וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס ועוד 100 אמנים: "תומכים בלורד על ביטול המופע בישראל"

5.1.2018 / 23:37

מעל ל-100 כותבים, שחקנים, במאים ומוזיקאים פרסמו מכתב בעיתון הגרדיאן הבריטי שהביע תמיכה בביטול הופעתה של הזמרת לורד בישראל, והצהירו כי הם מגנים על חופש המצפון, ובהם רוג'ר ווטרס, בריאן אינו, פיטר גבריאל, ג'ון קיוזק, ג'ולי כריסטי ומארק רופאלו

עריכת וידאו:ניר חן

מעל ל-100 אמנים ויוצרים ידועים ובהם כותבים, שחקנים, במאים ומוזיקאים חברו כדי להביע את תמיכתם בהחלטתה של הזמרת והיוצרת לורד לבטל את הופעתה בישראל, והצהירו כי הם מגנים על חופש המצפון, במכתב פומבי שפירסמו היום (שישי) בעמוד המכתבים של עיתון הגרדיאן הבריטי. בין האמנים והיוצרים שחתמו על המכתב: המוזיקאים רוג'ר ווטרס, בריאן אינו, פיטר גבריאל, טונד אבאדימפ ודיוויד גריי, השחקנים ג'ון קיוזק, ג'ולי כריסטי, ויגו מורטנסן, וולאס שון ומארק רופאלו והבמאי קן לואץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמרת והיוצרת לורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו כותבים כדי לתמוך בלורד, שהכריזה על החלטתה לא להופיע בישראל, ותויגה כ'חשוכה' במודעה שפורסמה על עמוד שלם בוושינגטון פוסט", פורסם במכתב, "שמואל בוטח (רב אורתודוקסי אמריקאי, סופר ומגיש ברדיו ובטלוויזיה – ש"ב), כותב ומפרסם המודעה, תומך בהתנחלויות הבלתי חוקיות של ישראל והודה לדונלד טראמפ על כך ש'חישמל את העולם' כשהכיר בירושלים כבירת ישראל, בניגוד לחוק הבינלאומי. הוא לא ילמד אמנים על זכויות אדם".

"אנו מגנים את הטקטיקות הבריוניות המשמשות להגנה על העוול שנגרם לפלסטינים ולתמיכה, ותומכים בחופש המצפון האמנותי. אנו תומכים בזכותה של לורד לנקוט בעמדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
: רוג'ר ווטרס. , Jason Kempin, GettyImages
רוג'ר ווטרס/GettyImages, , Jason Kempin

כזכור, לאכזבתם הרבה של מעריציה, בסוף החודש נמסר כי הזמרת הניו זילנדית בת ה-21 ביטלה את הופעתה שתוכננה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. לורד עצמה הסבירה את החלטתה כך: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של מסרים ומכתבים וניהלתי בעקבות כך דיונים רבים עם אנשים שמחזיקים בדעות שונות. אני חושבת שההחלטה הנכונה בעת הזו היא לבטל את ההופעה. אני גאה להיות אזרחית צעירה ומודעת. קראתי הרבה מאוד ושמעתי הרבה דעות לפני שהודעתי על ההחלטה להופיע בתל אביב אך אני לא גאה מדי להודות שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, במשך שנים זה היה חלום שלי לבקר בצד היפה הזה של העולם ואני מצטערת מאד להפר את ההתחייבות שלי להגיע ולהופיע שם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

מארק רופאלו. GettyImages
השחקן מארק רופאלו, מחותמי מכתב התמיכה בביטול הופעתה של לורד/GettyImages

ההודעה על הביטול הגיעה על רקע דיווחים על לחצים כבדים שהופעלו על לורד להצטרף לחרם התרבותי על ישראל, ולבטל את הופעתה. שתי מעריצות ניו-זילנדיות של לורד - היהודיה ג'סטין סאקס והפלסטינית נאדיה אבו-שנאב - פרסמו מכתב ארוך באתר האינטרנט הניו-זילנדי The Spinoffובו הפצירו בה לבטל את ההופעה ולא להעניק אשרור לכיבוש הישראלי על פלסטין. השתיים הציגו את עצמן כפעילות למען השלום והצדק במזרח התיכון, הפועלות נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתן. בין היתר הן ציינו כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. בתגובה השיבה להם הזמרת: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

השחקן ג'ון קיוזאק. Creative Commons
השחקן ג'ון קיוזאק, מחותמי המכתב/Creative Commons

בריאיון בלעדי לוואלה! תרבות, שעורר הדים רבים, אמרה ג'סטין סאקס בין השאר: "זה הגיע הרבה יותר רחוק ממה שדמיינתי. ביקשנו מלורד לא לשבור את החרם ולא לתמוך בכיבוש השטחים הפלסטינים ובהרס של אדמותיהם, ביתם וחייהם של הפלסטינים - ואני גאה בה על תגובתה האמיצה, שמעידה שהיא מתקדמת ובעלת ראש פתוח, שדואגת לצדק חברתי, לשיוויון ולזכויות אדם. אני מבינה את הכעס של ישראלים, אבל הרגשות שלכם לגבי הביטול של לורד לא מתעלים על חייהם של הפלסטינים ועל הזכויות של הפלסטינים. ממשלת ישראל לא מייצגת את האינטרס שלכם. חרם תרבותי זו אחת הדרכים היחידות שבה אפשר ללחוץ על ממשלת ישראל לעשות שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully