וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד נקנסה בגלל הנפת דגלי פלסטין באירוויזיון

22.9.2019 / 17:20

איגוד השידור האירופי קנס את רשות השידור האיסלנדית בחמשת אלפים יורו לאחר שלהקת הטארי, שייצגה את המדינה באירוויזיון שהתקיים בתל אביב, הניפה בגמר דגלי פלסטין מהגרין רום, בניגוד לכללי התחרות

להקת Hatari שייצגה את איסלנד באירוויזיון 2019 בתל אביב מניפה דגל פלסטין. צילום מסך, צילום מסך
מחיר הפרובוקציה. הטארי/צילום מסך, צילום מסך

רשות השידור האיסלנדית נקנסה על ידי איגוד השידור האירופי בגלל התקרית בגמר האירוויזיון האחרון, שהתקיים בתל אביב. כזכור, להקת הטארי (Hatari), שייצגה את המדינה, נופפה בדגלי פלסטין מהגרין רום. איגוד השידור האירואי מסר כי המעשה מפר את כללי התחרות האוסרים על אקטים פוליטיים. על פי פרסומים, גובה הקנס צפוי להיות כ-5000 יורו (קרוב ל-20 אלף שקלים).

כבר בחודש מאי, מיד לאחר המעשה הספק מחאתי ספק פרובוקטיבי, הגיב איגוד השידור האירופי: "תחרות האירוויזיון אינה אירוע פוליטי וזה סותר את כללי התחרות באופן ישיר. הדגלים הוסרו במהירות, והשלכות אירוע זה יידונו על ידי מועצת המנהלים של האירוויזיון של התחרות".

להקת הטכנו-פאנק רוק, המגדירה את עצמה כאנטי קפיטליסטית, עוררה תשומת לב תקשורתית עוד בטרם התחרות, כשהכריזה שאם תבחר לייצג את מדינתה תבקש למחות כנגד ישראל בנושא הפלסטיני. בהמשך הזמינו חברי הלהקה את ראש הממשלה נתניהו ל"קרב היאבקות איסלנדית ברוח ידידותית". בנוסף, הלהקה פרסמה את דגל פלסטין גם בעמוד האינסטגרם שלה.

דגל פלסטין נראה באירוויזיון כזכור גם בעת הופעתה של מדונה. כשהזמרת ביצעה את שירה החדש "Future" עם הראפר קוואבו, נראתה רקדנית לבושה לבן שעל גבה דגל פלסטין מחבקת רקדן לבוש שחור שעל גבו דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully