וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שיונית הפגיזה, חדשות 13 הגיעו לשפל והרסו שידור מוצלח

18.9.2019 / 8:20

הלקח שמהדורות החדשות למדו ממערכת הבחירות הקודמת; יונית לוי שקרנה על המסך והביאה את חדשות 12 להיות משדר הבחירות המוצלח ביותר; חדשות 13 בזבזו זמן יקר על ספיישל בחירות הזוי של "משחקי השף"; והפרודיה המבריקה של "ארץ נהדרת" על "שבט אחים ואחיות"

עריכה: ליר שפיגלר

1. לא קל להיות מהדורת חדשות בערב של יום כל כך מפרך, כשצריך לעשות סדר בלא מעט פייק ניוז שהצטבר, וכשהמשדר הכי מדובר הוא בכלל הלייב בלוג של נתניהו. אלא שמיצג הגעוואלד הקולקטיבי נראה כל כך מגוחך מהצד, שגם במהדורות לקחו את המשימה יחסית בקלילות. הזיכרון כנראה עוד לא דהה, ונראה היה בסך הכל שמהדורות החדשות למדו את הלקחים שלהן ממערכות הבחירות הקודמות: יותר זהירות ופחות יהירות; עם פחות מילים מפוצצות והכרזות דרמטיות ויותר ניסיונות להבין. במובן הזה, לפחות דבר אחד טוב יצא מהסבב השני.

2. כל המשדרים היו סולידיים ומוצלחים בסך הכל, עם סדר יום די דומה, ללא אירועים מיוחדים מדי, וכאמור, עם מינון נמוך יותר של פאתוס מהמקובל במשדרים כאלה. בכל זאת חדשות 12 התעלו הפעם על המתחרות - הרבה בזכות יונית לוי שפשוט קרנה על המסך ונראה היה שהיא נהנית באמת מהמשדר ונמצאת במין אס"ק חינני. אמנם, בהתחשב בשידור שמתאר משבר פוליטי בהתהוות, מסכם מערכת בחירות מכוערת ומתחיל מרתון של ספירת קולות ועדכון סיזיפי - מצב הרוח באולפנים היה מרומם למדי, באופן שאפשר ללוי לנהל שידור במקצוענות המוכרת - אבל גם להשתעשע מפעם לפעם עם הפרשנים והאורחים - כמו עם ח"כ עפר שלח למשל, שהיא עקצה אותו על שלא הביא אוכל לאולפן בניגוד להצעות של יאיר לפיד לעיתונאים שהמתינו לו, או כשהכריזה "אין יותר ימין ושמאל - פרסומות לפני הכל". מבלי לפגוע לרגע ברצינות העבודה, ההגשה הנעימה של לוי היא מה שעשה הפעם את ההבדל.

יונית לוי. מתוך חדשות 12, צילום מסך
קרנה. יונית לוי/צילום מסך, מתוך חדשות 12

3. לעומת זאת, בפרס השפל של שלוש המהדורות זוכה הפעם מהדורת חדשות 13, שהחליטה אתמול למרבה הצער להרוס שידור מוצלח, מעניין ואינטליגנטי בסך הכל ולבזבז את הזמן - זמן החדשות, כן? - דווקא על ספיישל בחירות של "משחקי השף", שבו פגשו שופטי התוכנית את השף של הכנסת. קשה להסביר עד כמה זה נלעג להציג תוכן כזה במשדר שהוא תצוגת תכלית של חברת החדשות, בוודאי כשהכתבה הזו קודמה שוב ושוב על ידי המגישה תמר איש-שלום מדי יציאה לפרסומות. זה לא "גב האומה" שמלווה את הבחירות מזווית אקטואלית, ויש לה איזושהי התייחסות לנושא שהיא רלוונטית לציבור. זה ערך של"משחקי השף" אין. מילא לשלוח עיתונאי להכין כתבת צבע, זה עוד משהו שניתן להבין. כאן לא היה דבר מלבד קידום תוכן עצמי מהסוג שהפך אולי לנפוץ בתכניות אחרות, אבל פשוט בלתי סביר לראות אותו במהדורת החדשות. מעבר ל"פנינים" שנאמרו על האוכל במזנון הכנסת כגון "רואים את זה על דוד ביטן" או "טופו - לא רק לשמאלנים", הסיומת היא מה שחתם את הסיפור: "רק נזכיר, בקרוב העונה הבאה של משחקי השף". ברור, הרי לא חשבנו שיש איזושהי סיבה אחרת להציג את הקטע המביך הזה.

4. ועוד רגע שניקח מאתמול: כשיצא השיר "שבט אחים ואחיות" סביב מערכת הבחירות הקודמת, הוא נשא מסר מאחד: יש בישראל הרבה צבעים והרבה קולות שיכולים לחיות ביחד זה לצד זה, ולהפרות זה את זה. בחלוף כמה חודשים ומערכת בחירות נוספת, הבחירה של "ארץ נהדרת" לפתוח את מנת הבחירות שלה בפרודיה פוליטית עליו התגלתה כלא פחות ממבריקה. בסרטון כמעט חתרני שמחקה את הקליפ המקורי, מדגים את השיסוי ההדדי בין בכירי המפלגות השונות וכלפי ציבורים שלמים ומציג אותו כשיטה, חשפה ארץ נהדרת בקלילות באיזה חומרים משתמשים באמת הפוליטיקאים בישראל כדי להניע את הבוחרים לקלפי, ועד כמה הם ניזונים מהרס שיטתי של מה שמחבר באמת ישראלים זה לזה. ביום שבו הזהירו כולם מעליית אחוזי הצבעה של השבט האחר, "אלף שבטים ומחנות", כולל העקיצה הסופית שלו למחברים, הוא המנון כמעט מצמרר שמשקף את ישראל נאמנה יותר מכל ג'ינגל בחירות אחר. זה יהיה נכון גם לסבב השלישי של הבחירות, אם יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully