וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאת בודדת

פיני אסקל

28.11.2006 / 10:21

החוק לאיסור מכירת סיגריות בודדות מגן על תאגידים ורומס את הצרכנים. פיני אסקל לוקח שאכטה עצבנית

עדיין לא הספקנו להתאושש מעצם קיומו של המטרד ההורמונלי הלאומי החדש בני סלע וכבר מבשרים לנו על עוד אלרגיה. מדובר בזאטוטים זבי חוטם שימשכו לכם בחולצות בפתחי בארים, יציעו לכם הצעות מגונות ויקראו לכם "אח שלי", למרות שהם מגיעים לכם לביצים. כל מה שאותם נערים בגילאי 14 עד 18 ירצו זה סיגריה עלובה, תוצרת חוץ אם אפשר. נכון, גם היום יש נערים המבקשים ברוב חוצפתם סיגריה מאדם זר ברחוב, אבל הסיגריות הבודדות הפחיתו את התופעה – למבקשים נהיה לא נעים, לנדיבים כבר יש לגיטימציה לסרב בלי נקיפות מצפון. עכשיו, האימה חוזרת לרחובות.

הצעת חוק האוסר מכירת סיגריות בודדות תוצרת חוץ (כיום האיסור חל על מקומיות בלבד), עברה בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית. זהו, אוטוטו מותר לקנות רק חפיסות. הסיבה הרשמית היא לשמור על האינטרסים של יצרני הסיגריות הישראלים ביחס לכל אותם פיליפ-מוריסים של הגולה. ח"כ משה כחלון, העומד בראש ועדת הכלכלה, ניסה למכור לנו עננת ניקוטין דקה כשציין כי מדובר בעוד שלב בדרך למניעת עישון. יה רייט. כשיו"ר ועדת הכלכלה נשמע כמו שר הבריאות, מיד אמורה להידלק לנו בראש נוריות אזהרה.

אבל לפני שנטפל בנוריות וניכנס באמ-אמא של החוק האידיוטי הזה, כדאי לזכור מי הם הצרכנים של הסיגריות הבודדות. מדובר בעיקר בנערים, אשר קצר ארנקם מלקנות חפיסות שלמות, או אנשים שבלאו הכי לא רוצים לעשן יותר מדי ומעדיפים לקנות פה סיגריה אחת ושם שתיים, כדי לשבור את הקריז. זו הסיבה שהנזק של החוק, יהיה גדול יותר מהתועלת. אותם מעשנים קלים, ייאלצו לקנות חפיסות שלמות ומטבע הדברים, כך יעיד כל מעשן, גם יצרכו יותר סיגריות בדרך להתמכרות בלתי נמנעת – הלו, זה ממכר! בנוסף, הנערים שמשתמשים בתבונה בפטנט הבודדת, יוציאו סכומי כסף גדולים בהרבה ממה שהוציאו עד היום – הלו, ממתי חוקים מגנים על תאגידים ורומסים ילדים? אבל הכי חשוב – מיסטר נובלס יהיה מבסוט.

הדרך שלנו להפוך באופן רשמי לשניצל צרכנים לא תיגמר פה. מחר הנהגים ייאלצו לקנות אלכוהול בחביות. כדי למנוע תאונות דרכים, נו. עד שהם יגיעו לרכב, הם יחטפו קילה בגב ויבלו את הלילה בבית חולים, לא אצל פרופסור היס. מבריק (וגם בבירה נשר יהיו מרוצים). ולא רק זה – המלחמה בצמא תוציא מהחוק את בקבוקי המים המינרלים הקטנים ותעביר אותנו לשישיות. מה קרה? פעם אחת תתייבש, אבל זה עושה טוב למעיים. במי עדן מחייכים חיוך רחב. יאללה, קנינו.

לא, ברצינות, למה לפגוע במעשן הקטן ולהפוך אותו למעשן גדול? הרי בחישוב פשוט סיגריה אמריקאית ממוצעת בודדת עולה שקל וקופסה מאותו סוג עולה 16 שקלים, כלומר 20 סיגריות בודדות נותנות לפיצוציונר ארבעה שקלים אקסטרה. בואו נעשה פיפטי פיפטי, כדי שמיסטר נובלס ירוויח שני שקלים לקופסה כעמלת המתנה והפיצוציונר יקבל שני שקלים לקופסה כעמלת מאמץ יתר. שנסגור את זה על שאכטה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully