וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צביקה פיק הוא השראה לאיך לא מוותרים גם כשקורים דברים קשים"

15.9.2019 / 0:00

איתי לוי מדבר על הטראומה, נועה קירל חושפת סודות מהקשר עם מרגי, וכולם מפרגנים לצביקה פיק שהופיע לצדם (עם פלייבק מלא של שירה ונגינה שהוקלטו טרם האירוע המוחי) במסיבת העיתונאים של "PLAY פסטיגל". אליאנה תדהר: "ברגע שהוא נכנס לבמה, יש לו הילה". צפו בווידאו

סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז

לראשונה מאז האירוע המוחי שבו לקה לפני כשנה וחצי, הופיע המוזיקאי צביקה פיק בפני קהל. זה קרה במסיבת עיתונאים של "PLAY פסטיגל", שהתקיימה שלשום (שישי) בסינמה סיטי. פיק הופיע לצד כוכבי הפסטיגל עם השיר "חלומות מתגשמים" שהלחין, עם פלייבק מלא. גם השירה של פיק וגם נגינתו שנשמעו באירוע היו למעשה הקלטות ישנות שלו בטרם לקה באירוע מוחי, ועל כן אינן מייצגות את יכולת השירה והנגינה שלו כיום.

לראיונות המלאים - צפו בווידאו שבראש הכתבה

שאלנו את כוכבי הפסטיגל מיהו המאסטרו בשבילם. "גדלתי עליו, על השירים שלו", אומרת אליאנה תדהר. "מעבר לזה שברמה המוזיקלית והמקצועית הוא השראה, גם היום הוא השראה לאיך לא מוותרים גם כשקורים דברים לא פשוטים בחיים. אני חושבת שברגע שהוא נכנס לבמה, יש לו איזו מין הילה כזאת, באמת אישיות שאי אפשר לפספס. המבט שלך ישר פונה אליו. הוא באמת איש מרגש".

פיק חוזר לבמה שנה וחצי לאחר שלקה באירוע מוחי. איך היתה העבודה איתו?

תדהר: "עדיין לא התחלנו את החזרות לפסטיגל עצמו. עשינו את הסרט. אבל גם בצילומים של הסרט באמת יש לו נוכחות מאוד חיובית, הוא כל הזמן מחייך. כיף. השראה".

צביקה פיק מופיע לראשונה מול קהל מאז שלקה בשבץ. המוזיקאי שב לבמה במסיבת העיתונאים לפסטיגל, 13 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
טלי אורן, ששיחקה ב"מרי לו": "צביקה פיק לא השתנה מאז. נקרענו מצחוק ממנו". פיק וכוכבי הפסטיגל/ראובן קסטרו

עבור טלי אורן המפגש המחודש עם פיק היתה סגירת מעגל מרגשת במיוחד. "17 שנה אחורה, 'מרי לו', הבימה. להיט מטורף", היא נזכרת, "היינו טוחנים הצגות. וצביקה היה מגיע. החיבוק, המשפחתיות. ופתאום עכשיו שוב. אני לא יכולה להסביר לך כמה אני מתרגשת לחלוק איתו את הבמה הזאת. זה כל כך הרבה שנים אחורה. והוא לא השתנה. אני רוצה להגיד לך שהוא לא השתנה. הדבר הפיזי שהוא עבר לא מחק לרגע את האישיות הכובשת וההומור. אנחנו רק ישבנו פה בחזרה, נקרענו מצחוק ממנו, הוא פשוט מדהים. אני נורא מאושרת שילדים קטנים שעוד לא נולדו כשאנחנו עשינו את 'מרי לו', ישירו את השירים של צביקה ויכירו את הלהיטים המטורפים האלה".

כוכבים נוספים שישתתפו בפסטיגל היללו את פיק. "עבדתי עם צביקה בגיל 15, עשינו סבב זאפות בכל הארץ, זה כבוד אדיר ומאוד מרגש", אומרת נועה קירל. "אני מאוד אוהבת אותו, וכבוד גדול להיות לידו, לפגוש אותו", אומרת עדן בן זקן. איתי לוי הגדיר אותו: "אגדה חיה מהלכת ונכס צאן ברזל".

בפסטיגל ה-39, שיבויים על ידי חנוך רוזן, יופיעו גם מרגי, שירה לוי, גפן ברקאי, אנה זק, אבי קורניק, קווין רובין, אוראל צברי, דניאל עמית ואייל שכטר. העלילה של "PLAY פסטיגל" מתרכזת בעולם המשחקים והגיימינג, למרות שכבר היה בעבר פסטיגל שעסק בנושא, "פסטיבל גיים און". ישולבו בו שירים מקוריים ומוכרים, וכן להיטיו של צביקה פיק. הוא יעלה החל ב-30 בנובמבר.

עוד בוואלה!

"אני שונא דברים בעצמי, כמו כל אחד אחר"

לכתבה המלאה
צביקה פיק מופיע לראשונה מול קהל, כשנה וחצי לאחר השבץ בו לקה, במסיבת העתונאים לפסטיגל, ספטמבר 2019. צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: שגיא בן נון, מערכת וואלה!
אליאנה תדהר: "צביקה הוא השראה לאיך לא מוותרים גם כשקורים דברים לא פשוטים בחיים"/מערכת וואלה!, צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: שגיא בן נון

כמה ימים לפני הבחירות שיתקיימו בשלישי הקרוב, אנחנו מנסים לברר עם כוכבי הפסטיגל מי לדעתם ינצח בבחירות. בתשובה לשאלה, טלי אורן מעקמת את פניה, אומרת בספק כעס ספק צער: "אני מעדיפה לא לענות על זה" ומסובבת את גבה למצלמה. איתי לוי אומר: "הטוב ביותר ייקח. מי שנמצא שם שנים".

עדן בן זקן: "אהה, אתה יודע... הטוב ביותר, כן!"

ומי זה הטוב ביותר?

"זה קשוח להיכנס לזה, אבל אני מאמינה שהטוב ביותר".

נועה קירל: "אני מעדיפה לא להתעסק בזה, לא להתעסק בפוליטיקה, אני גם פחות מבינה בזה".

אליאנה תדהר: "האמת שאני, בבחירות, מלבד זה שאני אלך להצביע כמובן, אנחנו מופיעים פה, על הבמה הזאת ב'כבש ה-16'. אבל לא אגלה למי אני מצביעה".

אליאנה תדהר במסיבת העיתונאים של הפסטיגל. ראובן קסטרו
לא מסכימה עם הדעה הרווחת שצריך לנטוש את עולם הילדים כדי להצליח בגדול בעולם המבוגרים. אליאנה תדהר/ראובן קסטרו

הקרב הצמוד בין הליכוד לכחול לבן מחוויר לעומת התחרות על שיא ההופעות בפסטיגל בין תדהר, שתופיע השנה זו הפעם ה-9, לטל מוסרי, שלא יופיע השנה אבל כיכב 10 פעמים באירוע. אנחנו זורקים שמן למדורה ומוצאים את תדהר נחושה לנצח. "טל הופיע 10 פעמים אבל לא ברצף. אני שיאנית הברצף. הוא מוביל עליי בכמות, אבל לא ברצף. אני צריכה לעשות 11 פסטיגלים ואז אני אהיה שיאנית השיאנים! ואז אני ארשם בגינס!"

כוכבי ילדים ותיקים סבורים שכדי להצליח באופן מלא במעבר מעולם הילדים לעולם המבוגרים, חייבים לעזוב את עולם הילדים לתקופה ארוכה. את תסכימי לעשות את ההקרבה הזאת?

"אני מכירה את הדעה הזאת. אני אישית פחות מתחברת אליה וחושבת שזה לא מדויק. אני לא חושבת שצריך לזנוח משהו אחד בשביל לעשות משהו אחר. זה לא עובד ככה בחיים. אני חושבת שבעזרת כישרון, התמדה, אנשים ובחירה נכונה של פרויקטים אפשר לשלב בין העולמות"

איתי לוי במסיבת העיתונאים של הפסטיגל. ראובן קסטרו
"אני לא צנוע. אני ענו". איתי לוי/ראובן קסטרו

פגשנו במסיבת העיתונאים גם את הזמר איתי לוי. הזינוק בקריירה שלו זה הדבר הכי מדהים שקרה בשנה האחרונה, חוץ מהידיעה שהולך להיות תינוק בעולם שאבא שלו זה טרנטינו וסבא שלו זה צביקה פיק. "כן, היתה שנה טובה", מחייך לוי. "כל פעם עולים קומה ועוד קומה, וזה כיף, לאט לאט, לאט לאט".

אבל היו גם רגעים לא קלים. במקום לראות בערב המופע המתוכנן שלך בשדרות זיקוקים באוויר, שוגרו לאוויר רקטות וההופעה בוטלה, עד כמה מבאס אותך המצב בדרום?

"אני מופיע כמעט 7 שנים, המון המון הופעות, מעולם לא ביטלתי מופע ומעולם לא בוטל לי מופע, אני חייב להגיד שזו היתה לי חוויה מאוד טראומטית וקשה. זה היה מפחיד. אנחנו היינו בדרך, אני חושב שאולי אם הייתי עומד על הבמה, אולי לא הייתי פה".

אמרת שבבחירות "ינצח הטוב ביותר", אבל מי שאתה מכנה "הטוב ביותר" אחראי גם לרקטות האלה.

"תשמע, אני מאמין שהוא עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר, ודואג למען ביטחון ישראל".

הכרזת שתסיר המועמדות שלך מכל המצעדים לאנשי השנה במוזיקה. יש יחס אמביוולנטי לדבר הזה. יכולה להתקבל תחושה של הצטנעות יתר, שעלולה להיחשד דווקא כהתרברבות?

"אני לא אדם צנוע. אני אדם מאוד ענו. יש הבדל. אמביוולנטיות? אני לא יודע. ההפך. הרי אם הייתי זוכה בזמר השנה או איש השנה אז הייתי אולי מבוהל השנה לא לזכות. אני מעולם לא זכיתי. ואני לא אוהב את הדבר הזה, לא אוהב את הקטגוריות האלה ולא אוהב ששמים אנשים בתבניות. זה מה שגורם לשנאת חינם. אני מסיר את מועמדותי, לא מעוניין, מפנה את מקומי לטובים ביותר ושיהיה לכולם בהצלחה".

נועה קירל במסיבת העיתונאים של הפסטיגל. ראובן קסטרו
נועה קירל, בתגובה להצעת נועה קולר להחלפת בני זוג: "נראה לי פחות מתאים. אבל אפשר לנסות, לא יודעת מה יהיה"./ראובן קסטרו

בני הזוג נועה קירל ומרגי יחזרו השנה לפסטיגל לאחר שהופיעו בו גם שנה שעברה, ובמהלך אחת ההופעות נתקעו באוויר ברגע שהתעופפו על חבלים, בגלל הפסקת חשמל. איזה תקלה רומנטית הם מתכננים השנה בפסטיגל, אני שואל את קירל. "מקווה שלא יהיה. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה על מה יהיה במופע, איזה פירוטכניקה, אני מקווה שלא יהיה איזה משהו מסובך. שנה שעברה זה היה מאוד כיף, אבל כשנתקענו זה היה די מפחיד. יצאנו מזה תוך שניות, דאגו לנו והכל היה בסדר".

בפסטיגל אתם מופיעים הרבה פעמים ביחד, אבל מחוץ לבמה הזאת, על רקע לו"ז עמוס נוסף, נשאר לכם זמן להיות ביחד?

"אין לנו הרבה זמן להיות ביחד, אבל אנחנו מנסים למצוא את הרגעים הקטנים, מה שכן אפשר. ויש את הפסטיגל, שסידרו לנו זמן ביחד, זמן איכות".

לכן אתם נתקעים באוויר, כדי להאריך את הזמן המועט שיש לכם להיות ביחד.

קירל צוחקת. "לגמרי, אנחנו גם בבית נתקעים על המנורה כדי להאריך את הזמן".

באחרונה אמרה בריאיון לוואלה! תרבות השחקנית המוערכת, שנושאת שם מאוד דומה לשלך, נועה קולר: "החלום שלי - להתחלף עם נועה קירל, שהיא תהיה עם בעלי ואני עם מרגי". האם את זורמת עם זה?

"בת כמה היא בערך?"

שלושים ומשהו.

"נראה לי פחות מתאים. אבל... אפשר לנסות, לא יודעת מה יהיה".

עדן בן זקן במסיבת העיתונאים של הפסטיגל. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה הבא יהיה הטוב ביותר", אמרה עדן בן זקן ולא הוסיפה/ראובן קסטרו
חנוך רוזן. ראובן קסטרו
במאי הפסטיגל, חנוך רוזן, עושה פנטומימה נפלא - אתה ממש מאמין לו שהוא יושב על כסא. אה, רגע/ראובן קסטרו
צביקה פיק מופיע לראשונה מול קהל מאז שלקה בשבץ. המוזיקאי שב לבמה במסיבת העיתונאים לפסטיגל, 13 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
יהיה שיגעון? צביקה פיק וכוכבי הפסטיגל/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully