וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירל רזניק והכינורות למען השלום

דפנה ארד

22.11.2006 / 15:35

אנסמבל בניצוחו שישלב נגנים פלסטינים, ערבים ישראלים ויהודים יצא לסיבוב הופעות בעולם שמטרתו הפסקת הטרור

הכנר מירל רזניק עובד בחודשים האחרונים על פרוייקט גדול בשם "violins against violence" - סיבוב הופעות בינלאומי שיכלול, בתקווה, הופעה אחת בכל מדינה ברחבי הגלובוס, במטרה להראות לעולם שדרך הכינור אפשר להגיע להבנה ולשלום.

"זאת תהיה הפגנה א-פוליטית" מספר רזניק בן ה-51, "זאת הדרך לאחד את כל הגזעים וכל הדתות ליחידה אחת. בעצם הטרור שמאיים על כולנו הוא המלחמת העולם השלישית שאנחנו צריכים לגנות".

רזניק ממשיך לפנטז, "בכל מדינה נרצה לארח אמן מאותה מדינה. בסוף הסיבוב תיערך ההופעה האחרונה בקפריסין, ולשם ארצה להזמין את כל האמנים שהתארחו, להופעה אחת ארוכה - הגראנדה פינאלה. זו הפקה מאוד הפגנתית."

"יעקב פרי ידאג לפתור את כל הבעיות"

האנסמבל המעורב של רזניק כולל, לבד מ-6 רקדניות בטן, גם נגנים מבית ג'אלה, טול כרם, נצרת ותל אביב, נציגים משלושת הדתות הגדולות: מוסלמים, נוצרים ויהודים. אחד מהנגנים בהפקה הוא הכנר הערבי מוניר בשארה, שחזר לפני שבועיים מסיבוב הופעות בארצות ערב, והספיק להופיע ברבת עמון מול מלך ירדן.

העלויות ההתחלתיות של הפרוייקט נעות בין 150 ל-170 אלף דולר, והוא ממומן חלקית על ידי "מרכז פרס לשלום" ומשרד החוץ, עם גיבוי מצד חברו הטוב של רזניק, [[יעקב פרי]], שעוזר לו מבחינה בטחונית. "מאחורי הפרוייקט עומד אדם שהוא אח שלי וחבר שלי, יעקב פרי, שידאג לפתור את כל הבעיות. הוא מאמין בפרוייקט הזה ויסייע לאורך כל הדרך".

מירל רזניק נולד במחוז טרנסילבניה ברומניה, והתחיל לנגן על כינור בגיל 5. בשנת 1976 עלה לישראל, ושירת בלהקה צבאית לצד ריטה והדצים. בהמשך שיתף פעולה בהפקות שונות עם כמעט כל מוזיקאי בארץ, הופיע בארצות הברית, אוסטרליה, אירופה ובפסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully