וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונה נגד רועי אסף: חשד לפלילים או פופוליזם?

25.9.2016 / 12:50

אחרי שרועי אסף התפרץ לבמה בטקס פרסי אופיר, הוגשה תלונה במשטרה נגדו. האם יש לשחקן ממה לחשוש? עו"ד קובי שקלאר בשיחה עם וואלה! תרבות: "לדעתי זה לא יגיע לכדי כתב אישום"

באדיבות ערוץ 24

לצד המלל הרב שליווה את סערת טקס פרסי אופיר 2016, היה גם מי שבחר לנקוט בהליכים משפטיים. מוטי מלכא, מנהל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד, בו נערך הטקס, הגיש ביום שלמחרת האירוע תלונה במשטרת אשדוד נגד השחקן רועי אסף שהתפרץ לבמה במהלך נאום שרת התרבות רגב. במסיבת עיתונאים שערכה רגב ביום שישי, היא התייחסה להתפרצות ואמרה "שאלוהים ישמור מי יודע מה היה קורה אם היה מגיע אליי".

אך האם מדובר באקט פופוליסטי, או שהתלונה נגד אסף אכן עלולה להוביל להעמדתו לדין? בשיחה עם וואלה! תרבות אמר עורך הדין קובי שקלאר, המתמחה במשפט פלילי, כי לדעתו מקרה שכזה אינו סביר. "להגיד שהתיק הזה יגיע לכתב אישום? לדעתי לא. התיק ייסגר", טען שקלאר.

רועי אסף באופיר 2016. יותם רונן
רועי אסף בטקס פרסי אופיר 2016, לפני המהומה/יותם רונן

"מה שאנחנו רואים בסרטון זה שרועי עולה לבמה. אני לא ראיתי שם הסתערות מכיוונו נגד השרה. הוא נדחף החוצה והלך החוצה. אם הוא צעק ואמר 'אני אכה אותך', 'אני אתקוף אותך', 'אני אעשה לך משהו רע' – זה איומים. אם לא, אם הוא סתם הביע מחאה, אז זו לא עבירה פלילית. זה סתם חוסר טעם", תיאר.

לדבריו, השחקן ייחקר בחשד לניסיון תקיפה ולאיומים. "ניסיון תקיפה זה אומר שהוא התכוון לתקוף את השרה, ולא מספיק שהוא רק התכוון, אלא שהוא עשה מעשה שעניינו תחילת ביצוע התקיפה. אני אישית לא ראיתי שזה מה שהוא עשה", הסביר. "בעניין האיומים, איומים יכולים להיות גם בהתנהגות. אבל איום בהתנהגות בנסיבות כאלה יכול להתפרש כמנוגד לחופש הביטוי, כי כאשר אנשים מתבטאים בחריפות זה יכול להיות מאיים, ועדיין לא שוללים מהם את חופש ההתכנסות, חופש ההפגנה, חופש הביטוי - גם אם הם מלווים את דבריהם בתנועות ידיים רחבות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully