וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 73: הפולניה שתעשה לכם את האביב

13.4.2015 / 0:00

קלואי מרטיני היא התגלמות האביב: פאנקי, משובב נפש וזורם. רוני פיאלקוב עם קאסט שכולו רוח מרעננת שמגיעה רגע לפני הקיץ

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
הבלוג של "פופ לוק"
קפצו גם לפייסבוק

מיקס שנפתח בקטע של יוצרת ששמה קלואי מרטיני וממשיך לטרק של מפיק בשם ג'ין טוניק יכול להגיד רק דבר אחד - האביב כבר כאן. קל מאד לאפיין את הלך הרוח המוזיקלי של עונות השנה: הקיץ צ'יזי, מופשט ושטוח כמו הים התיכון בשרב עצבני. הסתיו ענוג, מלודי, מלטף ונוסטלגי, והחורף מנוכר, מינימלי, עמוק וחשוף. והאביב? האביב הוא גרובי. בפופ לוק הפעם קאסט שכולו המוזיקה החדשה הכי פאנקית, משובבת נפש וזורמת. לא פשוט לעשות מוזיקה קלילה ומתוקה כזאת בלי ליפול לצד האפל והדושבגי של העניין. אם זה קרה לקאלווין האריס זה יכול לקרות לכל אחד. ובכל זאת כמה מהשמות הכי נכונים של הרגע צועדים ללא מורא על הגבול הדק מאד בין להיות סופר קול ומלאי סטייל לבין לצאת מלוקקים ברמות אחרות. אנחנו מצדיעים להם.

קחו את קלואי מרטיני לדוגמא. עם שם שכזה שכולו אומר אייטיז ותמימות נעורים, וסאונד שתואם אותו בול, קלואי יכלה בקלות לייצר מוזיקה מז'אנר בלדות הסינתיסייזרים שהוציאו לעשור ההוא את המוניטין הגרוע שהוא עדיין מנסה לשטוף מעצמו. אבל מרטיני, פולנית מסתורית משהו, שבהשפעות שלה מונה זמרי עבר שרמנטיים כמו Al B. Sure ו-Keith Sweat ואת מפיקי העל Jimmy Jam ו-Terry Lewis, מצליחה להישאר רעננה ולא קלישאתית. בלי להיתקע על שחזור רגש וסאונד ישנים היא עוטפת את האר אנ' בי הדביק הזה בהפקה מעולה והכי עדכנית, מתובלת בהרבה השפעות מעולם הביטים, פיוצ'ר גראז' וחברים. מרטיני גם יודעת לנצל לטובתה את כוחו של האינטרנט, וכל מה שהיה צריך זה רימיקס אחד מוצלח במיוחד שעשתה ל-Chandelier של Sia בשביל למנף את העבודה המוקפדת שהיא נותנת כבר שנתיים לכדי הייפ לא רע בכלל. כל זה משמח גם בגלל שיוצרת מוכשרת שכזו מכניסה משב רוח נכון מאד בתחום הזה בו שולטים מפיקים, שמוכשרים ככל שיהיו, נוטים הרבה פעמים כמו גברים טיפוסיים לשכוח לרסן את עצמם, ובקלות להיסחף ולאבד את הסקסיות של הגרוב, מה שלא קורה אצלה לעולם.

אין פלא שקלואי מזכירה את ג'ימי ג'אם וטרי לואיס בהשפעות שלה. השניים, מצמדי המפיקים הגדולים והחשובים ביותר אי פעם, אחראים לעיצוב של הבוגי והפאנק המודרני לדורותיו, ובמידה לא מועטה לסאונד של שנות השמונים בכלל. הם גדלו במיניאפוליס במקביל לפרינס, וכחברי הלהקה The Time, מהרכבי הלווין החשובים ביותר שלו, הם חיממו אותו בסיבובי הופעות, עבדו איתו צמוד וביצעו חומרים שכתב. מתחילת האייטיז הפיקו מוזיקה לאינספור אמנים, ויצרו קטעים אלמותיים כמו "Just Be Good To Me" של ה-SOS Band. אבל היתה זו העבודה עם ג'נט ג'קסון על האלבום שלה Control שיצא בשנת 1986 שהפכה אותם ואותה לאיקונות (וזיכתה אותם בגראמי). כל זה מוזכר כאן כיוון שכל החושף נפש אחת לאר אנ' בי והפופ המושלמים של האלבום הזה, כאילו הכניס אומה שלמה תחת הגרוב, וגם כי בין שאר הפנינים בקאסט תוכלו למצוא רימיקס יפהפה של הצמד Classixx לאחד הקטעים מאותו האלבום.

עוד באותו נושא

פופ לוק 72: מוזיקה לעת סער

לכתבה המלאה

עוד יוצר שמשחק על הגבול בין הקיטש לנשגב הוא Pomo. אחרי ש-Kaytranada הקנדי (שזכה להכרה לראשונה עם רימיקס מטריף לג'נט ג'קסון ב-2012) שיגר את עצמו לחלל בשנה שעברה והפך לאחד השמות הרותחים בעולם (היי, אפילו ריק רובין שם אותו על הכוונת), ברור שהרבה עיניים תהיינה נשואות עכשיו לכיוון המדינה המעט מוזרה הזו בחיפוש אחר הכישרון הבא. ופומו מחכה שם, ממש הבא בתור. הוא חתום באותו הלייבל של קייטרנדה, HW&W, רוכב ממש על אותו הגרוב, ובאמתחתו כבר רימיקסים מעולים ל-Sade, Tinashe ו-Alunageorge. כאן נכנס הקטע האחרון שהגיע מכיוונו, עם רימיקס רשמי לסינגל החדש של סאם סמית'. פומו נותן את הטיפול המוקפד והעוטף שלו לשיר, לוקח אותו דרך האוס וניו דיסקו עם באסים מהפריכים ביותר אי פעם ועד למין ביט שבור ואיטי ובתוך כך - וזה ההישג הכי גדול כאן - מצליח אפילו להוציא את סמית' עצמו כמעט נסבל.

ולסיום רק כמה מילים על Giraffage. מעולם לא הצליח האינטרנט לפספס משהו שתפור עליו כל כך כמו הקליפ של היוצר הנפלא הזה ל-Tell Me שיצא בשנה שעברה. למרות מגע הזהב הקליל והקאצ'י להחריד שלו והיכולת להשתמש בטכניקה מצוינת כדי ליישם חשיבה קצת אחרת על ביטים, טראפ והיפ הופ עתידני, Giraffage עדיין לא מצליח לצוף מעל חבריו לביצה ולקבל את התהילה שמגיעה לו. לכאן בקאסט נכנס הרימיקס הטרי שלו ל-All We Need של הצמד Odesza, שאפילו שיצא בחבילה של לא פחות מ-14 רימיקסים מוצלחים לאותו השיר, גם שם הוא מצליח לבלוט ולשחק אותה. ובכל זאת, עדיין לא למשוך מספיק תשומת לב. זה לא יכול להמשך ככה לנצח. אנחנו נמשיך להלל אותו כאן בכל הזדמנות, וממליצים לכם בפעם המי יודע כמה - שימו עין על הבחור, בסוף זה יקרה.

Tracklist

00:00 - Chloe Martini - Volatile Dreams ft. Azteka // Roche
03:00 - Jean Tonique - What You Wanna Do // Partyfine
07:00 - Boulevard 95 - Watch // Infinit
11:30 - Munk Feat. Mona Lazette - Happiness Juice (Miguel Campbell Remix) // Gomma
16:30 - Janet Jackson - Pleasure Principle (Classixx Recovery Mix) // Soundcloud
21:30 - Prince IsaAc - Callie // Bandcamp
25:00 - Lockah - Canada Gifts // Donky Pitch
29:00 - Sam Smith - Lay Me Down (Pomo Remix) // Capitol
32:00 - ODESZA - All We Need (feat. Shy Girls) (Giraffage Remix) // Counter Records
35:30 - George Maple - Talk Talk (Moon Boots Remix) // Future Classic
40:30 - Fortune - Belleza // Flow-Fi
43:00 - Govales - Freakazoid // Self Released

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully