וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבר "בחירתה של סופי" מת

2.11.2006 / 11:53

הסופר וויליאם סטיירון, שבין ספריו גם "וידויו של נט טרנר" ו"חשיכה נראית", הלך לעולמו בגיל 81

וויליאם סטיירון, שספרו "[[בחירתה של סופי]]" משנת 1979 הפך לסרט שובר קופות ולאחד הסרטים החשובים על השואה ומלחמת העולם השנייה, הלך לעולמו אמש במסצ'וסטס, כך דווח בניו יורק טיימס.

סטיירון בן ה-81 מת מדלקת ריאות, אחרי מחלה ארוכה, כך סיפרה בתו אלכסנדרה.

סטיירון נולד בניו פורט, וירג'יניה, בשנת 1925, לא רחוק מהמקום בו התרחש מרד העבדים של נט טרנר שהופיע בספר המפורסם והשערורייתי שלו, "וידויו של נט טרנר", שזיכה אותו בפרס פוליצר.

לסטיירון היתה ילדות קשה. הוא היה בן יחיד לאב שעבד כטכנאי וסבל מדיכאון קליני (וגם הוריש אותו לבנו), ולאם שמתה כשהיה בן 13. באותו גיל נשלח למכינה אפיסקופלית לבנים-בלבד. בהמשך התגייס למארינס ובסוף מלחמת העולם השניה. לאחר שכתב את ספרו הראשון בגיל 26, הוא גוייס לשרת במלחמת קוריאה.

בשנת 1979, כאמור, פורסם ספרו "בחירתה של סופי". סטיירון סיפר את סיפורה של סופי, פולניה קתולית שנאסרה במחנה אושוויץ. בסרט שעובד לפי הספר, מריל סטריפ גילמה את סופי וזכתה לשבחי המבקרים. ב-2002 עלתה לבמות אופרה לפי הספר.

סטיירון סבל מבריאות לקויה כבר זמן רב ולא פרסם רומן באורך מלא זה 25 שנה. בשנות ה-80 סטיירון סבל מדיכאון חמור ואושפז כמה פעמים בבתי חולים בעקבות ניסיונות התאבדות. בספר הזכרונות שהוציא, "חשיכה נראית", הוא תאר את ההתמודדות שלו עם הדיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully