נטע ברזילי. AP
נטע ברזילי/AP

נטע אינטרנשיונל

29.9.2019 / 0:00

הזוגיות שבאה בהפתעה ("כל חיי הרגשתי שאני לא ראויה לאהבה"), הילדה המושפלת שעדיין חיה בתוכה ("החלק שמרכיב את האישיות שלי"), הפרפקציוניזם הקיצוני ("זה פוגע בי") והרגע שבו חשה סכנה לחייה מול רבבות מעריצים: נטע ברזילי סוגרת שנה בינלאומית נהדרת בריאיון חושפני

תחילת יוני. סופיה, בירת בולגריה. מצעד הגאווה. במסגרת סיבוב הופעות הקיץ העמוס שלה נקבעה לנטע ברזילי הופעה גם שם, ובכך היתה לזוכת האירוויזיון הראשונה המופיעה במצעד הזה. התקשורת המקומית דיווחה על בואה בהתרגשות, ועל הדרך גם ציטטה קטע מריאיון שלה למגזין הבריטי "Attitude" הפונה לקהילה הגאה בו העבירה ביקורת על כך שבישראל זוגות גאים לא זוכים ליחס שווה מהממשלה. ההומופוביה אינה נחלתה של קיצונים בישראל לבדם, וכך במקביל למצעד הגאווה בסופיה התקיים מצעד שנאה נגדי שהצליח לגרום לברזילי להילחץ, לפחד ולחוש סכנה ממשית לפגיעה בחייה.

"זה היה הזיה", אומרת ברזילי, "אני נמצאת במונית בדרכי להופיע, מסתכלת על מצעד הגאווה מצד אחד ועל אלפי ההומופובים שצועדים במחאה ממול, וכמעט פורצת בבכי. המפגינים צועקים שם 'גייז צריכים למות'. זה היה קשה. עליתי לבמה עם תחושות מטורפות. אני עומדת מול האנשים האלה, כולם באמוק, חצי מפוחדים שיקרה להם משהו. היתה לי צמרמורת משוגעת. עליתי לבמה וידעתי שאני מסכנת את עצמי. חששתי לפגיעה פיזית. אני מה-BDS לא מפחדת ככה. תחשוב על מה שקרה לשירה בנקי אצלנו. ואם אצלם משהו יקרה אף אחד לא ידבר על זה. בשנה שעברה ההומופובים זרקו על הצועדים במצעד הגאווה בקבוקי תבערה. במדינה החשוכה הזאת שאין בה שום הכרה לקהילה הגאה המשטרה לא מוכנה לאבטח את החוגגים, והסיבה היחידה לנוכחות של שוטרים היתה שהם באו להגן רק על שגרירי מדינות שצועדים במצעד הגאווה".

נטע ברזילי, ינואר 2019. דניאל קמינסקי,
פחד אלוהים בבולגריה. נטע ברזילי/דניאל קמינסקי
"בהופעה במצעד הגאווה בסופיה אלפי הומופובים צועקים 'גייז צריכים למות!'. כמעט פרצתי בבכי. היתה לי צמרמורת משוגעת. חששתי מפגיעה פיזית"

הופעת התמיכה של נטע ברזילי בקהילה הגאה היא רק אחת מתוך הופעות רבות על הבמה ובתוכניות טלוויזיה מעבר לים שקיימה הקיץ בפרט ובשנה האחרונה בכלל. קחו אוויר, הנה רשימה חלקית שמזכירה שיש חיים גם אחרי האירוויזיון: פסטיבלים ברוסיה ופולין, מצעדי גאווה בשטוקהולם ובאמסטרדם, גמר "דה וויס" באוקראינה, תוכניות טלוויזיה בגרמניה, ולצד כל אלה היו גם הקלטות ויצירת חומרים בלוס אנג'לס במשך שלושה שבועות. ועוד לא הזכרנו את ההופעות בארץ - פסטיבל "וואו" עם ג'יי באלווין, ימי הסטודנט בחיפה ובירושלים, אירועים פרטיים, אירועי עיריות והתנדבויות, ובחנוכה הקרוב היא תככב גם במופע "פופ אפ".

הופעות רבות הן כמובן ברכה, אבל הן כרוכות לא רק בסבבה אלא לעתים גם בבאסה. האיום שחשה מהומופובים בבולגריה אינו הרגע הקשה היחיד שחוותה מעבר לים. "זה היה תוך כדי שינה כל הדבר הזה. המירוץ לא הפסיק", אומרת ברזילי בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. "אחד הדברים הכי קשים שנאלצתי להתמודד איתם השנה זו לקיחת אחריות על החיים האישיים שלי. אם יש משהו שמנהלים, מאפרים ומלבישים לא מסוגלים לטפל בו - זה בדיוק זה. איך אני מתקשרת לאמא שלי, מתמודדת עם זה שהיא לא תדאג כשאני אדבר איתה, ואני לא אספר לה שאני מסיימת הופעה בחמש לפנות בוקר וצריכה לטוס בשמונה, איך אני משאירה את אמא רגועה. איך אני לא מפספסת את ימי השישי ששוברים לאמא שלי את הלב כי רוב העבודה שלי היא בסופי שבוע, ולא מפספסת גם את יום הנישואים של ההורים שלי, את החופשה המשפחתית ואת היומולדת של אח שלי הקטן שמאוד צריך אותי".

נטע ברזילי בהופעה. Europa plus live,
המירוץ לא פסק לרגע. נטע ברזילי/Europa plus live

לאחר הטירוף של הזכיה באירוויזיון המשך ההצלחה היה חלקי. אמנם זכית להצלחה מסויימת במזרח אירופה, בקרב חובבי האירוויזיון ובקהילה הלהט"בית. עם זאת, הגם שנכנסת פעמיים לצמרת מצעד שירי הדאנס של בילבורד, במצעדים הצלחת פחות בעולם, ופריצה גדולה בארצות הברית עוד לא קרתה.

"ברמת נתוני ההשמעות, ארצות הברית היא השוק השני הכי גדול שלי. זה קודם ישראל, אחרי זה ארצות הברית. 'טוי' הגיע למקום הראשון ו'באסה סבבה' למקום השלישי בבילבורד. נכון שזה לא אותו קנה מידה כמו אירופה, אין מה לעשות. 'ננה בננה' תפס מאוד במזרח אירופה, איפה שלא הופעתי בתקופת האירוויזיון. הייתי בפסטיבלי ענק באוקראינה. קיבלתי מלא הודעות ברוסית לסטורי שאני לא יודעת לקרוא. זה נהיה הצלחה מטורפת באימוני זומבה שם. מה לי ולזומבה? מאוד מוזר. את עומדת בפני 50 אלף איש שם, בקייב, לפני הבלאק אייד פיז, והם פשוט שרים. זה היה נורא משונה. זה מזל גדול. אני מאוד רוצה להמשיך לעשות ככה מוזיקה. הקול שלי מאוד מגוון ופונה לקהלים אחרים, זה נורא מפוזר".

עוד בוואלה!

לא מרגיש בבית: הפער האסטרונומי בכמות ההשמעות בין קובי ונטע ברדיו

לכתבה המלאה
קהל בהופעה של נטע ברזילי. Berger Maximilian,
קהל בהופעה של נטע ברזילי/Berger Maximilian

לאיפה את מכוונת היום יותר - לישראל או לעולם?

"מה זה 'מכוונת'? הכיוון זה דבר ארעי. אתה מי שאתה, איפה שזה יתפוס זה יתפוס. קיימות אסכולות מאוד שונות ביצירה של מוזיקה. עבדתי עם המון מפיקים, שאמרו לי It won`t work בארצות הברית, It won`t work בצרפת. אומרים לי איפה זה לא יעבוד. מה זה השטויות האלה?! מי ידע שהשיר 'סולדי' יעבוד פה? מוזיקה זה תדרים, מוזיקה זה סאונד".

עד כמה יש לך SAY בהחלטות הנוגעות לקריירה שלך ביחס לשאר המעורבים בניהולה וניווטה?

"זה תלוי בכמה כוח יש לי להילחם באותו רגע. כמה אני סחוטה או לא, כמה אני מתעקשת. כשאני נלחמת באמת, אז זה קורה. אבל כשנגמר לי הכוח להילחם ואני נכנעת, קורים דברים לא טובים".

נטע ברזילי בהופעה. Berger Maximilian,
"תלוי אם אני סחוטה". נטע ברזילי/Berger Maximilian
"הזמרת ליזו מדהימה, אבל משתמשת בזה שהיא שמנה ושחורה באופן לא מאוד חכם ומצועצע". האם חלק מהביקורת שלך על ליזו את מפנה גם כלפי עצמך? "כן, הרבה פעמים. תראה, זה מאוד מורכב להיות אמן פופ ומתי הצעצועיות והמסחריות מתחברים עם מה שיש לך להגיד"

קלישאת זוכת הריאליטי שעם פריצתה לתודעה זורקת את החבר הישן שלה לחלוטין אינה מתאימה לברזילי. במידה מסוימת, המקרה שלה הפוך לחלוטין. אחרי שנים רבות בלי זוגיות רצינית, דווקא אחרי פריצתה, ובתקופה לא הכי נוחה מבחינת העיסוק הרב בקריירה, היא מצאה אהבה. "בתוך כל הסערה המשוגעת הזאת איכשהו הצלחתי לתחזק זוגיות, שהיא הראשונה הרצינית בחיי", אומרת ברזילי. "היו לי המון אהבות נכזבות, ושאלתי את עצמי אם אני בכלל מסוגלת לנהל מערכות יחסים, האם אני בנויה לזה, האם מישהו יהיה בנוי לזה. כי ידעתי תמיד איזה חיים אני רוצה לנהל, ידעתי שגם אם ההצלחה תהיה קטנה, אני עדיין אהיה זמרת ליווי של מישהו ואלך אחריו לכל החורים בעולם. וחשבתי לעצמי, שאף פעם לא אוכל לתחזק קשר זוגי. ואז, ארבעה חודשים אחרי האירוויזיון הגיע אילן".

כששאלת את עצמך אם את מסוגלת לנהל זוגיות - מאיזה מקום זה נבע?

"זאת אחת הסיבות שכתבתי את 'באסה סבבה'. כולם חשבו שזה שיר נורא רדוד וחסר תכלית. אבל ההפך הגמור הוא הנכון. כשהייתי בת 15 יצאתי בסתר עם בחור במשך איזה חודש, כשהיינו בנוער העובד, תוך כדי טיולים, וזה היה מהמם וסודי. מאוד רציתי לספר לחברות, רציתי לצאת עם זה. אמרתי לו שאני רוצה לספר על זה, והוא אמר שהוא לא רוצה, כי אמא שלו פעם הלכה איתו ברחוב, הצביעה על בחורה שמנה, אמרה לו שזה מגעיל וביקשה שיבטיח לה שהוא לא יהיה ככה בחיים. הוא אמר לי שהוא נורא מתבייש. החל מאותו רגע הרגשתי שאני לא ראויה. כילד אתה מאוד מאמין לאיך שמתייגים אותך ולמה שאומרים עליך. מכאן נבעו המילים של 'באסה סבבה':
Stop!
Call your mama
Run
Tell her I`m Rhino
My killer girls are coming
If you won`t hide you`re done

"בעצם מה שהיה לי אז זה החברות שלי. היינו זורקות שקיות שוקו ריקות בתוך תיבת הדואר שלו, שיחמיץ לו שם. כל החיים הרגשתי שאני לא באמת ראויה לאהבה ולזוגיות, ושאני צריכה להיות המצחיקה, הזמרת, זאת שנמצאת שם רק כדי לבדר, ובסופו של דבר כל אחד הולך הביתה עם מישהי ואני הולכת לבד. והכל היה סבבה. ואז, עוד לפני התוכנית, כשהייתי בת 22, הרגשתי שאני כבר סבבה עם העור שלי וסבבה עם הגוף שלי. אבל עד שלא קיבלתי באמת את התעודה הרשמית שכולם יודעים מי אני, אין באמת בית בישראל שלא יודע, זה נתן לי המון גושפנקא שאני בסדר ואני ראויה".

נטע ברזילי. דניאל קמינסקי,
"קיבלתי גושפנקא". נטע ברזילי/דניאל קמינסקי

לצד השינוי הגדול בחייך, הבגרות, ההצלחה וההבנה שלך שאת ממש בסדר ואפילו מדהימה - האם ועד כמה הילדה הזאת שספגה בריונות והרגישה לא ראויה, עדיין נמצאת עדיין בתוכך?

"הילדה הזאת שהייתי לא יכולה להיעלם אף פעם. היא תמיד תהיה שם. זה החלקים שבונים אותך ומרכיבים את האישיות שלך. אני מבוססת על זה. גם כשאני עולה על במה בצרפת מול עשרת אלפים איש אני עדיין שואלת את עצמי: הם יאהבו אותי? הם באמת אוהבים אותי? זה באמת קורה? זאת תמיד השאלה. תמיד. ואני תמיד צריכה לעלות על הבמה ולהרגיש שאני מרוויחה את האהבה. בזוגיות זה מאוד אחרת. אני מתרגמת את הילדה הזאת באופן במתי, אבל כשאני בבית אסור לה להיות. כי אני צריכה להרגיש שאני הכי ראויה. כשאתה מרגיש שאתה ראוי, אז אתה גם מעניק כמו שצריך, לא יותר מדי ולא פחות מדי".

למרות שב"טוי" יש מסר פמיניסטי חשוב, ועל אף הרובד המעמיק הנסתר ב"באסה סבבה" המתקשר לדחיה שספגת, כפי שאמרת - זה נתפס אחרת. שלושת השירים שלך התקבלו כשירי פופ קצביים, שמחים, קלי משקל. מה הסיכוי שתוציאי איזו בלדה עמוקה, נוגעת ללב, המחטטת בפצעים באופן לא מסחרי ובלי גימיקים?

"התשובה שזה קיים ויקרה בקרוב. ותשובה נוספת היא שהעומק, השיברון והקרביים שלי נמצאים בשלושת ה'גימיקים' שנמצאים כבר באוויר. 'באסה סבבה' זאת אחת היצירות הכי חשופות וכנות שיכולתי לשחרר אחרי האירוויזיון. הסצינה שאני רודפת אחרי בחור... בזמן הצילומים של הקליפ בקייב, אני יושבת ורואה את המוניטור עם הבמאי המשוגע רועי רז. אני רואה במוניטור שהוא בורח ממני, אני מסתכלת עליו ואני עצובה בסצנה אחת. אחר כך תיקנו את זה. כמעט פוצצתי את הסט. אני יושבת שם ואומרת להם 'אסור לזה לקרות! אסור שאני אהיה עצובה אחרי שהוא עוזב אותי! אני צריכה לרדוף אחריו! אני צריכה לכעוס! אסור שזה יקרה!'. ראיתי את כל האומללות וההתקרבנות הזאת, ואיך שתמיד הרגשתי שאני קורבן. המעגל הזה שאני קורבן, שזה מגיע לי ושאני לא ראויה - הוא אסור, הבנתי שאני צריכה לקום ולדרוש את מה שמגיע לי, לצעוק 'היי, אני פה, אני ראויה לאהבה, ראויה לכבוד', ואיזה חוסר כבוד זה לעזוב בן אדם ככה. לא יכולתי לתת לילדות קטנות להראות שאני עצובה ומתקרבנת. כל הסט נבהל נורא. אני יושבת שם עם שמלה ורודה ועם איפור בלא יודעת כמה כסף, בזמן ששווה עשרות אלפי שקלים, ופשוט יושבת ובוכה ואומרת שאני לא רוצה לעשות את הקליפ. זה היה אחד הרגעים היותר חזקים אמנותית שהיו לי במסע הזה".

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. GettyImages
רגע השיא. נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018/GettyImages
"הילדה שהייתי לא יכולה להיעלם אף פעם. גם על במה בצרפת מול עשרת אלפים איש אני עדיין שואלת את עצמי: הם יאהבו אותי?"

לאורך השנים, היו מקרים שזוכי אירוויזיון התמוטטו נפשית לאחר הזכיה, ובהם יזהר כהן ואן מארי דוד. מה נקודת הקיצון הנפשית שאת הגעת אליה?

"עוד לא הגעתי אליה. אני עוד לא שם. יש לי מזל גדול מאוד ואני בן אדם מאוד אופטימי. אני שומעת את בילי אייליש מספרת בראיונות שהיא כל הזמן עצובה. אני לא עצובה בכלל".

הלכת לטיפול פסיכולוגי?

"לא יצא לי ללכת לטיפול השנה. אם הייתי הולכת לטיפול לא הייתי מתביישת להגיד, ואני חושבת שאחרי מה שעברתי מן הסתם הדבר ההגיוני ביותר הוא ללכת לדבר עם מישהו. אבל המעגל שסובב אותי, נדב, ניב, מיה החברה הכי טובה שלי, איתי, ערן, אבי ואבשלום המנהל המוזיקלי שלי, כל האנשים שעוטפים אותי 24 שעות, הם האנשים שאני מדברת איתם. הם האוזן והם גם סטירת הלחי שמזכירה לי שאם דברים לא עובדים אסור לי לקום ולשבור את הכלים. אנחנו בעצם עוברים את זה ביחד, אנחנו מין קבוצת תמיכה כזאת. אני לא מרגישה שאני לבד בשום נקודה. נטע זה לא נטע, נטע זה כל האנשים שעוטפים אותה ומרכיבים אותה".

נטע ברזילי ודנה אינטרנשיונל באירוויזיון. AP
נטע ברזילי ודנה אינטרנשיונל/AP

אני מניח שיש מקומות שבהם הפער בין התדמית שלך למציאות מגיע לנקודת רתיחה.

"כן, ובגלל זה אני לא הולכת לטיפול. אם הגעתי למצב שאני מספרת לבן אדם על הבעיות שלי - זה מעייף אותי, כי אין שום סיכוי שאני יכולה להשלים את הפער הזה. ייקח לי שש פגישות רק לספר לו מה עובר עליי בכלל מאחורי הקלעים, כי באמת הפער הוא כל כך גדול בין מה שמצטייר לך בחוץ למה שבאמת קורה. הפער מורגש למשל במפגש עם המשפחה המורחבת. כי אנשים רואים מה שקורה לך מבחוץ ולא יודעים כמה זה באמת באמת בלתי אפשרי מבפנים. כשאנשים מסתכלים מבחוץ הם לא יודעים כמה מערכתית קשה להוציא משהו ולהגיד משהו".

ספרי לי על מקום כזה של קושי מערכתי שאנשים לא יודעים עליו.

"אני אחשוף בפניך משהו. מאוד רצינו להוציא ל'ננה בננה' קליפ. מאוד. גם היה לנו רעיון לקליפ, ואני לא רוצה להוציא משהו שהוא פחות ממושלם, לא רוצה להוציא משהו שהוא פחות מהחזון שלי ולא רוצה להוציא משהו שהוא לא במומנטום, כדי שההשקעה לא תתפספס. אבל באותו זמן בחודש מאי, כשסיימנו להקליט את השיר, היה יום השואה, ונשארו כמה ימים עד ליום הזיכרון, יום העצמאות ואז כבר האירוויזיון שהיה באותו חודש. העלויות באותה תקופה עלו מאוד, כי שעות עבודה של צלמים, עורכים ועוד זינקו בזמן הזה. תחשוב שקליפ שרציתי להשקיע בו נגיד 250 אלף שקל היה מגיע לחצי מיליון. פתאום אני מדברת בטלפון עם טמירה (ירדני - ש"ב) ומגלה שלא יהיה לזה קליפ. זה מה זה ביאס אותי. אני מאמינה שהמון מהכוח שלי, כשאני עושה שיר, הוא במחשבה על הויז'ואל שלו, אני מאמינה שזאת יצירה שלמה. כשגיליתי שלא יהיה קליפ זאת היתה חתיכת מכה. אבל לא יכולתי להגיד שזאת מכה, כי יוצא שיר ואני לא רוצה לבאס עכשיו את האנשים. כמה קשה עבדנו, כמה קשה הצוות קרע את עצמו והכל היה מוכן. היינו שבורי לב. ולא יכלתי לדבר על זה. כך שמאחורי הקלעים הוא לפעמים מאוד קשה. זה מבאס שאתה לפעמים לא יכול להגיד את האמת".

נטע ברזילי, אירוויזיון. ערן לוי,
"היינו שבורי לב". נטע ברזילי/ערן לוי
"חשבתי שאף פעם לא אוכל לתחזק קשר זוגי. ואז, ארבעה חודשים אחרי האירוויזיון הגיע אילן"

"הוצאנו את 'ננה בננה' באירוויזיון וזה היה סיכון גדול כי זה מאוד לא להיט אירוויזיוני, גם לא לפי הלייבלים. יש איזה מאבק בלתי נגמר בין האמנות שאת עושה. את לא מכוונת לשום מקום. אני נמצאת בנקודה שבה כל הזמן אומרים לי, את צריכה כזה סאונדמן, את צריכה כזה צליל, ואני בסוף יושבת בחדר, יוצרת ואומרת - תקשיבו, אני רוצה ככה וככה. ואז אנשים צריכים לשבור את הראש, איך עושים את זה ואיך משווקים את זה, ובסופו של דבר איפה שזה תופס זה תופס".

מקרה הקליפ מבהיר את מידת הפרפקציוניזם המרשימה של ברזילי. בין השאר היא התבטאה אפילו כשבאה להתארח בתוכניות בוקר באנגליה ובארצות הברית. למסגרת הזאת בשעה המוקדמת יש כוכבים אחרים שיגיעו טרוטי עיניים עם איזה בגד שהם יזרקו על עצמם, אבל נטע דופקת הופעה עם כל השואו גם בשעות מועטות רייטינג - לרבות האיפור, הלבוש, השיער, הרוח והצילצולים. באיזה שעה צריך לקום בלילה כדי להתכונן טיפ טופ לתוכנית בוקר, אני שואל אותה, כמה זמן לוקח לך לההפך לדמות של נטע? "לא ישנים לפני הופעה בתוכנית בוקר, זה טירוף", אומרת ברזילי. "נדב (מנהלה - ש"ב) בדלת שלי ב-3 וחצי בלילה. זה שלוש שעות של הכנות! ואז יש את הנסיעה למקום. אז אני ארבע שעות במצב צבירה של ישיבה בלי לזוז. לפחות יש אדרנלין. הלוק זה חלק מאוד גדול אצלי".

נטע ברזילי. ניר פקין
נטע ברזילי והחבר/ניר פקין

בלוק הצבעוני, המצועצע והמוגזם יש חינניות לא קטנה, אבל מה הסיכוי שנראה אותך על הבמה או על המסך בשונה מהדרך שבה את מופיעה, בעצם כמו שאת עכשיו יושבת כרגע מולי - כמעט בלי איפור, בבגדים רגילים, במראה טבעי?

"אני עוברת תהליך מאוד גדול של התפתחות מאחורי הקלעים. זה קורה כרגע. זה לוקח הרבה זמן. תחשוב כמה מהר הכל קרה. כמה הכל קרה בטיל. הרגשתי שאני לא מצליחה להתפרנס ממוזיקה, אז הלכתי ל'הכוכב הבא' ותוך בערך חצי שנה נהייתי זוכת אירוויזיון. ולא היה לי בעצם שום דבר חוץ מ-`Toy`, שדורון כתב לי. ואת לא מבינה מי את, מה הזהות שלך, ואנשים מאיצים בך, רגע, רגע, רגע, זה עכשיו המאני טיים, תחשבי, תחשבי מיד, מיד, מיד. רק עכשיו אני מתחילה להבין את הניצוצות, את הזקיקים הקטנים של מי אני באמת, מה אני רוצה להגיד ומה דחוף לי להגיד. הכל מאוד בתולי וראשוני. וזה מאוד מרגש".

"היינו שלושה שבועות מאוד אינטנסיביים של עבודה בלוס אנג'לס, עם כותבים ומפיקים עצומים, שעובדים עם השמות הכי גדולים", אומרת ברזילי. "השיחות והעבודה איתם הולידו הרבה שירים. נוצרו איתם הרבה שירים, איזה 16 שירים, ואולי רק אחד מהם אני אוהבת. זה לאו דווקא הפרפקציוניזם כמו הזהות המזוקקת שאני רוצה לגבש לעצמי. אני חושבת שאחרי שאני אמצא אותה הכל יהיה הרבה יותר קל. אבל האמת האולי מבאסת ואולי משמחת ואולי מרגשת היא שאני עדיין בחיפוש".

דורון מדלי, נטע ברזילי. אורית פניני,
"אין לי תשובה לשאלה למה לא המשכתי לעבוד עם דורון מדלי"/אורית פניני

ועל הרקע הזה, עברה יותר משנה וחצי מאז זכייתך בגמר העונה החמישית של "הכוכב הבא", ובזמן הזה הוצאת שלושה שירים בלבד, מתוכם רק שניים את כתבת. זו באמת כמות מועטה. לא היית יכולה להיות זמרת ים תיכונית עם כמות כזאת.

"לא הייתי יכולה. אני נורא מנסה למצוא את הקול שלי כרגע. בגלל זה לוקח לי זמן להוציא שיר כל פעם מחדש. זה די מחריד שאני פרפקציוניסטית ברמה הזאת. זה פוגע בי מלא. פוגע בי וגם לא פוגע בי. כשאני מוציאה שיר הוא די בסדר, אבל עד שהוא יוצא זה בעור שינינו".

מה דעתך על אחת מכוכבות הפופ הכי חמות, מוכשרות ויוצאות דופן בתקופה זאת - הזמרת ליזו - שמבליטה את המראה המלא שלה ולא חוששת מהופעה פרופובקטיבית. היא משדרת - תאהב את עצמך כמו שאתה. חלק מהאלמנטים האלה בה הזכירו לי אותך. קיבלת ממנה השראה?

"שמע סיפור. כשהגענו לגלגלצ בשנה שעברה, אחרי הזכיה שלי, אמרו לי 'תבחרי שירים שנוכל להשמיע'. ביקשתי מגלגלצ שישמיעו את ליזו. הם ענו לי, 'מצטערים, לא משמיעים את ליזו בגלגלצ'. אבל חודש לאחר מכן, התחילו להשמיע את ליזו בגלגלצ. מאז היא נכנסה לפלייליסט אבל רק אחרי שאמרתי לדלית רצ'שטר, למה אתם לא שמים את ליזו".

בנימין נתניהו ונטע ברזילי. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו ונטע ברזילי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אני מכירה את ליזו עוד הרבה לפני שהיא הצליחה. היא מוציאה שירים כבר איזה שבע שנים. היא מאוד מאוד מגניבה בעיני. אני עוקבת מאוד באדיקות אחריה. היא מדהימה, אמנית מאוד מעניינת, המוזיקה שלה מאוד טובה והטקסטים שלה מאוד טובים. אני קצת מרגישה שגם היא הולכת לחקור ולמצוא אמת מאוד מזוקקת. המון פעמים מרגיש לי שהיא משתמשת בזה שהיא שמנה ובזה שהיא שחורה באופן שהוא לא מאוד חכם. אתה שומע את זה בקטע קצת מצועצע, כשהיא מנסה לשיר גוספל בקטע גדול. היא מהממת אבל אני חושבת שאני יותר אתרגש ממנה בעוד חמש שנים".

לפעמים אנחנו רואים את הבעיות שלנו יותר בצלילות כשאותן בעיות מופיעות אצל אדם אחר. האם הביקורת שהשמעת עכשיו על ליזו - שימוש היתר במשקל גופה, הצטעצעות יתר - היא במידה מסויימת הביקורת שלך על עצמך?

"כן, הרבה פעמים. תראה, זה מאוד מורכב להיות אמן פופ ולגרום לכך שהצעצועיות והמסחריות יתחברו עם מה שיש לך להגיד. אני מאוד אוהבת את מה שהיא אומרת בראיונות, אבל נגיד הוידאוים שלה עושה טוורקינג בעיני זה באיזשהו מקום מלכלך את המוזיקה. אני לא הולכת חשוף אף פעם. לא תתפוס אותי מאוד מאוד מינית. אני מאוד משתדלת להשתמש בחיצוניות שלי רק כשזה מאוד עובד לי בטקסט בתוך המוזיקה. אני לא באמת שמה לב לזה שאני שמנה. אני לא מרגישה שמנה. זה לא העניין בי. באופן כללי אני גם לא מרגישה שאני צריכה להחפיץ את עצמי או את הגוף שלי כדי שישמעו אותי. אני מרגישה שאני כן אוהבת לבטא את עצמי בצבעוניות, בילדותיות, במשחקיות. אני מאוד שם. אני אוהבת את המוזרות שלי, למשל בקירקורים של תרנגולת. זו שאלה מעניינת, האם אני מפנה ביקורת כלפי עצמי כמו זאת שאני מפנה על ליזו. אני נורא מזדהה איתה. כי קשה לעשות פופ. וגם אנשים מבקשים ממך יותר ויותר לדבר על זה. כשאני לא בטוחה שליזו בעצמה מעניין אותה איך היא נראית. אני מרגישה שעושים מהדבר הזה פיאסקו ופסטיבל. יש בינינו הרבה קווי דימיון בהרבה ראיונות שלה והופעות שלה, אני מרגישה שיש בהם הרבה הומור".

נטע ברזילי. AP
"לא צריכה להחפיץ את עצמי". נטע ברזילי/AP

למה לא המשכת לעבוד עם דורון מדלי? יש סיכוי שתחזרו לשתף פעולה?

"אין לי באמת תשובה לזה. זה לא קשור בכלל לסיפורים התקשורתיים. זה עניין של זמן ושל תקופות יצירה. יצירה זה משהו שמגיע מבפנים, מלבלות זמן ביחד, מלרצות לעשות משהו ביחד, מרעיון טוב. לא תמיד יש, וזה בסדר. אם דורון קורא את זה, אז אני חולה עליו. הוא נתן לי המון".

יהיה אדיר אם מדלי יכתוב לך שיר שנקרא "נקלעתי לסיטואציה".

"נכון, הוא חייב לכתוב את זה! איך מתרגמים 'נקלעתי לסיטואציה' לאנגלית? ` I was thrown to the situation`?"

בפרספקטיבה של שנה וחצי לאחור, מה את חושבת על כך שבהתחלה לא רצית לשיר את "Toy" באירוויזיון והגבת לבחירה בשיר קשה?

"נכון, לא רציתי את 'טוי' והגבתי לזה קשה. אני פשוט לא רציתי לבצע שיר שהוא לא שלי מול 200 מיליון איש כסינגל ראשון. תראה, כשהגעתי ל'הכוכב הבא' באתי עם הלופר שלי ואמרתי שאף אחד לא יעז לגעת לי בעיבודים. אתם רוצים קאברים, אין בעיה, אבל אני עושה מה שאני רוצה. אף אדם לא נקף אצבע בכל מה שעשיתי בתקופת 'כוכב'. לא עמוס בן דוד ולא אף אחד. אני אחראית לכל מה שהיה בתקופה הזאת. תחשוב ששבועיים אחרי הדבר הזה כופים עליך שיר ועיבוד, ולא יכולתי להתמודד עם זה שכופים עליי משהו. באמת הייתי, כמו שדורון מסביר, סוס פרא באורווה שמנסים לביית אותו. גם 'באסה סבבה' התחרה ב'טוי'".

נטע ברזילי. דניאל קמינסקי,
סוס פרא באורווה. נטע ברזילי/דניאל קמינסקי

המסר שליווה אותך ב"הכוכב הבא" ובאירוויזיון - קבלת האחר - היה קיים בך באופן משמעותי עוד לפני "הכוכב הבא" או שזה במידה מסוימת "נתפר" עבור דמותך בתחרות?

"בסופו של דבר, לי יש את הסיפור שלי. תמיד, לא משנה אם הייתי מפורסמת או לא, אנשים היו מסובבים את הראש ומסתכלים עליי. לא משנה מה הייתי עושה. אני מביאה את המסר שיש לי להביא בלי להתאמץ. אם זה מתאמץ ואם היו תופרים למידותי מסר - היית מרגיש את זה. אני מביאה את מה שיש לי להביא בלי לחשוב על זה יותר מדי. זה הכל. בגלל זה אני גם לא מדברת פוליטיקה, כי אני לא מבינה בזה בכלל. זה לא מעניין אותי".

אז אין סיכוי ליצירה פוליטית ממך? את פוחדת לאבד קהל או שזה משום שזה לא מעניין אותך?

"שום סיכוי לשיר פוליטי. כי זה לא מעניין אותי. שתדע לך שאני והאחים שלי היינו ילדים לא סקרנים. זה דבר נורא להגיד, אבל אמא שלנו היתה לוקחת אותנו למוזיאונים וכל מיני דברים כאלה וזה באמת לא היה מעניין אותנו בכלל. ישבנו על הרצפה במזנון. היינו ילדים קקה. גם שקטים וטובים, אבל שום דבר לא עניין אותנו".

יופי, יש לנו כותרת לכתבה. נטע ברזילי: "הייתי ילדה קקה". תודה ושלום.

צוחקת. "אתה שם כזאת כותרת, אני מתה".

נטע ברזילי בננהוט. אבי ולדמן,
לא אהבה מוזאונים בילדות. נטע ברזילי/אבי ולדמן
"עבדתי עם המון מפיקים, שאמרו לי It won`t work בארצות הברית, It won`t work בצרפת. מה זה השטויות האלה?! מי ידע שהשיר 'סולדי' יעבוד פה?"

מה חשבת על השיר החדש של קובי מרימי, "יאללה ביי"?

"אני מתה עליו! (נטע מחקה את מרימי שר את הפיזמון) 'יאללה ביי ביי ביי ביי ביי'. אני ממש מרגישה שזאת יציאה טריה ומרעננת, ואיזה כיף, מרגיש לי שזה הולך להיות להיט משוגע. זה קליט. שניה אחרי ששמענו אותו אמרתי לנהג מונית (שוב מחקה את שירתו של מרימי) 'יאללה ביי ביי ביי ביי ביי'. ודרך אגב, הטקסט מדבר על כל המסע שלו וזה מאוד מעניין, על כל הלשון הרע בלי סוף שהיה על הילד המהמם הזה, שהתמודד עם זה בציניות יפה".

החודש נודע כי ברזילי תופיע בסרטו של הקומיקאי האמריקאי וויל פארל לנטפליקס. תהיה זאת קומדיה מוזיקלית שפארל משמש בה כשחקן ומפיק, היא נכתבה בהשראת האירוויזיון והפקתה הגיעה גם לתחרות שנערכה בתל אביב. ברזילי אומרת כי היא מנועה מלהתייחס לנושא. להבדיל, פרויקט אחר שבו ברזילי מעורבת הוא המופע "פופ אפ" שיעלה בחנוכה הקרוב, החל ב-24 בדצמבר, בהיכל מנורה מבטחים. לאחר שבשנה שעברה הופיעה ב"פופ אפ" אלני פוריירה, שהגיע למקום השני באירוויזיון 2018, הפעם המופע משתדרג עם מי שזכתה באותה תחרות במקום הראשון. לצדה של ברזילי יופיעו עומר אדם, משה פרץ, רותם כהן, קרן פלס וגם אלי ומריאנו, ותהיה גם תזמורת בת 12 נגנים, רקדנים, אקרובטים, מסכי וידאו ארט ופירוטכניקה. האמנים יבצעו את להיטיהם הגדולים, ביחד ולחוד, משה קפטן יביים ועמוס בן דוד ינהל מוזיקלית. "זאת הזדמנות משוגעת לעמוד על במה עם אמנים שהערצתי כל החיים", אומרת ברזילי, "קרן פלס ואלי ומריאנו, זה מטורף! אני עומדת לידם בפרומו, ומרוב שהם הצחיקו אותי אני עוד שניה עושה פיפי במכנסיים. זה היה היסטרי. הולך להיות לנו פשוט כיף. אני אשתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה בישראל וזה נורא מרגש אותי. אתה יודע, בסופו של דבר אני כלום ושום דבר. אני האמנית הכי צעירה, לאו דווקא מבחינת גיל, אלא מבחינת זמן במקצוע וזמן ב'פיסגה'. יש לי עוד כל כך הרבה מה ללמוד ומה לקחת. מאוד מרגש".

נטע ברזילי, ינואר 2019. דניאל קמינסקי,
נטע ברזילי/דניאל קמינסקי

איפה תהיי בעוד 20 שנה? זה יכלול הופעות בקדמים של האירוויזיון ברחבי אירופה עם "טוי"?

"מה, זה דבר רע להופיע בקדמים? אני אהיה גם שם, וגם ב-VMA (טקס פרסי הוידאו קליפים של MTV). חוצמזה, בעוד 20 שנה האירוויזיון יחזור לישראל ואני אעשה עם מדונה חידוש משותף ל`Like a prayer`".

איך תמציאי את עצמך מחדש?

"אני חיה את השאלה הזאת. הדבר הכי טוב זה לעשות דברים בטעות, לצחוק ולהיזכר בלמה אני עושה את מה שאני עושה, למה זה עושה לי טוב, מה מעיף אותי, מה מצחיק אותי, ושם להיות. זה הכל".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully