דב נבון. נמרוד סונדרס
דב נבון/נמרוד סונדרס

הדב השתחרר

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 15:39

דב נבון, המככב בימים אלה על המסך בשתי סדרות פופולריות - "קופה ראשית" (כאן 11) ו"שבאבניקים" (HOT) - מספר איך המשברים בחייו האישיים גרמו לו לשנות גישה, חושף למה הוא התחרט על שעזב את "ארץ נהדרת" ומגלה מה החלום שלו לגבי "החמישייה הקאמרית". האזינו לפודקאסט

להאזנה לפודקאסט - הריאיון המלא עם דב נבון:

רק היום, 14 שנה מאז שעזב את "ארץ נהדרת", מרשה לעצמו השחקן והקומיקאי דב נבון להודות בפה מלא שהיו רגעים שבהם התחרט על הצעד הזה. "היו ימים שאמרתי לעצמי 'איזה באסה שאני לא שם'. עזבתי כי הרגשתי שאני לא ראוי למקום הזה. אני יודע שזה נשמע מטורף, אבל רק היום אני מבין שהייתי סבבה לגמרי ב'ארץ נהדרת'. כשהייתי בתוך זה - לא הייתי מודע לזה בכלל. חשבתי שלא אוהבים אותי בכלל".

כשישבת מול המסך אחרי שעזבת - מה אמרת לעצמך?

"אמרתי לעצמי 'לא מספיק נלחמת להישאר שם'. הם אמנם עברו לחיקויים ואני פחות טוב בז'אנר הזה, אבל כעסתי על עצמי ואמרתי 'חבל שלא עבדת בבית על זה'. זה כמו שחקן כדורגל עוזב גם כי הוא לא מבקיע גולים וגם כי הוא לא מוסר טוב. הוא מרגיש שהוא לא התאמן מספיק. אמרתי לעצמי 'אולי לא התאמנתי מספיק?'. אז כן, היו ימים שהתחרטתי על ההחלטה לעזוב. הייתי יושב בבית והלב היה נצבט. זו הרי תוכנית מצליחה מאוד, שיחת היום, המסיבה הכי טובה בעיר, הקצפת של הקומדיה".

והיום?

"בשנים האחרונות 'קופה ראשית' סגרה לי את הפינה. אני מרגיש מסופק לגמרי. היום אין בי קנאה כלפי החברים ב'ארץ נהדרת'. אני מאוד שמח שהם מצליחים ושהם טובים. קל לי לפרגן להם כי אני ב'קופה ראשית'".

לריאיון המלא עם דבל'ה נבון - האזינו למעלה לפודקאסט של וואלה! תרבות

וכאן אפשר להאזין לפודקאסט בספוטיפיי

דב נבון. נמרוד סונדרס
"אמרתי לעצמי 'לא מספיק נלחמת להישאר ב'ארץ נהדרת'". דב נבון/נמרוד סונדרס

ואכן, אם שואלים את דבל'ה נבון, הוא מסופק מאי פעם ומאושר מאי פעם, בעיקר בזכות השתתפותו בקומדיית הקאלט "קופה ראשית", שעונתה השלישית עלתה השבוע בכאן 11. "יש שם כתיבה עמוקה, מורכבת, זו סדרה מצחיקה מאוד", מנתח נבון. "יש ימים שאני לא מצליח לצלם כי אני נקרע מצחוק. אני הורס להם טייקים. אני כל כך גאה בעונה הזו. גם כשקיבלתי את הטקסטים של העונה השלישית, כל כך שמחתי לקרוא. הסיפורים שם קיבלו מורכבות ועומק, ויש שם אפילו סאטירה שקטה, בלי לצרוח אותה. שמע, בסופו של דבר הכול מתחיל ונגמר בטקסט טוב. אתה יכול להיות שחקן נפלא, אבל אם אין לך טקסט טוב - זה לא מתפוצץ. כל הקבוצה הזו שנקראת 'קופה ראשית', הכל שם נעשה באהבה. הכל זה אהבה נטו, פרגון הדדי, ונדיבות. נורא כיף לנו יחד".

ואיך היה לך המפגש עם נועה קולר?

"לפני ש'קופה ראשית' בכלל עלתה, נדב פרישמן, היוצר והתסריטאי הראשי של הסדרה, דיבר איתי עליה. אני זוכר שיצאתי מקולנוע לב אחרי שראיתי את הסרט 'לעבור את הקיר', צלצלתי לנדב ואמרתי לו 'שמע, ראיתי עכשיו שחקנית והתאהבתי'. הוא שאל אותי מי זו. אמרתי לו 'נועה קולר'. זו הייתה הפעם הראשונה שנחשפתי אליה. פשוט התאהבתי. כשהוא אמר לי שהוא רוצה להביא אותה ל'קופה ראשית', אמרתי לו 'יא אללה איזה כיף. עשית לי את היום'. גם על הסט התאהבתי בה מיידית".

מה ייעצת לה לגבי עונה שנייה ל"חזרות", הסדרה שחטפה טלטלה בעקבות פרשת ארז דריגס ומאז לא ברור מה יעלה בגורלה?

"אמרתי לה שאני חושב שחייבת להיות עונה שנייה".

עם ארז או בלעדיו?

"לא יודע. לפי דעתי חצו גבול בעליהום עליו. אני בעד מי-טו, יש לי שתי בנות, אבל צריך לדעת את גבולות הגזרה. צריך להבין 'אוקיי, הוא חטף, קיבל עונש', אבל עד מתי? לנצח הוא יישב בבית? אני כל כך אהבתי את 'חזרות' כי יש שם אמת, אומץ, שחרור, כנות. תמיד אמרו לי בבית הספר למשחק להיות אמיץ ולהעז. ולא ממש הבנתי. עכשיו ב'קופה ראשית' אני מעז. לא עשיתי דברים כאלה לפני כן. יוצאים ממני דברים אחרים. אני מרשה לעצמי להיות בתוך הסיטואציה, להיות על הרצפה כמו ילד בן שנתיים".

עוד בוואלה!

סליחה שאני שובר טאבו ענק, אבל "קופה ראשית" היא סדרה סבירה ולא יותר

לכתבה המלאה
קופה ראשית עונה 3. כאן 11,
"קופה ראשית"/כאן 11

כמה פעמים ביום שואלים אותך מתי "החמישייה הקאמרית" מתאחדת?

"שואלים אותי מדי פעם".

ומה התשובה?

"זה לא יקרה. מצד אחר, ממש מתחשק לי לעשות איזה חמש הופעות בהיכל התרבות - 'החמישייה הקאמרית על הבמה', עם כמה מערכונים. אני ממש משתוקק לזה אבל אין לי כוח להתחיל להפיק את זה. מה שכן, לטלוויזיה כבר לא נחזור".

למה?

"כי זה היה וזה היה הכי טוב בעולם".

תראה את "זהו זה". הם התאחדו וזה הולך יפה מאוד.

"נכון. להם זה נדבק יפה. אני לא יודע, אני לא יודע. זה דברים שהיו, אני גם במקום אחר בתוך הטלוויזיה. אני באמת מרגיש מסופק. כשאתה מסופק, אז אתה נפרד בכיף. אנחנו גם חברים טובים מאוד. מדברים אחד עם השני ונפגשים כל הזמן. אבל מבחינת טלוויזיה אני מרגיש שאני במקום טוב ואני רוצה לטפח אותו ולהשקות. שם נמצאת האנרגיה שלי. טוב לי ב'קופה ראשית'".

כשחושבים על זה, כיכבת בשתיים מתכניות ההומור והקומדיה הגדולות ביותר בתולדות ישראל.

"אני בשוק מזה. זה קטע. זה מטורף. אני חושב על זה מדי פעם שהכוכבים הסתדרו לי, וגם הכישרון כמובן".

השתנה משהו בהומור הישראלי לאורך השנים?

"שמע, כשיש דבר טוב, אז הוא טוב. ברור שהשפה השתנתה. זה כל הזמן נוסע קדימה הרי. הסלנג משתנה, אבל המזל שלי הוא שאני עובד עם חבר'ה צעירים שמעודכנים ויודעים מה קורה. אני תמיד מצטרף אליהם. אני אוהב חיבורים, להיות בתוך קבוצה. כשנדב פרישמן אמר לי לבוא ל'קופה ראשית', אמרתי לו שלא בא לי. ואז אמרתי לו שישלח משהו לקרוא. אמר לי 'אני אשלח לך פרק'. אמרתי לו 'מה פתאום פרק. תשלח לי סצנה'. קראתי אותה ואמרתי 'פאק, זה טוב, יש לך עוד?'. שלח לי עוד, קראתי ואמרתי 'אני בפנים'. אף אחד לא יודע אף פעם לאן דברים מתפתחים. זה היה בחינוכית בכלל ולא ידעתי בכלל שהתכנית עלתה עד שמישהו ברחוב אמר לי ולא הבנתי מה הוא רוצה ממני.

"'ארץ נהדרת' לדוגמא. כשהתחלנו עשינו שלושה פיילוטים. כולם היו בסטרס, מולי שגב היה בחרדות כי אם זה היה מתרסק הוא היה חוטף סטירה מקשת. בסוף כמובן זה התפוצץ בענק אבל אף אחד לא באמת יודע. אותו דבר עם החמישייה. לא ידענו שזה יצליח וכולם מסביב פחדו".

דב נבון שבאבניקים. HOT,
עושה דרמה. דב נבון ב'שבאבניקים'/HOT

לצד "קופה ראשית", מככב נבון בימים אלו גם בסדרת להיט נוספת - "שבאבניקים" - שעונתה השנייה והמצוינת עלתה השבוע ב-HOT (ימים א'-ב' בשעה 20:15 ב-HOT3 ,HOT VOD ו-Next TV). נוסף לכך, הוא מתחזק פודקאסט בשם "לשחרר את הדב" עם חברו נדב פרישמן, מופיע בהצגת הנוער "מילה טובה" מבית התיאטרון הארצי וכן במופע היחיד שלו שמשלב בין צחוק לכאב ובין ביוגרפיה לדמיון.

"הסתובבתי 15 שנה עם הרעיון למופע היחיד", הוא אומר. "זה התחיל מדיכאון שחוויתי אחרי הלידה של בתי הגדולה. מצאתי את עצמי כמו רכב שנוסע על 120 קמ"ש, נזרק לשוליים ולא מצליח לחזור לכביש. התאבלתי על חיים שהלכו לי. הבנתי שכל הזמן הפנוי שלי תלוי בבת שנולדה לי. שם נולד המשבר שלי והתחלתי טיפול. כשיצאתי מהמשבר רציתי לכתוב אותו, רציתי לספר את הסיפור שלי שהרבה זוגות, הורים וגברים חוו ומתביישים לדבר עליו.

"אבל אז המשכתי בחיי ואחרי 15 שנה של זוגיות חוויתי משבר גם בתוך הזוגיות. כשיצאתי מהמשבר הזה החלטתי שהפעם אני לא מוותר על זה. אמרתי למטפלת שלי שאני רוצה להעלות מופע, אז היא אמרה 'אוקיי, אז יהיה מופע'. אמרתי לה שאני מפנטז על זה כבר 15 שנה. אז היא ענתה 'אוקיי, אז הפעם יהיה'. גם בזמן החזרות אמרתי לעצמי, 'אני לא מאמין שזה באמת יעלה לבמה בסוף', כי לא יכולתי לחשוב על זה שאספתי את עצמי והגעתי למה שרציתי. עד לפני הטיפול, החיים שיחקו בי. אבל הבנתי שיש לי שליטה על החיים שלי. אם אני רוצה משהו, אני יכול גם להגיע למטרה הזו. לפני זה הרגשתי שדברים פשוט קורים לי. זה מופע שאני גאה בו מאוד".

מאיפה הגיעה בעצם ההחלטה ללכת לטיפול?

"הבנות שלי למעשה שלחו אותי לטיפול. כשהילדה שלי הייתה בת שש היא אמרה לי 'אתה כועס, אתה לא נעים, אני לא רוצה לבלות איתך'. אני לא הבנתי מה היא רוצה מהחיים שלי. סיפרתי על זה לאשתי והיא אמרה לי 'קיבלת מתנה. אם אתה תעשה עם זה משהו, אתה רק תרוויח. ואם לא, אז חבל, כי החיים ילכו'. אני לא ראיתי את עצמי כאדם ממורמר וכועס. אמרתי למשפחה שלי בתוכחה: 'בכל מקום שאני מגיע אני אהוב, רק בתוך הבית לא'. הייתי מתוסכל. פשוט חוו אותי אחרת בבית ומזל שהלכתי לטיפול הזה".

מתי נראה אותך יותר בדרמות?

"קודם כל אני משתתף ב'שבאבניקים' שהיא דרמה, אבל אתה צודק. שנים מצאתי את המקום הקומי, אבל שחקן קומי עושה בשנייה דרמה. אם אתה לא מבין את הדרמה בתוך הקומדיה, אתה לא תהיה שחקן קומי. שלום אסייג אמר 'שיחקתי בדרמה כשהורדתי את החיוך'. זה משפט חזק. אני מוכן לעשות דרמה, עכשיו רק צריך לזמן אותי".

דב נבון. שרון ברקת,
אוהב להיות בולמי. דב נבון/שרון ברקת

יש אמנים בישראל שמעזים להביע עמדה - וחוטפים אש. נגה ארז היא רק הדוגמא האחרונה.

"כשהייתי צעיר פחות התעסקתי עם זה אבל היום אני חייב להבין מי אני ומה אני חושב. בטיפול שלי אני כל הזמן שואל את עצמי 'מי זה דבל'ה?', אני חשדן גם לגביי. האם אני אומר משהו רק כדי למצוא חן בעיני מישהו או כי אני חושב אותו?".

כששואלים אותך שאלה פוליטית אתה נזהר?

"אני נזהר כי אני לא ממש יודע. מה אני כבר יודע? זה נורא קל לבקר, לשבת ביציע, לתקוף את ראש הממשלה איך הקורונה הרימה ראש. עכשיו זה ברור שאם אתה האדם שצריך לתת פתרון, אתה פועל אחרת מזה שצריך לעמוד ביציע ולבקר. זה הרבה יותר מורכב, זה לא פשוט. אני רק יודע שדבל'ה רוצה להיות אדם טוב".

היו רגעים שנמאס לך לגלם את דמות הנעבעך?

"כן, זה חרב פיפיות. שנים עשיתי את הדמות הזו כי היא פרנסה אותי. לוהקתי לדמות הזו למרות שידעתי שיש בי עוד צדדים. היום אני מספר סיפור אחר, מיציתי את המקום הזה והוא עובד כבר נגדי. יש לי לתת הרבה ואני מגלה את עצמי".

אתה גם על במה וגם בטלוויזיה. מה אתה הכי אוהב?

"אני אוהב הכול כי אני בולמי. אני לא מוכן לוותר על כלום. אני קצת חזיר. אני רוצה הכול. התשוקה שלי היא תשוקה בריאה. אני נורא אוהב מצלמה, אני נורא אוהב במה, עשיתי הצגת נוער, אני לא רוצה לוותר על כלום. אגב אני גם מת על קולנוע ואני גם יודע שזה יבוא".

איזה עוד חלום אתה רוצה להגשים?

"כשהייתי בפסטיבל ונציה עם 'התחלפות' של ערן קולירין, ביקשתי לעצמי עוד פעם אחת פסטיבל כזה. ואז היינו עם 'קופה ראשית' באמי ואמרתי לעצמי 'הלוואי עוד פעם אחת כזו'. מתחשק לי עוד פסטיבל כזה גדול. שחקן בסופו של דבר צריך פידבק וחי מפידבק. זה לא מספיק להיות מסופק, אלא הוא רוצה את אלו שיצביעו ויגידו לו, 'כן, מה שאתה מרגיש זה נכון'. אני גם רוצה בריאות, בעיקר השנה. נראה לי שהעולם קיבל השנה בעיטה כי עשינו משהו לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully