וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 71: הקורבן הלא צפוי של ספרי הצביעה למבוגרים

6.4.2016 / 0:00

בעקבות הבהלה העולמית לספרי צביעה, מדווחת יצרנית העפרונות הגדולה בעולם על קשיים לעמוד בדרישה הגוברת, אלפי עובדי ספריות בבריטניה פוטרו בשנים האחרונות, הכריכה של הספר המאויר החדש של הארי פוטר ועוד חדשות ספרות

נחשפה הכריכה של הספר המאויר החדש של הארי פוטר

הוצאות סקולסטיק ובלומסברי, שמוציאות לאור את ספרי הארי פוטר בארה"ב ובבריטניה, חשפו השבוע את כריכת הספר המאויר "הארי פוטר וחדר הסודות". את הספר אייר האמן הבריטי ג'ים קיי, שנבחר לאייר את כל שבעת הכרכים של הסדרה. "האיורים של ג'ים קיי ריגשו אותי באופן עמוק", אמרה ג'יי קיי רולינג, "אני אוהבת את הפרשנות לעולם של הארי פוטר, ואני אסירת תודה על כך שהוא רתם את הכישרון שלו לפרויקט הזה".

הספר יצא לחנויות ב-4 באוקטובר השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכריכה המאויירת של "הארי פוטר וחדר הסודות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

משבר ספריות בבריטניה: ב-6 השנים האחרונות יותר מ-8,000 איבדו את משרתם

ה-BBC פרסם השבוע תחקיר על מצבן ההולך ומידרדר של ספריות בבריטניה, כשעל פי הנתונים ב-6 השנים האחרונות נסגרו 343 ספריות ויותר מ-8,000 אנשים איבדו את משרתם בתחום – כרבע מכלל העובדים (31,977 אנשים עבדו במערך הספריות בשנת 2010). במקום אותם עובדים, נכנסו 15,500 מתנדבים שכעת עוזרים למערך הספריות. על פי התחקיר,
111 ספריות נוספות אמורות להיסגר בשנה הקרובה.

בנוסף, הגרדיאן מדווח כי גם בארגנטינה התחולל השבוע משבר בתחום הספריות, כש-240 עובדי הספרייה הלאומית בבואנוס איירס, שמהווים כרבע מכוח העבודה, פוטרו בבת אחת ע"פ נשיא הספרייה החדש בטענה של עודף כוח אדם והצורך בקיצוץ בתקציבי הספרייה. הפיטורין עוררו מחאות רבות והמתנגדים למהלך מתכננים לארגן הפגנות ולפתוח בשביתות מחאה.

סדרת ספרים תתבסס על משחק המחשב World of Warcraft

הוצאת סקולסטיק חברה לחברת משחקי המחשב Blizzard Entertainment וביחד הן יוציאו סדרת ספרים שתתבסס על משחק המחשב המפורסם World of Warcraft.

הסדרה תתאר הרפתקאות שונות שמתרחשות בעולם הבדיוני "אזרות'", כשאת הספר הראשון בסדרה כתב גרג וייסמן ואייר סמווייז דידייה. "כשבליזארד פנו אלינו לראשונה בהצעה ליצור סדרת ספרים מקוריים לילדים על בסיס המשחק שלהם, לא רק שהסתקרנו, אלא היינו ממש מהופנטים", אמרה דברה דורפמן, סגנית נשיא הוצאת סקולסטיק. "זה היה שיתוף פעולה פשוט פנטסטי ואנחנו מצפים כבר לחלוק את ההרפתקאות האלה עם ילדים וילדות ברחבי העולם".

הספר ייצא לאור במקביל בארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניוזילנד בנובמבר 2016.

הטריילר לסרט "וורקראפט"

נתונים חדשים מצביעים על שיפור משמעותי בייצוג נשים במדורי הספרות

הארגון האמריקאי VIDA עוקב אחר ייצוג נשים במדורי הספרות וכתבי העת השונים בעולם ומפרסם מדי שנה, מאז שנת 2010, דו"ח עדכני בנושא. על פי הנתונים מהדו"ח שפורסם בשבוע האחרון, עולה כי בשנת 2015 חל שיפור משמעותי בתחום, אם כי נשים (סופרות ועיתונאיות ספרות) עדיין תופסות בממוצע רק שליש מעוגת התוכן; כך למשל, במדור הספרות של המגזין ניו רפאבליק חלה עליה של 18 אחוז בייצוג נשים והתכנים שנכתבו על נשים או בידי נשים היוו 45 אחוז מסך כל הכתבות והביקורות. גם במדור הספרות של נרשמה חלוקה דומה (45 אחוז נשים). דווקא מגזין האטלנטיק צעד לאחור בכל הקשור לייצוג נשים, כשירד מ-40 אחוז ב-2014 ייצוג ל-30 אחוז בלבד ב-2015.

הסופרת ג'ניפר וינר, שבשנת 2010 תקפה את מדור הספרות של הניו יורק טיימס על הדרת הנשים שהוא מבצע לדבריה, הביעה שביעות רצון לאור השיפור בנתונים לשנת 2015. "העובדה שקוראים וכותבים הביעו ביקורת נוקבת באופן עקבי ובקול רם, הכריחה את העורכים להתבונן בגרפים של VIDA ולנסות להשתפר בתחום הזה", אמרה וינר; "בעוד שברור שיש עוד עבודה רבה לפנינו [...] נראה שהדברים נעים בכיוון הנכון".

עוד באותו נושא

חיי מדף 70: מתברר שיש דבר כזה יותר מדי ספרי ארוטיקה

לכתבה המלאה

הספר "מצבי רוח" של יואל הופמן מועמד לפרס הספרים המתורגמים הטובים ביותר בארה"ב

האתר Three Percent של אוניברסיטת רוצ'סטר, ניו יורק, מקדיש עצמו לספרות בינלאומית ומחלק מדי שנה פרסים לספרים המתורגמים הטובים ביותר שיצאו באותה שנה. הפרס עומד על סך 5,000 דולר (אמזון היא שתומכת בפרס ומממנת אותו) ומתחלק בין הסופר למתרגם. השבוע פרסם האתר את הרשימה הארוכה של המועמדים לפרס (25 ספרים), ובין ספריהן של קלאריס ליספקטור ואלנה פרנטה, נמצא גם ספרו האחרון של יואל הופמן – "מצבי רוח" (ראה אור בהוצאת כתר בשנת 2010). את הספר, שנבחר לרשימה הארוכה מתוך 560 ספרים שהיו מועמדים, תרגם לאנגלית פיטר קול והוא יצא לאור בהוצאת New Directions.

הרשימה הקצרה תוכרז ב-19 באפריל והזוכים יוכרזו ב-7 במאי.

סופרת אמריקאית חשפה כי עברה אונס קבוצתי

הסופרת ג'סיקה נול, שזכתה להצלחה רבה בעקבות ספר הביכורים שלה " Luckiest Girl Alive" שבמרכזו אירוע של אונס קבוצתי, חשפה השבוע כי היא עצמה עברה אונס כזה בגיל 15. המאמר פורסם בניוזלטר המקוון של לינה דנהאם תחת הכותרת "What I Know". "האדם הראשון שהסביר לי שנאנסתי היתה הפסיכולוגית שלי, וזה היה שבע שנים אחרי המקרה", כתבה נול בהתייחסה לאירוע הטראומטי שחוותה בגיל 15, "אין סיבה שאמשיך להסתיר את עצמי. אין שום סיבה שלא אגיד את מה שאני יודעת".

כשנשאלה על ידי האתר באזזפיד כיצד היא מצפה שקוראים יגיבו לווידוי שלה, השיבה נול: "אני רוצה שהקוראים יבינו שלא צריך לשתוק אל מול אונס כמו שאני שתקתי במשך כל כך הרבה זמן [...] זה היה משהו מביש שהתביישתי בו, בעוד שברגע שהתחלתי לדבר על זה קיבלתי כוח אדיר [...] אני מקווה שכל גבר או אישה שקוראים את המאמר הזה וחוו חוויה דומה, יידעו שאין להם במה להתבייש ושהם יכולים לדבר על זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'סיקה נול/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופעה: לאור ההצלחה של ספריה הצביעה למבוגרים, נרשם מחסור בעפרונות צביעה ברחבי העולם

נראה שתופעת ספרי הצביעה למבוגרים לא משפיעה רק על עולם המו"לות, אלא גם על תעשיית העפרונות הצבעוניים; האינדיפנדנט הבריטי מדווח שיצרנית העפרונות הגדולה ביותר בעולם, חברת פייבר-קאסל, הודיעה לאחרונה שלאור המחסור בעפרונות ומספר ההזמנות העצום שקיבלה, היא נאלצת לאייש את מפעלה בגרמניה במשמרות עבודה מסביב לשעון כדי לעמוד בדרישות. "ייצור העפרונות הצבעוניים שלנו גדל באופן משמעותי בהשוואה לשנה שעברה", אמרה אחת הבכירות בחברה, סנדרה סופה, והוסיפה כי הדרישה לעפרונות מורגשת באופן גלובלי – מדרום אמריקה ועד אסיה. סופה הסבירה גם כי ישנה דרישה לאיכות גבוהה יותר של עפרונות ולמגוון צבעים רחב יותר: "אנשים כבר לא מסתפקים ב-36 הצבעים שאנחנו מציעים בסט העפרונות הסטנדרטי שלנו, ומעדיפים סט מגוון יותר של 72 ואפילו 120 צבעים. אנחנו מקווים שעם העבודה מסביב לשעון נוכל לספק את הדרישה העולמית לעפרונות הללו".

כל צבעי השקט - ספרי צביעה של כנרת זמורה. עדו פרץ,
יצרני העפרונות לא עומדים בעומס/עדו פרץ

סופרמן, באטמן, וונדרוומן וקאטוומן יככבו בספרי נוער חדשים

הוצאת הקומיקס DC ואולפני וורנר חברו להוצאת הספרים ראנדום האוס, על מנת להוציא לאור ארבעה ספרי נוער שיעסקו בגיבורי-העל סופרמן, באטמן, וונדרוומן וקאטוומן. הוצאת ראנדום האוס בחרה ב-4 סופרי נוער פופלריים במיוחד על מנת לכתוב את הספרים הללו: מארי לו תכתוב ספר על באטמן, מאט דה-לה פנה יכתוב על סופרמן, שרה ג'יי מאס תכתוב על קאטוומן, ואילו האמריקאית ממוצא ישראלי, לי ברדוגו, תכתוב על וונדרוומן (שמגולמת בימים אלה בקולנוע ע"פ ישראלית אחרת – גל גדות).

הספר הראשון בסדרה יהיה זה שכתבה ברדוגו על וונדרוומן והוא ייצא לאור באוגוסט 2017 – חודש לאחר היציאה לאקרנים של הסרט "וונדרוומן".

ג'וליה רוברטס תפיק ותככב בעיבוד קולנועי לספר של הרלן קובן

בשבוע שעבר פורסם בארה"ב ספרו החדש של הרלן קובן "Fool Me Once" וכמה ימים לאחר מכן נודע כי השחקנית ג'וליה רוברטס תפיק את העיבוד קולנועי לספר ואף תככב בו בעצמה. עלילת הספר מתמקדת בחייה של מאיה רוברטס - טייסת ניסוי שחוזרת הביתה ורואה במצלמות האבטחה של ביתה משהו מוזר: בתה בת השנתיים משחקת עם ג'ו, בעלה של מאיה, שנרצח שנתיים קודם לכן. קובן מעלה בספרו את השאלה האם אפשר להאמין למה שאנחנו רואים במו עיננו.

רוברטס תפיק את הסרט באמצעות חברת ההפקה שלה Red Om Films בה שותפים גם ליסה ג'יליאן ומאריסה ירס גיל.

ג'וליה רוברטס. GettyImages
מפיקה וגם מככבת. ג'וליה רוברטס/GettyImages

חדשות בשורה:

* מחר (חמישי) ייערך בחנות הספרים "סיפור פשוט" ערב לכבוד הספר "ביוגרפיה זעירה לחלום" מאת אסתר אורנר (הוצאת רסלינג). משתתפים: אסתר אורנר, מיכל בן-נפתלי, דנה אמיר ועדי שורק. יום חמישי, 7/4, 19:00, שבזי 36, תל אביב. הכניסה חופשית.

* מחר (חמישי) ייערך בחנות הספרים "מילתא" ברחובות ערב לכבוד הגיליון האחרון של כתב העת "הו!". משתתפים: דורי מנור, שחר מריו-מרדכי, אילה בן לולו, אורית נוימאיר-פוטשניק, ירדן בן-צור ויולי ורשבסקי. מנחה: מעין אבן. יום חמישי, 7/4, 20:30, יעקב 36, רחובות. הכניסה חופשית.

* מחר (חמישי) ייערך בבית ביאליק בתל אביב ערב לכבוד חתן פרס ישראל שמעון זנדבנק לציון 40 שנות יצירה ולכבוד גיליון הליקון החדש המוקדש לזנדבנק. משתתפים: דרור בורשטיין, זלי גורביץ, גלילי שחר, שמעון זנדבנק ודרור זמל. יום חמישי, 7/4, 20:00, ביאליק 22, תל אביב. דמי כניסה: 40 ש"ח.

* ב-10 באפריל ייערך בחנות הספרים "מילתא" ברחובות מפגש עם הסופרת מיכל בן-נפתלי לכבוד ספר החדש "המורה", בהנחיית ד"ר יעל שנקר ובהשתתפות נתלי פינשטין. יום ראשון, 10/4, 20:30, יעקב 36, רחובות. הכניסה חופשית.

* ב-12 באפריל ייערך בספריה העירונית בקרית אונו מפגש קוראים עם הסופרת מאירה ברנע גולדברג, בעקבות שני ספריה למבוגרים "משפחה לדוגמה" ו-"כמה רחוק את מוכנה ללכת". יום שלישי, 12/4, 20:30, המייסדים 5, קרית אונו. מחיר כרטיס: 35 ש"ח באתר הספריה או בטלפון 03-5396000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully