45 דקות לתוך המהדורה, אוהד חמו מצא דרך להראות את מה שכולם מסתירים
מאחורי טרנד התמונות "לפני ואחרי" מעזה מסתתר החורבן שהתקשורת הישראלית מתעלמת ממנו. אוהד חמו הצליח לחשוף את המציאות הנוראה הזו
כותב בוואלה! על מוזיקה ותרבות ישראלית מאז 2011, ומבקר הטלוויזיה של האתר מאז 2018. בעל תואר שני בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית. ער בלילות, חולם בימים
מאחורי טרנד התמונות "לפני ואחרי" מעזה מסתתר החורבן שהתקשורת הישראלית מתעלמת ממנו. אוהד חמו הצליח לחשוף את המציאות הנוראה הזו
הסדרה שהזהירה מפני עליית הפשיזם מסיימת את דרכה בעולם שבו טראמפ חוזר לשלטון, זכויות נשים נסוגות והליברליזם במשבר. מה שנשאר זה עוד ספין-אוף
"נעמי פולני: מחול אחרון ופרידה" של יואב ארזי מציג את הריקוד האחרון של כוכבת הצ'יזבטרון. "הורה" של אבי וייסבלאי משקיף בקולאז' מסעיר אל עולם ריקודי העם. שני הסרטים, המוצגים בפסטיבל דוקאביב, צוללים עמוק אל מה שנשאר מהמיתולוגיה הציונית
עם כל מה שקורה מחוץ למסך, תכנית הריאליטי של קשת היא לא רק איוולת סתמית, אלא נחווית כמפגן כמעט אלים של וולגריות וטעם רע. איך נזהה מי מסתתר מתחת לתחפושת? מול "הזמר במסכה" אנחנו בקושי מסוגלים לזהות את עצמנו
ההקלטות הגנוזות של גלי עטרי נחשפות אחרי כמעט 50 שנה, הסרט החדש של השחקנית האנטי-ישראלית הפך ללהיט בנטפליקס ישראל, והארכיון של גדול מחזאי ישראל - נמכר לאוניברסיטה בחו"ל. כל מה שפספסתם השבוע
בעידן שבו למילים כבר אין משמעות, אפשר ללמוד לא מעט משינוי הטון של כתבים כמו אור הלר ואיתי בלומנטל. כשלכולם כבר ברור הבולשיט, הגיע הזמן שכלי התקשורת יגידו עד כאן
המיני-סדרה של התאגיד, העוקבת אחרי הלחימה במוצב קורס אחד במלחמת יום הכיפורים, עוסקת בהפקרה ובאתוסים לאומיים שמתרסקים. אחרי 7 באוקטובר וברקע המלחמה הנמשכת, בלתי אפשרי לצפות בה מבלי להזדעזע ממה שקורה כאן עכשיו
הסדרה החדשה של יס, שבמרכזה העבר החידתי של זוג ניצולי שואה ומרדף אחרי נאצים בכירים לשעבר, אולי עוסקת בנושאים כבדי משקל - אבל מתנהגת כמו מותחן נטפליקס שמחכה להפוך לבינג', לטוב ולרע. מצטיינים במיוחד אוליבר מסוצ'י ואניה בוקשטיין, שמהפנטים בתפקידים הראשיים
לאה רודניצקי כתבה בגטו וילנה שיר קורע לב לתינוק יתום שנאסף מגיא ההריגה. זהו סיפורה של משוררת מבטיחה, של הונאה נאצית שהסתיימה במרחץ דמים, ושל מילים ולחן שהתגלגלו עד לתיאטרון הישראלי
"סמטת כנען", האוטוביוגרפיה המינימליסטית של גדולת זמרות ישראל, הוא קריאת תיגר נגד "המותג חוה אלברשטיין" גם בתוכן וגם בסגנון, שמתנגדת לכל מיתולוגיזציה. היושר הזה הוא עוד ביטוי של מה שהופך אותה לענקית שהיא
בטקס החזרה הקולקטיבי של פדויי השבי, אחת התחנות עוברת כמעט תמיד במפגש עם שיר ישראלי. אלה רגעים מנחמים, שמזכירים לרגע את מה שהיינו לפני המבול. הדרך אל החופש, פרויקט מיוחד לפסח
במערכון הכי מצחיק של הפרק, כשהוא מגלם את מנהיג סוריה אל-ג'ולאני ומתענג על הפער שבין התדמית החביבה והמיתממת לאכזריות הרצחנית, בר מדגים מה הפך אותו לאחת המניות הכי חזקות בעונה הזאת של התכנית
"עוד פעם הכתם הזה?", תהה ביבי-מריאנו ברגע קצר אחד. זה מספיק. כשכוחה של הסאטירה חלש מתמיד במדינה שהבושה בה מתה מזמן, אין הרבה מה לעשות יותר מאשר להזכיר שהוא כל הזמן שם. אפילו אם זה לא מצחיק בכלל
פוליטיקה אינה ספורט, ומה שמונח על הכף הוא לא גביע אלא החיים של כולנו. בשלב הנוכחי של ההתרחשויות, ביטויים כמו "שחקן פוליטי מצוין" או "אף אחד לא רוצה את זה כמוהו" על פוליטיקאים ציניים שלא בוחלים בדבר הם בלתי מתקבלים על הדעת
בדרמה חברתית אפלה, מחוספסת ועשויה היטב על רוצח נשים סדרתי, שמתרחשת ברקע העלייה הגדולה מברית המועצות הקורסת, "מגרש הרוסים" (כאן 11) חושפת תמונה מכוערת של זלזול ואפליה כלפי עולים
יום השידורים של אתמול, שליווה את הידיעה הופכת הקרביים על חזרת החללים מרצועת עזה, ניסה ללא הפסקה לרפד את האימה במילים ריקות וקלישאות במקום להישיר מבט אל הכישלון המוחלט
לסכם את אריק איינשטיין, או ליצור מחווה הולמת ומספקת שתקיף את הסיבות שהפכו אותו לענק של התרבות הישראלית ולא תסתפק בהדהוד של צל חיוור, זו משימה כמעט בלתי אפשרית. תזמורת המהפכה נענתה לאתגר - וניצחה אותו בצורה מבריקה
מופע ההצדעה "מעפר פורחת שושנה" הוכיח, בעזרת כמה מהזמרות הישראליות הגדולות בכל הזמנים, שהשירים של רחל שפירא הם ההיפך המוחלט של התקופה הנוראה הזאת: מרפאים, כנים ואנושיים
בשידור החי שליווה את חזרת החטופים בחדשות 12, הזמן שנמתח באכזריות הורגש שוב ושוב בציפייה לתחושת ההקלה המיוחלת. ואז הגיעו התמונות של השלושה, חומת ההדחקה נסדקה, והאמת המרה עלתה על פני השטח: ככה נראית ההפקרה
המועמד לאוסקר ג'אד הירש ("הפייבלמנים") והשחקנית סלמה בלייר ("משחקי פיתוי", "לא רק בלונדינית") יצטלמו לסרטו של דורון ערן, "תהיה חזק", על פי סיפורם של יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה שנחטפו ב-7 באוקטובר לעזה ונורו למוות בשוגג בידי כוח צה"ל
בזכות אלבום הקאנטרי שלה, "Cowboy Carter", כוכבת הפופ המעוטרת בתולדות הטקס גרפה סוף סוף את הפרס שהיה חסר לה. גם קנדריק לאמאר, סברינה קרפנטר, צ'ארלי XCX וצ'אפל רואן לא יצאו בידיים ריקות - וכך גם הביטלס והרולינג סטונס. כל מה שקרה בטקס
בין חזרה חגיגית של אסי כהן כסוכן מוסד בעל אלף זהויות והופעת אורח נוגעת ללב של יובל רפאל, "אימהות ברזל" חזרו לסיבוב נוסף של שקרים לילדים ולעצמנו, ונחשפו מיד
היום יציינו באתר הרצח הגדול בתולדות אירופה 80 שנה לשחרור המחנה, בנוכחות 50 ניצולים בלבד. בעוד אנו מתקרבים לעולם ללא עדים, משמרי הזיכרון מתאמצים להגן על השרידים מהתקופה - ולהיאבק בהכחשת השואה וגילויי האנטישמיות ברשת. מכאן והלאה, זה רק ייעשה קשה יותר
אנשים שאוהבים מוזיקה רואים הרבה הופעות. טובות יותר, טובות פחות, הרבה מהן נשכחות. יש מקרים בודדים שבהם אתה יודע: את הופעת האיחוד הזו של הכבש השישה עשר, שבה גם יהודית רביץ חזרה לבמות אחרי היעדרות של שנים, אתה לא תשכח
העונה החדשה של סדרת הלהיט של נטפליקס פחות משכנעת, אבל עדיין כוללת כל מה שריתק אותנו אז למסך: סאטירה על קפיטליזם חסר מעצורים עם שלל משחקי ילדות תמימים ורצחניים ומדים מטמטמים באותו מתקן איקוני ומושחת. הפעם יש לה מה להגיד גם על דמוקרטיה שהולכת ומתרוקנת מתוכן
מכל המקומות, הרוקר הענק הגיע לבית האופרה למופע מהפנט, חולמני וצבעוני, שמדי פעם התכתב עם המציאות הקודרת. וכשהחבר ברי סחרוף הצטרף אליו על הבמה, הצופים לא יכלו עוד להישאר במושבים של האולם המכובד
מדי שנה בחנוכה תום יער לובשת את מדי הקונדיטור ומציגה את הסופגניות הכי מופרכות שניתן להעלות על הדעת. על הדרך, היא חושפת את כל מה שמופרע בישראל של היום, וממחישה כיצד גם זוועות המלחמה הופכות לקיטש בידי מכונת הנרמול
עברו עשר שנים (!) מאז שהחיקוי של שרה דנוך ("רחמים לא ידע, הוא לא ידע") הפך לקאלט. בזמן ש"ארץ נהדרת" התקשתה לפצח את עלייתו של ראש הממשלה לדוכן העדים, היא שוב הצילה את המצב עם אותו משפט אולטימטיבי
אי אפשר לדמיין את המוזיקה הישראלית בלי אלאל, שהקדימה את זמנה שוב ושוב וזכתה למעמד משלה גם בזכות התעוזה להיות מקורית ואחרת. היא משאירה אחריה המוני השירים הנפלאים ומורשת של אהבה, נחמה ואומץ - דברים שארץ קטנה עם שפם צריכה היום יותר מתמיד. פרידה מענקית
אלאל, מהמוזיקאיות המוערכות והאהובות במוזיקה הישראלית בעשורים האחרונים, שרה בין היתר את "אנטארקטיקה", "זן נדיר", "כשזה עמוק", "מותק" ו"שיר לשירה", והלחינה את "אין לי ארץ אחרת" ו"חזקה מהרוח". כיוצרת חלוצית וסמל של הקהילה הגאה, היא השפיעה על דורות של אמנים