וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה ירקוני הובאה למנוחות: "אדם שמח, אצילי וטוב לב"

חולית בלאו

3.1.2012 / 13:54

מאות אנשים ליוו את הזמרת יפה ירקוני בדרכה האחרונה בבית הקברות קריית שאול בתל אביב. נכדה: "סבתא, התרחקנו מישראל שלך"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משפחה, אמנים, חברים לדרך וקהל רב ליוו היום (שלישי) את מסע הבאתה למנוחות של הזמרת יפה ירקוני, שמתה ביום ראשון והיא בת 86. ירקוני הובאה למנוחות בבית הקברות בקריית שאול בתל אביב. לדרישת משפחתה, לא ניתן היה לעבור על הארון לפני כן, כמקובל עם מותם של אישי ציבור ואמנים, וכלי התקשורת לא צילמו את מסע הלוויה. כמו כן, לבקשתה של ירקוני, אישי ציבור לא הורשו לשאת דברים בלוויה.


יפה ירקוני הלכה לעולמה: רועי בר נתן נפרד מהמנטורית
יפה ירקוני הלכה לעולמה: יורם קניוק מבכה את מותה של סמל לארץ ישראל
יפה ירקוני הלכה לעולמה
נפרדים מיפה ירקוני בפייסבוק

הלווית יפה ירקוני. נמרוד סונדרס
דרכה האחרונה. ירקוני מובאת למנוחות/נמרוד סונדרס

"גם כשהיא הופיעה שלוש פעמים בערב, היא לא ויתרה על לקום איתנו לבית הספר", ספדה לה בתה, רותי ירקוני. "היא תמיד אמרה שלהיות אשה זה הכי כיף, כי אפשר לנהל קריירה וגם להיות אמא. היא היתה פמינסטית מבלי לדעת שהיא כזו".

אבישי, נכדה של ירקוני, ניצל את ההזדמנות גם לדבר על דעותיה של ירקוני: "את לא מכירה את בנותיי, למרות שהן מכירות את כל שירייך", אמר. "אני שמח שאת לא יודעת עד כמה התרחקנו מישראל שלך, שהדברים שהכאיבו לך לא השתנו ושהשלום רחוק מתמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלווית יפה ירקוני. נמרוד סונדרס
"אמא נפלאה". רותי ירקוני-סוויסה/נמרוד סונדרס

"מעבר להיותה אמנית גדולה, אני בעיקר זוכר אותה כאדם נדיב במיוחד שאוהב לעזור לאנשים", אמר דורי בן זאב לוואלה! תרבות. "היא היתה אדם שמח, אצילי וטוב לב. היא תמיד חיפשה סביבה איך היא יכולה לעזור ולהעצים אנשים אחרים".

עפרה פוקס-מנור, אלמנתו של אהוד מנור ז"ל, סיפרה על הקשר המיוחד עם ירקוני: "עצוב שהיא קיבלה את פרס ישראל יחד עם אהוד ודליה רביקוביץ' ועכשיו איש מהם לא בחיים", אמרה פוקס-מנור לוואלה! תרבות. "בערבו האחרון של אהוד בחיים היינו במסיבה אצל יפה עד חצות. בשלוש בלילה אהוד הלך לעולמו. יפה היתה באמת מיוחדת - טובת לב, סלחנית ומלאת חוש הומור".

צביקה פיק. נמרוד סונדרס
"כולם אהבו אותה". צביקה פיק/נמרוד סונדרס

"יפה ירקוני שרה 'רבותי, ההיסטוריה חוזרת'. אני מסתכל סביבה וחושב שההיסטוריה נעלמת", אמר שייקה לוי מהגשש החיוור. "יפה ושושנה דמארי נשאו דגל של זמר עברי אמיתי וטוב".

"כולם אהבו אותה, מפשוטי העם ועד נסיכים", אמר צביקה פיק. "היא פשוט היתה מלכת זמר ענקית ואני מקווה שינציחו את זכרה כי לאנשים כאלה זה באמת מגיע".

ירקוני בת ה-86 מתה ביום ראשון בבית המרפא "רעות" בתל אביב, לאחר שנים של התמודדות עם מחלת האלצהיימר. מותה עורר הד רחב ותגובות רבות של אמנים ואישי ציבור, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully