וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Toy מועתק? סולן ה"ווייט סטרייפס" יקבל 50 אחוז מתמלוגי השיר

7.2.2019 / 13:50

תם סכסוך זכויות היוצרים לשיר הזוכה באירוויזיון: סולן להקת הווייט סטרייפס, ג'ק ווייט, יקבל 50 אחוזים מתמלוגי הלחן של "Toy" כך נודע לוואלה! תרבות. דורון מדלי וסתיו בגר יקבלו 23.5 אחוזים כל אחד. מקורב לבגר: "העדפנו שלא ללכת לבית משפט מול יוניברסל פאבלישינג"

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נגמר בפשרה. נטע ברזילי זוכה באירוויזיון/AP

המוזיקאי וסולן להקת הווייט סטרייפס, ג'ק ווייט, יקבל 50 אחוזים מתמלוגי הלהיט "Toy", שביצעה נטע ברזילי - כך נודע לוואלה! תרבות. בכך ווייט הופך להיות לבעל רוב תמלוגי יצירת הלחן של השיר זוכה באירוויזיון. בחדשות הערב של כאן 11 פורסם אמש כי באקו"ם צורף שמו של ווייט כמלחין היצירה לצד דורון מדלי וסתיו בגר, ובכך בא לסיומו הסכסוך בין הצדדים שהטיל צל כבד מעל זכייתה של ישראל באירוויזיון. לוואלה! תרבות נודע מהי חלוקת התמלוגים ביניהם: 23 וחצי אחוזים לסתיו בגר, 23 וחצי אחוזים לדורון מדלי, שלושה אחוזים לאבשלום אריאל, המנהל האמנותי של נטע ברזילי, וכאמור - 50 אחוזים מתמלוגי הלחן יקבל ג'ק ווייט. על פי ההערכה בתעשייה, מדלי ובגר יצמצמו את רווחיהם מתמלוגי הלחן של "Toy" במיליוני שקלים בשנים הבאות, כתוצאה מהעברת מחצית מהם לווייט.

סתיו בגר, נטע ברזילי, דורון מדלי. אורית פניני,
סתיו בגר, נטע ברזילי ודורון מדלי/אורית פניני

ביולי האחרון פורסם בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12 כי תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש מכתב התראה חריף למדלי ובגר, בטענה שהשיר שזכה באירוויזיון מועתק משיר ותיק ומוכר מאוד - "Seven Nation Army" של להקת הווייט סטרייפס משנת 2003, שזכה בגראמי והפך ללהיט עולמי ולהמנון של אוהדים ברחבי העולם. הקצב וההרמוניה, טענו עורכי הדין של יוניברסל, הזכירו מאוד את "Toy". החשיפה העלתה חשש שקיום האירוויזיון בישראל יעמוד בסכנה. מדלי עצמו הגיב לפרסום אז במילים: "הופתענו לקבל מכתב שכזה ואנחנו מטפלים בזה".

סתיו בגר ודורון מדלי בחרו שלא להגיב. מקורב לבגר אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "`Toy` היה השיר הבינלאומי הראשון של סתיו, אבל רחוק מלהיות האחרון. היות ודרך בינלאומית ארוכה ניצבת לפניו כמפיק ויוצר, העדפנו שלא ללכת לבית משפט מול יוניברסל פאבלישינג, אשר מייצגת את ג'ק ווייט, מידיעה שבעתיד הקרוב והרחוק נמצא את עצמנו עובדים מול אותה חברה והיוצרים המיוצגים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully