וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 64: הספר שילמד אתכם איך להתחמק מתשלום על פשעים

17.2.2016 / 0:00

ספר חדש שיוצא לאור לקראת העונה השנייה של "סמוך על סול", מציע לקוראים שלל דרכים לא מהוגנות להחליק עבירות. ובנוסף: הספר החדש בסדרת "הארי פוטר" בראש רשימת רבי המכר חמישה חודשים לפני פרסומו, ההורים בבריטניה נגד ספרים דיגיטליים ועוד חדשות ספרות

מחקר חדש מצא: 92 אחוז מהסטודנטים מעדיפים ספרים מודפסים על פני ספרים דיגיטליים

פרופסור נעמי ס. בארון הובילה את המחקר שבמסגרתו נשאלו מעל ל-300 סטודנטים מארצות הברית, יפן, סלובקיה וגרמניה האם הם מעדיפים לקרוא ספרים מודפסים או דיגיטליים. כאמור, 92 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם מעדיפים לקרוא ספרים מודפסים על פני דיגיטליים, כשהסיבות העיקרית לכך על פי תוצאות המחקר הן "היעדר הסחות דעת" בזמן הקריאה בפורמט המודפס, נטייה פחותה לכאבי ראש ולחץ בעיניים וריחם האהוב של הספרים המודפסים. עם זאת, סטודנטים רבים ציינו כי לקריאה הדיגיטלית יש מספר יתרונות משמעותיים, ובראשם מחירם הזול יותר, האפשרות להשיגם בלחיצת כפתור הישר למכשיר הקריאה והעובדה כי הם אינם גורמים נזק לסביבה.

ספר אלקטרוני. GettyImages
92 אחוזים מהסטודנטים מעדיפים את הגרסה המודפסת/GettyImages

מרגרט אטווד, ג'.מ קוטזי, אורסולה לה גווין וסופרים אחרים יוצאים נגד הפרת זכויות יוצרים מצד גוגל

גילדת הסופרים פנתה השבוע לבית המשפט העליון בבקשה לשמיעת טענותיה על הפרת זכויות יוצרים במסגרת פרויקט הדיגיטציה של גוגל. במקביל פורסמה עצומה פומבית כנגד הפרת זכויות יוצרים מצד גוגל שעליה חתמו סופרים רבים וביניהם מרגרט אטווד, ג'.מ קוטזי, אורסולה לה גווין, יאן מרטל וטרייסי שבלייה.

הטענות על הפרת זכויות יוצרים מצד גוגל החלו כבר בשנת 2005, עם הקמת פרויקט הדיגיטציה של החברה שמטרתו לסרוק ספרים ולהקים את הספרייה הדיגיטלית הגדולה בעולם; בשנת 2015 קבע בית משפט מערכה נמוכה כי גוגל אינה מפרה זכויות יוצרים בפעילותה. כעת מבקשת גילדת הסופרים להעביר את הדיון לבית המשפט העליון בארצות הברית. בחודשים הקרובים יחליטו בבית המשפט האם לדון במקרה.

הספריה הדיגיטלית של גוגל. GettyImages
בית המשפט העליון בארה"ב יחליט אם להתערב בסוגית הספרייה הדיגיטילית של גוגל/GettyImages

"הארי פוטר והילד המקולל" בראש רשימות רבי המכר

בשבוע שעבר התבשרנו כי המחזה "הארי פוטר והילד המקולל", שיהווה למעשה את החלק השמיני בסדרת ספרי הארי פוטר, ייצא לאור כספר. מיד עם פרסום ההודעה, צבאו המוני מעריצים על האתרים השונים (ביניהם אמזון ורשת חנויות הספרים ווטרסטונס) והזמינו לעצמם עותק עתידי של הספר שייצא לאור רק ב-31 ביולי השנה. ההזמנות המוקדמות הרבות הקפיצו אותו לראש רשימת רבי המכר, על האף הועבדה שהוא טרם יצא לאור.

ג'יי קיי רולינג הדגישה השבוע כי לא היא כתבה את המחזה ואת הספר החדש המבוסס עליו, אלא התסריטאי ג'ק תורן. הספר יתורגם לעברית ע"י גילי בר-הלל סמו ויצא לאור בהוצאת ספרי עליית-הגג.

סופרת הנוער המצליחה קסנדרה קלייר מואשמת בפלגיאט

הסופרת שרילין קניון החליטה להגיש תביעה כנגד קסנדרה קלייר בטענה להעתקת חומרים ספרותיים, פגיעה במותג, פגיעה בזכויות יוצרים, פרסום מטעה ותחרות לא הוגנת. קניון פרסמה בשנת 1998 סדרת ספרי נוער מצליחה בשם "Dark-Hunter "The, ולטענתה, קלייר העתיקה ממנה מושגים ורעיונות בסדרת ספרי "The Shadowhunter" (שספרי "בני הנפילים" הם חלק ממנה) שראתה אור בשנת 2007.

כתב התביעה מציין שכבר בשנת 2006 פנתה קניון לקלייר לאחר שמעריצים הפנו את תשומת לבה כי עומד לצאת ספר שמשתמש במילים "Dark-Hunter" וביקשה להסיר את החומרים הללו; קלייר נענתה לכך והמירה אותם במילה "Shadowhunter", אולם לטענת קניון מדובר היה בשינוי סמנטי בלבד וקלייר המשיכה להעתיק רעיונות ספרותיים מסדרת הספרים שלה.

עורך הדין של קלייר טען בתגובה כי הטענות משוללות כל יסוד. הוצאת הספרים סיימון&שוסטר שמוציאה את ספריה של קלייר סירבה להגיב לטענות.

הורים בבריטניה מודאגים משימוש בספרים דיגיטליים בקרב ילדים

ארגון BookTrust הבריטי ערך סקר בקרב 1,500 הורים לילדים עד גיל 8, ובדק את יחסם לקריאה דיגיטלית בקרב ילדיהם. הממצאים מראים כי 45% מההורים מודאגים מכך שהקריאה הדיגיטלית מאריכה את הזמן שבו מבלים ילדים מול מסכים, כ-35% חוששים שילדיהם יאבדו עניין בקריאת ספרים מודפסים, 31% חוששים מחשיפה לתכנים בלתי-ראויים וכרבע מהנשאלים חוששים שספרים דיגיטליים אינטראקטיביים יגרמו להפרעות קשב וריכוז בקרב ילדיהם. רק 8% טענו כי אין להם כל חשש מספרים דיגיטליים או מנזקים כלשהם שהם עלולים לגרום לילדיהם.

החוקרים מאמינים שצריך להתייחס ברצינות לחששם של ההורים באשר לקריאה דיגיטלית, כיוון שאופן הקריאה הזה רק ילך ויגבר בדורות הבאים.

עוד באותו נושא

חיי מדף 63: השיער של דונלד טראמפ הוא הכוכב של ספר ילדים חדש

לכתבה המלאה

"הרומנים הנפוליטנים" של אלנה פרנטה יהפכו לסדרת טלוויזיה באיטליה

השבוע הודיעה חברת "פנדנגו הפקות" האיטלקית כי תפיק סדרת טלוויזיה בת 32 פרקים המבוססת על ארבעת הרומנים הנפוליטנים של אלנה פרנטה (הספר הראשון בסדרה, "הבת הגאונה", ראה אור בעברית בשנה שעברה בהוצאת הספרייה החדשה). נכון לרגע זה לא פורסם מידע נוסף על ההפקה.

גם הספר "עלובי החיים" מאת ויקטור הוגו יהפוך לסדרת טלוויזיה בבי.בי.סי. אנדרו דיוויס, שעיבד לאחרונה את הספר "מלחמה ושלום" לסדרת טלוויזיה מדוברת, נבחר לעבד גם את ספרו של הוגו. בראיון לטלגרף אמר דיוויס כי העיבוד שלו יתבסס ישירות על הספר ולא על המחזמר, והבטיח כי אף דמות לא תשיר בסדרה.

סמוך על סול - גרסת הספר

לקראת עליית העונה השנייה של הסדרה "סמוך על סול" יוצא לאור ספר חדש בשם "Don't Go to Jail! " – המדריך של סול גודמן להתחמקות ממאסר. גודמן (בגילמו של השחקן בוב אודנקירק) הוא עורך הדין המפורסם והממולח מהסדרה "שובר שורות" שקיבל בהמשך סדרה משלו – "סמול על סול". הספר החדש מסופר נקודת מבטו של סול והוא מכיל מדריך מפורט ולא מאוד מהוגן על הדרכים שימנעו מכם לשלם את המחיר על פשע שביצעתם.

" Don't Go to Jail!הוא הסוזוקי אסטים של כל המדריכים המשפטיים: הדרך הזולה והאמינה ביותר להימנע מבתי המשפט," נכתב בגב הספר, "רוצה להיות עורך הדין של עצמך? רוצה להימנע מצו הרחקה? רוצה למצוא הסבר לשקית המריחואנה של 'חבר שלך' שהשוטרים מצאו אצלך באוטו? הספר הזה יספק לך את כל זה ועוד הרבה יותר!".

הספר יראה אור ב-5 באפריל.

סמוך על סול.
שלל טיפים מעורך הדין הנכלולי האהוב עליכם

מחאות ברפובליקה הדומיניקנית בעקבות ההחלטה להעניק את פרס יורנה לסופר מריו ורגס יוסה

פוליטיקאים ופרשנים ברפובליקה הדומיניקנית יצאו השבוע נגד ההחלטה להעניק לסופר הפרואני וזוכה פרס נובל מריה ורגס יוסה את פרס פדרו הנריקז יורנה לספרות, בטענה כי הוא התייחס בחוסר כבוד למדינה. הטענות מתייחסות למאמר שפרסם יוסה בשנת 2013 בעיתון הספרדי "אל פאיס", במסגרתו השווה את הממשלה הדומיניקנית לשלטון הנאצי בעקבות החלטתה לשלול את אזרחותם של אנשים שמוצאם בהאיטי השכנה.

עד עתה ועדת הפרס לא קיבלה את המחאות וההחלטה להעניק ליוסה את הפרס באפריל הקרוב עומדת בעינה.

חדשות בשורה:

* ברוס ספרינגסטין חתם עם הוצאת סיימון&שוסטר על חוזה להוצאת ספר אוטוביוגרפי שיקרא "Born to Run". הספר יראה אור ב-27 בספטמבר.

* מחר (חמישי) יערך בחנות הספרים "סיפור פשוט" ערב על יצירה נשית, פמיניזם, זהות וחירות בהשתתפות סיון בלסלב, תהילה חכימי ושועי רז. יום חמישי, 18/2, 19:30, שבזי 36, תל אביב. מחיר: 40 ¤ בהזמנה מוקדמת; 50 ¤ בערב האירוע.

* מחר (חמישי) יערך בחנות הספרים "המגדלור" ערב לכבוד ספר השירה "כיפה אדומה | רק תני לו אויב" מאת רחל פרץ. משתתפים: ליאת קפלן, דבי אילון, עודד וולקשטיין, אילה בן לולו, רחל פרץ ואיתן דרור. יום חמישי, 18/2, 20:00, לבונטין 1, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-19 בפברואר יערך במדיטק בחולון מופע מחווה לסופר אשכול נבו, במסגרתו יוקראו קטעים מספריו ויבוצעו שירים פרי עטו. משתתפים: אשכול נבו, דנה ברגר, אלמה דישי, קרן טננבאום, קרן טפרברג, דניאל סלומון, מירה עוואד, קרני פוסטל וחמי רודנר. ניהול מוסיקלי: אסף רוט. יום שישי, 19/2, 12:00, גולדה מאיר 6, חולון. מחיר כרטיס: 60 ¤.

* ב-21 בפברואר יערך בחנות הספרים "תולעת ספרים" ערב לכבוד הספר "חשפן" מאת רוני פלומן. משתתפים: אלי הירש, עמרי הרצוג, יעל ארניה, רוני פלומן ויהונתן נדב. יום ראשון, 21/2, 19:30, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.

* בין ה-21-25 בפברואר יתקיים שבוע ספרות להט"בית בחנות הספרים "המגדלור" לכבוד צאת הספר "קרול" מאת פטרישייה הייסמית'. לאורך השבוע יוקדש מתחם במיוחד בחנות לספרות להט"בית וביום חמישי, ה-25/2, יערך ערב מיוחד לכבוד הספר בהנחיית דנה אולמרט ובהשתתפות ארנה קזין, גיא ארליך, מי-טל נדלר ועינב ג'קסון כהן (יום חמישי, לבונטין 1, תל אביב, 20:00, הכניסה חופשית). ב-22:00 תתקיים מסיבת "מינרווה לערב אחד" עם די ג'יי אליוט בבאר בית אריאלה (הרכבת 2, תל אביב, הכניסה חופשית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully