וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופית גרנט זועמת: "להוריד את לוסי - ביזיון ופדיחה. חרא של החלטה"

16.12.2018 / 10:22

כוכבת "רשת", צופית גרנט, זועמת על ההחלטה להוריד את תכניתה של לוסי אהריש ולא להמשיך עמה לערוץ הממוזג. "היא לא רק גדולה על רשת, אלא גדולה על ישראל. פדיחה של רשת". מיקי חיימוביץ': "מאוד יצער אותי לדעת שהיא אכן הוחלפה, זו טעות". ומה צייץ רה"מ לשעבר, אהוד ברק?

צילום מסך

ההחלטה לא להמשיך עם תכניתה של לוסי אהריש "שיחת היום" לערוץ עשר-רשת הממוזג הצליחה להכעיס את אחת מכוכבות "רשת", צופית גרנט, שצפויה להמשיך גם בערוץ הממוזג. "בעיניי זו החלטה נוראית ושגויה", אמרה גרנט לוואלה! תרבות, "התפיסה לא נכונה. למה הרצועה של הפוליטיקה צריכה להיות מורכבת מארבעה מגישים גברים? מה זה הפאקינג שעמום הזה?! מי עומד מאחורי ההחלטה הזאת? זה מביך אותי גם כאישה".

"לוסי אהריש היא טאלנט שגדול לא רק על רשת, היא גדולה על ישראל", הוסיפה גרנט. "אני חושבת שהיא צריכה לשבת ב-BBC. היא מדהימה ברמות אחרות. היא יוצרת, היא אקטיביסטית, היא פמיניסטית, היא אמיצה, היא מיוחדת, היא רהוטה, היא יפהפייה מבפנים ומבחוץ. היא עצמה גשר להכל. איך אפשר להפסיד טאלנט כזה? צריך היה להכפיל לה את המשכורת, לא להוציא אותה מהערוץ. זה כל כך כאב לי וביאס אותי, כחברה וכקולגה מאותו ערוץ. בקיצור חרא של החלטה, ואתה יכול לכתוב את זה במילים האלה בשמי. אני ממש לא אוהבת את זה. אין לי ספק שלוסי לא תישאר בלי עבודה אפילו דקה. עד שהם יחליטו להשאיר אותה היא כבר לא תישאר שם לדעתי. קראתי על זה הבוקר וקיבלתי עצבים. הכותרת סביב מה שאני אומרת: אובדן של לוסי - פאדיחה של תחנה וביזיון. אולי גם אותי יעיפו עכשיו?".

מי שעוד הצטערה על הורדת תכניתה של אהריש היא מגישת הטלוויזיה הוותיקה מיקי חיימוביץ', שתכניתה "המערכת" ירדה השנה מרשת, ומי שהגישה את מהדורת החדשות לצד יעקב איילון, שיחליף את אהריש ברצועת השידור. "לוסי היא דמות טלוויזיונית מוערכת, גם בעיני. יש לה קול מיוחד", אמרה חיימוביץ' לוואלה! תרבות. "זה מאוד יצער אותי לדעת שהיא אכן הוחלפה, ואני חושבת שזו טעות".

לוסי אהריש, צופית גרנט. ענת מוסברג,
לוסי וצופית/ענת מוסברג

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ בפייסבוק: "לוסי אהריש, חזקי ואמצי. עיתונאית דעתנית, חריפה, אינטליגנטית, שהעלתה נושאים חשובים, ולא תמיד פופולריים, לשיח הציבורי. המאבק בגזענות, המאבק למען חלשים, נכים, להטבים, ילדים עם מוגבלויות ועוד. אנחנו צריכים את לוסי. מקווה ומאמין שנמשיך לשמוע קולה על מגוון במות מכובדות בתקשורת הישראלית".

תכניתה של אהריש ברשת 13 זוכה להערכה בתעשייה ואף העלתה את הרייטינג בשעה שבה שידרה, ועם זאת זכתה לנתוני רייטינג ממוצעים נמוכים יותר לעומת התכניות המקבילות בערוץ עשר וקשת. אהריש אמרה בשיחה סגורה שהיא "בהלם מהצורה ומהדרך שבה נמסרה לה ההודעה על הורדת תכניתה, דרך בכיר ברשת, ולא ישירות מיוסי ורשבסקי, מנכ"ל הערוץ הממוזג. אהריש כינתה את זה 'ביזיון'. ורשבסקי מסר לה דרך אותו גורם שהוא מאוד מעריך אותה, אבל עד עכשיו לא דיבר איתה ישירות. עם אברי גלעד ואחרים הוא דיבר, אבל איתה לא".

עוד באותו נושא

"לוסי אהריש בהלם, פרצה בבכי": התוכנית "שיחת היום" יורדת

לכתבה המלאה

"בשבילנו זה יום אבל למערכת", אמרה לוואלה! תרבות שני ראסד, עורכת התוכנית "שיחת היום", "חבל מאוד שמורידים את הקול של לוסי, שמייצגת בין השאר את המלחמה בגזענות ומאבקים חברתיים של נכים, נשים, ילדים עם מוגבלויות, הקהילה הלהט"בית, הנאבקים ביוקר המחיה. כל הדברים הבוערים הקשורים למעמד הביניים לא יורדים מסדר היום בתוכנית, גם אם ידענו שהם יביאו לנו פחות רייטינג - טיפלנו בהם, כי הם בדם שלנו וחשובים לנו".

"אהריש יצרה אלטרנטיבה אחרת", אומר גורם ברשת, "כשבכיר ברשת הודיע לה על הורדת התוכנית, היא פרצה בבכי. היה לה מאוד קשה. היא נחנקה כי היא יודעת כמה המערכת שלה, בת שמונת האנשים, נלחמה, בלי האמצעים שיש לאחרים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully