וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'וזפין" ו"סיפורו של סוס" זכו בפסטיבל מסרחיד

5.11.2006 / 13:08

הפסטיבל להצגות יחיד בערבית נסגר בסוף השבוע, ועסק בעיקר בעולמה של האישה הערבייה

שתי הצגות היחיד "ג'וזפין" ו"'סיפורו של סוס" זכו בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל מסרחיד 2006 להצגות יחיד בערבית, שננעל בסוף השבוע בעכו. "ג'וזפין", מאת רביד דברה ובתרגום סאלח עזאם (שגם ביים), עוסקת באישה, המתוודה על סיפור חיים כואב. "סיפורו של סוס", עפ"י סיפור של טולסטוי, בתרגום איאד קיזל ונהד בשיר ובבימוי דר' אבי ברכר, מנסה לתת נקודת מבט חדשה על העלם – דרך עיניו של סוס.

שתי ההצגות זכו גם בפרס המשחק הטוב ביותר: ענת חדיד על "ג'וזפין" ונהד בשיר על "סיפורו של סוס". בציון לשבח זכתה השחקנית מייסה חמיס על עבודתה בגילום תפקיד קשה לביצוע במשחקה בהצגה "זאת אני..." בהשראת הרומן אנה קרנינה של טולסטוי, בעיבוד ובימוי של נסרין פאעור. ההצגה עוסקת באישה היוצאת ב'מתקפה' נגד הסופר טולסטוי כלפי יחסו לנשים באקטואליה להיום.

במהלך שלושת ימי הפסטיבל הועלו 15 הפקות ומופעים שונים בניהולם האמנותי של סמדר יערון ואוסאמה מסרי. רוב ההפקות עסקו השנה בעולמה של האישה הערבייה, כחלק מחשבון הנפש של החברה כלפי מקומה של האישה בתוכה. כמו כן, עסקו ההצגות במיתוסים, בשאלות קיומיות, בנושאים לאומיים-פוליטיים וחברתיים ובנושאים אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully