לוסי איוב. עידו איז'ק,
לוסי איוב/עידו איז'ק

הכוכבת הבאה

22.12.2019 / 0:00

ההצעה שדחתה מקשת ("לא הרגיש נכון"), הפחד בהגשת האירוויזיון ("הדחקתי חודשים") והצלחה בלי מרפקים בתעשייה אכזרית. לוסי איוב, שתשחק בסדרה "שוסטר ושוסטר" בכאן חינוכית, מדברת לראשונה על ליהוקה למנחת קדם האירוויזיון ועל הצעת הנישואין הרומנטית בחו"ל מבן זוגה איתי

אם לוסי איוב הייתה תקופה בשנה, היא כנראה הייתה התקופה הזאת ממש, המשלבת בין כריסמס לחנוכה, על רקע היותה בת לאמא יהודיה שהתנצרה ואבא ערבי נוצרי. כמה קסום והולם שבתקופה זו ממש קרו לאיוב - המגישה הטובה ביותר של האירוויזיון האחרון בתל אביב - כמה נסי חנוכה: היא לוהקה להגשת הקדם-אירוויזיון שחוזר ב-2021 לשידור הציבורי לאחר שנים שהבחירה הייתה בידי "הכוכב הבא"; היא דורגה כאישה המחופשת ביותר בגוגל בשנת 2019; הוכרז שתשחק לראשונה בחייה - בעונה הרביעית של הסדרה "שוסטר ושוסטר" שתעלה בכאן חינוכית; ובנוסף - הכל באותו שבוע, כן? - התארסה עם בן זוגה מזה ארבע וחצי שנים.

אז מה, לוסי, לא רק צרות באות בצרורות אלא גם דברים נפלאים?

"לגמרי. בכלל הייתה לי שנה כיפית מאוד, מלמדת מאוד. חלק מהדברים שאמרת יקרו כבר שנה הבאה, שאני מקווה שאפילו תתעלה על השנה הזאת".

ליהוקך כמגישת קדם-אירוויזיון הוא צעד מעולה ומתבקש אבל גם לא שגרתי. התאגיד טרם החליט מה בעצם הפורמט אבל כבר החליט מי תהיה המנחה. יש כבר כיוונים כלשהם איך ייראה הפורמט של בחירת הנציג והשיר הישראלי לאירוויזיון? זו תהיה תוכנית אחת או סדרת תוכניות?

"זה ממש ממש בחיתולים. מה שאני יודעת ויכולה לספר זה שהרבה מאוד מזה יקרה בדיגיטל, כחלק מהערכים של תאגיד השידור. גם בגלל ששם באמת קורים הדברים, בתחושה שלי וגם בעובדות מול המספרים. הייתי מתה לספר לך אבל אני באמת כמעט ולא יודעת בעצמי איך זה יהיה. אנחנו מדברים על משהו שיקרה בערך עוד שנה. אבל יהיה נתח מאוד גדול לדיגיטל, וגם השפעה מאוד גדולה של הקהל. הסינון הראשוני יעשה בעיקר על ידי קהל בדיגיטל".

לוסי איוב. אייל נבו,
שנה נהדרת. לוסי איוב/אייל נבו

החזרת בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון לשידור הציבורי היא צעד מבורך ומשובח, כי זה נכס של רייטינג, רלוונטיות ובאזז שחבל לתת במתנה לערוץ אחר. עם זאת אני תוהה אם יש חשש מסוים להחליף את "הכוכב הבא". אחרי הכול, זו תוכנית מלוטשת, טובה ומוצלחת שנהנית מהגב של קשת וטדי ולפחות בשנה הראשונה תמיד ישוו אתכם אליה.

"ברור שאנשים ישוו. אני חושבת שזאת השוואה מחמיאה, היא גורמת לנו ישר לכוון גבוה. אני חושבת ש'הכוכב הבא' היא תוכנית מעולה, ואני מאמינה שהם ימשיכו לעשות עבודה מעולה גם בלי קשר לאירוויזיון. אני חושבת שכמו שבתאגיד הפיקו את אחד האירוויזיונים הכי מדהימים שהיו אי פעם, אני ממש מאמינה שגם את הקדם אירוויזיון יפיקו בצורה מרהיבה. אם אתה זוכר, אנשים היו מאוד מאוד סקפטיים גם לפני האירוויזיון, ובסופו של דבר זה קצר שבחים, זה משהו שדיברו עליו בכל העולם. זה גורם לי להאמין בלב שלם שגם הקדם אירוויזיון יהיה מרהיב לא פחות".

הייתה לך התלבטות אם להסכים להגיש את הקדם אירוויזיון בשנה הבאה? לא חששת שזה יתייג אותך תדמיתית עם התחרות?

"האמת שלא חשבתי על זה בכלל מהזווית הזאת. לא הייתה לי את ההתלבטות הזאת בכלל. אני באמת עושה עוד הרבה דברים בתאגיד ובכלל. הזיהוי עם האירוויזיון זה לא דבר רע. זה לא משהו שמטריד אותי".

בא לך להחליף את יגאל רביד כמר אירוויזיון ולהיות גברת אירוויזיון?

"יש לנו עוד כמה עשרות שנים עד שאגיע למעמד הזה. לא צריך לרוץ קדימה".

עד כמה צפית בקדמי אירוויזיון בעבר, אם לא בזמן אמת אז באחרונה, ומה הכי נותר חקוק בך מקדמי אירוויזיון מימי רשות השידור?

"בוודאי שצפיתי. קודם כל, האירוויזיון בכלל זה קצת כמו ספורט לאומי. בשנים שבהן הרגשנו שיש איזשהו סיכוי לעלות לגמר, כולם נהיו להוטים אחרי התחרות הזאת ואחוזי הצפייה בארץ היו מטורפים. הרגע שהכי זכור לי זה הבחירה של שירי מיימון עם השיר המדהים 'השקט שנשאר', שבעיני הוא אחד מהכי טובים שהיו בתחרות אי פעם והגיע למקום הרביעי ויכול היה לנצח בקלות".

הודעת האירוסים של לוסי איוב. אינסטגרם, lucy_ayoub, צילום מסך
הודעת האירוסים של לוסי איוב באינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם, lucy_ayoub

בנוסף לבחירתה למנחת קדם האירוויזיון, איוב גם התארסה החודש לבן זוגה מזה ארבע שנים, איתי בר. ההודעה על האירוסים הופיעה בסטורי באינסטגרם שלה, כשלצד פני הזוג החצויות כתבה: "הנה אנחנו ממש מקרוב, מבטיחים להישאר קרובים ככל האפשר אבל גם לתת מרחב כשצריך וביטוי לכל הביחד והנפרד, באין סוף אהבה", תוך חתימה בהאשטג #מאורסים.

סיפרו לי שהצעת נישואים קרתה כשהייתם בלונדון.

"שמע, אנחנו ביחד כבר ארבע וחצי שנים. זאת אומרת, זה לא משהו שהגיע בהפתעה, זה משהו שאנחנו מדברים עליו הרבה מאוד זמן, אפילו מהרגע הראשון שהחלטנו להיות ביחד. זאת אף פעם לא היתה התלבטות".

זה נשמע כמו משהו שיכול קצת להלחיץ אם על ההתחלה ישר הובהר - שיהיה לך ברור, אני כאן לנישואין!

"על ההתחלה. באמת על ההתחלה שנינו יכולנו לדמיין את עצמנו מקימים ביחד משפחה. ודיברנו על זה. ואני חושבת שזה הקסם בזוגיות שלנו, שמדברים על הכל. במובן הזה זה בכלל לא היה הפתעה, למעט העובדה שדיברנו גם על האירוסים וחשבנו שזה יקרה בארץ. וכשאני אומרת חשבנו' אני מתכוונת חשבתי".

עוד בוואלה!

יזהר כהן זעם, המפיק חטף שבץ: גילויים חדשים על אחורי הקלעים של האירוויזיון

לכתבה המלאה
גמר האירוויזיון , 18.5.2019. רויטרס
מנחי אירוויזיון 2019/רויטרס

איפה זה קרה בלונדון והאם הייתה אווירה קסומה של כריסמס ברקע?

"זה היה באיזה מקום יפה ברחוב, אבל לא בשום ארמון. היה רגע, אני מניחה. היתה אווירת כריסמס. זה היה מאוד רומנטי. זה היה אחרי יומיים שבילינו ביחד, מה שלא כל כך יוצא לנו בארץ, כי שנינו מאוד עסוקים".

איזה מין זוג אתם ועל מה אתם רבים?

"לא יודעת, על דברים סטנדרטיים. אנחנו זוג מאוד אוהב. כיף לנו ביחד".

אני מניח שהפתיחות שספגת בבית מעורב הפכה אותך למישהי פתוחה יותר ביחס לרבים אחרים.

"זה פשוט הופך את האלמנט הזה בזוגיות למאוד לא קריטי. באמת. זה לא שאנחנו קמים כל בוקר וזה הדבר שמעסיק אותנו. באמת בשלב מאוד מוקדם של היחסים זה הפך להיות שקוף, כי זה מי שאנחנו, אנחנו אוהבים וזה המסר שאני מניחה שאנחנו נעביר הלאה גם לילדים שלנו. זה המסרים שאני גדלתי איתם בבית".

לוסי איוב. עידו איז'ק,
"זוג מאוד אוהב". לוסי איוב/עידו איז'ק

אנחנו מקיימים את הריאיון רגע לפני הכריסמס. העלת סטורי מקסים של עץ אשוח וחנוכיה. העובדה שבאת מבית נוצרי היתה מתישהו אישיו מבחינת בן זוגך היהודי?

"ממש לא היה אישיו. אף פעם. זה נושא מעניין, נושא שאני מדברת עליו, אבל זה לא היה איזשהו שיקול אם נהיה ביחד או לא נהיה ביחד. זה אף פעם לא היה חלק ממערכת השיקולים שלנו. זה נושא שאנחנו מדברים עליו כי מעניין אותנו לדבר עליו, כי זה נושא לוהט בארץ, כי פוליטיקה של זהויות זה מעניין, אבל זה לא השפיע באיזושהי צורה על החיים הפרטיים שלנו".

היו לך בני זוג ערביים בעבר?

"כן".

חברתך לקבוצת הווטסאפ הדימיונית "הלוסיות המקסימות מהטלוויזיה", לוסי אהריש, חטפה הרבה תגובות גזעניות איומות כשנודע על נישואיה עם צחי הלוי היהודי. נראה שעוצמת התגובות המטורללות על אש הרבה יותר קטנה במקרה שלך.

"זה נכון. אני מניחה שזה קשור גם לכך שאני עצמי על אש הרבה יותר קטנה. זאת אומרת, אני פחות בפרונט בימים אלה ואני מניחה שזה חלק מהעניין".

אולי הגזענים האלימים הרבה פחות השתלחו גם בגלל שאמא שלך היא יהודיה שהתנצרה בניגוד למקרה של אהריש שהיא ערביה מוסלמית משני הצדדים?

"אני לא יודעת מה עובר לאנשים גזעניים בראש, זה יכול להיות, אבל גם לא מעניין אותי לשבת ולנתח מה כל גזען חושב, זה לא רלוונטי, בטח לא לחיים האישיים שלי".

איזה תגובות כן קיבלת?

"קיבלתי בעיקר מזל טובים. תמיד יש גם תגובות רעות. על כל סרטון שאני מוציאה בדיגיטל של כאן יש תגובות רעות. אני באמת לא מתייחסת לזה, זה לא מעניין".

צפו: קליפ השקת לוח השידורים החדש של כאן חינוכית

פרומו לעונה החדשה של כאן חינוכית/כאן חינוכית

עוד כמה חודשים תעלה בכאן חינוכית העונה הרביעית של סדרת ההעשרה הקומית "שוסטר ושוסטר", אליה תצטרף איוב, לראשונה בחייה כשחקנית. היא תגלם את יסמין, אחותו הקטנה של אלי שוסטר (מיכאל הנגבי), לאחר עזיבתה של השחקנית הראשית שירה נאור. אלי יגיע למה שנראה כמו עוד בוקר רגיל בעבודה למשרדו המסווג בסוכנות הקשרים הישראלית, ויופתע מאוד לראות אותה שם. ההפתעה תהפוך להלם גמור כשיסמין מבשרת לו שהיא התקבלה לסוכנות ומעתה היא השותפה החדשה שלו. יסמין מקסימה, חמודה ושוחרת טוב אך מצד שני היא גם אסטרונאוטית, מבולבלת, קלאמזית ומדברת המון. מבחינת אלי, לא בדיוק החומר שממנו עשויים סוכנים ללא חת כמוהו. אבל הדבר שהכי מעצבן את אלי זה שלא במפתיע, יסמין מפצחת קשרים הרבה יותר טוב ממנו. היא חכמה, מהירת-תפיסה ומוצלחת ממנו בכל דבר, אולי חוץ מבסדר ואחריות.

צברת ניסיון כמגישה, אבל אין לך ניסיון במשחק בסדרת טלוויזיה. מה גרם לך להתחבר ל"שוסטר ושוסטר" - העדפת להתחיל את צעדיך במשחק בסדרה בכאן חינוכית ולא בדרמה בפריים טיים של ערוץ מסחרי כדי להשתפשף וללמוד?

"הייתי רוצה לשחק בסדרת פריים טיים, כן? זה לא סוד. אם תהיה הזדמנות אני ממש אשמח לעשות את זה. אני שמחה שתהיה לי הזדמנות להשתפשף על סט שהוא מאוד אינטנסיבי וקטן. אין צוות גדול והעבודה מאוד אישית, זה בעיקר אני ומיכאל. אני חושבת שזאת באמת הזדמנות להשתפשף במשהו קטן ומקצועי. מתחילים לצלם אמנם רק באפריל אבל אני ממש מצפה לזה. אני גם מאוד סקרנית איך החוויה הזאת הולכת להיות כי זה משהו שלא עשיתי אף פעם. זה פעם ראשונה שאני משחקת ממש ואני מאוד מתרגשת לקראת זה. אני בשלב כזה שאני רוצה לנסות כמה שיותר דברים. נראה לי יהיה לי ממש כיף, וזאת הזדמנות גם ללמוד על עצמי. אמרתי הרבה פעמים את המילה הזדמנות עכשיו".

הסדרה, כאמור, תעלה רק בפסח, אבל לוח השידורים החדש של כאן חינוכית כבר עלה במתכונת חדשה של 24/7, עם שבע תוכניות חדשות. בימים אלה כאן חינוכית עובדת על יצירת 15 הפקות חדשות לקראת שנת 2020 ו-2021. השקת לוח השידורים החדש היא יריית הפתיחה בתוך מהלך כולל שמתקדם כאן תאגיד השידור, ליצירת מעטפת שלמה שתקרא "כאן ילדים" ומלבד ערוץ טלוויזיה המשדר 24/7, שתכלול גם רדיו ייעודי לילדים, דיגיטל, סדרות רשת ייחודיות ופודקאסטים. המעטפת תעלה לקראת אמצע השנה הבאה.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן תאגיד השידור הישראלי, אמר: "השקת לוח השידורים החדש של כאן חינוכית היא צעד נוסף בדרך להפוך את התאגיד לגוף התוכן המוביל בישראל. בקרוב נגיע לקהל הצעיר בכל הפלטפורמות הרלוונטיות אליו, עם הקמת 'כאן ילדים', באפליקציה ייחודית לילדים, בסדרות חדשות בדיגיטל ובפודקאסטים איכותיים, והכל לצד לוח השידורים פורץ דרך".

לוסי איוב וארוסה, איתי בר

View this post on Instagram

#mazaltov החתונה של נועה!

A post shared by Lucy Ayoub (@lucy_ayoub) on

לאחר שהיה נדמה שבץ החזיר את נשמתו לבורא וקיפי יסתגר כמו בגין במחילתו בשארית ימיו, משמח שהחינוכית חוזרת. יהיו סיבות לילדים להתחזות לחולים כדי להישאר בבית לצפות בה?

"לגמרי יש סיבה. החינוכית לגמרי חיה ובועטת בגדול. חלק העניין גם עם 'שוסטר', כשסיפרתי את זה לאחיינים שלי הם לא ידעו את נפשם מרוב אושר".

יש משהו מרשים בנאמנות שלך - גם נאמנה לבן זוג, גם נאמנה לתאגיד.

צוחקת. "וגם נאמנה לאירוויזיון!"

לא ראינו אצלך את סינדרום מלכת היופי או סינדרום הזוכה בריאליטי, שזורקת את בן זוגה או את המוסד שבו צמחה.

"נכון. כי באמת טוב לי בשני המוסדות האלה, אז אני לא רואה שום סיבה להפסיק".

אני מניח שהיו הצעות נחשקות שקיבלת לפני שבחרת להשאר בתאגיד.

צוחקת. "יכול להיות. לא מאשרת ולא מכחישה".

בתעשייה אומרים שקיבלת הצעה לעבור לקשת 12 לתחום האקטואליה, וסרבת.

"כן. כי זה לא הרגיש לי נכון לכרגע".

גם בגלל שאקטואליה פחות מעניינת אותך?

"כן. כרגע. זה לגמרי חלק מזה שזה לא הרגיש לי נכון כרגע".

לוסי איוב. ניר פקין
אמרה 'לא' לקשת 12. לוסי איוב/ניר פקין

בשביל איזו תוכנית היית שוקלת לעזוב את התאגיד? מה צריך להיות כתוב בחוזה של ערוץ מתחרה כדי שתעזבי?

"אני לא יודעת. כשזה יגיע אני אשקול את זה כמו שצריך".

היית באירוויזיון, שהיה כמו זכיה בלוטו מבחינתך. הפכת ממישהי לא מוכרת לדמות שיש סביבה באזז והייפ עולמיים ענקיים. באת עם הניסיון המועט ביותר בהגשה אבל קצרת את השבחים הגדולים ביותר. מעל לחצי שנה חלפה מאז, ובתעשיה אומרים - לוסי לא ניצלה את המומנטום, יכלה לחטוף הזדמנות לעבור הלאה, אבל היא נשארה בדיגיטל של כאן ולא מינפה את ההצלחה כפי שהייתה יכולה. את מפחדת לאבד את המומנטום?

"אני חושבת שאני עושה דברים נפלאים שאני מאמינה בהם. אני עובדת עכשיו במקביל על שתי סדרות בדיגיטל של כאן - על סדרה דוקומנטרית על זוגות מעורבים ועוד סדרה שעוסקת באיכות הסביבה. אני כותבת יחד עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב מופע שעומד לעלות בינואר וזה דבר נפלא שאף פעם לא עשיתי. תכף אהיה בכאן חינוכית ב'שוסטר ושוסטר'. אני לא מרגישה את הדבר הזה שאתה מדבר עליו. אני מרגישה מאוד מאוד עסוקה. אני באמת מרגישה בטוחה במקום שלי, באיזשהו מובן, ואני לא רוצה לעשות דברים סתם כדי לעשות. אני רוצה לעשות דברים שאני מאמינה בהם".

השכר והתנאים שלך בתאגיד השתפרו מאז האירוויזיון?

"אני מעדיפה לא לדבר על זה".

לוסי איוב, אלון ליבנה. נדב קליין,
"רוצה לעשות דברים שאני מאמינה בהם". לוסי איוב באירוויזיון/נדב קליין

בחודש המדהים הזה בחייך גם דורגת בתור האישה המחופשת ביותר בגוגל לשנת 2019, אפילו לפני מדונה. ברשימה הכללית לפניך למעשה רק דודו פארוק, שבכלל נעלם בינתיים.

"זה מאוד מחמיא ומרגש. אני לא מרגישה שדודו פארוק ואני מתחרים על אותה קטגוריה, אני חייבת להגיד. כך שאני ממש בסדר עם זה. וכך גם לגבי מדונה".

אם הזכרנו את מדונה, מילה לגבי חוויית האירוויזיון בפרספקטיבה של מעל לחצי שנה. בגיל 27 לקבל הייפ בינלאומי מטורף כזה סביבך בבום - זה נשמע לי קצת מפחיד.

"לגמרי. זה היה בעיקר מרגש, אני חייבת להגיד. כמה חודשים אחר כך צפיתי באירוויזיון בפעם הראשונה. אני חושבת שרק אז הבנתי כמה פחד היה בתוך הדבר הזה. אבל הוא נדחק לפינה כדי לאפשר לי לעשות את העבודה על הצד הכי טוב שאני יכולה. זה מעמד סופר-מרגש, וגם מלחיץ בהמון מובנים".

את נחשבת בתעשייה ל"ילדה טובה". עד כמה קשה לילדה טובה בתחום שבו את נמצאת שהוא לא פעם מחוספס וקשה? את לגמרי לא בעלת "קילר אינסטינקט" שנדרש לפעמים ממי שרוצה להצליח בתעשייה.

"כנראה שיש בי משהו אחר. תשמע, בינתיים זה עובד לי. אני חושבת שאני יודעת לעמוד על שלי גם בלי ה'קילר אינסטינקט'. בינתיים זה עובד. אני אעדכן אותך כשזה יפסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully