וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 29: ג'יי קיי רולינג הכריזה על ספרה החדש

17.6.2015 / 0:00

הספר השלישי של רולינג בסדרת הבלש קורמורן סטרייק יראה אור באנגלית באוקטובר. בנוסף: אמזון מסתבכת באירופה, כתב היד לספר החדש בסדרת "חמישים גוונים של אפור" נגנב, בפריז עושים קרבות ספרים ועוד חדשות ספרות

ג'יי קיי רולינג תפרסם ספר חדש תחת שם העט רוברט גלבריית, שופכת אור על עוד ענייני "הארי פוטר"

הספר ייקרא "Career of Evil" ויהווה את החלק השלישי בסדרת הרפתקאותיו של הבלש קורמורן סטרייק, שכתבה רולינג תחת הפסבדונים רוברט גלבריית (קדמו לו "קריאת הקוקייה" ו- "The Silkworm"). הספר יראה אור באנגלית ב-22 באוקוטובר.

את ההודעה על הספר החדש רולינג בחרה לצייץ בחשבון הטוויטר שלה, שם היא גם ממשיכה לפזר מדי שבוע רמזים ופרטים הקשורים בעולמו של הארי פוטר. השבוע חשפה רולינג כי מלבד בית הספר לקוסמים הוגוורטס באנגליה, קיים גם בית ספר לקוסמים בארה"ב (היא סירבה לפרסם את שמו או את מיקומו). לפי Time.com ייתכן שבית הספר לקוסמים האמריקאי יופיע בסרט הספין-אוף ל"הארי פוטר" שאמור לצאת בקרוב על פי ספרה של רולינג, "חיות הפלא והיכן ניתן למצוא אותן". בנוסף, כשמעריצה שאלה את רולינג לגבי שמה המלא של דמות משנית בספרי הארי פוטר בשם "מירטל המייללת" (דמות של רוח רפאים), הסופרת ענתה שהשם המלא הוא "מירטל אליזבת וורן" והדגישה שלא קראה לה כך על שם הסנטורית האמריקאית אליזבת וורן.

ג'יי קיי רולינג. Clive Brunskill, GettyImages
חולשת על פני יבשות. ג'יי קיי רולינג/GettyImages, Clive Brunskill

הוצאה קטנה בבריטניה קיבלה על עצמה את האתגר לפרסם במשך שנה רק ספרים שנכתבו בידי נשים

בשבוע שעבר פרסמה הסופרת הפקיסטנית קמילה שאמיזי מאמר בגרדיאן בו קראה למו"לים בכל מקום לפרסם בשנת 2018 רק ספרים שנכתבו בידי נשים. שאמיזי החליטה לקרוא לפעולה בעקבות הנתונים שפרסמה הסופרת ניקולה גריפית, לפיהם נשים כמעט ולא מועמדות לפרסים הספרותיים הנחשבים, לא כל שכן זוכות בהם, ובעקבות נתונים של ארגון VIDA שהראו כי גברים שולטים גם בעולם המו"לות וגם בתחום הביקורות הספרותיות.

ההוצאה הראשונה שהחליטה להיענות לאתגר היא הוצאה בריטית קטנה בשם "And Other Stories" שפרסמה כי בשנת 2018 יצאו לאור במסגרת ההוצאה רק ספרים שנכתבו בידי נשים. "לפני זמן מה הגענו להבנה שלמעשה אנחנו מפרסמים יותר גברים מנשים", אמר המו"ל סטיבן טובלר. ההוצאה מפרסמת כ-12 שנים בשנה, ולפי טובלר, הבחירה להוציא רק ספרים שנכתבו בידי נשים היא משימה אפשרית בהחלט. "אם לא נעשה את זה", סיכם, "איך דברים ישתנו?".

האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אמזון בחשד לחוזים לא כשרים שחתמה החברה עם מו"לים ברחבי אירופה

הנציבות האירופית (הרשות המבצעת של האיחוד האירופי) פתחה בחקירה רשמית בתחום ההגבלים העסקיים כנגד אמזון והוצאות לאור באירופה. ועדה מטעם הנציבות תבחן היטב את החוזים שחתמה אמזון עם מו"לים אירופאיים בכל הקשור להפצת ספרות דיגיטלית ותבדוק האם אמזון קיבלה העדפות לא חוקיות שפוגעות באפשרות לתחרות בתחום.

"אמזון פיתחה עסק מצליח שמציע ללקוחות שירות מקיף גם בתחום הספרים הדיגיטליים, ואנחנו לא מתכוונים לערער על כך", אמרה מרגרט וסטייגר, האחראית מדיניות תחרותית באיחות האירופי. "עם זאת, מתפקידנו לוודא כי ההסכמים של אמזון עם הוצאות הספרים לא יפגעו בצרכנים על-ידי מניעת תחרותיות בשוק. החקירה שלנו תבחן אם החשש מריכוזיות בשוק הספרים הדיגיטליים הוא מוצדק".

עוד באותו נושא

לנשים יש סיכוי נמוך מאוד לזכות בפרסים ספרותיים

לכתבה המלאה

ראיון ישן של העיתונאי מייק וואלאס עם הסופרת איין ראנד עובד לכדי סרטון אנימציה

הראיון נערך באולפן טלוויזיה בניו יורק בפברואר 1959 במסגרת תוכניות הראיונות של וואלאס. קבוצת האנימטורים "Blank on Blank", ששמה לה למטרה לשמר ולהפיץ ראיונות עם אושיות תרבות אמריקאיות, היא שעיבדה את הראיון לכדי סרטון אנימציה שעלה בשבוע שעבר לערוץ היוטיוב שלהם. בעבר העלו חברי הקבוצה עיבודי אנימציה לראיונות נדירים שנערכו עם ג'ניס ג'ופלין, דיוויד פוסטר וואלאס, ריי ברדבורי וג'ים מוריסון.

המשטרה טוענת כי לא מצאה שום ראיה לכך שכתב היד לספר החדש בסדרת "חמישים גוונים של אפור" נגנב

הספר החדש בסדרת "חמישים גוונים של אפור" של אי. אל ג'יימס יופץ רשמית מחר (ה-18 ביוני), אך בשבוע שעבר נגנב כתב היד של הספר ממשרדי הוצאת "פינגווין ראנדום האוס", חקירה משטרתית נפתחה כדי לאתר את העותק, עד שההוצאה הודיעה למשטרה כי הוא חזר לחזקתה.

אלא שהיום (רביעי) טוענת משטרת מחוז קנט בבריטניה כי לא מצאה שום ראיה לכך שהספר נגנב. "בעקבות דיווח על ספר אחד שנגנב אחרי שאריזה נמצאה פגומה", נמסר מדוברות משטרת קנט, "בשלב הזה אין ראיה לכך שהתקיימה עבירה".

עלילת הספר החדש, שייקרא "Grey", תספר על אותן התרחשויות שאירעו בספר הראשון, אך הפעם מנקודת מבטו של כריסטיאן גריי (ה-18 ביוני הוא גם יום הולדתו של גריי). אף על פי שהספר טרם ראה אור, מספר ההזמנות שלו באמזון הביאו אותו לראש טבלת רבי המכר באתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוצאה יצרה ספר ילדים אקולוגי שאפשר לשתול באדמה בסיום הקריאה ולהצמיח ממנו עץ

הוצאת ספרים קטנה מארגנטינה בשם "Pequeno Editor" חברה למשרד הפרסום FCB וביחד הם יצרו את ספר הילדים הראשון שיכול לחזור בחזרה אל הטבע. הספר מיוצר באופן ידני מנייר נטול חומצה ודיו אקולוגי, ובנוסף - בין דפיו שתולים זרעים של עץ ג'קרנדה (סיגלון חד-עלים). כך, לטענת היזמים, הילדים יכולים ללמוד מהיכן הספרים מגיעים ועל החשיבות שבחידוש משאבים ונתינה חזרה לטבע.

סדרת טלוויזיה חדשה של ה-BBC תורכב כולה מדמויות של צ'ארלס דיקנס

הסדרה, שתיקרא "Dickensian", תכלול 20 פרקים ותתרחש בלונדון הויקטוריאנית. היא תורכב מדמויות שונות שהופיעו בעשרות הספרים שכתב צ'ארלס דיקנס כמו אוליבר טוויסט, פייגין, אבנעזר סקרוג', מיס האווישם ועוד. מגזין A.V Club פרסם כי לצוות השחקנים לוהקו בין השאר סטיבן ריאה ("משחק הדמעות") שישחק את המפקח באקט ("בית קדרות"), פולין קולינס שתשחק את גברת גאמפ ("מרטין צ'זלוויט") וקרוליין קוונטין שתשחק את גברת באמבל ("אוליבר טוויסט"). בנוסף יופיעו בסדרה גם פיטר פירת', טופנס מידלטון, סופי רנדל ואלי האדינגטון.

סטיבן ריאה אמר למגזין דד ליין כי מדובר "בשחזור הכי יפה של העולם הדיקנסיאני שאפשר להעלות על הדעת", והוסיף כי "הדמויות מקבלות חיים חדשים ואין שחקן שיוותר על הזכות לשחק בסדרה עם תסריטים נפלאים כאלה".

הצילומים לסדרה החלו בתחילת החודש באולפני ווסט לונדון.

פריז גאה להציג: קרבות ספרים

העיתונאי פרדריק ז'נדארם מהמגזין "VICE" ביקר בחודש שעבר במרתף של "פלה דה טוקיו" בפריז (בניין המוקדש לאמנות מודרנית), שם נערך לראשונה בעולם אירוע "קרבות ספרים" (Bookfighting). ע"פ ז'נדארם, במרכז המרתף עמד איזור מגודר ("הכלוב") ובו ערימה גדולה של ספרים; במשך חמש שעות כ-40 תמהונים (כניסוחו של ז'נדארם) התחרו כל אחד בתורו בזריקת ספרים על האחר - הכל בשם האמנות, לטענתם.

האמן הצרפתי איב דוראנטון הגה את רעיון קרבות הספרים כבר בשנת 2009 לאחר שקרא את הספר "קרבות" (Combats) של אמן המנגה היפני יואיצ'י יוקוימה. בספר מתוארת "קבוצת סמוראים שתוקפת את הדמות הראשית, והוא נמלט לספריה ומגן על עצמו באמצעות השלכת ספרים על תוקפיו", הסביר דוראנטון. "גם אני רציתי לראות ספרים עפים".

האירוע החל למעשה כמשחק בין חברים, אך דוראנטון טוען כעת כי קרבות הספרים הם "לחימה ספורטיבית ודרך למקם מחדש את התרבות באמצעות שימוש שונה בספרים". עוד הוא מסביר כי הושפע מאוד מזרמים אמנותיים כמו הדאדאיזם, הסוריאליזם וסיטואציוניזם, והוא רואה במלחמת הספרים מטאפורה למעבר התרבותי המודרני אל עבר מציאות דיגיטלית. "אין לי שום נוסטלגיה לפורמט הספר. הוא לא יותר מקוד", הסביר דוראנטון והוסיף כי "למשתתפים צעירים אין שום בעיה עם השלכת הספרים, אבל מבוגרים לא אוהבים את קרבות הספרים; הם לא אוהבים את העירוב בין תרבות לספורט, והם מזכירים באוזניי שוב ושוב מקרי עבר של שריפת ספרים. לטענתם אני פוגע בתרבות".

חדשות בשורה

* מחר (חמישי), יערך בחנות הספרים "המגדלור" מפגש בין המו"לים של הוצאת בבל (עמית ושרון רוטברד) והמו"לים של הוצאת זיקית (אוריאל קון ושירה חפר) לציון 20 שנה להוצאת בבל. 18 ביוני, 19:30, לבונטין 1, תל אביב. הכניסה חופשית.

* מחר (חמישי) יערך ערב מיוחד בביאליק לציון 400 שנה לצאת הכרך השני של הספר "דון קיחוטה" מאת סרוונטס בהשתתפות שגריר ספרד בישראל ומנהלת מכון סרוונטס בישראל. בערב יערך מרתון קריאה מהספר בהשתתפות ארז ביטון, מיכל בת-אדם, שירי לב-ארי, יחזקאל לזרוב, דליה מזור, אגי משעול, מנשה נוי, טל ניצן, רות פיין, נעם פרתום ומשה רון. את הערב ינחה אלכס אנסקי והוא יכלול גם הרצאה של עינת טלמון ומוסיקה מהברוק הספרדי בביצוע אנסמבל מצו. 18 ביוני, ביאליק 22, תל אביב. דמי כניסה: 40 ש"ח.

* ב-19.6 תיערך "מסיבת בולניו" בחנות הספרים "סיפור פשוט" לכבוד הספר "2666" של רוברטו בולניו. משתתפים: משה רון, אדם רון בלומנטל וניר ברעם. יום שישי, 12:00 בצהריים, שבזי 36, תל אביב. הכניסה חופשית.

* הסופר חובב חת החליט לתרום את כל הכנסותיו מספר הילדים שלו "לאן נעלם יוסף השבלול" (הוצאת גוונים) לארגון "פתחון לב". את הספר אייר שחר נבות והוא ימכר ברשתות הגדולות ובאתר האינטרנט של "פתחון לב" במחיר של 30 ש"ח.

* תחרות "צרצרפיס" של מפעל הפיס נפתחה בפעם השביעית. השנה מתבקשים הכותבים לכתוב סיפור שאורכו עד 140 תווים בנושא "קורות חיים". התחרות נפתחה ב-16 ביוני ותמשך עד ה-29 ביוני, כשהמקום הראשון יזכה ב-15 אלף ש"ח, השני ב-10,000 והשלישי ב-5,000. חבר השופטים: טל גורדון, רן אפלברג ואלכס אפשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully