וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם לא אצביע שוב רפובליקנים

צחי בירן

9.11.2006 / 10:59

בארט סימפסון נגד ג'ורג' בוש: צחי בירן על סדרות האנימציה של רשת פוקס, שמתחילות לנשוך את מדיניות הממשל

סדרות האנימציה הנושכות של רשת פוקס – הסימפסונס ופאמילי גאי – נכנסו חזק בשבוע האחרון בנושא המלחמה בעיראק. בניגוד לסאות' פארק, הסדרה האחות מקומדי סנטרל, שתי הסדרות הללו הצניעו עד כה (יחסית) את הביקורת שלהם על ממשל בוש ונזהרו מלצחוק על המלחמה המסתבכת: כנראה שבשעה שהבחירות לבית הנבחרים האמריקאי מתקיימות, הופעת הביקורת החריפה הזו נגד הממשל היא ממש לא מקרית.

הסימפסונס, שחיים בספרינגפילד הווירטואלית בהרבה מקוהוג הסמי-מציאותית של משפחת גריפין, הכניסו לבוש בפרק הספיישל-האלווין המסורתי ששודר בשבוע שעבר. הספיישל תמיד כולל מספר סיפורים שבהן מופיעות דמויות הסדרה אבל הקו העלילתי פרוע ועקוב מדם בהרבה מהרגיל. השנה, כלל הפרק סגמנט בו כובשים החייזרים המגעילים והמריירים את ספרינגפילד והופכים אותה לגל של אבנים.

את העלילה מסיימת סצינת שיחה בין שניים מהחייזרים, העומדים בתוך מבצר מוגבה וצופים על העיר ההרוסה (דמיון קל ל"איזור הירוק" שביצרו האמריקאים בלב בגדד). "בני האדם ממשיכים להתנגד לנוכחותינו (בום של מטען צד ברקע)", מדווח אחד מהם למפקדו, "אמרתם שהם יתייחסו אלינו כמו משחררים".

ברשת צפה גירסה בה הם צופים לעיראק עתיד דומה לזה של ספרינגפילד, אך בפרק ששודר הושמט המשפט הזה. באתר יוטיוב הועלתה גרסת הלפני ואחרי, בליווי טענות לצנזורה של פוקס (הרשת שבבעלות רופרט מרדוק השמרן הידוע) אך כנראה שמדובר בצנזורה עצמית בלבד. אל ג'ין, מפיק הסדרה הסביר בראיון: "חיפשנו סיום לפרק וזה די הציע את עצמו. הייתי רוצה לקחת קרדיט על הנועזות הזו, אבל מדובר בדעה בה מחזיקים 69% מהציבור במדינה. לגבי ההשוואה הברורה לעיראק שנחתכה מהפרק, מסביר ג'ין כי חלק מהכותבים רצו לוותר על השורה, משום שאין צורך להבהיר את מה שברור מאליו.

שני הרוגים ששומרים על בונקר התחמושת

בסדרה פאמילי גאי, בה נוהגים מדי פעם ללעוג בקטנה ליושבים בוושינגטון, הלכו הפעם מאוד רחוק. בפרק ששודר ביום ראשון השבוע מוצאים את עצמם סטואי ובריאן מגויסים לצבא האמריקאי. אחרי סיור מפחיד ברחובות בגדד ופגישה עם מחבל מתאבד הם מחליטים שהספיק להם ומחפשים מוצא שיחזיר אותם הביתה. גם כשהם יורים זה ברגלו של זה כדי להשיג פס הביתה מסביר להם הקצין שזה כבר לא מספיק. "זה כבר לא לוקח, אנחנו צריכים להסתדר עם מה שיש – יש לנו שני הרוגים ששומרים על בונקר התחמושת", הוא מגלה להם. בלי להרוס יותר מדי מהפרק המשובח, אפשר לגלות רק שבהמשך יורדים כותבי הסדרה באופן ישיר ופוגעני בהרבה על ג'ורג' וו.

כאמור, בסאות' פארק כבר נכנסו בבוש ובצ'ייני ביותר מהזדמנות אחת, אבל מדובר בסדרה שתמיד הקפידה להגיב בסרקסטיות על אירועים זמן קצר אחרי התרחשותם, וגם משודרת בערוץ שמרני הרבה פחות. למרות שברשת פוקס כמעט ולא צינזרו את פאמילי גאי והסימפסונס עד היום, נראה שהכותבים שם מתחילים להבין שלמרות שהדמויות המאוירות שלהם מבקרות באופן שבועי את החברה האמריקאית המתפוררת, אחרי כמעט 3,000 הרוגים אמריקאים בעיראק - הגיע הזמן לאמירות בוטות וברורות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully