וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 91: ספרים חדשים בסדרת "המרים" של רוג'ר הרגריבס

24.8.2016 / 0:00

יצרן שרביטים החליט להחרים את מעריצי "הארי פוטר", משפחתו של המינגויי קיבלה את חזרה את הפריט ההיסטורי שנגנב ממנה על ידי האנטר ס. תומפסון, ספר חדש המפורסם בעקבות הצלחת "פוקימון גו" יביא ציטוטים מלאי השראה מצד המפלצות הפופולריות, ועוד חדשות ספרות

מהספרים למסך: סרט חדש בסדרת נרניה וסדרה חדשה עפ"י ספריו של טום קלנסי

השבוע נודע כי שלוש חברות הפקה TriStar Pictures ,Entertainment One ו- The Mark Gordon Company - חברו יחד כדי להפיק את העיבוד הקולנועי לסרט הרביעי בסדרת ספרי נרניה: "כס הכסף". הספר הראשון בסדרת ספרי הפנטזיה של ק"ס לואיס ("האריה, המכשפה וארון הבגדים") עובד לקולנוע בשנת 2005 והחלקים הבאים בסדרה יצאו לאקרנים בשנת 2008 ("הנסיך כספיאן") ו-2010 ("המסע בדורך השחר"). את התסריט לסרט החדש יכתוב דיוויד מגי ("חיי פיי").

בתוך כך פרסמה אמזון כי החליטה ליצור סדרת טלוויזיה חדשה המבוססת על דמותו של ג'ק ראיין – גיבור סדרת הספרים של טום קלנסי שעובד כאנאליסט ב-CIA. הסדרה, שתכלול 10 פרקים, תופק ע"י חברות פרמאונט וסקיידאנס, ותצולם במקומות שונים בעולם. את דמותו של ראיין יגלם השחקן ג'ון קרסינסקי ("המשרד").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצרן שרביטים בריטי מחרים את מעריצי הארי פוטר בטענה שהם לא קוסמים אמיתיים

ריצ'ארד קרטר הוא בעליה של חנות "Mystical Moment" בעיר האדרספילד באנגליה, והוא מציע למכירה שרביטים תוצרת בית שמשמשים לריפוי ולשיפור המזל. הסאן הבריטי פרסם לאחרונה ריאיון עם קרטר שבו הצהיר כי לא ימכור שרביטים למעריצי הארי פוטר.

"לא תאמין כמה מכשפות וקוסמים אמיתיים מגיעים לחנות, אמר קרטר לכתב הסאן, "הם יודעים שהם יכולים להגיע לכאן בלי שאנשים יתייחסו אליהם כחולי נפש. [...] אם יגיע מישהו וירצה לקנות שרביט רק בגלל שהוא אוהב את הארי פוטר, אני לא אמכור לו – לא משנה איזה סכום הוא יציע".

פרסום הכתבה עורר תגובות נזעמות בקרב מעריצי הארי פוטר, כשאחת מהן – מריאלה מייל בת ה-21 – צייצה: "זה ממש טיפשי. זה כמו שמקדונלדס היו מסרבים למכור 'ארוחות ילדים' למבוגרים. הוא יכול היה למכור אלפי שרביטים אם הוא לא היה כל כך סנוב". גם ג'יי קיי רולינג הגיבה להצהרה של קרטר לפיה הוא מוכר שרביטים רק לקוסמים "אמיתיים", וביום ראשון האחרון היא שיתפה את הכתבה בטוויטר וצייצה: "אה באמת? ובכן, אני לא חושבת שהשרביטים האלה אמיתיים".

הציוץ של רולינג אמנם השיג תוך זמן קצר יותר מ-15 אלף לייקים, אבל מיד הצית תגובות נגד שהאשימו אותה בלעג לדתות פגאניות.

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן.
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן

האנטר ס. תומפסון גנב קרני צבי מביתו של ארנסט המינגווי

בשנת 1964, שלוש שנים אחרי שארנסט המינגווי התאבד ביריה בראשו, ביקר הסופר והעיתונאי האנטר ס. תומפסון ("פחד ותיעוב בלאס וגאס") בביתו של המינגווי בקטצ'ום, איידהו, מתוך מטרה לנסות ולהבין אם היה משהו במקום הזה שגרם להתאבדות. הוא אף פרסם בעקבות כך כתבה תחת הכותרת "What Lured Hemingway to Ketchum?" במגזין נשיונל אובזרבר.

כעת מתברר כי בזמן הביקור גנב תומפסון את קרני הצבי שהיו תלויות בכניסה לבית, ותלה אותן במרתף ביתו. בשבוע שעבר החליטה אלמנתו של תומפסון, אניטה, להחזיר את קרני הצבי למשפחתו של המינגוויי וסיפרה כי תומפסון העריץ את המינגווי והתבייש במעשה הגניבה הזה. "תכננו לעשות טיול לאיידהו ולהחזיר את זה בשקט בלי לעשות עניין גדול," אמרה תומפסון, "אבל אף פעם לא הוצאנו את זה לפועל". השבוע, 52 שנים אחר שקרני האייל נגנבו, ו-11 שנים אחרי שהאנטר ס. תומפסון התאבד בעצמו, נסעה אניטה לאיידהו והחזירה את החפץ הגנוב לרשותה של משפחת המינגוויי.

ספר חדש: "אמנות האושר של הפוקימון"

בעקבות ההצלחה המסחררת של אפליקציית "פוקימון גו", בסתיו הקרוב יראה אור בבריטניה ובארה"ב הספר "The Pokemon Book of Joy", שכולל "ציטוטים מלאי חכמת חיים והשראה" מפיהן של דמויות פוקימון אהובות כמו פיקאצ'ו, ג'יגליפאף ומיאו.

"בתקופה שבה העולם האמיתי מיואש וזקוק לעידוד, הדמויות יוצאות הדופן הללו מציעות שיעורים יקרי ערך בנושאים כמו אמונה, אומץ, חברות, שמחה וצמיחה אישית", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם הוצאת סנטרי שרכשה את הזכויות לפרסום הספר, "הן יקחו אתכם למסע אישי של הארה, בדרך לשליטה מלאה בפוקימון שנמצא בתוככם".

טרם נמסר תאריך מדויק להפצת הספר בחנויות.

ברגל ימין: "פרויקט X" הוא מותחן שמשאיר הרבה תיאבון לספרי ההמשך.

עוד באותו נושא

חיי מדף 90: חנויות ספרים בלונדון מכריזות על עצמן אזור נטול Wi-Fi

לכתבה המלאה

"מר נפלא" ו"גברת מהממת" נוספו לסדרת "המרים" של רוג'ר הרגריבס

ספרי "המרים" האהובים של רוג'ר הרגריבס יצאו לאור לראשונה בשנת 1971 עם ספרון בכיכובו של "מר דגדוג". בחודש הקרוב, 45 שנים מאוחר יותר, יראו אור ספרונים חדשים בסדרה שיכללו את "מר נפלא" (Mr Marvellous), "גברת מהממת" (Little Miss Fabulous) ו"גברת מנצנצת" (Little Miss Sparkle). בתחילת הקיץ פורסם גם הספר "מר הרפתקני" (Mr Adventure) שמחפש אחר "ריגושים שכסף לא יכול לקנות".

הכותרים יתפרסמו בחודש הקרוב כספרים דיגיטליים, אך יש כוונה להוציא אותם לאור גם בדפוס. "אנחנו לא יוצרים דמויות חדשות לעתים קרובות", אמר אדם הרגריבס, בנו של רוג'ר הרגריבס ומי שכתב ואייר את הספרים החדשים, "ניסיתי לתפוס אלמנטים שמתאימים לרוח הזמן".

בחזרה אל מסך הברזל: "השעה לילה" הוא סיפור עצוב על הניוון הסובייטי וחיוך המשורר

מייקרוסופט מנסה לגרום לתלמידים לקרוא באמצעות הוספת פס-קול לספרי קריאה

ענקית המחשבים מייקרוסופט חברה למיזם "Booktrack", שמציע לסופרים עצמאיים להוסיף פס-קול לספרים שלהם, במטרה לגרום לתלמידי בית ספר לקרוא יותר ספרים. התלמידים שישתתפו ביוזמה החדשה יוכלו להרכיב פס-קול אישי לספרים שכבר ראו אור או לטקסטים אישיים שכתבו בעצמם.

עפ"י האתר Adweek, הפעילות תתאפשר בכל מקום שבו נעשה שימוש במערכת מייקרוסופט אופיס 365 – מערכת שנמצאת כיום בשימושם של יותר מ-110 מיליון תלמידים ומורים.

השחקן קייל מקלכלן הצליח לתאר את עלילת "חולית" בעזרת אימוג'ים בלבד

קייל מקלכלן, כוכב הסרט "חולית" (1984), אותו ביים דיוויד לינץ' על פי ספרו של פרנק הרברט, נשאל השבוע בטוויטר אם הוא יכול להסביר את עלילת הסרט. מקלכלן החליט להסביר את הסרט כולו בעזרת אימוג'ים בלבד וזכה לעשרות אלפי לייקיים וריטווטים.

צפו בכריס הארדוויק מהתוכנית "@midnight" של קומדי סנטרל מנסה לפרש את הטוויט של מקלכלן:

למכירה: האפר של טרומן קפוטה

פריט מורבידי במיוחד מוצע למכירה פומבית במסגרת בית המכירות ג'וליאנ'ס: אפרו של הסופר הנודע טרומן קפוטה, ששוויו מוערך בין 4,000-6,000 דולר.

עפ"י המגזין A.V. CLUB, אפרו של קפוטה היה עד לאחרונה ברשותה של ג'ואן קרסון – ידידתו הקרובה של קפוטה – ששמרה אותו בביתה, המקום שבו קפוטה מת בשנת 1984. קרסון סיפרה בעבר בראיונות כי היא קשורה מאוד לאפרו של קפוטה ושהוא עוזר לה "לשמור על שפיותה", אך היא עצמה הלכה לעולמה בשנה שעברה וכעת עומדים למכירה פריטים שונים שהיו ברשותה, כשבתוכם גם אפרו של קפוטה.

"אני בטוח שאנשים יחשבו שיש כאן חוסר כבוד כלפי המת", אמר דארן ג'וליאן, הבעלים של בית המכירות ג'וליאנ'ס, "אבל זאת עובדה ידועה: טרומן קפוטה אהב לגרום לאנשים להיות בשוק. הוא אהב פרסום. ואני בטוח שהוא מסתכל עלינו מלמעלה, צוחק ואומר: 'זה משהו שאני הייתי עושה בעצמי'. הוא היה טיפוס גדול מהחיים".

חדשות בשורה

* ליידי גאגא תכתוב את ההקדמה לספר בישול איטלקי שעומד לפרסם אביה – ג'ו גרמנוטה.

* אמה ווטסון פרסמה את הספר הבא שידון במועדון הקריאה הפמיניסטי שפתחה בתחילת השנה – "Half the Sky: Turning Oppression into Opportunity for Women Worldwide" מאת ניקולס ד' קריסטוף ושריל וודון.

* ביום חמישי יתקיים בספריה המרכזית של מודיעין כנס "מיתופיה" – כנס ספרותי המוקדש לספרות בכלל ולספרות פנטזיה בפרט. הכנס כולל שלל הרצאות, סדנאות ופעילויות מגוונות נוספות. יום חמישי, 25/8, 10:00-23:30, עמק דותן 49, מודיעין. דמי כניסה: 20 ש"ח לאירוע בודד, 75 ש"ח לכרטיס יומי.

* ביום חמישי תיערך בחנות הספרים "המגדלור" השקה חגיגית להוצאת הספרים "ירח חסר" שמתמקדת בשירת הייקו. משתתפים: דרור בורשטיין, יובל אידו טל, אלכס בן-ארי, ליאת קפלן ואיתן בולוקן. יום חמישי, 25/8, 20:00, לבונטין 1, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-30 באוגוסט יערך ב"נורמן בר" אירוע השקה לספר "פני עצמי – חלק ב'" מאת יחזקאל נפשי. משתתפים: רן יגיל, ירימי קפלן, טלילה צפיר, נטלי עטיה, רוני סומק, קמה ורדי, שלמה בר, אגי משעול ודן תורן. יום שלישי, 30/8, 20:00, הלל הזקן 8, תל אביב. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully