וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרות החדשות של FOX: החידוש המוזר שמסמן כיוון שמרני חדש

רשת FOX, שהייתה פעם הנועזת מבין כל רשתות הברודקאסט, ביטלה בשבוע שעבר בבת אחת שלוש קומדיות אהובות לטובת סיטקומי מולטי-קאמרה חדשים אבל בעלי ארומה נושנה. אחד מהם משיב לחיים את "גבר מי שנשאר אחרון". חלק שני בפרויקט סקירת העונה החדשה בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

קצת מדהים מה שקורה ברשת FOX. הרשת הנועזת, שאחראית על סדרות מהפכניות כמו "נשואים פלוס", "משפחת סימפסון", "איש משפחה", "בוורלי הילס 90210" ורבות אחרות, החליטה לחתוך לכיוון שונה בתכלית. זהו שוב אפקט "רוזאן", הרשתות מיישרות קו עם ההצלחה הגדולה של הסיטקום של רוזאן בר, ובמקרה של FOX הוא כנראה חזק מאשר אצל כל היתר. בבת אחת ביטלה הרשת סיטקומים שאמנם לא היו הצלחות רייטינג מסחררות אבל פחות או יותר שמרו על הראש מעל המים - "ברוקלין תשע תשע", "המיק" ו"האיש האחרון בעולם" - ובמקומן הזמינה קומדיות חדשות בפורמט מולטי-קאמרה המיושן והזול.

לא שבהכרח אין ערך בסדרות מהסוג הזה, הן יכולות להיות מעולות (אחת מהקומדיות החדשות שלה נוצרה על ידי צ'ארלי דיי מ"פילדלפיה זורחת", מה שנשמע מבטיח בפני עצמו), אבל אם יש אקט שמייצג את המקום שאליו חותרת FOX, הרי שמדובר בהשבתה לחיים של "גבר מי שנשאר אחרון". הסיטקום השמרני בכיכובו של טים אלן בוטל לפני שנה על ידי ABC אחרי שש עונות למרות רייטינג שפיר. FOX כמובן לא טרחה להחיות אותו בשעתו, מה שהייתה עושה אם זה היה חשוב לה (כשם ש-NBC הושיעה את "ברוקלין תשע תשע" בזריזות אחרי הביטול שלה ב-FOX), אלא שאז הגיעה "רוזאן" - סיטקום קלאסי נוסף עם כוכבת ניינטיז רפובליקנית - וגרם לרשת להגיע למסקנה הסבירה שהעם האמריקאי בשל במיוחד לסוגה הזאת.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

גבר מי שנשאר אחרון. יח"צ,
טים אלן חוזר. מתוך "גבר מי שנשאר אחרון"/יח"צ

הגם שעוד לא ברור גורלן של הקומדיות החמודות "L.A. to Vegas" ו-"Ghosted", הרייטינג הפושר שלהן והכיוונים החדשים של הרשת לא מבשרים להן טובות. אם אכן יבוטלו, FOX תיוותר לראשונה זה שנים רבות בלי סיטקום מצלמה-אחת, אלא רק עם אנימציה ומולטי-קאמרה.

כמו כדי להזכיר שלא כל חידוש של סדרה ישנה ואהובה מצליח להגיע לשחקים, ביטול נוסף של רשת FOX הוא "תיקים באפלה", שחזרה לחיים ב-2016 ושרדה רק שתי עונות. הרשת תולה את הביטול בעובדה שג'יליאן אנדרסון, המגלמת את סקאלי, החליטה לנטוש, אבל השחקנית טרחה להגיב על כך בטוויטר: "האמת היא (שהביטול קורה) אחרי שנטשו 77 אחוזים מהצופים". בנוסף בישרה הרשת שהעונה החמישית של "גות'האם" תהיה האחרונה.

עוד באותו נושא

הסדרות החדשות של NBC: ישועה ל"ברוקלין תשע תשע", "אבודים" החדשה

לכתבה המלאה

כזכור, רוב הנכסים של קונצרן FOX המאה ה-20 נמכרו לדיסני, אבל רשת הטלוויזיה היא לא אחת מהם. עוד יש זמן רב עד שהתהליך יושלם והוא כרוך בהמון אישורים ובירוקרטיה, לכן בשלב הזה הרשת ממשיכה לפעול כרגיל. יחד עם זאת, קשה לא לתהות אם מיעוט הסדרות החדשות הוא השלב הראשון בריקון תוכן, לקראת הפיכתה לפלטפורמה שתתמקד בעיקר בחדשות, ספורט והפקות זולות. בסך הכל שש סדרות הוזמנו, כולל "גבר מי שעומד אחרון" ועונה שנייה של "קוסמוס" התיעודית המעולה בשיתוף עם נשיונל ג'יאוגרפיק. נסייג שהרשת רכשה את זכויות השידור ללא מעט ענפי ספורט מרכזיים, והם תופסים לה ימים שלמים בלוח. אף על פי כן, לפי שעה אם אחת הקומדיות החדשות שלה תיכשל, לא בטוח שיהיה קל למצוא לה תחליף.

לפני סקירת הסדרות המתוסרטות החדשות של FOX, הנה אלה שממשיכות ואלה שנפלו בדרך.

ממשיכות הלאה

אימפריה (משודרת ב-yes)
איש משפחה (משודרת ב-yes)
בעלי היכולות (משודרת ב-yes)
גות'האם (משודרת בנטפליקס)
האורוויל (משודרת ב-yes)
מוקד 911 (משודרת ב-yes)
משפחת סימפסון
נשק קטלני (משודרת בסלקום TV)
סטאר (משודרת ב-yes)
Bob's Burgers
The Resident

עוד לא הוחלט

Ghosted

אינן עמנו עוד

בחורה חדשה (משודרת ב-yes)
ברוקלין תשע תשע (שתמשיך ב-NBC)
האיש האחרון בעולם (משודרת ב-yes)
המיק (משודרת ב-yes)
לוציפר (משודרת בנטפליקס)
תיקים באפלה (שודרה ב-yes)
L.A. to Vegas
The Exorcist

טריילר The Passage של רשת FOX. יח"צ,
מארק פול גוסלאר ב-"The Passage"/יח"צ
  • עוד באותו נושא:
  • fox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully