וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 63: השיער של דונלד טראמפ הוא הכוכב של ספר ילדים חדש

10.2.2016 / 0:00

אמזון מתכננת לפתוח מאות חנויות ספרים פיזיות ברחבי ארה"ב, ספריה שמחזיקה ב-15 אלף ספרים מציעה לאזרחים סורים מפלט מהמלחמה, המתיחה האכזרית בטקס פרסי הקומיקס ועוד חדשות ספרות

בכיר ברשת קניונים אמריקאית: "אמזון מתכוונת לפתוח עוד מאות חנויות ספרים פיזיות"

לאחר שבסוף השנה שעברה הפתיעה אמזון את ענף הספרים כשהודיעה על פתיחת חנות ספרים בסיאטל, כעת מתברר כי ייתכן והיא תקים עוד מאות חנויות כאלה. הוולסטריט ג'ורנל דיווח השבוע כי סנדיפ מתראני, בכיר בחברת General Growth Properties שמקימה ומתפעלת קניונים ברחבי ארה"ב, אמר בשיחה עם אנליסטים כי למיטב ידיעתו, אמזון מתכננת לפתוח עוד 300-400 חנויות ספרים.

בהמשך לאמירתו של מתראני, הניו יורק טיימס ערכו שיחה עם מקור המקורב לאמזון שאמר כי החברה מתכננת לפתוח רק מספר חנויות ספרים בודדות בשלב זה, אך בעתיד היא תקים חנות ספרים בכל פינה בארה"ב.

באמזון סירבו להגיב לידיעה.

מחסן חברת הקניות אמזון בגרמניה. AP
מחסן של אמזון בגרמניה/AP

טריילר חדש לסרט "ללכת בדרכך" לפי רב המכר של ג'וג'ו מויס

השבוע שוחרר הטריילר הראשון לסרט "ללכת בדרכך" (Me Before You) על פי רב-המכר שכתבה ג'וג'ו מויס בשנת 2012. בסרט, שעתיד לצאת ב-3 ביוני, ישתתפו השחקנים אמיליה קלארק, סם קלפלין, ג'נה קולמן, מת'יו לואיס וצ'ארלס דאנס. מויס עצמה כתבה את התסריט לסרט וטיה שארוק ביימה.

אולפנים הוליוודים רכשו את הזכויות של כל 54 הספרים בסדרת "בית העץ הקסום" מאת מרי פופ אוסבורן

המגזין Entertainment Weekly דיווח השבוע על ההחלטה של אולפני Lionsgate לרכוש את הזכויות על כל 54 הספרים שכתבה מרי פופ אוסבורן בסדרת "בית העץ הקסום". סדרת הספרים, שמכרה מעל 130 מיליון עותקים לאורך השנים, מגוללת את סיפורם של אח ואחות – ג'ק ואנני – שמגלים בית עץ קסום ודרכו הם חוזרים בזמן לתקופות שונות בהיסטוריה. העבודה על הסרט הראשון כבר החלה, והוא יתבסס על הספר ה-29 בסדרה שבו מגיעים ג'ק ואנני לטירת קמלוט באנגליה. אוסבורן תשמש כמפיקה בפועל יחד עם בעלה וויל, שכתב את התסריט.

בנוסף, ההוליווד ריפורטר פרסם השבוע כי ליאונרדו דיקפריו החליט להפיק סרט שיתבסס על ספר נוער בשם The Sandcastle Empire מאת קיילה אולסון. עלילת הסרט מתרחשת בשנת 2049 ומתמקדת באישה בשם עדן, שיחד עם עוד מספר נשים נאבקת על חייה והישרדותה אל מול שינויי האקלים הקיצוניים שפקדו את כדור הארץ.

לראשונה בבריטניה – צניחה במכירות הספרים הדיגיטליים

דו"ח חדש של מגזין ה-Bookseller התמקד בחמש הוצאות הספרים הגדולות ביותר בבריטניה והראה ירידות של כ-2.4% במכירות ספרים דיגיטליים בשנת 2015 לעומת השנה שקדמה לה (מ-49 מיליון ספרים שנמכרו ב-2014 ל-47.9 מיליון ב-2015). הוצאת הרפרקולינס, למשל, חוותה ירידה של 4.7% במכירות ואילו הוצאת פאן מקמילן חוותה ירידה בשיעור כולל של 7.7%.

"לכל אלה שחזו את מותו של הספר המודפס ואת שליטתה המוחלטת של הספרות דיגיטלית בשוק עד לסוף העשור – הנתונים החדשים צריכים לגרום להם לערוך תחזית מחודשת," אמר טום טיבנן שכתב את הדו"ח.

תחת ההריסות בדמשק מתקיימת ספרייה שמחזיקה למעלה מ-15 אלף ספרים

האתר באזזפיד פרסם השבוע כתבה על ספריה מיוחדת במינה שפועלת בדמשק בצל ההרס שזורעת מלחמת האזרחים במדינה. הספריה נמצאת במרתף בניין מגורים בפרבר דריה בפאתי דמשק, והיא הוקמה בסוף 2013 ע"י 40 סטודנטים תושבי המקום שאספו ספרים מתוך הריסות הבתים באיזור. בגלל המלחמה הבלתי פוסקת והפצצות המטוסים, הספריה פתוחה דווקא בשעות הלילה – מ-23:00 עד 5 בבוקר (מלבד ימי שישי), ופעמים רבות קוראים בה לאור נרות, כיוון שאספקת החשמל לא סדירה. "לצד כל ההרס, אנחנו צריכים לשמור על התרבות שלנו," אמר אחמד, ממפעילי הספריה, בשיחת סקייפ עם באזזפיד, "התחלנו לאסוף ספרים מתוך ההריסות – מבתים שהיו בהם ספריות – ומשם העברנו אותם ברכבים לספריה שלנו". הוא המשיך וסיפר כי כשהם יכולים, הם רושמים על גבי הספר את שם המשפחה שחיה בבית ממנו הוא נלקח, ואם יש להם דרך ליצור קשר עם בני המשפחה – הם מבקשים את רשותם לשאול את הספר.

כרגע ישנם 15 אלף ספרים בספריה, מחולקים על פי קטגוריות שונות, והמארגנים מקווים ששמירה על תרבות וחינוך תעזור להם בשיקום המפרך שיגיע לאחר המלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספרייה הסודית בפרברי דמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

יפן: גרסאות מנגה מיוחדות לדמויות מסדרת ספרי הארי פוטר

איורי מנגה חדשים מוקדשים ל-13 דמויות מסדרת ספרי הארי פוטר, ביניהם הארי, הרמיוני, רון וויזלי, דמבלדור, פרופסור סנייפ ואחרים התפרסמו השבוע ביפן. על פי הדיווחים, בעתיד יצאו ספרים וסרטי אנימציה בכיכובן של דמויות המנגה. נכון לרגע זה, האיורים מוצעים למכירה אך ורק ביפן.

נוסף על כך, בסקר שערכה הוצאת בלומסברי קבעו השבוע מעריצי הארי פוטר כי לחש הפטרונום (Expecto Patronum) הוא הלחש האהוב ביותר עליהם (לחש שמגן בעיקר מפני התקפת סוהרסנים). למקום השני הגיע לחש האציו (זימון) שגורם לאובייקט במרחק לעוף לזרועות אומר הלחש, ואילו הלחש Wingardium Leviosa שגורם לאובייקטים לרחף הגיע למקום השלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעתיד נראה אותם גם בגרסה המצוירת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקר של ה-BBC בדק מיהם הספרים שרוב האנשים משקרים לגבי הקריאה בהם

לפי התוצאות המפתיעות של הסקר, הספר שהכי הרבה אנשים משקרים לגבי קריאה בו הוא דווקא "אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול, כשאחריו ברשימה מופיעים "1984" מאת ג'ורג' אורוול, "שר הטבעות" מאת ג'.ר.ר. טולקין ו"מלחמה ושלום" ו"אנה קארנינה" מאת לב טולסטוי.

2,000 אנשים השתתפו בסקר, כשרבע מהם הודו כי הם נוהגים לשקר לגבי קריאה בספר בעיקר כשעיבוד קולנועי או טלוויזיוני שלו מתפרסם ומעורר דיון לגביו; הסיבות הפופלריות ביותר לשקרי הקריאה הללו הן "להיראות אינטליגנטי" ו-"לא להשאר מחוץ לשיחה". 60 אחוז מהנשאלים טענו גם שאדם שבקיא בספרות הוא מושך יותר בעיניהם, ו-44 אחוז טענו שעיבוד טלוויזיוני או קולנועי לספר עודד אותם לחפש את הטקסט המקורי ולקרוא אותו.

השיער של דונלד טראמפ הוא גיבורו של ספר ילדים חדש

האמן והקולנוען גאי לארסן החליט ליצור ספר ילדים למבוגרים שעוסק בשיער של דונלד טראמפ ונקרא "Donald Trump and the Wig of Evil". לארסן סיפר לאתר Bored Panda כי הספר נולד לאחר ששאל את עצמו האם יכול להיות שדונלד טראמפ באמת מאמין למה שהוא אומר. "המסקנה היחידה שיכולתי להגיע אליה היא שיש ישות הרבה יותר שטנית ומרושעת שמחליטה בשבילו מה הוא יגיד," הסביר לארסן את ההחלטה להתמקד בשיער המלאכותי של טראמפ.

את הספר הוא כתב ואייר בעצמו ופרסם אותו ברחבי הרשת החברתית.

מתיחה בטקס הענקת פרסים לאמני קומיקס עוררה מבוכה רבה וביקורת קשה כנגד מארגני הטקס

לפני כחודש דיווחנו כאן על מחאות שהתעוררו כנגד פסטיבל הקומיקס אנגלום בצרפת (אחד מפסטיבלי הקומיקס הגדולים בעולם) לאחר שראשי הפסטיבל הציעו 30 מועמדים לפרס על מפעל חיים מבלי שתיכלל ביניהם אפילו אישה אחת. השבוע נערך טקס הענקת פרסים במסגרת הפסטיבל ועורר אף הוא מחאות וביקורת קשה בעקבות מתיחה אכזרית על חשבונם של אמני קומיקס. המתיחה התקיימה מיד עם פתיחת הטקס, כשהמנחה רישאר גאיטט עלה לבמה והודיע שהוא מתכוון להכריז מיד על הזוכים בפרס "כי כולם רוצים כבר לשתות ולרקוד". ואכן גאיטט הכריז על רשימת הזוכים ששמחו וחגגו, עד שנכנסו לבמה שתי נשים ואמרו למנחה: "רישאר, אנחנו באמת חייבים להתחיל את הטקס כבר". רק לאחר המתיחה הזו הוכרזו הזוכים האמיתיים.

הגרדיאן מדווח כי מו"לים ואמנים שנכחו במקום טענו כי מדובר היה בהשפלה מביכה עבור אותם אמנים שהוכרזו כזוכים בתחילה. פול סקוטסיה, בעליה של הוצאת אורבן קומיקס, סיפר שכשמע שהספר "סאגה" מאת פיונה סטייפלס זכה בפרס, הוא קפץ משמחה ומיד צייץ על כך בטוויטר, עד שהבין שמדובר במתיחה ונאלץ להתנצל בפני עוקביו. "זה מעצבן מאוד ואפילו משפיל," אמר סקוטסיה, "זה הומור של נערים בתיכון, בזמן שאנחנו נמצאים בפסטיבל בינלאומי". על פי הדיווחים, עורכת אחת אף עזבה את האולם בבכי. "אף אחד לא הוזהר מראש," אמר סם סוויבוגי, עורך בהוצאת קומיקו, לליברסיון הצרפתי, "זו פשוט אכזריות מתועבת. תודה לאל שהסופרים שלי לא היו שם ולא הייתי צריך להסביר להם את ההומור הצרפתי המחורבן הזה".

מנחה הטקס התנצל בפומבי וטען שהמתיחה הייתה טעות, אולם דווקא מנהלי הפסטיבל הגנו עליו. "מטרת המתיחה הייתה לעורר חיוך," אמרו אנשי הפסטיבל בתגובה לביקורת, "בחרנו בגאיטט להנחות את הטקס על מנת להביא לפסטיבל חופש, תעוזה והומור בהתאם לרוח החופשית שמאפיינת את רוב יוצרי הקומיקס [...] אנחנו יכולים רק להצטער על כך שההומור הזה לא מצא חן בעיני כולם."

חדשות בשורה

* פול מורלי חתם על חוזה עם הוצאת סיימון&שוסטר לפרסום ביוגרפיה על דיוויד בואי. הספר עתיד לצאת לאור לקראת סוף 2016.

* מחר (חמישי) תיערך בבר בית אריאלה מסיבת השקה להוצאת "לוקוס" מיסודה של שירה חפר. יום חמישי, 11/2, 19:30, הרכבת 2, תל אביב. הכניסה חופשית.

* מחר (חמישי) ייערך בחנות הספרים "המגדלור" ערב השקה לכבוד הספר "בידיים ריקות שבתי הביתה: פסוקי זן" בהוצאת אפיק והליקון. משתתפים: דרור בורשטיין, איתן בולוקן, אלכס בן ארי ויפתח אלוני. יום חמישי, 11/2, 20:00, לבונטין 1, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-15 בפברואר ייערך בבית אבי חי ערב לכבוד שירתה של דליה רביקוביץ. משתתפים: שחר מריו-מרדכי, טל ניצן, סבינה מסג ורונית שחר. יום שני, 15/2, המלך ג'ורג' 44, ירושלים. הכניסה חופשית.

* ב-16 בפברואר ייערך בחנות הספרים "תולעת ספרים" ערב השקה לספר "הולכים ומסתבכים" – אסופת סיפורים בעריכת נועה לקס ובהוצאת אינדיבוק. משתתפים: אורית פטקין, דרור ניר קסטל, יעל כהנא, נועה לקס, ניבה רטנר, ענת קוריאל, ציפי הראל, רובי גורדן, רון דהן, רות מגד, רותי לקס, רן גיל, שרית שמיר, טל גור, ריקרד סלאטהגורד ונעמה רודריגז. יום שלישי, 16/2, 19:30, מזא"ה 9, תל אביב. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully