וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 דברים שכדאי לדעת על מארק קוזלק

24.8.2015 / 7:11

ב-9 בספטמבר יגיע מארק קוזלק להופעה בישראל זו השנה הרביעית ברציפות. לכבוד המאורע הנה מבחר של דברים שאולי לא ידעתם על האיש, כולל יחסו לישראל

סאן קיל מון, מארק קוזלק. GettyImages
חושב על החברים בתל אביב. מארק קוזלק/GettyImages

1. הוא אוהב ריזוטו תרד וגבינות. באתר שלו פרסם את ההצהרה הבאה בסמוך לתאריך המופע בישראל - "מארק קוזלק מאמין כי לא כל הישראלים מעורבים בפוליטיקה, ושאלה שאינם, זכותם ליהנות ממוזיקה חיה כמו כל אחד אחר. קוזלק ניגן בתל אביב שלוש פעמים ב-4 השנים האחרונות, ומעולם לא התאכזב מההפקה או מהמעריצים, או מהריזוטו במסעדת 'לה שוק".

2. הוא כתב על ישראל בשני שירים שלו. בשיר " Baby in Death Can I Rest Next to Your Grave" הוא מספר על הטיול שלו לים המלח דרך ירושלים ועל הפקק בדרך חזרה לתל אביב. באלבום החדש שלו הוא מספר בשיר " This Is My First Day and I'm Indian and I Work at a Gas Station" על הדאגה שלו לחברים בתל אביב בזמן המלחמה בקיץ האחרון בעזה.

3. קוזלק החל את דרכו כסולן של רד האוס פיינטרז המיתולוגית מסן פרנסיסקו, שהוחתמה דווקא בלייבל הבריטי האגדי 4AD שבו חתומים הקוקטו טווינס ופיקסיז.

4. שם להקתו של קוזלק, סאן קיל מון, מבוסס על שמו של המתאבק הדרום קוריאני סונג קיל מון. קוזלק אהב את הצליל של שמו. השם רד האוס פיינטרס הגיע מחבורת ציירים אנרכיסטית בניו אורלינס שקראה לעצמה תחילה "הליגה הבינלאומית של ציירי הבית המהפכני" ואחר כך "ציירי הבית האדום". השם נתקע לקוזלק בראש ונהפך לשם הלהקה. "אני אוהב שמות של להקות שצורפו משלוש מלים".

5. הוא חבר של הבמאי קמרון קרואו ומתחזק להנאתו קריירה כשחקן משנה בסרטי קולנוע. בסרטו של קרואו "כמעט מפורסמים" הוא גילם את לארי, הבסיסט של להקת Stillwater, ויש לו גם תפקיד קטן בסרט "ונילה סקיי" בכיכובו של טום קרוז. קוזלק גם השתתף בסרט "Shopgirl" עם סטיב מרטין, ובסרט "Youth" מהשנה האחרונה הוא משתתף בתפקיד עצמו.

6. בשנת 2011 יצא הסרט " Mark Kozelek - On Tour. A Documentary" המתעד שנתיים בדרכים עם קוזלק והמוזיקה שלו.

7. כמו בוב דילן וניל יאנג גם הוא לא מסכים שבהופעות שלו יצלמו באייפון, במטרה שהקהל יתרכז במופע ולא במכשיר הדיגיטלי.

8. הוא מסכים להתראיין רק במיילים במטרה לדייק בדבריו וכדי שלא יתפסו אותו אומר "I dunno "...

9. בשנת 2014 הוא כתב את השיר הידוע " War on Drugs: Suck My Cock ".

10. בשיר שסוגר את אלבומו המוערך בנג'י - "Ben's my Friend" הוא כותב על חברו בן גיבארד, הסולן של הפוסטל סרוויס ודת' קאב פור קיוטי. מדובר בוuידוי מרגש על הצלחתו של חברו מול הצלחתו הפחותה שלו. גיבארד גם משתתף באלבומו של קוזלק "April" מ-2008. .

11. הוא לא רק כותב שירים על אחרים אלא גם כוכב של שיר שנכתב עליו. חברו ניל הלסטד (Slowdive, Mojave 3) כתב עליו את השיר Krazy Koz. קוזלק התרגש מהמחווה.

12. הוא הקליט אלבום שלם עם גירסאות משלו לשירי ACDC. בכלל הוא אוהב לבצע קאוורים באלבומיו ובהופעות, בין היתר של לו ריד, פול סיימון ופול מקארטני.

עוד באותו נושא

קורדרוי 96: האלבומים הגדולים של 2014 - חלק ב'

לכתבה המלאה

13. בהופעות האחרונות שלו נוהג קוזלק לבצע את " Weeping Song" של ניק קייב. הוא החל לבצע את השיר בעקבות הטרגדיה שעבר קייב לאחרונה עם מותו של בנו ומקדיש לו ולמשפחתו את השיר. קוזלק מספר לקהל שפעם שהה במסגרת פסטיבל באותו המלון בו השתכן קייב וראה איך קייב מלמד את בנו להשתמש בכרטיס האלקטרוני לפתיחת חדר המלון.

14. הוא אוהב להקליט שירים ארוכים. כמעט בכל אלבום שלו תמצאו שיר אחד לפחות שעובר את ה-10 דקות. השיר הכי ארוך שלו נקרא "Duk Koo Kim" והוא נמשך 14:32 דקות.

15. בשנת 2008 פרסם את ספר השירים שלו "Nights of Passed Over" שכלל 256 עמודים עם כל שיריו.

16. קוזלק אוהב לכתוב בשירים שלו על אלבומים וסרטים שחביבים עליו. בשיר "I Watched The Film The Song Remains The Same" הוא מספר על חוויית הצפייה שלו בסרט המיתולוגי של לד זפלין, ובשיר "Micheline" הוא מספר על אהבתו לאלבום "Young Americans" של דיוויד בואי ועל סרט הילדים "בנג'י" עם הכלב החביב, שהפך להיות שם אלבומו המצליח ביותר של קוזלק.

17. הוא מפליא לנגן על גיטרה קלאסית עם מיתרי נילון.

18. קוזלק הוציא כ-50 אלבומים מאז שנת 1992 בקצב של כ-2-3 אלבומים בשנה. האיש אוהב לכתוב.

19. השנה הוא הוציא כסאן קיל מון את האלבום " Universal Themes" ועוד מעט יוציא את האלבום " Dreams of Childhood" שיהיה אלבום ספוקן וורד משותף עם השחקן הארגנטינאי ניקולס פאולס, ויורכב מפואמות שכתבו ילדי רחוב ארגנטינאים.

20. הביקור הראשון של קוזלק בישראל היה ב-2012 ומאז הוא מקפיד לבקר אותנו פעם בשנה. זה יהיה ביקורו השני במועדון הבארבי והרביעי בישראל. למרות שהמופע אקוסטי, קוזלק ביקש להופיע מול קהל בעמידה.

מארק קוזלק יופיע בבארבי ב-9 בספטמבר, מחיר כרטיס 142 ש"ח ברכישה מראש או 159 ש"ח בקופות. על הבאתו לארץ אחראית "המון ווליום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully