וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוי לשעבר עזר לשחקנים

דפנה ארד

6.11.2006 / 12:08

חזי שי עזר לשחקנים בהצגה "שני חדרים", העוסקת בחטוף אמריקני בביירות, להבין איך מרגישים בשבי

בתיאטרון הבוגרים של יורם לוינשטיין עובדים בימים אלה על ההצגה "שני חדרים" מאת המחזאי [[לי בלסינג]]. המחזה, שנראה אקטואלי מתמיד היום, מספר את סיפורו של אזרח אמריקני, שנחטף בביירות על ידי טרוריסטים מוסלמים, בעוד אשתו בארצות הברית מחליטה להסתגר בחדרה בבית לאות הזדהות עם בעלה ובונה לה חיים של "שבויה".

כדי להכניס את השחקנים לתפקיד הוזמן חזי שי, חייל צה"ל שנפל בשבי האוייב בקרב [[סולטן יעקוב]], לייעץ לשחקנים. שי נפל בשבי ביום הרביעי למלחמת לבנון והשאיר בארץ את אשתו איריס בהריון. במשך שלוש וחצי שנים הוא ישב בשבי, בעוד אשתו ניהלה מאבק לשחרורו. לבסוף הוא שוחרר במסגרת "[[עסקת ג'יבריל]]"

שיתף פעולה כדי להעלות את המודעות לחטופים

שי עזר לשחקנים להתחבר לדמויות בהצגה. בהתחלה סיפר להם את סיפורו האישי, ובהמשך הסביר להם איך זה מרגיש להיות שבוי, ומה עבר על אשתו בימים הארוכים לבד.

שי אומר שהוא לא נהנה מלחטט בפצעי העבר: "האמת היא שאם לא היו החטופים עכשיו, לא הייתי מסכים להפגש בכלל עם השחקנים. מאחר וחשוב לי שנושא החטופים ישאר כל הזמן בתודעה הציבורית הסכמתי ליצור איתם קשר ולשוחח איתם."

בשנים האחרונות שי נמנע מלהתעסק בטראומה הפרטית שלו, וממשיך הלאה "אני לא אני חי חיים נורמלים שלא קשורים לשבי, עובד, מגדל משפחה ונהנה מהחיים. בעבר הופעתי הרבה בפני חיילים, והשתדלתי להעביר להם את מה שאני הרגשתי בשבי על מנת שאם יהיו חיילים להם יקרה אותו הדבר, הם ילמדו מהנסיון שלי איך להתמודד עם הבדידות, חוסר הידיעה ועם הפחד הזה שבכל יום עלולים לחסל אותם, ואיך תמיד צריכה להשאר התקווה חזקה והאמונה במדינה, שחייבת לעשות הכל וצריכה להיות בלב כל חייל הנופל בשבי."

שי אופטימי בקשר לגורל החטופים הישראלים: "אני יודע איך [[גלעד שליט]] מרגיש שם ואני מקווה שזה יסתיים מהר ולא יהיה עשירית ממה שעברתי. למען האמת, ארועי החטיפה במלחמת הלבנון השניה לא החזירו אותי אחורה, החטיפות לא גרמו לי לטירוף בלתי נשלט. אני שולט בכל ותמיד חושב על מחר כי מחר תמיד יהיה יותר טוב"

שני חדרים. מתי ואיפה

את הגרסה הישראלית ל"שני חדרים" מביים רועי הורוביץ ומשתתפים בה ארבעה שחקנים, בוגרי הסטודיו למשחק של [[יורם לוינשטיין]]; רונה ליפז-מיכאל, יובל ברגר, דרור גור-אריה, וטליה דור. את המוסיקה למחזה כתב דניאל סלומון.

ההצגה תעלה לראשונה ב"חדר של אורנה" ב-14 בנובמבר ותמשיך כל ערב בתשע, ובימי שישי בשעה שתיים בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully