וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמתו של טריילר פארק

עומר בכר

3.12.2006 / 10:40

הוא חשב שיהיו לה כל התשובות, אבל היא עוררה רק שאלות. ועתה, עומר בכר לא יוכל להירגע אלא עם עוד ביקורת טריילרים

אם אתה קוסם, למה אתה מרכיב משקפיים?

הארי פוטר חוזר, וזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שנותרו עוד שלושה פרקים לסדרה. גם היותה אחת מסדרות הסרטים הרווחיות בהיסטוריה (לצד זו של לוקאס וטולקין) רק מסייעת למפיקים לתת לנו עוד מהשיקוי המתוק הזה.

משימה לא פשוטה היא להיות במאי של אחד מסרטי הארי פוטר, ובכלל - לביים סרט המבוסס על ספר שיש לו קהל מעריצים כה רחב, ויעידו על כך 3 הבמאים שקדמו לנוכחי. הנ"ל, דיוויד ייטס, היה בטח לחוץ אף יותר - מדובר בפיצ'ר הראשון שלו, והספר החמישי הוא הארוך ביותר בסדרה.

הטיזר של פוטר לא מספק הרבה מידע, לבד מפירורים על חזרתו של וולדמורט ועל הצבא שבונה דמבלדור שגם הארי רוצה לקחת בו חלק, אבל מבטיח אווירה כללית אפלה יותר. עם זאת, הטיזר לא הצליח להשרות אימה ואני מקווה שהטריילר המלא, וקל וחומר הסרט, יצליח גם לעשות את העבודה ולא להיות סרט זאטוטים משעמם. לתקווה שלי יכולה לסיעע העובדה שמועד יציאת הסרט, בשונה מהסרטים הקודמים, עבר מחג המולד של סרטי המשפחה לחודש יולי – עונת הבלוקבאסטרים. אני מקווה שהם מכוונים בהתאם את הסרט לקהל מעט יותר בוגר שיוכל להתמודד עם תככים ומזימות זדוניות ולא רק עם פעלולי קסמים.

ציון טריילר: לא מפחיד מספיק, אבל מצליח בדקה להעביר תסריט.

קהל יעד: מקווה ל- PG 13, אבל מסתמן All Audiences.

שיהיה במזל

אם אתם מחפשים אסקפיזם אמיתי, "זודיאק" עשוי להיות הסרט בשבילכם, רק משום שבו, לשם שינוי, תזדהו עם השוטרים. ג'ייק גילנהול מגלם (הפעם) סטרייט אמנם, אבל לא מאוד מחוספס, שרוצה להציל את סן פרנסיסקו מרוצח סדרתי המשתמש בסימנים ובמזלות כדי להשאיר רמזים למשטרה. גילנהול, אמן קומיקס חובב חידות, מנסה לגלות את זהותו של הרוצח.

בסרט משתתפים גם רוברט דאוני ג'וניור ומארק ראפאלו. עם קאסט מוצלח כזה ובמאי מוצלח (דיוויד פינצ'ר מ'מועדון קרב' ו'שבעה חטאים') זה המותחן הפסיכולוגי שחיכיתי לו.

הטריילר פורש את קו העלילה בצורה ברורה למדי ויש לי תחושת בטן שהוא גם שותל רמזים לגבי זהות הרוצח (חשבתי שב-IMDB יהיה כתוב לצד אחד השחקנים – Zodiac Killer אבל זה לא עבד). הקורא חמיצר מתבקש לעזור.

באמצע הטריילר קופץ הכיתוב "מבוסס על מקרה אמיתי" שאמור כרגיל לספק אותנטיות לסיפור, ואותנטיות שווה פחד. לדעתי צריך מדד מדויק יותר לכיתוב הזה. הייתי מצפה שמישהו ירים את הכפפה ויקבע סטנדרטים בחוק לשימוש בכיתוב "המקרה האמיתי".

נקווה שעד שייצא הסרט יתפסו את הפושע.

ציון טריילר: 7

קהל יעד: קרימינולוגים, אסטרולוגים וסתם לוגים.

הסיפור שלא נגמר

הטריילר הכי משעשע שצפיתי בו השבוע שייך ל"מעבר לכל דמיון" החדש של וויל פארל, שכאשר הוא לא מחופש לאלף הוא קומיקאי בחסד עליון. הסרט מספר את סיפורו של הארולד קריק, סוכן ביטוח, שבוקר אחד שומע קולות וחושב שהוא משתגע, עד שהוא מבין שהקולות שהוא שומע שייכים לסופרת אשר כותבת את סיפרה החדש ובו הוא הגיבור. היא שולטת בכל הנעשה בחייו, בעצם, בזמן שהיא מעבירה את הסיפור לכתב. לצערו של הארולד, היא מחפשת דרך מקורית להרוג את הדמות הראשית שלה והוא מנסה לעצור בעדה.

הטריילר מצליח להיות אינפורמטיבי ובה בעת להצחיק. נכון שאני משוחד ומספיק מבט אחד מבוהל של פארל כדי לערער את היציבות שלי, ובכל זאת, הרעיון של הסרט ונוכחות של שחקנים קליברים כמו דסטין הופמן ואמה תומפסון יהפכו את הסרט לממתק לכולם.

אבל, סרטים מהז'אנר הזה של קומדיה בדיונית נוטים להבטיח הרבה בטריילר ולקיים מעט בפועל. כך שהיחס ציפייה-אכזבה עלול להיות גדול. היזהרו.

ציון טריילר: יעיל מאוד – מצחיק וברור.

קהל יעד: סרט ברירת מחדל ולכן כוווולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully