וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תמיכה אדירה מהקהל בבית: ישראל ועדן גולן במקום ה-5 באירוויזיון; שוויץ ניצחה

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 10:05

אחרי כל המחאות והשערוריות, עדן גולן הציגה ביצוע נפלא בגמר האירוויזיון - והגיעה עד לצמרת הטבלה למרות ניקוד נמוך במיוחד מהשופטים. אחרי שוויץ: קרואטיה, אוקראינה וצרפת. גולן: "גאה במקום שהגענו אליו. מקדישה את ההשתתפות לחטופים". כל מה שקרה בגמר הגדול

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024. רויטרס
עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024/רויטרס
  • 10:00/סיכום אירועי הלילה

    שוויץ ניצחה באירוויזיון 2024 עם השיר "הקוד" של הזמר הא-בינארי נמו. עדן גולן, שייצגה את ישראל עם "הוריקן", הגיעה למקום החמישי. זה קרה אחרי שרבים מצוותי השיפוט מרחבי העולם העניקו לשוויץ 12 נקודות בזה אחר זה, ואגב כך התעלמו כמעט לחלוטין מישראל על רקע אקלים מאוד פוליטי, הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות במאלמו, שבדיה.

    שוויץ קיבלה מהשופטים 365 נקודות שהביאו אותה אצלם למקום הראשון, ואילו ישראל הסתפקה ב-52 קולות בלבד. כאשר לאחר מכן נחשפה בחירת הקהל ברחבי העולם, שוויץ קיבלה ממנו 226 נקודות שהשאירו אותה במקום הראשון, ואילו ישראל קיבלה ממנו 323 נקודות שהקפיצו אותה מהמקום ה-13 לחמישי. בבחירת הקהל ישראל הייתה במקום השני, אחרי קרואטיה. שוויץ חמישית בבחירת הקהל.

    ישראל קיבלה את מספר הנקודות המקסימלי מהקהל בגרמניה, בלגיה, צרפת, סן מרינו, שבדיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה. גם מהקטגוריה "שאר העולם" קיבלה ישראל יותר מכל מדינה אחרת. גם במדינות שנחשבות ביקורתיות כלפי ישראל עדן גולן זכתה לאהדה, ואפילו אירלנד העניקה לישראל עשר נקודות.

    עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
    עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס
  • 03:51/עדן גולן במסיבת העיתונאים: "קריאות הבוז נתנו לי כוח. זה הדליק אותי. רציתי שיצעקו עוד"

    עדן גולן אמרה לעיתונאים הישראלים אחרי הגמר כי שריקות הבוז רק דרבנו אותה.

    "אני מרגישה מדהים. כזאת זכות שאני פה וכזאת גאווה שייצגתי את המדינה שלנו ככה והגענו לכזה מקום ואני מרגישה שאנחנו ניצחנו. אני מתפוצצת מרגשות של אהבה וחום וגאווה שהייתה לי את הזכות לייצג את המדינה שלנו מול כל כך הרבה אנשים במצב הזה", אמרה גולן. "אני מרגישה שאנחנו כבר ניצחנו, עם כל מה שעברנו זה הניצחון שלנו. ואני באמת כל כך מודה על כל האהבה והתמיכה שקיבלתי מכולם, זה נתן לי כל כך הרבה חיזוקים. פה שעברנו, עברתי, דברים לא פשוטים, אז באמת אין על העם שלנו, אין על האנשים שלנו, אין על המדינה שלנו, ואני כל כך אוהבת את כולם".

    "זה עבודה קשה של חודשים, ופה שבועיים של עבודה ותקופה [שהיא] מצד אחד הכי מדהימה שאני לא אשכח, מצד אחר מאוד קשה גם. כנראה שבסוף אחרי הנאמבר הכל יצא ממני", הסבירה את הבכי שלה בסיום. "עם כל מה שעברתי אני מרגישה כל כך מדהים וטוב וחוזק וגאווה. אין לי מספיק מילים להגיד כמה אני שמחה". היא הוסיפה כי "אלה היו דמעות שמחה. לא רציתי שזה ייגמר, בא לי לצאת עוד מאה פעמים על הבמה, ולשיר את השיר ולייצג אותנו. זה הרגיש לי כל כך טוב עם כל הבוז וכל הצעקות. אני אחרי החזרה אתמול אמרתי 'תצעקו עוד יותר', זה הדליק אותי. זה נתן לי איפהשהו כוח להראות איזה עם יפה אנחנו. עם כל מה שקורה מסביב אנחנו עדיין מאירים מבפנים ועדיין מצליחים איכשהו לתת אהבה ולנצור את הטוב".

    גולן הדגישה: "אני פה בשביל הקול של כל מי שלא בבית וכל מי שצריך להחזיר הביתה עכשיו, זאת הייתה המשימה שלי להשמיע את הקול שלהם. ואני מייצגת אותם ואת כל המדינה". באשר לעתיד, אמרה כי היא "מתכננת להוציא מוזיקה משלי, להשמיע את הסיפור שלי ולהמשיך לייצג את המדינה שלנו עם המוזיקה שלי, נראה לאן זה ייקח אותי. ישראל זאת המדינה שלי וזה המקום שלי".

    ביחס לפער בין הצבעת הקהל להצבעת השופטים, אמרה גולן כי "זה שאני פה ומשמיעה את הקול שלי כן איכשהו השפיע. זאת הייתה המטרה שלי. איכשהו בשלוש הדקות האלה לנתן את האנשים מהדעות שלהם ממה שהם חושבים ולגרום להם להרגיש משהו ולהתחבר לזה בקטע ריגשי". היא פרגנה גם לזמרת הישראלית טלי, שייצגה את לוקסמבורג. "טלי חמודה, היא נשמה. התאהבתי בבן אדם. היא נשמה של זהב, היא בן אדם מוכשר. מרגשת. ומגיע לה כל הטוב וכל האהבה. אני אוהבת אותה ואני מקווה שאיפשהו עוד נתראה", אמרה. כשנשאלה אם תתגעגע למאלמו, ענתה: "רק לכלבים של מאלמו. יש פה הרבה צ'יוואוות".

    במאי המשלחת, יואב צפיר, התייחס בהרחבה לעוינות שספגו הישראלים במאלמו. "כל הזמן אומרים לנו שהאירוויזיון זה מקום לא פוליטי, זה מוזיקה. תרשו לי לפקפק בעניין. השנה כולנו ראינו את ההבדל בין האנשים לפוליטיקה, כולנו ראינו מה השופטים מצביעים ואיך הקהל מצביע וזה מדהים לראות את האהבה שעדן קיבלה", אמר צפיר. "לראות בחורה בת 20 כל כך מוכשרת ולצעוק לה בוז ולהתנהג אליה מאחורי הקלעים בנבזות זה פשוט רוע, ולא מגיע לה, ואני חושב שהרבה אנשים הרגישו את זה והצביעו לה ורצו לחבק אותה, וזה לא רק ישראלים ויהודים".

    "אני בחור נאיבי, אז זה הפתיע והעליב אותי לראות את העוינות כלפינו. זה מעליב כשאתה נתקל בעוינות, זאת האמת וגם הבוז הראשון שהיה בחזרה הגנרלית העליב אותנו. היה לנו לילה קשה, קמנו בבוקר והתחלנו להתאמן בבוז. הפכנו את הבוז לדוז פואה", אמר צפיר. "צריך לנתח פה את ההצבעה, זה די מרתק לראות את ההבדל בין אנשים שהם 'ווק' ומספרים לעצמם סיפור שקרי, לבין הקהל האמיתי שלא מספר לעצמו את השקר הזה ויודע את האמת, את האמת על 7 באוקטובר, ויודע מה עברנו וכל הנסיעה הזאת שלנו והשיר שלנו מוקדש כמובן לכל החטופים למשפחות החטופים, לחיילים שלנו. מחר אנחנו מגיעים ליום הקשה ביותר בשנה, והשיר הזה התחבר לעניין הזה, אנחנו גאים לייצג את המדינה בשנה כזאת".

    אחת מוכתבי השיר "Hurricane", קרן פלס, התייחסה גם היא במסיבת העיתונאים לעוינות. "זו לא חוויה פשוטה מבחינה חברתית, כמו ילד מנודה", אמרה. "זה עצוב מאוד כי עברנו את הדבר הכי נוראי שעם יכול לעבור וניכר שהעולם לא מבין את זה ואפילו ההיפך".

    "מצד שני", הוסיפה פלס, "כשישבתי שם בגרין רום הגעתי למקום היותר עצוב שלי, אז באו אליי כל מיני משלחות לחבק להגיד לנו שהם איתנו. וגם ראינו את זה בהצבעות [של הקהל]. לא הכול ככה. אני חושבת שהאנשם היותר תוקפניים אז הווליום שלהם יותר חזק, אלה שנמצאים בקודקוד, אלה שמשפיעים על איך שהעולם תופס את זה, אני לא חושבת שכולם ככה. הראשונה שגרמה לי לדמוע באירוויזיון זה [הנציגה] מאוסטריה שישבה לידנו, ופשוט באה וחיבקה אותי ואמרה אנחנו איתכם, אני כל כך מצטערת שאתם עוברים את זה, והם לא היחידים. זה נורא חשוב שנמשיך להשמיע את הקול שלנו".

  • 03:02/הצבעת הקהל: ישראל ניצחה ב-14 מדינות ובקטגוריה "שאר העולם", וסיימה ראשונה בחצי הגמר שלה

    עם פרסום תוצאות הצבעת הקהל, עולה כי השיר הישראלי "הוריקן" סיים במקום הראשון בהצבעות בחצי הגמר השני. בגמר, היא קיבלה את מספר הנקודות המקסימלי מהקהל בגרמניה, בלגיה, צרפת, סן מרינו, שבדיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה. גם מהקטגוריה "שאר העולם" - ישראל קיבלה יותר מכל מדינה אחרת.

    גם במדינות שנחשבות ביקורתיות כלפי ישראל עדן גולן זכתה לאהדה, ואפילו אירלנד העניקה לישראל עשר נקודות - כלומר שישראל סיימה במקום השני בהצבעות הקהל.

  • 02:18/שר התרבות מיקי זוהר: "למרות הצעקות האנטישמיות, הקהל בבית אוהב אותנו"

    שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך את עדן גולן על ההישג באירוויזיון. "ישראל במקום החמישי באירוויזיון, ובמקום השני בהצבעות הקהל. למרות הצעקות האנטישמיות באולם, הקהל בבית אוהב אותנו", מסר זוהר. "תודה עדן על ביצוע חזק ומרגש שייזכר לעד בתולדות האירוויזיון".

  • 02:08/עדן גולן: "גאה במקום שהגענו אליו בגמר, מקדישה את ההשתתפות לחטופים"

    נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן אמרה לאחר הגמר כי היא גאה במיקום הגבוה שאליו הגיעה. "אני כל כך גאה במקום שהגענו אליו! גאה על הזכות שניתנה לי לייצג את המדינה שלי בכבוד וגאה להיות זו שנשלחה למשימה הזו דווקא בשנה הזאת", מסרה גולן. "מהרגע הראשון היתה לנו מטרה אחת והיא להשמיע את הקול החזק של ישראל לעולם כולו, ואני יודעת שהשגנו את המטרה הזאת בגדול. היו רגעים לא פשוטים, אבל באומץ ובתמיכה ענקית מכם לא ויתרנו ונתנו את הכל. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי, למדינה שלי, לחברי המשלחת המדהימים ולמשפחה שלי שאני מחכה כבר לראות ולחבק חזק".

    "אני לא שוכחת לרגע את החטופים שלנו ומקדישה את ההשתתפות שלי בתחרות להם! עם ישראל חי!", סיימה.

  • 01:45/בתום הצבעת הקהל: שוויץ ניצחה באירוויזיון, ישראל - במקום החמישי

    עם נמו, זה הניצחון הראשון של שוויץ מאז 1988, אז עשתה זאת סלין דיון. ישראל העפילה לצמרת הטבלה בזכות הצבעה אדירה מהקהל בבית, ולמרות ניקוד נמוך מאוד מהשופטים באירופה.

    צמרת הטבלה הסופית: שוויץ, קרואטיה, אוקראינה, צרפת, ישראל, אירלנד, איטליה, ארמניה, שבדיה, פורטוגל, יווון, גרמניה, לוקסמבורג.

  • 01:39/תמיכה אדירה מאירופה: ישראל קיבלה 323 נקודות מהקהל בבית

  • 01:31/סרביה ושבדיה לא העניקו נקודות לישראל. בתום הצבעת השופטים - ישראל עם 52 נקודות במקום ה-12

  • 01:29/ליטא העניקה 4 נקודות לישראל

  • 01:28/ישראל קיבלה 8 נקודות מקפריסין. מהשופטים של פולין - 0 נקודות

  • 01:26/ישראל קיבלה שתי נקודות מלטביה. היא במקום ה-12, אחרי 31 מדינות ולפני הצבעת הקהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully