה יכולה להפוך ל"בית דין לילי" של ימינו, אבל הטריילר נראה קצת קלישאתי.

"Marry Me"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולולו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעריצי "הכל לטובה" מוזמנים לסור אל הסדרה הזו, סיטקום חדש של דיוויד קאספ, יוצר הקומדיה ההיא ובכיכובה של קייסי ווילסון שהייתה שם בתפקיד פני. השניים, מתברר, מאורסים בחיים האמיתיים, והסדרה הזו מבוססת בחופשיות על מערכת היחסים שלהם, זוג שזה עתה התארס ומגלה שהחיים לא כאלה דבש. נשמע יבשושי ובנאלי, אבל אפשר לסמוך על המעורבים שזה יהיה ההפך מזה. לנגדה של ווילסון משחק קן מארינו ("Childrens Hospital", "ורוניקה מארס"), והטריילר נראה כיפי כפי שניתן לצפות.

"Mission Control"

סיטקום נוסף בהפקת וויל פארל ואדם מקיי, הפעם בכיכובה של קריסטן ריטר ("הביץ' מדירה 23", ג'יין מ"שובר שורות"). היא מגלמת מהנדסת אווירונאוטיקה העומדת בראש קבוצת מדענים ב-NASA, אלא שזה קורה באקלים הסקסיסטי של 1962. שניים מהגברים הללו הם מלקולם בארט וג'ונתן סלבין, אנשי הסיטקום הפולחני "אי אפשר בלי טד".

"Mr. Robinson"

הקומיקאי קרייג רובינסון ("המשרד", "סוף") מככב בסדרה שנתפרה למידותיו ובה הוא מגלם מוזיקאי שכוכבו דעך וכעת עליו להפוך למורה למוזיקה בחטיבת ביניים. שם הוא מנתב את דרכו מבעד לנערים מתבגרים, פוליטיקה של חדר מורים והפיתוי באימהות חד הוריות.

"One Big Happy"

סיטקום בהפקת אלן דג'נרס וליז פלדמן, שכבר עבדו ביחד בעבר בסיטקום של אלן. אלישה קאת'ברט ("24", "הכל לטובה") וניק זיינו ("מרוששות") מככבים כזוג חברים טובים, היא לסבית והוא סטרייט, שמחליטים להביא ילד ביחד. ההחלטה שלהם נתקלת בקשיים כאשר אחד מהם מוצא את אהבת חייו.

"Unbreakable Kimmy Schmidt"

אולי הקומדיה הכי מסקרנת מבין כל הנמנות לעיל, אבל ניאלץ לחכות לה עד למידסיזן, כלומר מתישהו בתחילת 2015. טינה פיי שבה לשתף פעולה עם NBC, אבל רק מאחורי הקלעים, יחד עם שותפה להפקת "רוק 30", רוברט קרלוק, ולפני המצלמה ג'יין קרקובסקי, הלא היא ג'נה מרוני מ"רוק 30". קשה לשתיים להיפרד, כפי הנראה. אלי קמפר (ארין מ"המשרד", החוזרת אף היא ל-NBC) מככבת כאישה הנמלטת מכת אפוקליפטית ומתחילה את חייה מחדש בניו יורק.

הדרמות

"Allegiance"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומה עם רן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרסתה של NBC ל"תא גורדין" הישראלית, הדרמה המעולה בכיכובם של רן דנקר ומוני מושונוב המשודרת ב-yes (מתי עונה שנייה, למען השם?). העיבוד האמריקני עוקב אחר אנליסט צעיר ואידאליסט של ה-CIA, ובמקביל אחרי הוריו. השניים היו מרגלים לטובת רוסיה, ואחרי שנים רבות של חוסר פעילות זוכים לביקור מחודש מהמפעיל הוותיק שלהם - הוא רוצה שיחזרו לפעילות כדי לגייס את בנם, שמעולם לא ידע על פעילותם. את הבן מגלם גאווין סטנהאוס האלמוני-יחסית, ואת הוריו מגלמים סקוט כהן ("בנות גילמור") והופ דיוויס (שאינה זרה לעיבודים אמריקניים לסדרות ישראליות - היא כיכבה גם ב"בטיפול") ומלבדם נמצאת כאן גם מרגריטה לבייבה הנאווה ("נקמה").

"Aquarius"

דיוויד דוכובני מככב בדרמת מתח משטרתית המתרחשת ב-1967 ועוסקת בכת של צ'ארלס מנסון. דוכובני מגלם שוטר במסווה שמנסה להתחקות אחר עקבותיו של הרוצח הסדרתי הפסיכופת בשלבים ההתחלתיים, עוד לפני שהיה ברור מה הם מסוגלים לעשות ובטרם הוא וחבורתו החלו במסע הרצח שלהם. הסדרה מתוכננת כאירוע בן 13 פרקים, אבל כמו תמיד במקרים האלה (ע"ע "בתוך הבועה"), אם היא תצליח היא בוודאי תזכה לעונה נוספת.

"Constantine"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישהו חיפש גיבור על?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרסה טלוויזיונית לסדרת הקומיקס "Hellblazer", העוקבת אחרי צייד השדים ג'ון קונסטנטין. רבים מחובבי הקומיקס תיעבו את הגרסה הקולנועית בכיכובו של קיאנו ריבס מ-2005, אבל לא בטוח שמהסדרה הזו תבוא להם הישועה. מי שאחראי עליה הוא דיוויד ס. גוייר, איש עם ניסיון קומיקסי עתיר שנים, אבל גם שנוי במחלוקת בעיני חובבי הז'אנר (אם אכן ניתן לקרוא לו כך). מצד אחד גוייר תרם לכתיבת סרטי "באטמן" של כריסטופר נולאן, ומצד שני הוא אחראי על "איש הפלדה", "ג'אמפר", ובטלוויזיה את "פלאש פורוורד", "השדים של דה וינצ'י" ועוד שלל יצירות מושמצות. יחד איתו כמפיק אחראי יהיה דניאל קרון, איש "דקסטר". את הדמות הראשית כאן מגלם מאט ראיין הוולשי ("מחשבות פליליות"), ומלבדו בקאסט גם הרולד פרינאו ("אבודים") ולוסי גריפיתס האנגליה ("רובין הוד", "דם אמיתי"). היא תשודך עם "גרים" בימי שישי ב-NBC, רצף לחובבי העל טבעי, ועל פי הטריילר יכול להיבנות ממנה משהו חביב.

"Emerald City"

עיבוד חדש ואפל ל"הקוסם מארץ עוץ" השואב השראה מ"משחקי הכס", כי זה בדיוק מה שמתאים לרשת ארצית כמו NBC. עוד אין ליהוקים כך שלא ידוע מי תיכנס לנעליה של דורותי, אבל היא אמורה להיות כבת 20 במקרה הזה, בחורה צעירה וקשוחה הנקלעת למאבק מדמם על השליטה בארץ הקסומה. גם כאן מדובר בסדרה בת עשרה פרקים בלבד, עם אופציה לנוספים במקרה שתצליח.

"Heroes Reborn"

אין אלא להיאנח לנוכח הרעיון האידיוטי הזה, לתת שוב לטים קרינג את המושכות ל"גיבורים". דרמת גיבורי העל הזו שודרה ב-NBC החל מ-2006, התחילה טוב יצירתית ורייטינגית, ואז במשך ארבע עונות הידרדרה לעומקים שלא ידענו כי הם קיימים. אבל הנה זה בכל זאת קורה,אולי כי NBC מתקנאת בחזרתה של "24" כמיני-סדרה ברשת פוקס ומעוניינת לנסות אף היא. כזכור, הסדרה עוסקת באנשים רגילים מכל רחבי העולם המגלים שיש להם כוחות מיוחדים, ובמקרה של המיני-סדרה הזו מדובר בדמויות ובסיפורים חדשים.

"The Mysteries of Laura"

NBC ממש אוהבת את דברה מסינג, משום מה. בעבר היא כיכבה ב"וויל וגרייס" המצליחה ולאחרונה שיחקה שם בשתי עונות מקרטעות של הדרמה המוזיקלית "סמאש". כעת היא מגיעה שוב לסדרת דרמה עם גוונים קומיים, במסגרתה תגלם בלשית במחלק רצח שמתמודדת בהצלחה עם תפקידה הקשה, אבל לא עם בעלה לשעבר ושני התאומים הפרחחים שלה. מבוסס על להיט ספרדי בשם "Los Misterios De Laura", ומי שמעבד אותה לאמריקנית הוא גרג ברלנטי ("אברווד", "אחים ואחיות"). הטריילר נראה כריכוז של כל מה שרע בטלוויזיה האמריקנית (וגם מעניק ספוילר עסיסי לסוף הפרק הראשון).

"Odyssey"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסלון. עם פמוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותחן קונספירטיבי חובק עולם, בדיוק מהסוג שעשוי להיות מעניין אבל יבוטל תוך פחות מעונה. חיילת אמריקנית שהיא גם בעלת משפחה, עורך דין תאגידי ופעיל פוליטי נאלצים לחבור זה לזה באופן בלתי צפוי אחרי התנקשות בפעיל אל-קעידה במהלך פעילות בצפון אפריקה. מתברר שגורמים אמריקניים מממנים את הפעילות הטרוריסטית הזו. הקאסט ממש מרשים: אנה פריאל ("פושינג דייזיס"), פיטר פאצ'ינלי ("האחות ג'קי", "דמדומים"), טייט דונובן ("שיער", "אברווד"), ג'ים טרו-פרוסט (פרז מ"הסמויה"), אדוואלה אקינואויה-אגבאג'ה (אדביסי מ"אוז") ועוד.

"State of Affiars"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ורג' אומאלי מתהפך בקברו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי כמה שנים לא מדהימות לקריירה הקולנועית וטיפוח תדמית של מישהי שקשה לעבוד איתה, קתרין הייגל חוזרת אל כור מחצבתה לראשונה מאז שנטשה את "האנטומיה של גריי". הפעם היא מגלמת סוכנת CIA בדרמה שמוגדרת כ"סקנדל" פוגשת את "הבית הלבן" (רגע, "סקנדל" עצמה היא "סקנדל" פוגשת את "הבית הלבן"). התפקיד שלה הוא לתדרך את הנשיאה מדי יום לנוכח המוני האיומים שמתקבלים מדי יום. כפי שניתן להבין מהטריילר הלגמרי-בנאלי שלהלן, יש בין השתיים קשר גם מעבר לכך.

תיעודי/ריאליטי

"A.D."

מיני-סדרת המשך ל"התנ"ך", יצירה תיעודית ששודרה בהצלחה עצומה לפני שנה בערוץ ההיסטוריה וגוללה במשך עשרה פרקים את סיפור הברית החדשה. הסדרה החדשה, בת 12 פרקים הפעם, ממשיכה ממותו של ישו ומספרת אל מה שקרה אחרי כן והוביל ליצירת הנצרות.

  • עוד באותו נושא:
  • nbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully