וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של פרס: 6 הערות על המועמדויות לאמי 2017

13.7.2017 / 23:13

הקרב על פרס הדרמה מעניין במיוחד עם סדרות כמו "סיפורה של שפחה", "ווסטוורלד", "החיים עצמם" ו"הכתר", אבל חלק מזה בא על חשבון לא מעט התעלמויות משונות מסדרות גדולות שלא מועמדות לשום פרס משמעותי. כמו כן, הפוליטיקה משתלמת לתוכניות הקומיות, ואולי לא רק להן

יח"צ - חד פעמי

1. כמו תמיד HBO מובילה במספר המועמדויות, 110 סך הכול, על סדרות כמו "ווסטוורלד", "Veep", "שקרים קטנים גדולים", אבל הפעם היא מרגישה היטב את האחרות נושפות בעורפה. בפרט נטפליקס, שאספה 91 מועמדויות עם סדרות כמו "הכתר", "Stranger Things", "בית הקלפים" (שלוש שמועמדות לפרס הדרמה הטובה ביותר מתוך שבע סך הכל!) ו-"Master of None". זוהי התגלמות של התחרות הגדולה שנטפליקס גם ככה מייצגת עבור HBO - מדובר בזינוק של כמעט 70 אחוז ביחס ל-54 מועמדויות של נטפליקס בשנה שעברה.

בכלל, פלטפורמות הסטרימינג תבעו חזקה גדולה בהרבה השנה. אמזון כבר עשתה זאת בשנים קודמות עם "טרנספרנט", שאמנם לא מועמדת בקטגוריית הקומדיה אבל עדיין זוכה לנוכחות יפה בקטגוריות המשחק (ג'פרי טמבור, ג'ודית לייט, קתרין האן), אבל כמובן הולו היא הבולטת בחזית הזו. עם 13 המועמדויות ל"סיפורה של שפחה" היא סוף סוף מצליחה לחדור למקומות החשובים באמת עבורה, כאלה שיהפכו אותה לחממת איכות ויביאו אליה את המנויים. זה לא קרה לפני כן עם סדרות כמו "הדרך" ו"קז'ואל", אבל כמובן "שפחה" היא ליגה אחרת לגמרי. כך או כך, הסטרימינג מהווה תחרות עיקשת לשאר הטלוויזיה המסורתית, וללא ספק מעיד על המקום שאליו הדברים הולכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולו מתחזקת. "סיפורה של שפחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. הפוליטיקה משתלמת, במיוחד בקומדיה: "סאטרדיי נייט לייב" קיבלה את מספר המועמדויות הרב ביותר השנה (22, לצד "ווסטוורד") אחרי העונה הכי נצפית שלה זה 23 שנה, בעיקר הודות לרעש שעשתה עם החיקויים של אלק בולדווין לדונלד טראמפ ושל מליסה מקארתי לשון ספייסר. בנוסף תוכניות הלילה של סטיבן קולבר וסמנת'ה בי קיבלו מועמדות בקטגוריית תוכנית הווראייטי הטובה ביותר, ואילו לעומתם ג'ימי פאלון הא-פוליטי איבד את מקומו במועמדויות.

אם אפשר ללמוד מזה על הרוח שתנשב בטקס הפרסים, מדובר בחדשות טובות גם ל"סיפורה של שפחה". מעבר להישג שלה כבר בשלב הזה, ההדהוד שלה להתרחשויות בעולם האמיתי ותמרורי האזהרה שהיא מציבה בנוגע למה שעלול לקרות בעולם מיליטנטי וקיצוני, עשויים להעניק לה את פרס הדרמה הטובה ביותר. זאת בנוסף להיותה גם ככה סדרה מאוד מדוברת ואהודה. מה שבטוח (כנראה) - אליזבת' מוס תיקח את פרס השחקנית.

עוד באותו נושא

המועמדויות לאמי 2017: "ווסטוורלד", "SNL", "סיפורה של שפחה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתלם להיות פוליטי. סטיבן קולבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. סיכויי הזכייה של שאר הסדרות בקטגוריית הדרמה נראים גם הם סבירים: HBO לקחה את הקטגוריה הזאת בשנתיים האחרונות עם "משחקי הכס" (וגם בקומדיה עם "Veep"), וזה קורה לא רק בגלל האיכות שלהן - מה גם שלעתים היא שנויה במחלוקת - אלא גם בשל כוח ההצבעה של HBO. כל סדרה שלה, ובפרט הפקות גדולות, מעסיקה מאות עובדים בעלי זכות הצבעה, כך שהסיכויים של "ווסטוורלד" נראים לא רעים. "החיים עצמם" של NBC - סדרת הברודקאסט הראשונה שמועמדת כאן מאז "האישה הטובה" ב-2011 - יכולה לקבל הצבעות של רבים העובדים בסדרות נטוורק אחרות, ולו כדי להצדיק את העסק שלהם בעולם שבו הסטרימינג והכבלים שולטים. במקרה של "הכתר", המגוללת את סיפורה של המלכה אליזבת' מאז ראשית תחילת מלוכתה - היא עשויה לקרוץ למצביעים המבוגרים של האקדמיה, כמו גם לבריטים הרבים מקרבם. ואילו "Stranger Things" היא הדוגמה ההפוכה - ההייפ הגדול סביבה וההצלחה הגדולה עשויים לקרוץ לחברי האקדמיה, שלא לדבר על הנוסטלגיה של רבים מהם. בקיצור, צפוי קרב מעניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים זה אחלה, אבל גם פרסים זה חשוב. "החיים עצמם"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"בנות" עשתה הרבה רעש השנה, בפרט בפרק השלישי בעונתה האחרונה, אבל המועמדות המשמעותית היחידה שקיבלה היא לשחקן האורח מתיו ריס

4. המועמדויות הומות מסדרות חדשות שהשתחלו לקטגוריות השונות - בראשן "ווסטוורלד", "סיפורה של שפחה", "החיים עצמם", "הכתר", "Stranger Things" ו"אטלנטה" - אבל במקביל להן, מטבע הדברים, ישנן כמה התעלמויות בולטות. "הנותרים" סיימה את דרכה, ופעם נוספת היא לא מועמדת לפרס האמי עבור הדרמה הטובה ביותר למרות העובדה שמדובר באחת הסדרות המהוללות בטלוויזיה. הכי מהוללת השנה, למעשה - באתר שקלול הביקורות Metacritic יש לה ציון 98. גם השחקנים שלה זכו להתעלמות בראשם ג'סטין ת'רו וכן קארי קון האהובה. קון כן מועמדת על תפקידה ב"פארגו", ואולי תזכה שם באהבה גם הודות לצופי "הנותרים", אבל התחרות שם קשה: מולה ניצבות ריס וויתרספון, ניקול קידמן (שתיהן מועמדות על "שקרים קטנים גדולים"), סוזן סרנדון, ג'סיקה לאנג (שתיהן מועמדות על "אויבות: בטי וג'ואן") ופליסיטי הופמן ("פשע אמריקאי"). המועמדת היחידה של הסדרה היא אן דאוד (המגלמת את פטי), בקטגוריית השחקנית האורחת. דאוד מועמדת גם על תפקידה ב"סיפורה של שפחה".

סדרה של HBO שסיימה השנה את דרכה וזכתה להתעלמות, שבמקרה שלה מפתיעה אף יותר - "בנות". הדרמה הקומית של לינה דנהאם עשתה הרבה רעש השנה, בפרט בפרק השלישי בעונתה האחרונה, אבל המועמדות המשמעותית היחידה שקיבלה היא לשחקן האורח מתיו ריס (המועמד גם על תפקידו הראשי ב"האמריקנים"). כמו כן בולטות בהיעדרן "טרנספרנט", שאחרי שתי עונות שקיבלו מועמדות לפרס הקומדיה הטובה ביותר, הפעם מסתפקת בקטגוריות המשחק; סדרת הפנטזיה האלימה "אלים אמריקאים"; "הטובות לקרב", הספין-אוף המהוקצע של "האישה הטובה"; הדרמות הקומיות של CW - "ג'יין הבתולה" ו"האקסית המטורפת"; רמי מאלק, שבשנה שעברה זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"מר רובוט" ואילו הפעם אפילו לא מועמד (כנ"ל גם המקבילה שלו בקטגוריית השחקנית הטובה, טטיאנה מסלאני מ"אורפן בלאק", אולם במקרה שלה זה קורה מאחר שהסדרה לא שודרה בטווח של התאריכים הרלוונטיים לפרס); ג'ונתן בנקס מועמד שוב על תפקידו כמייק ארמנטראוט ב"סמוך על סול", ואילו מייקל מק'קין, המגלם את צ'אק מקגיל וזכה לתשואות רבות על תפקידו השנה, נעדר; וגם "בוג'ק הורסמן" אהובת המבקרים נפקדת מקטגוריית סדרת האנימציה הטובה ביותר.

היעדרות בולטת נוספת, בפרט בהתחשב ברעש שעשתה ובהיותה הסדרה הכי מצויצת ב-2017, היא של "13 סיבות". דרמת הנעורים השנויה במחלוקת, שהציגה את התאבדותה של נערה, הפכה ללהיט ענק בנטפליקס ולתופעת תרבות באופן כללי, אבל בטקס האמי הקרוב אין לה אפילו מועמדות אחת, אפילו לא בקטגוריות המשחק. אולי למחלוקת סביבה יש יד בדבר, אבל בעיקר נראה כי "13 סיבות" נפלה קורבן לריבוי הטלוויזיה האיכותית של השנה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות על "פארגו" היא מועמדת. קארי קון ב"הנותרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. אחת מתוכניות הריאליטי עם הכי הרבה רחש מתחת לפני השטח היא "מירוץ הדראג של רו פול" ("RuPaul Drag Race"). עתה, אחרי תשע עונות, היא מועמדת סוף סוף לאמי. מנויי נטפליקס יכולים לבדוק על מה המהומה עם העונות הראשונות הזמינות בפלטפורמה.

6. הקמפיין האינטרנטי לטובת החזרת בארב מ-"Stranger Things" - עם כל הכבוד, לא דמות משמעותית במיוחד - הניב כנראה תוצאה בלתי צפויה: שאנון פרסר שגילמה אותה מועמדת בקטגוריית שחקנית אורחת בדרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully