וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו כספי תמיכה לסינמטק שדרות

נירית אנדרמן

4.12.2006 / 9:49

ועדת התמיכה של משרד התרבות אישרה את העברת הכספים לסינמטק שעמד להסגר בעקבות גרעונות כבדים

ועדת התמיכות של משרד המדע, התרבות והספורט אישרה ביום חמישי שעבר העברת 180 אלף שקל לסינמטק שדרות לצורך פעילות שוטפת, ו-150 אלף שקל נוספים לשיפוץ הסינמטק, בעקבות המצב הביטחוני בעיר. כן אושרה העברת 500 אלף שקל לשיפוץ האודיטוריום בעיר.

באחרונה פנה מנכ"ל סינמטק שדרות, בני כהן, למשרד ולקרנות שונות בניסיון לגייס כסף שיאפשר את המשך פעילות הסינמטק. לדבריו, גירעון המוסד כעת הוא כ-180 אלף שקל, ולולא הועברו כספי הסיוע לא היתה ברירה אלא לסגור אותו. כהן תולה את הסיבות לגירעון, בין השאר, בצמצום תקציב הסינמטק, שב-2005 היה 1.8 מיליון שקל, והשנה - 1.5 מיליון בלבד.

כמו כן, בגלל מצבם הכלכלי של תושבי הסביבה, אומר כהן, נאלץ הסינמטק לסבסד את פעילויותיו. כך, לדוגמה, כרטיס להקרנה רגילה עולה 20 שקל (לעומת כ-35 שקל בבתי קולנוע ברחבי הארץ), ומחירו של מנוי שנתי הוא 300 שקל (לעומת 590 בסינמטק תל אביב). לדברי כהן, לסינמטק שדרות כ-1,200 מנויים, ובכל יום באים אליו 180-200 צופים (קוני כרטיסים ומנויים). אף שאחד משני האולמות נמצא במקום ממוגן, בשלושת השבועות האחרונים באו לצפות בסרטים רק כשליש ממספר הצופים הרגיל, בגלל המצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully