וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 72: מוזיקה לעת סער

19.2.2015 / 0:15

סט להיתקע איתו בבית בשלג, סט לחכות איתו לאוטובוס במבול, סט לקחת איתו את הקור והניכור אל הקיצוניות, ולחזור משם עם היופי הכי טהור שיש. רוני פיאלקוב כאן כדי לדאוג לכם

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
הבלוג של "פופ לוק"
קפצו גם לפייסבוק

תאמינו או לא, גם מוזיקאים נכנסים לדכאון חורף. הרגיעה של עולם המוזיקה בקצב הריליסים, שממוקמת מסורתית בתחילת כל שנה, פינתה את דרכה למבול של מוזיקה, אבל שמחת חיים היא לא אחד המוטיבים העיקריים שלה. זוהי שעתה היפה של המוזיקה המנוכרת, המופנמת, האפלה, הדכאונית והשברירית. אמביינט, אלקטרוניקה סהרורית ואקורדים מינוריים מכתיבים את הטון. אפילו האמנים האופטימיים והמתוקים ביותר שוקעים בסול מינימליסטי ומאופק. נדמה שכל הלייבלים יודעים לברור במשך השנה את הקטעים המלנכוליים ביותר של האמנים שלהם, לאפסן אותם בצד ולשלוף אותם ברגע הנכון, שהוא בדיוק עכ-שיו. לכבוד הסערה האחרונה (?) של החורף הזה, פופ לוק הפעם עם סט להיתקע איתו בבית בשלג, סט לחכות איתו לאוטובוס במבול, סט לקחת איתו את הקור והניכור אל הקיצוניות, ולחזור משם עם היופי הכי טהור שיש.

זה פוגע בכולם. קחו לדוגמא את fLako, אולי האמן שנכתב עליו הכי הרבה בפופ לוק. היוצר הצ'יליאני-גרמני-לונדוני הרגיש מאין כמוהו הזה, שאוהב גם ככה לטבוע בים של נוגות אינסופית ולצבוט את הלב עם כל ביט, משחרר בחודש הבא אלבום חדש שיקרא "Natureboy", והפעם הוא הולך למקומות בהם קבורים הרגשות הקמאיים ביותר, חופר לעומק עד שהוא פוגע בעצבים החשופים.

הקטעים האחרים שנחשפו מהאלבום עד כה בנויים ממלודיות קטנטנות ונוגעות, יצירות אינסטרומנטליות אינטימיות, מופשטות ומרגשות. לעומתם, הסינגל הראשון מהאלבום הוא לא פחות ממרתיע. "Kuku" נפתח עם מקהלה מבשרת רעות, עובר לסינתיסייזרים מצמררים ומטיל מורא אמיתי על המאזין עד שהביט נכנס ועושה סדר בחרדות. נראה שהחורף הזה פלאקו העדין והמנומס שופך החוצה את כל השדים שלו. זה אולי לא משהו שתרצו להקשיב לו לפני השינה אבל זה שונה, משונה ומיוחד כמו תמיד אצלו, עוד פן בגוף היצירה של אחד המוזיקאים הגדולים ביותר והפחות מוערכים של העשור הנוכחי.

פלאקו עובד ויוצר כבר כמה שנים טובות ועכשיו נראה שהגאונות שלו מתחילה להתגלות לא רק כייחודית אלא גם כפורצת דרך. Barrio Lindo חולק עם פלאקו את השורשים הדרום אמריקאים, אבל כיוון שהוא חי ופועל בארגנטינה עצמה אצלו הם מורגשים בעוצמה גדולה בהרבה. אותה תחושה אורגנית שמובלת על ידי כלי הקשה חיים מתערבבת גם כאן ביד אמן עם אלקטרוניקה וחיבה לטריפים בג'ונגל.

הרימיקס החדש שלו ל-Populous ממשיך את הקו של אלבומו "Menoko" מהשנה שעברה, בו התחבר לשורשים השבטיים של ארגנטינה, ולוקח את המאזין למסע לילי וקסום אל הספארי. מומלץ גם לבדוק את המיקס המעניין שהוציא לפני חודש, שמורכב כולו ממוזיקה של יוצרים אלקטרוניים דרום אמריקאיים עכשוויים, סצינה שלא שומעים עליה יותר מדי. בכלל, עכשיו שטרנד ההשפעות והסאונדים מאפריקה הולך ותופס תאוצה באנדרגראונד, אפשר להצביע כבר על הכיוון הבא ולכוון תזכורות ביומן ל-2017, כשחלילים מהאנדים ובטוקדות כנראה יהיו הדיבור החם של הרגע.

עוד באותו נושא

פופ לוק 71: מתוק זה המגניב החדש

לכתבה המלאה

ואם כבר כלים שבטיים, ביטים וסימפולים, אחד האנשים שיודעים לערבב אותם הכי טוב כיום מוכן להוציא את אלבום הבכורה שלו בשבוע הבא, ומסתמן שזה עומד להיות מהאלבומים הבולטים של השנה. לא מדובר בבחור הכי פעיל בסביבה. Romare הוציא עד עכשיו בסך הכל שני מיני אלבומים בשלוש שנים, אבל הם הורכבו מקטעים מונומנטליים, שונים בתכלית מכל מה שנוצר מסביבו ובלתי נשכחים.

רומרה שואל את שמו מהאמן Romare Bearden שחי ועבד במאה הקודמת ומוכר במיוחד בזכות הקולאז'ים הססגוניים שלו. כמוהו גם הוא עוסק דרך האמנות שלו בזהות האפרו-אמריקאית תוך העמקה בבלוז שורשי ובחיבור בין האנשים והיבשות, וגם כן כמוהו, הוא מאסטר של המלאכה הדקדקנית של איסוף וחיתוך שלל סמפלים ושזירתם למיקס אחד שמקשר בין תרבויות, זמנים וברייקים.

כשהוא במיטבו רומרה מזכיר מאד את די ג'יי שאדו בתחילת דרכו בשליטה באמנות הקאט-אנד-פייסט ובדרך בה הוא יוצר עולם שכולו שלו, גם בסיפור וגם בסאונד. אלבום הבכורה שלו "Projections" יוצא, איך לא, בנינג'ה טיון, הבית של מסמפלי על כמו קולדקאט וקיד קואלה, והציפיות הן גבוהות, גבוהות מאד. ברור, השפע היום הוא עצום, הכל כבר נעשה, התמימות אבדה ואלבום כמו "Entroducing" כנראה כבר לא יכול להיווצר שוב או להכות גלים בכזו עוצמה. אבל אולי עכשיו, יחד עם הרטרו אל הניינטיז, גם הלייבל המופתי הזה שמעולם לא איבד את הטאצ' לזיהוי איכות אמיתית, יזכה שוב לגעת בגבהים אליהם הגיע בעבר.

Tracklist

00:00 - Beat Spacek - Compact n Sleep // Ninja Tune
04:30 - Jackal Wyfrid - A Nightingales Mvmnts // Chris Coco Music
06:00 - Maarius - Feelin U // Restart From The Bottom
10:30 - Nachtbraker - Zachtjes // Hudd Traxx
13:00 - Hundred Waters - Cavity (Shigeto Remix) // OWSLA
18:30 - AceMo - Other Places // Moodgadget Records
21:00 - Maribou State - Got Me Down (Bondax Remix) // Fat! Records
24:30 - John Tejada - Heave In Sight // Kompakt
29:00 - Romare - Motherless Child // Ninja Tune
34:00 - fLako - Solo For Chloe // Five Easy Pieces
36:00 - Braille - Everyone's Crazy // Friends of Friends
41:00 - SCNTST - Kristall Edition (Fusion Mix) // Boysnoize Records
46:00 - Populous - Night Safari (Barrio Lindo Remix) // Bad Panda Records
50:00 - Babe Rainbow - Don't Tell Me I'm Wrong // Ghostly
53:30 - Alaskalaska - Kings // Chris Coco Music

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully