וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד ובידור המונים: גמר "הכוכב הבא" הראה ל"אקס פקטור" איך עושים את זה

שחר קורן

14.2.2018 / 6:45

בעיצומה של דרמה חדשותית ופוליטית יוצאת דופן, החליטה קשת 12 להעביר אותנו מעולם הפלילים אל המירוץ לאירוויזיון. הניצחון של נטע ברזילי היה רגע השיא כמובן, אבל דווקא הכימיה הקסומה של אסי עזר ורותם סלע הייתה זו שהפכה תכנית נוסחתית וצפויה לאירוע שמעלה חיוך

צילום מסך

ולחדשות תחילה. לפני שגילינו מי ייצג אותנו בתחרות האירוויזיון בליסבון (הרבה מזל טוב לנטע ברזילי), נחשפנו לפרט חשוב ומשמעותי בהרבה. אם נצייר פירמידה של היררכיית הכוח במדינת ישראל, יהיה זה
מנכ"ל קשת 12, אבי ניר, שיעמוד בקודקוד, כאשר רק מתחתיו מדורגים מפכ"ל המשטרה אלשיך וראש הממשלה נתניהו. גם המלצות המשטרה על העמדה לדין בשני אישומים שונים של שוחד נגד ראש ממשלה מכהן, לא גרמה להארכת מהדורת החדשות המרכזית, והגמר שפומפם בפרומואים לאורך כל השבועיים האחרונים התחיל באיחור של חמש דקות בלבד. רוצים לשמוע פרשנויות על ההשלכות הפוליטיות של רעידת האדמה הזאת? יהיה מבזק בחצות. תבואו מוכנים כי הוא נגמר בחצות וחמישה.

ציניות בצד, ההחלטה לשים בהולד את הפצצה הפוליטית-משפטית הכי חמה של השנים האחרונות לטובת קדם אירווזיון בהנחיית אסי עזר ורותם סלע, נתנה תחושה שקרית של נורמליות. בתסריט אוטופי של ישראל הנורמלית, ידיעה על מותה בטרם עת של קים קרדשיאן (רק בתיאוריה - תנשמו) תעורר עניין רב יותר מהודעת התפטרות של דונלד טראמפ. האם אנחנו נורמליים? לא באמת, אבל תכף מישהי תשיר את "טוטאל אקליפס אוף דה הארט" של בוני טיילר ואני כבר מאבד ריכוז מהתרגשות.

גמר הכוכב הבא. צילום מסך
מי צריך את רוני אלשיך, כשיש קרוסלה של בנים בטרנינג?/צילום מסך

עם כל המשקולות האלה על הגב, גמר העונה החמישית של "הכוכב הבא לאירווזיון" היה טור דה פורס של קשת 12. בדיוק בנקודה בה כשלה "האקס פקטור" של רשת, "הכוכב" הצליחה להצטיין - בניית משדר גמר שהוא "מאסט סי טיווי", מונח ארכאי בעולמות הטלוויזיה שמתאר אירועים שמזמינים לצפייה משותפת בשידור חי, חלומם הרטוב של הרשתות והמפרסמים כאחד. הרי בשורה התחתונה אין ב"הכוכב" משהו יוצא דופן, בסך הכל מדובר במשדר גמר שעבר בכיף וללא תקלות מיוחדות (מלבד הזיוף של מרגי), אז איפה האקס פקטור? הוא נמצא בצמד המנחים - רותם סלע ואסי עזר.

העונה החולפת הייתה משופעת בזמרים וזמרות מצוינים. אפילו עדן מאירי ורוית בטאשוילי, שהודחו בשלבים מוקדמים, היו יכולים לייצג אותנו בכבוד באירופה. שלא לדבר על רביעיית גמר מהאיכותיות ביותר שנראו בז'אנר - חן אהרוני הבלתי נלאה, מרגי הביבר הישראלי, ריקי בן ארי המרגשת ונטע ברזילי החוצנית המושלמת. אז למה הקרדיט מגיע למנחים? הם הרי לא שרו אפילו תו אחד. הרכיב הבלתי נראה שהם מביאים אל השולחן, מין אטום חצוף שאוהב לבחון גבולות והופך את התכנית הנוסחתית ביותר בעולם, לכזאת שאפשר לראות בחברת אנשים מבוגרים עם חיוך דבילי על הפנים. עזר הוא אדם שקשה לצלוח ללא חבילת אדוויל בהישג יד, אך השידוך לרותם סלע הקולית מוציא ממנו את כל הטוב.

עוד באותו נושא

נטע ברזילי זכתה בגמר "הכוכב הבא" - ותייצג את ישראל באירוויזיון

לכתבה המלאה
גמר הכוכב הבא. צילום מסך
ממשיכה להוציא ממנו את כל הטוב. רותם סלע עם אסי עזר/צילום מסך

כמו לאורך כל העונה, גם הערב הכימיה עם שולחן השופטים עבדה מצוין. לא פשוט להפוך רשימת שמות מיינסטרימית ומשעממת כמו קרן פלס, הראל סקעת, סטטיק ובן אל ואסף אמדורסקי, לאנשים שמעניין לשמוע את דעתם. הפתרון היה לבנות לכל אחד ואחת מהם דמות (המילפית המשוגעת, האשכנזי המתנשא וההומו העוקצני) שתצליח להחזיק מתח שהתגבר לאורך כל העונה, גם ללא פאנצ'ים מאולצים שנכתבו על ידי ההפקה. עובדה, הבדיחות הגרועות של בן אל על אסי ("מזל טוב! קודמת לאחמ"ש") היו החלק היחיד שגרם לתחושת אי נוחות. בואו נפתח את זה: בדומה לסלנג "וויגר" שהומצא כדי לתאר לבנים שמסגלים לעצמם התנהגות "שחורה", צריך להמציא גם סלנג עברי לגברים עם טעם מזעזע שבטוחים שהם אלכסנדר מקווין הבא. גלימת הממותה הוורודה שעטה על עצמו בן אל גרמה לטלוויזיה בביתי לרצד, למרות שבדקתי ולא היו הערב תקלות ביס. יש פשעים עליהם צריך להישפט רק בפני בית הדין הבינלאומי בהאג.

בסופו של דבר, ריאליטי הוא ריאליטי הוא ריאליטי והמניפולציות ההפקתיות המוכרות היו גם כאן. יונתן מרגי הצעיר, מגה-חתיך שעוד לא מלאו לו 18 ובעל ייחוס משפחתי מגניב ("הו רב חובל"), סומן לאורך כל העונה כמי שהולך לקחת את התחרות בעיניים עצומות ובלי חולצה. הסוף ה"טראגי" בו הוא מסיים את הגמר רק במקום השני, היה הכרחי באותה מידה בה היה צפוי. דווקא נטע ברזילי, הסוס השחור של התחרות - נציגת הנשים המלאות, קוראי מגזין פיצ'פורק ומנהלות פורום ביורק באתר תפוז - תטוס לייצג אותנו באירווזיון. הבחירה בה מרגשת. המחשבה שמי מהצופים ילך ליוטיוב וירחיב את עולמו המוזיקלי היא שירות לציבור. גם הסיפור של ריקי בן ארי, "אישה בשלה" שהקריבה את הקריירה על מזבח האימהות, היה ריאליטי בפני עצמו - עוזי חיטמן ז"ל פוגש את "כוכב נולד 3".

עם הגב אל הקיר של הבית ברחוב בלפור, אווירת פאניקה במסדרונות קשת 12, ופרס ראשון שהוא בסופו של יום טיסה לתחרות בליסבון ולא הפקה של אלבום בינלאומי, "הכוכב הבא לאירווזיון" סיימה עונה עם טעם של עוד. המרירות היחידה הערב נשארה מהמצאת נקודות השיפוט המיותרות ברחבי הארץ. חלק בשידור שנתן תחושה של כיסאות כתר בהופעה של שרהל'ה שרון באירווזיון 93'. ה"טוויסט" הזה בעלילה הרגיש כמו עוד דרך של ההפקה להתערב בתוצאות ההצבעה. אז מי יודע, אולי עם השיר הנכון נטע ברזילי עוד תוכל להביא את אירווזיון 2019 לירושלים. בינתיים נרשמה עליה חדה בהתעניינות בקונסרבטוריון רעננה.

גמר הכוכב הבא. צילום מסך
החלק המיותר של הערב. הנקודות ברחבי הארץ/צילום מסך
גמר הכוכב הבא. צילום מסך
אין גמר טוב באמת בלי סינדרלה/צילום מסך
גמר הכוכב הבא. צילום מסך
נתראה באירוויזיון בליסבון/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully