וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע צוותא נכשל

דפנה ארד

21.11.2006 / 16:36

המועדון התרבותי ניסה למכור יצירות של אמנים מובילים שתרמו את יצירותיהם למען הצלת המקום מקריסה כלכלית. מתוך 120 עבודות נמכרו אך ורק 20

מועדון [[צוותא]] נקלע לאחרונה לקשיים כלכליים. אחד מהנסיונות להחיאת המועדון היה ערב התרמה שהתקיים אתמול - מכירה פומבית של יצירות שנתרמו אד הוק, וההכנסות קודש לצוותא. אמנים המופיעים במקום תרמו מיצירותיהם, כמו גם אמנים ישראלים ידועים אחרים. אבל קהל הקונים שהגיע לערב ההתרמה היה דל - וגם די קמצן.

רק 20 יצירות אמנות נמכרו מתוך 120 שהוצעו למכירה, וחלקן במחירים נמוכים מאוד מהצפוי.

ישראל גוריון: "היתה שם אווירה של קמצנות"

השחקן-זמר [[ישראל גוריון]] הצליח למכור 2 מתוך 3 היצירות שנידב למכירה הפומבית, וגם זה רק לאחר שמנהל המכירה הפומבית ניסה לפרוט על רגשי האשם של הקהל והפציר באדישים: "הוא (ישראל גוריון - ד.א) פה, לא תקנו?".

גוריון התפלא שבניגוד לשאר היצירות שנשארו יתומות, את הרישומים שלו אנשים קנו: "היתה שם אווירה של קמצנות, ככה זה נראה. הייתי בטוח שאנשים יהיו הרבה יותר נדיבים כי האירוע לא נעשה למטרת רווח אלא כדי לעודד קצת את צוותא. ניסו למכור יצירה של קדישמן במחיר התחלתי של 2,500 ואף אחד בכלל לא זז.

"הרישומים שלי נמכרו במחיר הראשוני שלהם, כל אחד ב-200 דולר. השלישי הוא מעט יותר גדול, וביקשו בשבילו 250 דולר אז לא הצליחו למכור אותו."

גוריון עצוב מכך שהמטרה המקורית, להציל את המועדון, לא התאפשרה בגלל חוסר ההיענות: "צוותא יקרה לי, בכל אופן. זהו המקום בו כמעט כולנו התחלנו. עשינו שם מיליון הופעות כשהמועדון עוד היה במאפ"ו.

"זהו אחד המקומות האקטיביים בעולם התרבות הישראלי, חבל מאוד שהוא נקלע למצוקה כזאת וצרות כאלה. הבנתי שהמצב קשה אז החלטתי להירתם. הייתי בטוח שיחטפו את היצירות השונות, כמו כל שאר התורמים, אבל אנשים רק חשבו על הכדאיות של עצמם."

בראיון לגלי צה"ל אמרה [[דפנה ארמוני]], שניסתה אף היא למכור מיצירותיה במכירה הפומבית: "ככה זה בארץ. אני לא מתפלאת שרק אנשים שעוזבים את הארץ מצליחים בעולם האמנות. זאת מדינה של קומבינות ושל הישרדות, ואמנות נחשב פה למותרות".

מועדון צוותא נוסד בשנת 1958 בידי המשורר אברהם שלונסקי ומאז מהווה מרכז תרבותי חשוב בישראל,.במהלך השנים עבר כתובות וקונספטים, והתמקם לבסוף בקומה התחתונה של ה'לונדון מיניסטור' בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully