וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי הקולנוע הדוקומנטרי נגד העתירה לבג"ץ

נירית אנדרמן

23.11.2006 / 8:32

יוצרי הקולנוע הדוקומנטרי טוענים כי עתירת דוד פישר פירושה עיכוב של מיליוני שקלים לתקופה שאין לשער את אורכה

נציגיהם של יוצרי הקולנוע התיעודי תובעים ממנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, דוד פישר, למשוך את העתירה שהגישה הקרן לבג"ץ ביום ראשון. בגילוי דעת שפירסמו אתמול פורום היוצרים הדוקומנטריים ואיגודי המפיקים, הבמאים והתסריטאים, הם פונים לפישר וטוענים כי עתירתו לבג"ץ "פירושה עיכוב של מיליוני שקלים, המיועדים ליצירה התיעודית וליוצרים התיעודיים, לתקופה שאין לשער את אורכה".

בעתירתה ביקשה הקרן החדשה מבג"ץ למנוע את יישום המלצת מועצת הקולנוע לקצץ כ-35% מתקציב הקרן בתחום התיעודי לשנת 2006 (לעומת תקציב השנה שעברה) ולחלק סכום זה בין קרנות קולנוע אחרות. כמו כן ביקשה הקרן מבית המשפט, בעתירה שהגיש עו"ד יובל קרניאל, להקפיא את חלוקתם של 40% מתקציב התמיכה לתחום התיעודי, עד להכרעת הדין בעניין.

במכתב מבקשים היוצרים מפישר לא לנהל את מאבקו על גב היוצרים. "הבהרנו לך כי את המחיר הישיר למאבק שאתה מנהל משלמים אך ורק היוצרים והיצירה התיעודית ולא שום גורם אחר", כתבו היוצרים לפישר. "היצירה הדוקומנטרית לא היתה נפגעת כמלוא הנימה אם תקציבי המדינה המיועדים ליצירה תיעודית היו עוברים דרך הקרנות האחרות ולא דרך הקרן החדשה". בגילוי הדעת פונים נציגי היוצרים גם למנכ"ל משרד המדע, התרבות והספורט ודורשים שיפעל "לריענון מועצת הקולנוע ולקיום דיאלוג פתוח ושקוף על בסיס קבוע בין מועצת הקולנוע לראשי התעשייה".

"פישר שבר את הכלים", אומר יו"ר הנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים, נפתלי גליקסברג. "הסברנו ליוצרים שזכותו כמנהל קרן להיאבק על תקציב הקרן, אבל בפגישה אתו לפני כמה שבועות ביקשנו שלא יפנה לבג"ץ, כי אם יעשה כך יפגע ביוצרים ויתקע 40% מהתקציב התיעודי. אני מאמין שפישר יאזין לתביעת היוצרים וימשוך את עתירתו".

מהקרן החדשה נמסר בתגובה: "נאלצנו לבקש סעד מבית המשפט העליון רק לאחר שמיצינו את כל האפשרויות שעמדו בפנינו, ובית המשפט הוא שיפסוק בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully