וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקבק לפיקאסו בפתח תקווה

7.11.2006 / 11:00

במלאת מאה שנים ליצירת המופת "העלמות מאביניון", 16 אמניות ישראליות - ואמן אחד - מגיבים עליה בתערוכה חדשה במוזיאון פתח תקווה

"העלמות מאביניון", יצירתו הקאנונית של פאבלו פיקאסו משנת 1906, ואחת היצירות המשפיעות ביותר על האמנות המודרנית, חוגגת 100 שנים ליצירתה. בתערוכה שתפתח ביום חמישי במוזיאון פתח תקווה הוזמנו 17 אמנים על ידי האוצר גלעד מלצר מהמדרשה, לענות לפיקאסו על יצירתו המכוננת.

האמנים שיציגו את הפרשנות והמחווה שלהם ליצירה המהפכנית הם: מיכל הימן, יהודית לוין, מיכל נאמן, רחלי רוטנר, דגנית ברסט, אלונה פרידברג ולימור אורנשטיין, אתי יעקובי, זויה צ'רקסקי, טל שוחט, אפרת נתן, רות שלוס, סמדר אליסף, חנה שיר, ליהי חן, אפרת גלנור ורועי רוזן.

פאבלו פיקאסו צייר ארבע זונות מעוותות, בסגנון אמנותי חדשני לזמנו. היצירה הפכה לנקודת ציון חשובה בדרכו של פיקאסו אל הסגנון הקוביסטי שאפיין את יצירתו אחרי כן. היא עוררה תגובות נזעמות בראשית דרכה, אך הפכה ברבות השנים לאחת מאבני הדרך המשמעותיות ביותר בתולדות האמנות.

בערב הפתיחה של התערוכה תערך גם מסיבת פתיחת השנה החגיגית של המדרשה לאמנות, יוקרנו עבודות וידאו ארט של סטודנטים בעקבות "העלמות מאביניון", ותהיה הופעת דראג של ראפת חטאב, בליווי מוזיקלי של נגה שץ מnx2.

התערוכה תפתח ביום חמישי הקרוב ותוצג עד ה-30 בדצמבר במוזיאון פתח תקווה לאמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully