וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסק ראשון לפסח סלבוסקי

דפנה ארד

1.11.2006 / 12:09

האמן והאוצר הקליט דיסק בו הוא מבצע קאברים באנגלית לשירים שהוא אוהב החל משנות ה-50 ועד לשירים חדשים

זה שפסח סלבוסקי הוציא אלבום אולי לא יגיד כלום לאנשים מתעשיית המוזיקה, אבל מדובר ברגע מעניין מאוד בו עולם האמנות ועולם הרוק מתנגשים. האמן והאוצר, שגם שמלמד אמנות בבצלאל ובמכללת אמונה, קרא לדיסק החדש "זעם בצהרי היום". הדיסק הוקלט בקולו הגבוה ללא סינונים בפאב רוזה בירושלים וכולל 11 שירים, רובם גרסאות כיסוי ללהיטים ידועים.

סלבוסקי לא מסכים למונח "קאבר": "האוריינטציה שלי היא יותר לעולם של מוזיקה קלאסית, בה יש מושג של ביצוע ראשון, אבל הוא טריוויאלי. גרסת המקור לא קיימת. מבצעים שיר. כל השירים משומשים. אלה שירים אותם אני אוהב. למשל "רוק אראונד דה קלוק" שהיה להיט הרוק הראשון. אני רציתי להיות רשום ברשימת המבצעים של השיר הזה. אם אתה שחקן, אתה רוצה לשחק ב"המלט" לפחות פעם אחת, אז אני רציתי שיהיה רשום שביצעתי את 'רוק אראונד דה קלוק'.

הדיסק כולל שירים שאני מכיר שנים רבות, וגם שירים שהכרתי בשנים האחרונות, כמו "המבורגר גירל" למשל".

האמן הותיק לא מעוניין לנטוש את כור מחצבתו, לפרוץ בשוק מוזיקת הפופ ולהתפרסם. סלובסקי מרגיע, "אני לא מפסיק עם האמנות, אני כמובן שומר על העבודה שלי. כמשרה האמנות היא גם לא מי יודע מה, אבל אני שומר על האמנות. המוזיקה לא מתנגשת בכלום. בשנים האחרונות אני פולש לתחום של המוזיקה. עשיתי כמה הופעות. בלונדי (אסנת רוזה) ערכה והפיקה לי את האלבום הזה".

כשזה מגיע לאלבום ראשון של צייר ואמן, עולה השאלה מה יותר היה חשוב לו, עטיפת הדיסק או התוכן המוקלט עליו: "המוזיקה יותר חשובה במקרה הזה, אבל העטיפה מושכת ונותנת הנאה גדולה. כמובן שאני ציירתי את המוצג על העטיפה, וסיפקתי אמנות לעטיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully