וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך התפקיד הראשי הבוגר הראשון של אליאנה תדהר?

19.1.2017 / 9:45

מרתון ההקרנות של בית הספר מעלה יציג שבעה סרטי סטודנטים, ובהם אחד שמעניק לאליאנה תדהר את תפקידה הראשי הבוגר הרציני הראשון וחושף אותה כשחקנית מצוינת ומבטיחה

יח"צ - חד פעמי

ביום ראשון הקרוב יתקיים בסינמטק תל אביב ערב הקרנות של בית הספר מעלה. המוסד, שפועל בירושלים מסוף שנות השמונים ופונה בעיקר לציבור הדתי-לאומי, לא הצליח מאז להשתחרר מצלם של מתחריו המתוקצבים יותר בעיר ובמדינה, אך סביר להניח שזה הולך להשתנות. מן הסתם, התהליך שמטרתו לפתוח את דלתות "המועדון הסגור" של תעשיית הקולנוע הישראלי לא יפסח גם עליו, אז מי שחפץ לדעת מה הולך לקרות כאן בשנים הקרובות, מוטב לו שיבוא לצפות בסרטים.

שבעה כאלה יוקרנו במסגרת האירוע. שישה מהם נעשו בידי במאיות, ובכולם דמויות נשיות, כמו גם בסרט היחיד אותו יצר קולנוען. לאור כל זאת, ההקרנות מתקיימות תחת כותרת הגג "גיבורות", שאגב מזכירה את זו של מסגרת דומה של אוניברסיטת תל אביב לפני כמה חודשים, מה שמלמד אותנו באיזו מידה קולנועניות הולכות ותופסות מקום מרכזי בעשייה המקומית.

לא הספקתי כמובן לצפות מבעוד מועד בכל הסרטים, אך אחד מהם תפס את עיני במיוחד –"פזמון חוזר" של כלנית טייאר, וזו משום שהוא מעניק לאליאנה תדהר, כוכבת הילדים מספר אחת בארץ, את מה שאפשר להגדיר כתפקידה הבוגר והרציני הראשון, ומאפשר לה לערוך הסבה מהסוג שנהוג בהוליווד אך עוד לא ממש השתרש אצלנו.

אליאנה תדהר בסרט "פזמון חזור".
ההפך מהפסטיגל. מתוך "פזמון חוזר"

כמו תדהר, שהקריירה המקצועית שלה בין שני עולמות, כך גם הדמות שהיא מגלמת: מוזיקאית המתקשה להשתחרר מרוחו המגבילה של אביה, המבקש לעצור את צעדיה ולמנוע ממנה להגשים את חלומה ולנסוע ללמוד מעבר לים. הדרמה כולה מונחת על כתפיה החסונות של השחקנית, והיא נושאת אותה היטב.

מי שמכיר את תדהר מן הפסטיגלים וכדומה יגלה אותה כאן בהופעה שונה לחלוטין, לא זוהרת ולא נוצצת במכוון, שמורידה ממנה את כל הנצנצים והאיפור. כך אנחנו יכולים להיחשף ליכולות הטבעיות שלה כשחקנית, ומסתבר שיש בה קשיחות וחספוס נדירים, שמתוכם בוקע רגש באופן מדויק וצלול.

בסך הכל, זו תצוגה מסקרנת וכובשת שמעוררת רצון לראות את השחקנית בתפקידים נוספים וגדולים יותר והולכת רחוק יותר - לא במובן הפרובוקטיבי חלילה, אלא פשוט עם אתגרים דרמטיים מורכבים, שלתחושתנו היא תוכל להתמודד איתם בגבורה.

עוד באותו נושא

נקמת המרובעת: ריאיון עם אליאנה תדהר על "ארבע על ארבע"

לכתבה המלאה
אליענה תדהר. ירדן הראל,
לא לילדים בלבד. אליאנה תדהר/ירדן הראל

אם היינו באמריקה ותדהר היתה כוכבת ניקלודיאון שעושה את תפקיד האינדי הקטן הראשון שלה, קל היה לדמיין אותה ממשיכה הלאה לעוד תפקידים כמו ב"פזמון חוזר": מככבת למשל במותחן אפל כנערה מדרום ארצות הברית שיוצאת לחפש את אביה בערבות מיזורי. בארץ, הליהוקים עדיין מקובעים למדי ונהוג להשאיר שחקנים ובעיקר שחקניות במשבצות בהן התחילו, אז אפשר לקוות שגם זה ישתנה, למען כוכבת "גאליס" ועוד רבות אחרות.

כך או כך, מעריצי תדהר יוכלו לפגוש אותה בערב ההקרנות, שכן היא תשתתף במסגרתו בדיון על יצירה נשית, בו יתארחו גם רמה בורשטיין, במאית "למלא את החלל" ו"לעבור את הקיר", ויבגניה דודינה, המככבת ב"כמו בבית", סרט נוסף מתוצרת מעלה שיוקרן באירוע. אחרי שהביאה מזל השנה ל"שבוע ויום", "אנה" ו"החטאים", השחקנית/קמע ודאי היטיבה גם עם היצירה הסטודנטיאלית הזו, אז כדאי לראות גם אותה. כשבבוא היום, אחת מן היוצרות או השחקניות שמתגלות כאן יזכו בפרס אופיר, תוכלו להתגאות שהכרתם אותן עוד בתחילת הדרך.

ערב הקרנות של "מעלה" יתקיים ביום ראשון הקרוב, 22 בינואר, ב-17:00 בסינמטק תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully