וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר

עופר עין גל

16.11.2006 / 10:28

בגלל שוואלה! תרבות שמאלנית אומואית, קבלו פרויקט מיוחד – 100 שנים לתל אביב. כתבה ראשונה בסדרה

העיר העברית הראשונה, תל אביב, תחגוג בשנת 2009 מאה שנים להיווסדה. בלי ליפול ליותר מידי נוסטלגיה, עשרה עשורים חלפו מאז תחילתה של שכונת "אחוזת בית" הצנועה, שפרצה את חומות יפו ומאז שעמד מאיר דיזינגוף מול חולות האינסוף והגריל קרקעות. אם נניח רגע בצד את השמחה הגדולה בהצלחת החזון הציוני, לחגיגות ה-100 כוח אדיר, שבמידה וינוצל כראוי, הוא עשוי לחזק את מעמדה של תל אביב כמובילה תרבותית, עסקית וחברתית. החגיגות עשויות להוות מנוף אדיר של יחסי ציבור, מיתוג, גאווה לוקאלית וקולוסאלית, לצד מוקד משיכה תיירותי ותרבותי, שישליך על הפן הכלכלי, או במילים אחרות, קש-מאני לקופת האזרח, כמו גם לקופה הציבורית.

נראה שעיריית תל אביב-יפו מבינה את חשיבות האירוע ועל כן, לפני כשלושה חודשים, הקימה את מנהלת חגיגות ה-100, שאמורה לבנות את החזון ולנהל את מימושו. לפני הקמתה היה אחראי סגן ראש העיר, פאר ויסנר, על ריכוז הפרויקטים וכעת, משהוקמה המנהלה הופקד בראשה דרור אמיר, שלפני כן היה מנכ"לה של המישלמה של יפו. לזכות המנהלה הוקצע משרד בבניין הכהנים ברחוב צייטלין הסמוך לעירייה ותקציב נאה לפעילות.

המנהלה כרגע מתרגלת לנעליים הענקיות שהופקדו בידיה ונמצאת בשלבי בדיקת השלד והאג'נדה שתנחה את בחירת הפרויקטים. ברבעון הראשון של 2007 היא מתכננת להציגם בפני המועצה הציבורית. כרגע עומדות על שולחנה מאות הצעות שיקבלו אישור בהתאם לקו שיינקט.

ההצעות שמונחות על שולחנה הוגשו על ידי גורמים מוסדיים ופרטיים, ונוגעות לכל תחומי החיים בעיר, החל משינוי שמו של רחוב אבן גבירול ל"שדירות המאה", הוצאת הספר "תל אביב עירי" והכנסתו לתכנית הלימודים המוניציפלית, הנפקת מדליות לותיקי העיר, הפיכת בניין העירייה הישן למוזיאון וארכיון העיר תל אביב, שיפוץ ככרות בעיר (ככיכר דיזינגוף, שאמורה להשיב פניה לחזותה המקורית טרום ימי יעקב אגם), ועד פרויקטים במיליוני דולרים (שיפורטו בהמשך- תהיו סבלניים...). הכל כרגע בגדר הצעות שנבחנות.

"רעיונות יש לי עד לפה" מציין אמיר ומסמן קו דמיוני מעל ראשו "אם יש דרך למציעים לממש את היוזמה אז יש מקום לבחון שיתוף פעולה", או במילים אחרות, העירייה מנסה לחסוך כמה שאפשר בעלויות ולהוציא כמה שיותר פרויקטים אל הפועל.

הקריטריונים, פרט לאג'נדה הכלכלית, ייבחנו על פי תמורתם לקהילה ושיתופה, ועל פי אורך טווח חייהם. יש החלטה כללית לשאוף לפרויקטים שיהיה להם המשך גם בתום שנת החגיגות.
אחת ממקבלי ה'כן' הכללי היא חברת מועצת העירייה מטעם מרצ- יחד, זהבה כחלון, שעומלת על פרויקט 'תל אביב הסמויה מהעין'. במסגרת הפרויקט נשלחו ילדי השכונות השונות בעיר להשיג צילומים משפחתיים שצולמו בתל אביב. הצילומים ייאספו לתערוכה ואתר אינטרנט, שדרכם יתחברו הזאטוטים למורשת שכונתם.

השבועות והחודשים הקרובים הם קריטיים מבחינת נוטלי ההחלטות ואופי החגיגות, כדי להימנע מפיאסקו סטייל חגיגות היובל למדינת ישראל, החלטנו, ככל שחטטנותנו תאפשר לנו, לפרוס בפניכם את שלל התכניות, האירועים והפרויקטים המתוכננים לקראת השנה החגיגית, ואולי לייצר שקיפות ושיתוף אמיתיים שיובילו לחגיגות ראויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully