וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט קדימה: מה מתכננות הוצאות הספרים לקראת שבוע הספר?

מערכת וואלה! תרבות

6.3.2015 / 0:57

נותרו עוד כמה חודשים טובים עד שיגיע שבוע הספר, אבל הוצאות הספרים מתכננות כבר עכשיו את ההפתעות שהן מתכוונות להרעיף עלינו. ביקשנו מהן לחלוק איתנו את מה שצפוי לנו ביוני הקרוב (ובחודשים המובילים אליו)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזרת בספר שלישי. ברידג'ט ג'ונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרוב יתרגשו עלינו ספרי פסח שתוכלו להביא לחברים או למשפחה או לעצמכם כמתנת חג, אבל אנחנו כבר מסתכלים קדימה מעבר לכך. שאלנו את הוצאות הספרים, קטנות כגדולות, מה הן מתכננות לקראת שבוע הספר בעוד כשלושה חודשים וליקטנו כמה דברים מעניינים למדי.

בהוצאת עם עובד צפוי להגיע הספר השני בסדרת ספרי הפקד מגרה של ז'ורז' סימנון ובעריכת מאיה פלדמן - "ראשו של אדם". עוד יופץ "2666" - ספרו האחרון של הסופר הצ'ילאני המנוח רוברטו בולניו, מחבר "בלשי הפרא" - יצירה שהביקורת הבינלאומית גמרה עליה את ההלל וראתה בה את האירוע הספרותי המכונן של ראשית המאה ה-21. בסדרת ספרי עיון יגיע "בן-גוריון: דמותו של מנהיג" מאת ההיסטוריונית והביוגרפית אניטה שפירא, שפורשת בספר את פרשת חייו המרתקת של גדול מנהיגי היהודים בדורות האחרונים.

בנוסף תשיק ההוצאה סדרת ספרים חדשה בשם "טרמינל" בעריכת עמיחי שלו, שמטרתה להביא לקורא הישראלי ספרות מתורגמת איכותית בת זמננו. המטרה היא להתחקות ולמצוא את הקולות היותר צעירים, את המבשרים החדשים של ספרות המאה ה-21, וכך לרענן מעט את מדף הספרים המקומי בשמות חדשים ופחות מוכרים, אך כאלו שכבר יצרו לעצמם שם בארצות המוצא שלהם. הספר הראשון בסדרה הזו הוא "אסרה" מאת הסופר הגרמני-יהודי מקסים בילר, בתרגום מגרמנית של מיכאל דק - סיפור אהבה יוצא דופן בין בחור גרמני, בן דמותו של המחבר, למהגרת טורקייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומריה של ג'יין אוסטן בגילאי 11-17. כריכת "כתבי נעורים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהוצאת פן צפוי להגיע "כשהקיסר היה אלוהי", ספרה הראשון של ג'ולי אוטסוקה, המחברת עטורת הפרסים של רב המכר "הבודהה בעליית הגג" (הספר שאובמה תועד כשהוא רוכש אותו ביום החנויות העצמאיות בארצות הברית). הספר מגולל את סיפורה של משפחה אמריקאית ממוצא יפני בקליפורניה של 1942, שנגזר עליה להיעקר מביתה ולהישלח למחנה כליאה מאובק במדבר של יוטה. עוד יגיע בהוצאה הרומן המסקרן "לתרגם את חנה" מאת רונלדו ורובל, המתרחש בשנת 1936 ומגולל את סיפורו של מהגר יהודי פולני החי בריו דה ז'ניירו ונקרא למשטרה הפוליטית כדי לתרגם מיידיש לפורטוגזית התכתבויות בין יהודים, זאת עקב החשד בדבר קיומה של מזימה קומוניסטית המושפעת מ"גורמים יהודיים".

ידיעות ספרים יוציאו את ספרו הראשון של ג'ון וויליאמס ("סטונר", "אוגוסטוס"), "בוצ'רס קרוסינג", מערבון נוקשה וקודר העוקב אחר מסעו של הגיבור מן המזרח המתורבת למערב הפרוע ואחר ההשלכות של מה שהוא מגלה במהלכו על מסכת חייו. בהוצאת סימנים יגיע ספרו החדש של א.ל. דוקטורוב ("בילי באתגייט", "ספר דניאל"), "אצל אנדרו במוח", רומן חדשני ומותח על חוקר מוח שמספר את הסיפור המוזר של חייו בפני בן שיח לא מזוהה.

הוצאת מטר תוציא את ספרי העיון "מדינה בודדה" מאת יוסי אלפר, על החיפוש החשאי של ישראל אחרי בעלות ברית באזור, ו"עזרה ראשונה נפשית" של גאי ווינץ', התוהה כיצד נטפל בכוחות עצמנו בפגיעות הנפשיות שאנו סופגים במהלך החיים. בחזית הפרוזה יגיע "אנשים פשוטים" מאת ארז זהר, רומן ביכורים שופע חן, קסם והומור, שבו דמויות גרוטסקיות מלהטטות בעלילה רוויית יצרים.

עוד באותו נושא

הופה הולה: "איש השלג", החדש בסדרת הארי הולה, שווה למרות הכל

לכתבה המלאה
פולה הוקינס. AP
פולה הוקינס, מחברת "נערה על הרכבת", הספר המדובר ביותר כרגע בארה"ב/AP

בהוצאת כתר יגיע אחד הספרים המדוברים והמצליחים כרגע בארה"ב, "נערה על הרכבת", מאת הסופרת הבריטית פולה הוקינס. מותחן פסיכולוגי על אישה הנוסעת מדי יום בשכונה שבה גרה בעבר ומבחינה כי מישהי שראתה בקביעות מבעד לחלון נעלמה, והיא מנסה לגלות מה עלה בגורלה. בנוסף יגיע הספר "אטה ואוטו וראסל וג'יימס" של הסופרת הקנדית אמה הופ, שראה אור ממש לאחרונה בארצות הברית ובבריטניה, נמכר לתרגום ל-18 שפות נוספות וזכה לשבחים מקיר לקיר. סיפורה של אטה, קשישה שיוצאת לבדה למסע רגלי בטבע הקנדי, מלווה בזאב ערבות נאמן ובזיכרונות אהבתה לשני גברים, שאוהבים אותה גם היום.

מהשלל המקומי יוציאו בכתר את ספרה החדשה של סביון ליברכט, "פנינים לאור היום", קובץ סיפורים חדש המגיע עשור אחרי יצירתה האחרונה. בנוסף צפויים שני רומני ביכורים. האחד הוא "הלא בלתי אפשרי" של קרן שפי, שבמסגרתו חמישה יומנים שכותבת אישה אחת בתקופות שונות של חייה מתמזגים לכדי רומן ביכורים יוצא דופן. השני הוא "נפלא פה" מאת נתן אודנהיימר, שבו צעיר ירושלמי מקבל יום אחד מכתב ארוך מחברו הטוב ביותר שניתק איתו קשר ונעלם.

הוצאת אחוזת בית תביא אל פתחנו את הספר השלישי והחדש בסדרת "אברהם אברהם, חקירת רצח ראשונה" (שם זמני), המשך לספריו הקודמים של דרור משעני, "תיק נעדר: אברהם אברהם, החקירה הראשונה" ו"אפשרויות של אלימות: אברהם אברהם, החקירה השנייה", בכיכובו של הפקד ששמו מעטר את הספרים. שני ספריו הקודמים של משעני תורגמו ל-17 שפות, והראשון בהם קיבל את פרס "ספר המתח של השנה" בשוודיה. עוד תוציא אחוזת בית את "מבצע מנהטן" מאת המתרגמת והעורכת דנה אלעזר הלוי, ספר מתח וריגול לנוער, ראשון בסדרה החדשה. שלושה נערים ונערה נבחרים למשלחת לאו"ם כדי לייצג את ישראל, אלא שמהר מאוד מתברר שמישהו בחר אותם בקפידה כדי לנצל כל אחד מהם וכישוריו המיוחדים.

אצל סנדיק ספרים, במסגרת המיזם להוצאת תרגומים חדשים ועדכניים לג'יין אוסטן, יוציאו את "כתבי נעורים", חומרים של ג'יין אוסטן שנכתבו זמן רב לפני שאליזבת בנט ואמה וודהאוז יצאו לאור, ומאגד בתוכו יצירות פרי עטה מגילאי 11-17. הן כוללות סיפורים קצרים, מערכונים, שירים, חיבורים עיוניים ואף התחלה של רומן שלא הושלם. על אף גילה הצעיר של הכותבת, ניכרים בכתבים אלה ניצוצות כשרונה של סופרת שיצירותיה יזכו לאהבת הקהל ולהערכת הביקורת שנים ארוכות לאחר כתיבתן. בנוסף עובדים בהוצאה על "הראיון", ספרה עטור השבחים של פטרישיה או'ריילי האירית, רומן היורד לעומקו של ריאיון שמתקיים בין עיתונאי לבין אדריכלית בערוב ימיו בפריז 1972, אבל נגנז ולא יוצא לאור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיבור הזה על האושר מנקודת מבט נשית. כריכת "על האושר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנהר ספרים יוציאו שלוש קלאסיקות: "על האושר" מאת מאדאם אמילי דו ש?אטל?ה, טקסט קלאסי של מי שהייתה בת זוגו של הפילוסוף וו?לט?ר, אשת מדע והוגת דעות כשלעצמה, בעלת השקפות פמיניסטיות, שכתבה את החיבור הזה על האושר מנקודת מבט נשית. "מותו של שאפתן", נובלה של אונורה דה בלזק הרלוונטית גם לימינו ומתארת את עלייתו ונפילתו של "לוביסט" בפרלמנט הצרפתי, כולל התככים, מעילות באמון ושאר תופעות הכרוכות בקשרים שבין הון, שילטון ותקשורת. השלישי הוא "האיש שאהב איים", אחד מסיפוריו האחרונים של ד' ה' לורנס, מחבר "מאהבה של ליידי צ'טרלי". גיבורו הוא אדם שנולד על אי מאוכלס בצפיפות ומואס במקום, ועל כן עובר להתגורר באי סמוך בעל אוכלוסייה דלילה יותר, אולם גם שם אינו מוצא את עצמו ועובר לאי שבו הוא התושב היחיד.

בהוצאת מודן צפויים להגיע בין היתר "הילד הגרמני" של קמילה לקברג, "ג'וילנד" של סטיבן קינג, "המטרה" של דיוויד באלדאצ'י, "כולם נופלים" של ג'ניפר ויינר, וכן "הבן" של פיליפ מאייר במסגרת סדרה לספרות יפה ו"לורד פורטנוי הקטן" במסגרת סדרת הרפתקה.

ולבסוף, בהוצאות השונות של כנרת זמורה-ביתן דביר יגיעו לקראת שבוע הספר בין היתר "סדום סיטי" של תומר גניהר, "שתי השמשות של דדיקה" מאת מגי אוצרי, "איפה מינה" של מישקה בן דוד ו"אוויר בצורת נערה" של חדווה ברגמן. בשלל המתורגם של ההוצאה נמצאים בין השאר הספר השלישי והחדש בסדרת "ברידג'ט ג'ונס", שמגיע 16 שנה אחרי קודמו. בנוסף יצאו "מאה שמות" של ססילה אהרן, "שכנוע מתוק" של מיה בנקס, "אהבה בכיכר אינדיא" של סמנת יאנג, "מחר" של גיום מוסו ו"סיקריט #3" של א"מ אדלין. הילדים ישמחו לדעת שצפוי להגיע ספר ראשון בסדרת בת של הקומיקס האולטרה-פופולארי "בון" וכן "תעלולי חיתול על", ספין אוף של "קפטן תחתונים" האהוב מאת דאב פילק. גם בני הנוער אינם מקופחים - הספר השלישי בסדרת הפנטזיה "פרידיין" של ל' אלכסנדר יגיע אף הוא בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully