וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם פיטר באק, גיטריסט REM לשעבר

12.3.2012 / 9:07

לפני שהוא מופיע בישראל, פיטר באק, גיטריסט REM לשעבר, נזכר ברגעים המוזיקליים ששינו את חייו - מפטי סמית' ועד הביץ' בויז

פטי סמית' – "Horses"

"'Horses' שינה את חיי. עבור מייקל סטייפ ועבורי, פטי היא מישהי שהתניעה את הסבנטיז ואת המוזיקה החדשה לה הקשבנו אז, והיתה לזה השפעה ענקית עלינו. לבשתי ג'קטים של פטי סמית', חולצות של פטי סמית', עניבות של פטי סמית' ואפילו שכנעתי את הספר המקומי לספר אותי בתספורת פטי סמית'. יצאתי מהמספרה בטוח שכולם יעריצו אותי, אבל מסתבר שאטלנטה ג'ורג'יה לא היתה ממש מוכנה לגברים שהתלבשו כמו האמנית האהובה עליהם"

ביץ' בויז – "Love You"

"מה שאני הכי אוהב ב-'Love You' זה את החמימות והאנושיות האמיתיות שלו. האופי האישי של הטקסטים - אהבה צעירה, ילדים מחליקים על גלגיליות, מדע של סטודנטים – משולבים עם הפשטות של השירים, והאופי המינימלי של הליווי המוזיקלי, ציירו תמונה של בריאן ווילסון שלא דומה לאף אלבום אחר של הביץ' בויז. ההפקה הגאונית והמומחיות של הסטודיו מפעם אינם; במקומם ישנה מעין כנות גולמית. האופי הספונטני של ההקלטות ניכר בהאזנה לאלבום"

ולווט אנדרגראונד – "The Velvet Underground & Nico"

"זה צוטט שוב ושוב כל כך הרבה פעמים: האלבום הראשון של הולווט אנדרגראונד מכר רק עשרת אלפים עותקים, אבל כל מי שקנה אותו הקים להקה. אני הקלטתי כמה משיריו של לו ריד והסגנון שלו תמיד ימשיך להשפיע עלי"

"Gang of Four - "Damaged Goods

"בשנות ה-80 המוקדמות היו להקות שהצליחו באתונה שבג'ורג'יה לפני שעשו את זה בכל מקום אחר בארצות הברית וזה בזכות פנזינים. Gang of Four היתה להקה שכולם באתונה הכירו לפני שמישהו במדינה ידע עליהם. הם היו השפעה אדירה על REM ואפשר לשמוע את זה בשירים מוקדמים שלנו כמו 'Harborcoat'"

ביג סטאר – "Third"

"ביג סטאר שימשו כאבן רוזטה לדור שלם של מוזיקאים. אני לא הצלחתי עדיין ליצור אלבום טוב כמו זה. מה שהופך אותו לנהדר בעיני זה שנדמה כאילו לספונטניות היה חלק גדול בהיווצרותו"

פיטר באק מגיע לישראל במסגרת פסטיבל The Long Weekend לציון 25 שנה לאוזן השלישית. ביום שבת ה-24 במרץ הוא יופיע בבארבי תל אביב יחד עם רובין היצ'קוק וחבריו ל-REM לשעבר, ביל ריפלין וסקוט מק'קוי

האוזן השלישית חוגגת 25: "לא יכול לקום לנו מתחרה"
רובין היצ'קוק הגיע מהעתיד לנגן בישראל
איזו מהבחירות המוזיקליות של פיטר באק הכי אהבתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully