וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה ירקוני שלי: רועי בר נתן נפרד מהזמרת שהלכה לעולמה

רועי בר נתן

2.1.2012 / 7:23

עוד כשהיה ילד, רועי בר נתן ידע שיפה ירקוני היא משהו אחר. כשבגר, התחושה הפכה לאהבה גדולה ועתה, עם מותה, הוא נפרד בצער. מיוחד לוואלה! תרבות

לא שמנמן, מוצק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילד שמשוגע על יפה ירקוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהייתי בן עשר התחננתי להורים שיקנו לי וידאו. ילד שמנמן שבבית קראו לו 'מוצק'. לא 'שמנמן', לא 'שמנצ'יק' - 'מוצק'. ילד שנורא רצה להקליט תכניות של הטלוויזיה הישראלית ולראות אותן שוב ושוב. "שושלת", "רואים שש שש", "קרובים קרובים", אבל בעיקר את "חיים שכאלה עם יפה ירקוני"- שני חלקים. ילד שמשוגע על יפה ירקוני.

בליל הסילבסטר בין 86' ל-87' לקחו אותי ההורים להופעה של יפה במרתף העליון בבית ליסין. באחד מקטעי הקישור, סיפרה יפה על ילד אחד שנורא העריץ אותה ונהג לפקוד את כל ההופעות שלה ולחכות לה בסופן עם רשימת הערות על טעויות שביצעה בשירים. היא תיארה ילד חמוד, עם נמשים על הפנים ופתאום היא קלטה אותי בשורה הראשונה, הצביעה ואמרה: "ממש דומה לילד השמנמן והחמוד הזה". בסוף ההופעה ניגשתי אל מאחורי הקלעים, חיכיתי בסבלנות וכשיפה יצאה אמרתי לה "יפה, היתה הופעה טובה מאד. להבא, אם את מבחינה בי בקהל, תזכרי שאני לא שמנמן. אני מוצק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לא דיו. חומצה

שולץ ו יפה ירקוני. אורית קרזום, yes
סוג של משפחה. רועי בר נתן בדמותו של "שולץ" עם יפה ירקוני שהתארחה בתוכנית/yes, אורית קרזום

שייקה, בעלה של יפה, ואידק, סבא שלי, היו שותפים. יפה היתה נוכחת בחתונת הוריי, בברית שלי, וגדלתי בתחושה שאנחנו קצת משפחה. אמא שלי אומרת שמרגע שנולדתי, משהו בי תסס לנוכח הדמות שלה. "עגלה עם סוסה" היו המילים הראשונות שאמרתי. ואז הגיעו שנות השמונים. כשכל הכיתה שלי היתה מחולקת למחנות של ירדנה ועפרה, אני הייתי עסוק בניהול מאבק האיתנים של מחנה יפה מול זה של שושנה. שתיהן טענו שהכל הבל הבלים ושהן בכלל מיודדות. מאה אחוז. ונינט טענה שה-GPS באוטו שלה התקלקל בדיוק כשהיתה בדרך לחתונה של שירי.

לא מזמן שמעתי את דני ליטני מספר שניגש בזמן הקלטת השיר "עם אחד עם שיר אחד" אל יפה ושושנה שהקליטו שורה משותפת ושאל אותן על תקרית הדיו המפורסמת, בה שפכה מעריצה של עפרה חזה דיו על שמלתה של ירדנה ארזי."את היית שופכת דיו על השמלה של יפה?" שאל ליטני. שושנה הביטה בו בפליאה: "דיו?חס וחלילה. חומצה!"

להתראות, יפה

יפה ירקוני מופיעה ב"טלתרום". סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
אומץ, כנות, חום, רגש, יופי. יהי זכרה של יפה ירקוני ברוך/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אני פותח את הרדיו ומאזין לים השירים הנשפך מכל התחנות. "קרה זה רק הפעם", "כשהיינו ילדים", "האמיני יום יבוא", "כבר עייפתי", "הדואר בא היום", "ריח דבש וריח מנטה", "דובון יומבו", "אן דן דינו". רשימה חלקית ביותר. כמה יופי וכמה תום. אם הייתי צריך לתרכז את חוויית הילדות שלי לבקבוק, הייתי מכניס את כל השירים של יפה לשם. ארכיטקטית של טעם טוב.

יפה, נפשי נקשרה בנפשך. היה לך האומץ להיות עצמך, תמיד, בכל מצב ולמצוא את קולך המדויק, המוסרי והערכי בכל דבר שאמרת. היתה בך קרינה עזה של חיים ושל חום, והאור שהבאת ימשיך ויזרח גם אם הכוכב שהפיק אותו כבה. אני מקווה שהדי האהבה העצומה שהשארת אחריך מגיעים אליך וממתיקים לך, אם לא לנו, את הפרידה הזאת.

להתראות יפה. היה פשוט כל כך לאהוב אותך מכל הלב.

יפה ירקוני הלכה לעולמה
יפה ירקוני: אריק איינשטיין, יהורם גאון, הנשיא פרס ועוד נפרדים
יפה ירקוני: פרידה בתמונות
יפה ירקוני: בואו להיפרד מזמרת גדולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully