וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה ירקוני הלכה לעולמה: פרידה בתמונות

1.1.2012 / 16:48

מ”ההגנה” ומלחמת העצמאות, דרך האיחוד עם שושנה דמארי ועד לפסטיבל שירי הילדים - פרידה מיפה ירקוני, אייקון ישראלי

יפה ירקוני ז"ל, נולדה בשנת 1925 בשם יפה אברמוב, בת לזוג הורים עולים חדשים מקווקז. היא החלה את דרכה האמנותית בגיל צעיר כאשר הופיעה עם שני אחיה בבית הקפה המשפחתי ובהמשך פנתה לקריירה כרקדנית בלט בלהקתה של גטרוד קראוס. ב-1944 נישאה לראשונה ליוסף גוסטין, אך שנה לאחר מכן הוא נהרג בקרב כאשר שירת בצבא הבריטי במסגרת הבריגדה היהודית. מאוחר יותר היא נפצעה ברגלה ופרשה מקריירת הריקוד.

בזמן מלחמת העצמאות הצטרפה יפה ירקוני ללהקת "החישטרון" שם קנתה לה את פרסומה הראשון כזמרת בשירים האייקוניים המזוהים עמה עד היום, בהם "אל נא תאמר לי שלום"; "האמיני יום יבוא"; "קרה זה רק הפעם" וכמובן "באב אל וואד" אותו כתב חיים גורי לאחר מלחמת העצמאות לזכרם של הנופלים. ירקוני קיבלה את הכינוי "זמרת המלחמות" ובשנת 1948 נישאה בשנית לשייקה ירקוני.

בין שנות החמישים לשנות השבעים יפה ירקוני היתה לאחת הזמרות המפורסמות והאהודות ביותר בישראל, ומלבד אלבומים רבים שלה שכללו שירים כ"דודו", "הכל עובר חביבי", "יצאנו אט" ו"ארצנו הקטנטונת", הקליטה גם אלבומי שירים לילדים. גם בתחום הזמר לילדים, ירקוני וקולה במיוחד הפכו אייקוניים במיוחד בשירים כ"עגלה עם סוסה" ו"דובון יומבו" ועוד.

בשנות השישים, אמצעי התקשורת אהבו להשוות את יפה ירקוני לשושנה דמארי, אשר היתה אהודה מאוד אף היא. בשל הפופולריות הרבה של השתיים והשוני הסגנוני הבולט, נהגו להתייחס לשתיים כאל יריבות מושבעות משך שנים רבות מאוד. אותה "יריבות" באה אל קיצה כאשר בשנת 1996, הקליטה ירקוני אלבום דואטים ובין שאר האמנים שהגיעו להתארח ולשיר עימה, היתה גם שושנה דמארי ששרה עמה את "כשהיינו ילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בשנת 1998 זכתה יפה ירקוני בפרס ישראל, ובשנת 2000 ראה אור אוסף משולש שאיגד ממיטב שיריה לאורך השנים. בשנת 2001 אובחנה ירקוני כחולה במחלת האלצהיימר, ובשנת 2006 נערך ערב מחווה לכבודה בהיכל התרבות, בו נטלו חלק אמנים רבים אשר הגיעו לחלוק לה כבוד ולהוקיר את פועלה לאורך השנים. היום, ה-1/1/12, אנו נפרדים מזמרת נערצת, שלא רק הותירה לנו נכסי צאן ברזל מוזיקליים אלמותיים, אלא גם היתה שריד כמעט אחרון לארץ ישראל הישנה והטובה. וואלה! תרבות מרכינה ראש.

יפה ירקוני בוואלה! music
אריק איינשטיין על יפה ירקוני: "גדלתי עליה, זו היתה תקופה אחרת"
יפה ירקוני הלכה לעולמה: נפרדים מזמרת גדולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully