גיה באר גורביץ'. נמרוד סונדרס
גיה באר גורביץ'/נמרוד סונדרס

האביב שאחרי הסתיו

29.10.2019 / 0:00

הגעגוע לאביה ("תחושת החמצה שאני חיה איתה כל רגע"), הדיכאון בנעוריה ("שתיתי אלכוהול, זו תקופה שאני לא מאחלת לאף אחד") והפריצה המפתיעה: גיה באר גורביץ' מ"צומת מילר" סוגרת שנה נפלאה שבה הפכה לאמא והצטרפה ל"ארץ נהדרת". ריאיון חשוף

מאחורי הקלעים של "ארץ נהדרת", גיה הניקה את דוד בדמות של הנער היוטיובר סתיו ראול. "קראתי לזה ילד עם ילד. אבל הפסקתי עם זה, כי לא יכולתי שהוא יראה אותי בצורה אחרת"

"מועדון ה-27" הוא מונח שמתייחס לאמנים ידועים שמתו בגיל 27, ובהם ג'ימי הנדריקס, ג'ניס ג'ופלין, ג'ים מוריסון, קורט קוביין ואיימי וויינהאוס. בשונה מחייהם של אגדות אלו, גיל 27 של השחקנית והקומיקאית גיה באר גורביץ' מסמל את ההפך הגמור - חיים חדשים וטובים גם במובן האישי וגם במובן המקצועי. זמן קצר לאחר יום הולדתה ה-27, שאותו חגגה בדצמבר, הביאה לעולם עם בן זוגה השחקן והבמאי יוגב יפת את בנם הראשון, דוד, וגם הצטרפה לקאסט של "ארץ נהדרת", מה שהפך את השנה הנוכחית בחייה לגדולה ביותר אי פעם. "תראה, יש שתי אופציות - או להצליח, או לשים את עצמי באמבטיה, לקחת מנת יתר ולסיים עם זה", היא צוחקת ואז מרצינה. "יש בשנה הזאת משהו שמאוד משלים אצלי. כי אני גם מאוד אוהבת לעבוד, ליצור ולשחק, ומסתבר שאני גם אוהבת להיות אמא. אבל נראה לי שאני צריכה את שני הדברים. אם היה לי רק אחד מהם, נראה לי שהייתי מאבדת את ההשלמה".

המפגש בין העולמות החדשים בחייה הוביל לרגעים משעשעים ויוצאי דופן. וכך, מאחורי הקלעים של "ארץ נהדרת", היו סיטואציות שהיא הניקה את דוד הקטן בדמות של הנער היוטיובר סתיו ראול, ומי שראה אותה ככה אומר שזה היה "מראה סוריאליסטי". "קראתי לזה ילד עם ילד", אומרת באר גורביץ', "אבל די מהר הפסקתי עם זה, כי לא יכולתי שהוא יראה אותי בצורה אחרת. בוא נגיד שאני מציעה לא לנסות את זה בבית. הנקתי אותו גם כשהייתי בדמות של סמוטריץ', אבל שמתי סינר הנקה כדי שהוא לא יראה אותי. אם היה רואה, זה פחד אלוהים".

לצד האושר הגדול שהביאה הלידה של דוד, היא נשאה איתה גם צער על כך שאביה של גיה לא זכה לראות אותו. בדיוק השבוע היא ציינה 18 שנה למות אביה, שהיה מנצח במקהלה, מורה למוזיקה ונגן חליל. הוא נפטר ממלנומה כשגיה היתה כמעט בת 11. "הרבה שנים אני לוקחת את תחושת ההחמצה הזאת, בכל רגע", אומרת באר גורביץ', "אבל אני מרגישה שגם אם הוא לא פה בחיים היומיומיים שלי, הוא עדיין חלק ממני. ברור שהוא חסר במיוחד ברגעים כמו החתונה או הלידה של הבן שלנו. הייתי מתה שהוא יכיר אותו. הוא היה עף עליו".

גיה באר גורביץ'. נמרוד סונדרס
"הייתי מתה שאבא שלי יכול היה להכיר אותו". גיה באר גורביץ'/נמרוד סונדרס

גורביץ' נולדה וגדלה בקיבוץ געתון. סבה היה האדריכל מנחם באר ודודה הוא הכוריאוגרף והמנהל האמנותי של להקת המחול הקיבוצית רמי באר. היא למדה במגמת תיאטרון בבית ספר בקיבוץ כברי. "התקופה של ההתבגרות שלי היתה מאוד סוערת. אפשר להגיד שהייתי במצבי קיצון. בדקתי כל הזמן את הגבולות של עצמי ולפעמים גם הלכתי רחוק מדי. עשיתי שטויות של נערה מתבגרת, כמו לשתות אלכוהול וכאלה. קמתי בבוקר ושאלתי את עצמי: בשביל מה? היה רק רצון לחזור לישון במיטה, להיות לבד. בערב התפרקתי עם חברים, ואיבדתי את עצמי. היתה תקופה כזאת שאני לא מאחלת אותה לאף אחד. מה שהוביל לזה הוא בעיקר המוות של אבא שלי ומה שקרה למשפחה שלי בעקבות כך, וגם זה שלא כל כך אהבתי את בית הספר, המטלות והדברים היבשים. זה זמן כזה שאתה מחפש את עצמך, ולפעמים זה הולך גם למקומות שליליים. מה שהחזיר אותי למסלול זה באמת הריקוד והתיאטרון. די מהר מצאתי את הייעוד שלי בחיים, ומאוד שמחתי שיש לי את זה. יש נערים ונערות שאין להם את זה, והם לא יודעים בשביל מה לקום בבוקר וללכת לבית ספר ומה יש להם בחיים. בעיני זה מאוד חשוב שיהיה לך את זה. הריקוד והתיאטרון מאוד פיקסו אותי בחיים והחזירו אותי לדרך המוטב. גם הייתי אצל פסיכולוגית בגיל 16. עד אז הייתי די בכאוס, אפשר לומר".

מות אב הוא חוויה קשה מאוד לילדה, ועם זאת נראה שהחוויה הזאת במידה רבה עיצבה אותך, והיה לה מקום משמעותי בצמיחה ובהתגבשות שלך למה שאת היום. ואת משהו מיוחד מאוד היום.

"אני חושבת שכל קומיקאי שבאמת בוחר לחיות את החיים שלו בצורה הזאת, יש איזשהו עצב או כאב עמוק בפנים. זאת דרך חיים כזאת, ואיפשהו בבסיס יש רצון לחיות אחרת, להיכנס למרחבים חדשים של דמיון. אצלי היה את זה. זה שאני משמחת אחרים גורם גם לי להרגשה מאוד טובה, זה דו כיווני".

באר גורביץ' מייחסת משמעות לכך שהעונה החדשה של הסדרה "צומת מילר" של אדיר מילר, בה היא משחקת את אנאלי הצרפתייה, עלתה יום לאחר יום השנה למות אביה. "זה מרגש אותי. הוא תמיד האמין בי, וידע שאם אני ארצה להגשים את החלומות שלי אני יכולה. פתאום זה נקודת זמן עם משמעות כפולה - גם הזיכרון שלו וגם העניין הזה, שעוד כשהייתי ילדה, הוא האמין שאני יכולה לעשות את זה".

גיה באר גורביץ'. נמרוד סונדרס
"הריקוד והתיאטרון פיקסו אותי". גיה באר גורביץ'/נמרוד סונדרס
"בעקבות מות אבי, בהתבגרותי הייתי במצבי קיצון. בדקתי כל הזמן את הגבולות ולפעמים גם הלכתי רחוק מדי. עשיתי שטויות כמו לשתות אלכוהול וכאלה. קמתי בבוקר ושאלתי את עצמי: בשביל מה? היה רק רצון לחזור לישון במיטה"

אדיר מילר סיפר לוואלה! תרבות שעשה אודישנים לדמותה של אנאלי, הוא זימן שחקניות רבות. באר גורביץ' היתה הראשונה שנכנסה לאודישן. כשהיא סיימה את האודישן הוא הסתכל על המלהקת ואמר לה, "תבטלי את כל הזימונים לשחקניות, יש לנו את אנאלי". ברגע שהיא פתחה את פיה, היה לו ברור שזו היא, שהיא פשוט כוכבת. אני אומר זאת לבאר גורביץ', והיא מגיבה בהתרגשות: "די, באמת? לא ידעתי מזה! אני כן זוכרת שעשינו סצינה או שתיים שלמדנו בעל פה. ואז הוא אמר לעוזרת שהיתה איתו, לכי תדפיסי עוד סצינות. והיא הלכה כל פעם להדפיס עוד סצינות, שלא הכרתי מראש, ועשינו אותן תוך כדי. אמרתי לעצמי, איזה כיף לי, עובדים, זה פתאום לא אודישן. ואז היו פרקים עם עלילות של דמויות שבסוף לא נכנסו, והוא הפך אותן לעלילות של אנאלי. ובעונה הזאת תהיה קפיצת מדרגה מבחינת העלילות של אנאלי. אלה עלילות שמאוד ידברו לישראלים, והתפקיד גדל".

באר גורביץ' תהיה הכוכבת הבלתי מעורערת של העונה החדשה וזאת לגמרי העונה שלה, מאשר מילר לוואלה! תרבות. גורביץ' מצדה משיבה מחמאות למילר: "מה שיפה באדיר, שהוא פשוט יודע לכתוב את הישראליות בצורה הכי מדויקת, ואתה יכול להזדהות עם זה", היא אומרת, "כשקראתי את הפרקים, נקרעתי מצחוק בבית על הספה. וזה לא קורה לי בדרך כלל. הוא יודע לאבחן את הדברים הקטנים שמעצבנים אותנו בחיים. התנהלויות ישראליות, שאתה לוקח אותן כמובן מאליו, אבל פתאום כשאדיר שם אותן על המסך אתה אומר לא הגיוני שככה דברים עובדים פה. יש את זה, לדוגמא, בפרק שבו גולן בעלי מלמד אותי איך לנהוג בישראל. אתה אומר, נכון, בישראל כשיש ירוק מהבהב אתה צריך לשים גז, להספיק את הרמזור. אבל ברוב המדינות באירופה הבנאדם יאט, כי עוד מעט יהיה אדום. או לדוגמא, בפרק שבו אני בסך הכל רוצה לבדוק בבנק אם דוד שלי העביר לי כסף לחשבון. ויש כזאת בירוקרטיה עד שאני מוצאת את הבנאדם לדבר איתו. היום הכל דיגיטלי, ישר שולחים אותך לאפליקציה. אני כבר מגיעה למצב שבו אני בוכה ורק צריכה את הבנאדם שיעזור לי, אבל אין עם מי לדבר. אדיר באמת יודע לעשות את זה בצורה הכי בועטת והכי מצחיקה וזה כיף".

אדיר מילר, גיה באר גורביץ' ודיקלה הדר בסדרה "צומת מילר". שיר אמיר,
נהנית לאלתר ביחד עם אדיר מילר על הסט. גיה באר גורביץ' עם מילר ודיקלה הדר בסדרה "צומת מילר"/שיר אמיר

אדיר מילר אמר לי שבניגוד לחלק מהשחקנים, שאילתורים על הסט מלחיצים אותם, את התחברת מאוד לאהבה שלו לאלתר בצילומים, זרמת עם זה ורצית עוד מזה, כקומיקאית מלידה.

"זה מה שכיף באדיר, כל כך נהניתי לעבוד איתו כי הוא כל כך כשרוני בלהוציא ממני את האקסטרה שבכלל לא ידעתי שיש. למשל, באותה סצינה עם פקידת הבנק, כשאני מתחננת שמישהו יעזור לי כי אני אובדת עצות, הסצנה נגמרת והוא לא אומר קאט. ואז אני פשוט מתחילה לבכות ולקלל אותה בצרפתית בקללות הכי ילדותיות של ילדה בת שש. אם הוא לא היה מוביל אותי למקום הזה, הדבר לא היה קורה".

הדמות שלך, אנאלי, היא מאוד מינית. אמנם פוליטיקלי קורקט יכול לרצוח קומדיה, ועם זאת לא חששת מהנצחת סטריאוטיפ מסוים של אישה צרפתיה?

"בתור אחת שבדרך כלל משחקת בנים מאוד נהניתי לשחק אישה לשם שינוי. למה לא. כל עוד אין לי זקן, כובע על הראש וכיפה, אז למה לא? תראה, אנאלי עושה את הכל בנאיביות, אבל אם היא צריכה להשתמש בסקסיות שלה... אבל זה הכל בהומור".

השיחה על דמותה הצרפתיה מזכירה לה אנקדוטה משעשעת. "אחרי יום צילום שבו דיברתי במבטא צרפתי, נכנסתי למונית, ואמרתי לנהג במבטא צרפתי באופן לא מודע (באר גורביץ' במבטא צרפתי): 'תיקח אותי לבזל, ותפנה פה ימינה'. הנהג שאל לי, מתי עלית מצרפת? אמרתי לו, לא עליתי, למה אתה שואל? הוא אמר: מה זתומרת, את מדברת עם מבטא צרפתי כבד. אמרתי לו, מה?! ופתאום אני קולטת שאני מדברת כבר חצי שעה עם הנהג במבטא צרפתי, ומופתעת מזה. השחקן אורי עטיה שישב לידי נקרע מצחוק".

עוד בוואלה!

אדיר מילר: "אני לא נעלב כשמחמיאים לי על 'רמזור'"

לכתבה המלאה
גיה באר גורביץ' בסדרה "צומת מילר". צילום מסך
"בתור אחת שבדרך כלל משחקת בנים מאוד נהניתי לשחק אישה לשם שינוי". באר גורביץ' בדמות אנאלי בסדרה "צומת מילר"/צילום מסך
"אני ויוגב תמיד צוחקים, שדוד יסתכל על סרטונים שלנו בעוד עשרים שנה, ויגיד לנו 'מה זה ההורים האלה? אתם כאלה עתיקים! אוף! זה מצחיק?! מה מצחיק בזה?! למה אהבו את הדבר ההזוי הזה?!"

אחד הדברים הכי מעוררי השראה בסיפורה של גיה באר גורביץ' הוא שהפריצה המשמעותית בקריירה שלה נוצרה בזכות סרטוני הרשת האדירים שהיא עצמה יצרה ביחד עם בן זוגה יוגב יפת. סדרת היוטיוב המצליחה שגוללה את קורותיהם של הילדים המתנחלים בנהאל (בגילומה) ואליקים (בגילום יפת), המתגוררים בגבעה בהרי השומרון. "אחרי שסיימתי את בית ספר למשחק בית צבי, עשיתי אודישנים וקיבלתי תשובות שליליות. לא עברתי אותם. לא הייתי מספיק מדוייקת. הכל התחיל מהיצירה האישית שלנו ברשת. ואז קיבלתי טלפון ראשון שבו אמרו לי, 'ראינו אותך בתור בנהאל וז'ולייט הצרפתיה ואנחנו רוצים שתבואי לשחק אצלנו'. הכירו אותי דרך הסרטונים. זה פתח דלתות".

כשיצאו הסרטונים של בנהאל הם התפשטו כאש בשדה קוצים והתחושה היתה שדבר טוב כזה לא נראה כבר זמן רב. "היה בבנהאל את הרעננות, אנשים שאלו את עצמם מה ראיתי עכשיו, זה אמיתי או לא אמיתי? מי זה? זה דוקומנטרי? זו שחקנית? זה בעלה?", אומרת באר גורביץ', "היום יש את הגרופיז של זה, שמחכים לזה, שכל פעם מתעצבנים למה עוד לא הוצאנו פרק חדש".

לאיזה הצעה לקמפיין בהשתתפות בנהאל תסכימי?

"קמפיינים לחברת חצץ, לנעלי סקוטשים, סיגריות לקטינים, גלידונית מוקה".

הסדרה "צומת מילר". מאיה באומל בירגר,
"אבא תמיד האמין שאני יכולה לעשות את זה". הסדרה "צומת מילר"/מאיה באומל בירגר

מה הסיכוי שבנהאל יגיע ל"ארץ נהדרת"?

"אני לא פוסלת שום דבר, אבל כרגע יש פיתוחים אחרים מעבר לסדרת הרשת לבנהאל, גם של פרויקט קולנועי וגם של סדרה לטלוויזיה. כרגע זה בכתיבה".

מצד אחד, הסרטונים של בנהאל אדירים, מקוריים וקורעים מצחוק. מצד שני, לא ברור לי מדוע נעדרת מהם אמירה פוליטית ברורה וחדה. כשייצא סרט או סדרה בהתבסס על דמותו נמצא את האמירה הפוליטית שחסרה כעת?

"אין אמירה על מתנחלים בבנהאל. זה לא מתעסק בנושאים האלה בכלל. אני לא מתעסקת בפוליטיקה, אם לא הייתי ב'ארץ נהדרת' ויוגב לא היה מכור לחדשות בכלל לא הייתי יודעת מה קורה בארץ. זה מביך".

ובכל זאת, מבנהאל ועד סמוטריץ' - יש משהו שמסקרן אותך במיוחד בדמויות של מתנחלים, אם לא פוליטית אז כשחקנית?

"בנהאל דמות מעניינת כי הוא נמצא בפער תמידי בין מה שהוא למה שהוא רוצה להיות. הוא רוצה לשלוט בעולם, הבעיה היא שעוד מעט יש לו בר מצווה, יש לו אמא שאומרת לו מה לעשות, יש לו חובות לבית ספר ויש לו מעט יכולת לממש את מה שהוא חולם להיות. זה מאוד כיף לשחק את זה, כי כל פעם ההתנגשות שלו עם המציאות יוצרת סיטואציה לא נעימה".

גיה באר גורביץ' ויוגב יפת בתפקיד בנהאל ואליקים. Creative Commons
"בנהאל רוצה לשלוט בעולם, הבעיה היא שאמא אומרת לו מה לעשות". גיה באר גורביץ' ויוגב יפת בתפקיד בנהאל ואליקים/Creative Commons
"אחרי שסיימתי את בית צבי, עשיתי אודישנים וקיבלתי תשובות שליליות. לא עברתי אותם. הכל התחיל מהיצירה האישית שלנו ברשת. ואז קיבלתי טלפון ראשון עם הצעת משחק"

סמוטריץ' הגיב לחיקוי שאת עושה לו?

"הוא סימס לי אתמול!", מתלוצצת באר גורביץ', "סתם. הוא לא הגיב. אבל כשעשינו את טיילור ובן זיני הם כתבו לנו באינסטגרם שהם מאוד אהבו".

היוטיובר סתיו ראול הוא דמות שאת יסודותיה הגית עוד לפני שהצטרפת לספינת הדגל הסאטירית בטלוויזיה. בטח זאת תחושה טובה שאחת הדמויות שלך שהכי הדהדו ב"ארץ נהדרת", ושמצליחה לשקף דור באופן כל כך מדוייק, נוצרה על ידך.

"כן, זאת דמות שלי, שיצרתי אותה עוד כחלק מקמפיין דיגיטלי שעשיתי בעבר עם היוצרים נועם שרון וטל רוזנטל. אבל לקחנו את הבסיס הזה ופיתחנו אותו הרבה יותר ב'ארץ נהדרת', בנינו לו עולם שכולל אמא והורים גרושים. הוא ילד שמוצא את עצמו מול מחשב כי אין לו יותר מדי כישורים חברתיים, אין לו יותר מדי חברים, הוא נורא רוצה להיות אהוב ונורא רוצה שיעשו לו לייקים. בנינו לו עולם רחב יותר. זה שהדמות נוצרה על ידי נתן לי המון ביטחון, כי נכנסתי למערכת כל כך ותיקה ועם רף גבוה. זה לא שבעבר עשיתי חיקויים. ואמרתי לעצמי, איך אני נכנסת לדבר הזה? זה באמת היה אתגר. והידיעה שאני נכנסת לעשות מערכונים של סתיו ראול נתנה לי המון ביטחון כי אני מכירה את הדמות ואוהבת אותה, זאת דמות שלי ואני אדע לעשות אותה טוב. זה היה כניסה יותר בטוחה לתוכנית".

הבנות הוותיקות יותר ב"ארץ נהדרת" קיבלו אותך יפה?

"תקשיב, הקבלה שלי היתה הכי מחבקת, אוהבת וחברית. ממש. גם בעזרה בחיקויים ובטיפים, וגם סייעו לי כשאמרו לי איפה אני יכולה להניק ואיפה אני יכולה לנוח. באופן מפתיע, זו מערכת משפחתית, מפרגנת ותומכת מאוד. קומיקאים מאוד עובדים אחד עם השני. זה חשוב שאני אהיה איתך עד הסוף בקומדיה".

גיה באר גורביץ' בדמות בצלאל סמוטריץ' ב"ארץ נהדרת". יח"צ,
בצלאל סמוטריץ' עדיין לא הגיב. גיה באר גורביץ' בדמותו ב"ארץ נהדרת"/יח"צ

באר גורביץ' נשואה לשחקן והבמאי יוגב יפת. לסרטוני הרשת המצליחים שעליהם השניים חתומים כיוצרים וכשחקנים, יתווסף שיתוף פעולה מקצועי חדש - סיטקום לילדים בשם "אבא מטפלת" שיעלה בערוץ ניק, אותו יפת מביים ובאר גורביץ' משחקת לצד יובל סמו ורבקה מיכאלי. "זאת פעם ראשונה שעבדנו ביחד בהפקה ממש מסודרת, בסדרה עם תסריטאים שכתבו יוצרים אחרים ולא אנחנו", אומרת באר גורביץ', "זה היה חוויה מאוד טובה. מאוד נהניתי לעבוד איתו. לפעמים היה לי מה להגיד לו. היתה לנו סצנה שבה כל הזמן דיברתי עם הידיים. יוגב סגר את השוט ועדיין דיברתי עם הידיים. הוא כל הזמן אומר לי, תפסיקי לדבר עם הידיים. ופתאום יוצא שאני עונה לו בחזרה באינטונציה של אשתו! אני חושבת שהוא באמת במאי מדהים, ואיש שאפשר ללמוד ממנו הרבה. אז היה לי כיף לעבוד איתו. כאילו גיליתי בו משהו שלא הכרתי לפני".

באר גורביץ' אומרת שהסיטואציה שבה יוגב מביים אותה בסדרה שונה מהמצב השכיח בחייהם האישיים שבו היא ה"במאית" בבית. "אני זאת שמחליטה בבית", היא אומרת, "בצילומים יוגב אומר לי מה לעשות, ובבית אני אומרת לו. אני חושבת שבכלל לנשים יש את העניין הזה של לנהל את הבית, לגרום לדברים להיות כמו שאנחנו רוצות".

גיה באר גורביץ' בדמות סתיו ראול ב"ארץ נהדרת". יח"צ, צילום מסך
הניקה עם הלבוש והאיפור של סתיו ראול מאחורי הקלעים ב"ארץ נהדרת"/צילום מסך, יח"צ
על בעלה ושותפה ליצירה, יוגב יפת: "אין בינינו קנאה בכלל, יש פרגון מאוד גדול. מה, אם לאשתך יילך במשהו, אתה תקנא בה? הצלחה שלה היא הצלחה שלך, אתה אוהב אותה ורוצה שיהיה לה טוב. אותו דבר בינינו"

באחרונה חזרו בני הזוג והתינוק דוד משמונה ימים בכרתים. "באמת נהנינו, היה לנו חופש, טיילנו, הלכנו לים, למערות ולהרים. בדיוק אחרי שחזרנו לארץ הלכנו למדידות ואיפור לדמויות חדשות שאנחנו עכשיו יוצרים. סיימנו את היום הזה, ואמרתי לו: 'יוגב, התגעגעתי'. עכשיו הייתי איתו שמונה ימים! אבל התגעגעתי לעשות את זה איתו. כי זה משהו אחר. שיתוף הפעולה הזה הוא כאילו גם אינטימי וגם מאוד יצירתי, והוא לא קשור לחיים הפרטיים שלנו. זה הפתיע אותי. אנחנו יוצרים עכשיו עוד ארבע דמויות, וזה כיף".

יוגב שיחק את יגאל עמיר בסרט של עמוס גיתאי, "רבין היום האחרון", שקיבל ביקורות מעורבות, בניגוד לסרט "ימים נוראים" של ירון זילברמן, בו יהודה נהרי הלוי שיחק את עמיר והסרט זכה לשבחים וגם קטף את פרס הסרט הטוב ביותר באופיר. את מבואסת שיוגב שיחק את יגאל עמיר בסרט הלא נכון?

"לא יודעת. לא ראינו את הסרט. מעניין, אני צריכה לראות אותו. שמעתי שיהודה מעולה. שיחקתי איתו בעבר. בסרט 'רבין היום האחרון' אני עפתי על המשחק של יוגב".

קיימת ביניכם קנאה מקצועית, ולו קטנה, על רקע העובדה ששניכם התחלתם במערכונים משותפים, אבל את עכשיו סופרסטארית והוא לא פרץ בגדול כשחקן ועובד יותר כבמאי מאחורי הקלעים.

"אין קנאה בכלל, יש פרגון מאוד גדול. מה, אם לאשתך יילך במשהו, אתה תקנא בה? הצלחה שלה היא הצלחה שלך, אתה אוהב אותה ורוצה שיהיה לה טוב. אותו דבר בינינו. אני מבינה את השאלה, אבל זה לא קיים במקרה שלנו. נראה לי שבגלל זה אנחנו עובדים ביחד. כי אנחנו רוצים שהשני יצליח ויתקדם. אבל אצל אחרים זה יכול לקרות, אולי זה קרה לאנג'לינה ג'ולי ולבראד פיט. יכול להיות".

אבל זה הדבר היחידי שאת לא דומה בו לאנג'לינה ג'ולי. בכל שאר המאפיינים את בדיוק היא!

צוחקת. "נכון, בייחוד השפתיים. אמרו לי שאני והיא תאומות זהות".

גיה באר גורביץ'. נמרוד סונדרס
"יכול להיות שאעבור לחו"ל לאיזה שנתיים-שלוש". גיה באר גורביץ'/נמרוד סונדרס

איזה אתגרים משחקיים חדשים היית רוצה לממש - מופע יחיד, יותר תפקידים דרמטיים, חזרה לתיאטרון - או שחמים ונעים בחיק הפריים טיים הטלוויזיוני ואת לא מתגעגעת?

"אני ויוגב עובדים על מופע מערכונים. עשינו בדיקת חומרים עד המופע המלא יעלה. זו עבודה מאוד סזיפית ומאתגרת. אין לך את הקאט ושאר האמצעים שאתה יכול להוסיף בוידאו. זה מאוד מאתגר, אתה באמת צריך לעבוד קשה. זה ייקח זמן אבל אנחנו מכוונים לטוב ביותר. לגבי תיאטרון, אני מאוד אוהבת לשיר ולרקוד, הייתי גם רקדנית. בטח זה יקרה מתישהו. אני גם מאוד רוצה לעשות קולנוע. עשיתי סרט אחד שעוד לא עלה, 'לחוץ חתונה' שביים גורי אלפי על פי ספר באותו שם. אני רוצה לעשות גם תפקידים דרמטיים כמו זה שעשיתי ב'להעיר את הדב'".

נועה קולר סיפרה על העבודה איתך ב"להעיר את הדב": "כל הזמן אמרתי לה בין טייקים: 'תזהרי ממני אני לא אמא שלך. את אישה מבוגרת'!". באמת קטע שאת מגלמת את הבת שלה, כשהיא גדולה ממך בעשר שנים בלבד.

"נכון. גם אני קיבלתי את זה כמשהו מוזר, כי היא כאילו גדולה ממני רק בעשר שנים. זה עירער את שתינו. כל הזמן צחקנו על זה".

שיחקת ב"טלוויזיה מהעתיד" ועכשיו את ב"ארץ נהדרת". אלו שתי תוכניות מערכונים שונות כל כך זו מזו, "טלוויזיה מהעתיד" נגנזה על ידי רשת באמצע העונה בלי שאפילו ישדרו את כל הפרקים. בכלל יש עתיד להומור שוליים, קאלטי והזוי במיינסטרים הישראלי? או ש"ארץ נהדרת" מתווה את השאיפה של קומדיה בארץ ואין עוד מלבדה?

"בעיני, הטלוויזיה צריכה לאמץ את האינטרנט, כמו שנטפליקס עשו. הטלוויזיה בסופו של דבר תתקדם לכל מיני תכנים. היא כבר היום הרבה יותר מגוונת ממה שהיה פעם. כרגע 'טלוויזיה מהעתיד' נקטעה, יש עוד מערכונים שעשינו שעדיין אנחנו מחכים שייצאו. אבל יש הרבה אנשים שהתחברו להומור הזה, לנונסנס. אולי זה יותר מכוון לצעירים. זה לא מדבר לכולם. אבל בעיני יש מקום לכולם, לכל הסוגים. מי שטוב יגיע לקהלים שלו".

גיה באר גורביץ'. נמרוד סונדרס
"אמרו לי שאני ואנג'ילינה ג'ולי תאומות זהות. בייחוד בשפתיים". גיה באר גורביץ'/נמרוד סונדרס
"אין אמירה על מתנחלים בבנהאל. אני לא מתעסקת בפוליטיקה, אם לא הייתי ב'ארץ נהדרת' בכלל לא הייתי יודעת מה קורה בארץ. זה מביך"

ומהטלוויזיה - לעתיד. איפה גיה בגיל ארבעים?

"להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, להמשיך ליצור, לשחק ולהמציא את עצמי מחדש, בקולנוע, בטלוויזיה ובבמה. מעניין באמת מי אני אהיה. אולי בגיל ארבעים אעשה גם קולנוע בחו"ל. קודם אתחיל בלשפר את האנגלית שלי".

אחיך הדי ג'יי והמוזיקאי חי בברלין, את רואה את עצמך עוזבת את הארץ?

"יכול להיות שאעבור לאיזו תקופה של שנתיים-שלוש. אולי. למרות שאני מאוד קשורה למדינה. כמו שאני מכירה את עצמי, אני בקושי מתל אביב יכולה לצאת. אחי הוא די ג'יי ויוצר מוזיקה לסרטים ולמחול, הוא עשה את השיר לבנהאל. הוא עבר לברלין עם בת הזוג שלו, רקדנית וכוריאוגרפית. זה מקום טוב לאמנים לחיות בו. כשהייתי בברלין, בתחנת רכבת, קניתי כרטיסים, ואז צעקו לעברי 'אנאלי! אנאלי! אנאלי!'. ואני בברלין. אני מסתובבת ורואה חבורת ישראלים צעירים. ואני חושבת לעצמי, גם לפה אנאלי הגיעה?! מה שכן, אני מקווה בגיל ארבעים גם להיות עם כמה ילדים בבית".

כמה ילדים? את מגלמת מתנחלים, אז מצפים ממך להרבה ילדים.

"בוא נגיד שאני מאמינה במצוות פרו ורבו".

איך תגיבי אם בנך דוד יגדל להיות דומה מאוד לדמויות שלך סתיו ראול או בנהאל?

"נאחל לו בהצלחה. עולם קשוח, היוטיוב. אני ויוגב תמיד צוחקים, שדוד יסתכל על סרטונים שלנו בעוד עשרים שנה, ויגיד לנו 'מה זה ההורים האלה? אתם כאלה עתיקים! אוף! זה מצחיק?! מה מצחיק בזה?! למה אהבו את הדבר ההזוי הזה?!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully