כבר בזמן הצילומים הצליחה תוכנית הדוקו-ריאליטי החדשה של yes, "חי בלה לה לנד", לעורר התעניינות גדולה. עכשיו, זמן קצר לפני עלייתה לאוויר, הסקרנות לגמרי בשיאה, ולא רק בתעשיית הסלסולים. חייבים להודות, הפורמט נשמע מבטיח: שלושה זמרים ושלוש זמרות נשלחו לווילה בלוס אנג'לס במטרה להשיג חוזה הפקות בחברת "גפן רקורדס" העולמית.
לכן, די ברור למה הזמרים האלו אמרו כן להפקה הזאת בסופו של דבר. כי הרי גם אם יש חשד סביר שבסיס הרעיון הוא להריץ דאחקה על זהבה בן כשהיא שרה באנגלית, זה עדיין משהו שצריך לנסות. ובמקרה המדובר, אולי המטרה באמת מקדשת את האמצעים.
עצם שידור התכנית בערוץ yes Comedy אומרת דרשני. לא ב-yes Drama או ב-yes דוקו, אלא השיבוץ הוא בערוץ של הצחוקים. למרות זאת, קשה לסרב להצעה הזאת ונראה שהתשובות החיוביות לא הגיעו רק בגלל פיתוי כספי נדיב. כדי להבין למה, צריך מעל לכל לזכור שההשתתפות בתוכנית הגיעה לכל אחד ואחת בנקודה אחרת בקריירה.
צפו בפרק הראשון של "חי בלה לה לנד"
צפו בקליפ הרשמי של "חי בלה לה לנד"
דודו אהרון
על פניו, עושה רושם שהאחרון ברשימה המסולסלת שהיה צריך את ההרפתקה הלא ברורה הזאת הוא דודו אהרון. הבחור נמצא בפיק של הקריירה שלו וצילומים שלו כשהוא מסלסל שירים של כוכבות אמריקאיות עלולים להפוך אותו לקריקטורה. אם בכל זאת ננסה להבין מה גרם לו להיענות בחיוב להצעה, יתכן שנגלה שהסיבה טמונה באופי שלו.
דודו אהרון הוא אדם תחרותי שאוהב אתגרים ובעיקר רומנטיקן שמאמין בחלומות גדולים - גם אם הם מגיעים דרך תוכנית טלוויזיה ערטילאית. לכן, מבחינתו של אהרון, הוא יכול להרוויח לכל הפחות חוויה מבלי לחשוש שיאבד את הקהל שלו בארץ - גם אם יפסיד בתוכנית עצמה או ייצא ממנה חבוט מבחינה אינטלקטואלית. בסופו של דבר, אצלו הכל תלוי באספקת להיטים ובזה אין מה לדאוג לו.
ג'ולייטה
לג'ולייטה, לעומת זאת, אין בכלל מה להפסיד ובעצם היא יכולה רק להרוויח מהשתתפות בתוכנית. לאחרונה היא הוציאה את אלבומה החדש "כבר לא ילדה" שלא ממש עונה על הציפיות להפוך אותה לאלטרנטיבה לשרית חדד. ג'ולייטה היתה צריכה הברקה, איזה מסלול עוקף שרית חדד, והתוכנית "חי בלה לה לנד" לגמרי יכולה להיות האופציה הזאת.
מעבר לחשיפה הטלוויזיונית היומיומית, ג'ולייטה מרוויחה עבודה סביב השעון שבמהלכה היא יכולה לקלף מעליה את כל ההשוואות לזמרות אחרות, להוריד את המניירות וכך להבין מי היא באמת. לשמוע את הקול שלה. גם אם זה לא יביא לה את הניצחון בדרך לחוזה הבינלאומי המיוחל, אחרי התוכנית, המוצר שהיא מספקת יהיה ברור יותר.
אלון דה לוקו
משתתף שיכול להמציא את עצמו מחדש בתוכנית הוא אלון דה לוקו, הראפר בחבורה, שמגיע לתוכנית על רקע גסיסת ההיפ הופ העברי. חוץ מסאבלימינל והדג נחש שמצליחים להשאיר את הראש מעל המים, הסצנה הזאת די נעלמה. לכן, אלון דה לוקו, צריך להגיד כל יום תודה לאלוהים שהוא קיבל את ההזמנה להשתתף בתוכנית הזאת.
רגע אחרי הרמת הגבה האינסטינקטיבית של הראפרים האמריקאים נוכח הישראלי מבאר שבע שמג'מג'ם להם היפ הופ משונה, תגיע הנגיעה הלבנטינית שאולי תעשה להם נעים באוזן. משם, השמיים הם הגבול.
אביהו שבת
מבחינה מוזיקלית נטו, אביהו שבת מגיע הכי נכון ללוס אנג'לס - המוצר כבר מוכן להמראה. שבת, בניגוד לדודו אהרון, מביא סלסולים בנגיעות, ברמה של קישוטים. בארץ זה מעט מכדי להתחרות בגדולים, בארצות הברית זה במינון הנכון. ולראיה - אנחנו כבר עכשיו יודעים שלפחות הישג אחד הוא רשם לעצמו בזמן השהות בלה לה לנד: הופעת אורח ב"היפים והאמיצים".
זהבה בן
הקול המשמעותי ביותר ב"חי בלה לה לנד" שייך כמובן לזהבה בן. היא ממש צריכה את התוכנית. הקריירה שלה בארץ מקרטעת והגיע הזמן לממש את החלומות על העולם הגדול. אצלה מדובר במשהו באמת מוחשי, והיא היתה יכולה לעשות את זה עם ניהול נכון.
התוכנית מבחינתה היא סוג של ניסיון "עלא באב אללה", כלומר, מה שיהיה יהיה. אין לה מה להפסיד. גם אם יצחקו עליה, זה לא יהיה סוף העולם. היא כבר התרגלה לזה ולא סופרת את ההתנשאות הזו.
אתי לוי
ואם לזהבה אין מה להפסיד, אז לאחותה התאומה, אתי לוי, הנסיעה הזאת תנוע בין חוויה לקרש קפיצה. הביאו אותה לתוכנית כסייד קיק ג'וסי נוכח המריבות עם אחותה. זה לא יהיה מוגזם לקבוע שהיא האנדרדוג בחבורה. אתי לוי יכולה להוכיח שהיא הרבה מעבר לזה, בעסקים המונח הזה נקרא: ווין ווין סיטואיישן.