וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטוספופ 12: נחש ערסי

31.8.2015 / 7:15

אחרי שהיה חתום על כמה מהלהיטים האימתניים של השנים האחרונות ובזמן שכל כוכבי הפופ עומדים אצלו בתור, די ג'יי סנייק הצרפתי מסיים בימים אלה את העבודה על אלבום הבכורה המיוחל שלו

אחרי שאספו כל דולר אפשרי מפסטיבלים ומועדונים ברחבי העולם, מתחילים כוכבי ה EDM של הגל הנוכחי לפזול גם אל כוכבי הפופ הגדולים, שם אולי לא נמצא הכסף הכי גדול, אבל כן הפרסטיז' והחותמת הרשמית מהמיינסטרים האמריקאי.

זה כמובן לא סיפור חדש שכוכבי EDM מפיקים להיטים אלקטרוניים לכוכבי פופ, יעידו ההצלחות של דיוויד גטה וקלווין האריס, אבל נדמה שכוכבי העידן הנוכחי של ה-EDM, שכבר נמצא בגל השני שלו באמריקה, הם זן אחר של מפיקים שמביאים למשחק פחות מקצבי דאנס אומצה אומצה חתונתיים, ויותר כאלה שמגיעים מהשוליים ומתיכים יחד שלל ז'אנרים כמו היפהופ, Trap, אינדי ואלקטרוניקה.

דיפלו הוא כמובן מלך המלכים של העידן הנוכחי, ובאופן טבעי גם חבריו הקרובים לתקלוטים ולהפקות נהנים מהפירות. למשל ההפקה המשותפת שלו עם סקרילקס לביבר ב-"Where Are U Now", שזכתה גם לתיעוד מרהיב ב"ניו יורק טיימס" בשבוע שעבר.

החבר החדש שיצטרף בקרוב לשני אלה הוא די ג'יי סנייק הצרפתי, שחתום עם דיפלו ומייג'ור לייזר על אחד מלהיטי הקיץ הגדולים, "Lean On", ומאחוריו גם הלהיט האימתני של הקיץ שעבר עם ליל ג'ון, "Turn Down For What", וממש לא מזמן גם הרמיקס המשובח ל-"You Know You Like It" של הרכב האר נ' בי הבריטי אלונה ג'ורג. כולם אגב להיטי טופ 20 בבילבורד ("Lean On" מככב כרגע במקום הרביעי). הישג חסר תקדים למפיק ששמו חתום על 10 קטעים רשמיים בלבד מאז שהחל את הקריירה.

למען הפרוטוקול יש לציין שסנייק היה שם אפילו לפניהם, גם אם לא כמפיק ראשי, כשתרם ביטים לשני אלבומיה האחרונים של ליידי גאגא. על האלבום "Born This Way" זכה בגראמי הודות לביט שנלקח לשיר "Government Hooker", ועוד שניים שנלקחו לאלבום הכושל "Artpop" ועשו את דרכם ללהיטים כמו "Applause" ו-"Do What U Want" עם אר.קלי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

את דרכו לתהילה החל סנייק בן ה-28 בשכונת עוני מחוץ לפריז, תחת השם שובר השיניים William Grigahcine, עד שהחל לתקלט בגיל 14 והחליף לכינוי קצת יותר קליל אך מטופש, אותו הוא מתעב עד היום. שנה אחרי כן כבר עזב את הלימודים והחל לעבוד כמוכר בחנות תקליטים פריזאית נחשבת, בה ביקרו בקביעות כמה מהשמות הצרפתיים הגדולים בז'אנר כמו דאפט פאנק ובוב סינקלר. בשנות ה-20 לחייו החל לייצר ביטים תוך כדי שהוא מתקלט ברחבי פריז, עד שב-2011 התגלגלו כמה מהם לדי ג'יי ההופעות של ליידי גאגא וסללו לו כאמור את הדרך לתעשייה שמחוץ לבית. את השם שלו בשטח צבר בזכות רמיקסים טראפיים לשמות כמו סטרומאה, זד וקניה ווסט ובזכות להיט מועדונים חופר כמו "Bird Machine", שיצא רשמית בלייבל "Mad Decent" של החבר דיפלו. זה הוביל בהמשך לעבודה המשותפת שלהם עם MØ על "Lean On", לה תרם סנייק את הריקודיות אחרי שהתחילה בכלל כבלדה אלקטרונית.

כמו חברו הטוב, גם סנייק מצליח לתעתע לפעמים עם המוזיקה שלו. לפעמים זה עשיר מוזיקלית ומלא ביצירתיות כמו ברמיקס לאלונה ג'ורג, ולפעמים זה מתדרדר לאזורי שכונה מהסוג שערסים אוהבים לשמוע בחלונות פתוחים ברכב, ויעיד הרמיקס החדש והזוועתי שלו ללהיט האחרון של קלווין האריס. הוא אולי לא יודה בזה בפה מלא כמו דיפלו, אבל בתעשיית הפסטיבלים של ה-EDM באמריקה לעולם לא אומרים "לא" לכסף, ולפעמים צריך לייצר לקהל הרוקדים גם דברים כאלה.

לוח ההופעות שלו בשנה האחרונה מלמד שדי ג'יי סנייק לא מפגר מאחור מהמנטור. בשנה האחרונה טחן פסטיבלים ומועדונים באופן כמעט יומיומי, מה שהעניק לו לפי מגזין 'פורבס' הכנסות של קרוב ל-12 מיליון דולר מ-87 גיגים בסך הכל. תוסיפו לזה תמלוגים יוצאי דופן מתחנות הרדיו באמריקה והכנסות נאות מהסרט "מהיר ועצבני" שפסקולו מכיל שניים מלהיטיו: הלהיט עם ליל' ג'ון והלהיט עם דילון פרנסיס Get Low.

בימים אלה הוא מסיים את העבודה על אלבום הבכורה שלו, שייצא בחברת התקליטים האמריקאית הנחשבת "אינטרסקופ". את רשימת האורחים הוא שומר קרוב לחזה, וכרגע ידוע רק על הופעת אורח של סקרילקס, אבל מה שמעניין עוד יותר הוא כמובן רשימת כוכבי הפופ שכבר הרימו אליו לטלפון וביקשו שיגיע לאולפן. הימור אחד כבר אפשר לזרוק לאוויר: קייטי פרי, חברתו הטובה של דיפלו. תאכלי את זה, טיילור סוויפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully